Рішення
від 03.02.2020 по справі 905/2277/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

03.02.2020 Справа № 905/2277/19

Суддя господарського суду Донецької області Макарова Ю.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження матеріали справи

за позовом Приватного акціонерного товариства "Авдіївський коксохімічний завод", м.Авдіївка Донецької області,

до відповідача: Акціонерного товариства "Українська залізниця", м.Київ, в особі регіональної філії "Донецька залізниця", м.Лиман Донецької області, Акціонерного товариства "Українська залізниця",

про стягнення збитків у вигляді недостачі вантажу у розмірі 14980,04грн,

без повідомлення (виклику) учасників справи -,

СУТЬ СПОРУ:

Приватне акціонерне товариство "Авдіївський коксохімічний завод", м.Авдіївка Донецької області, звернулось до господарського суду Донецької області з позовом про стягнення з Акціонерного товариства "Українська залізниця", м.Київ, в особі регіональної філії "Донецька залізниця", м.Лиман Донецької області, Акціонерного товариства "Українська залізниця" збитків у вигляді недостачі вантажу у розмірі 14980,04грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач при перевезенні вугілля за залізничною накладною №47688155 від 01.07.2019р. не забезпечив збереження вантажу у вагонах №59727065, 53607347, 56132053, 53501672, 56258700, 53551230, 53485702, 56274251, 60519246, у зв`язку з чим спірні вагони прибули з нестачею вантажу, що підтверджується складеними комерційними актами №№482803/101, 482803/102, 482803/103, 482803/107, 482803/106, 482803/108, 482803/109, 482803/110, 482803/111 від 03.07.2019.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 11.12.2019р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №905/2277/19, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, встановлений сторонам строк до 10.01.2020р. для подання в тому числі відповідачем відзиву на позов та завірених належним чином копії актів загальної форми станції Покровськ №№53822, 53823 від 02.07.2019.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи у суді. Так, рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення підтверджується, що ухвалу суду про відкриття провадження у справі регіональна філія "Донецька залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" отримало 18.12.2019р., Акціонерне товариство "Українська залізниця" отримало 17.12.2019р.

Станом на 03.02.2020р. відзив на позовну заяву від відповідача до канцелярії суду не надходив, таким чином відповідач не скористався своїм правом на викладення позиції зі спору.

Згідно з ч.9 ст.165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч.5 ст. 252 ГПК України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Станом на 03.02.2020р. клопотань від учасників справи про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням не надійшло.

За таких обставин, не вбачаючи підстав для розгляду даної справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) учасників справи з власної ініціативи, суд розглядає справу в порядку частини 8 статті 252 ГПК України за наявними в ній матеріалами в межах встановленого чинним процесуальним законодавством строку, без проведення судового засідання.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Згідно з ч.4 ст.240 ГПК України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Розглянувши подані сторонами документи, дослідивши матеріали справи, господарський суд встановив наступне:

07.06.2019р. між Приватним акціонерним товариством "Авдіївський коксохімічний завод" (покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Д.Трейдінг" (постачальник) був укладений Договір №19/151, відповідно до якого постачальник зобов`язується поставити, а покупець - прийняти і оплатити продукцію, вказану у специфікаціях, на умовах, викладених у даному договорі.

Так, у Специфікації №1 від 07.06.2019р. до вказаного договору поставки сторони дійшли згоди щодо найменування продукції, її кількості, вартості, показників якості, умов та строків поставки. Надалі, 27.06.2019р. сторони підписали зміни до специфікації №1 від 07.06.2019р. щодо строків відвантаження та поставки.

Як свідчить специфікація № 1 до договору №19/151, ПРАТ"АКХЗ" та ТОВ Д.Трейдінг дійшли згоди у червні 2019р. поставити вугілля кам`яне марки Г (Г2) Р 0-200, умови поставки - СРТ, станція призначення відповідно до міжнародних правил Інкотермс у редакції 2000 року, вантажоодержувач - ПРАТ "АКХЗ", станція Авдіївка Донецької залізниці.

У виконання умов вказаного договору поставки, Приватне акціонерне товариство ДТЕК Павлоградвугілля (вантажовідправник) 01.07.2019р. зі станції відправлення Миколаївка-Донецька на станцію призначення Авдіївка Донецької залізниці направило Приватному акціонерному товариству "Авдіївський коксохімічний завод" (вантажоодержувачу) вугілля кам`яне марки Г(Г2) Р 0-200 за залізничною накладною №47688155 у вагоні №59727065 (маса нетто 69400кг), у вагоні 53607347 (маса нетто 68350кг), у вагоні 56132053(маса нетто 69700 кг), у вагоні 53501672(маса нетто 68700 кг), у вагоні 56258700 (маса нетто 68950 кг), у вагоні 53551230 (маса нетто 68400 кг), у вагоні 53485702 (маса нетто 69300 кг), у вагоні 56274251(маса нетто 68900 кг), у вагоні 60519246 (маса нетто 69400 кг).

У накладній зазначено, що вантаж насипом, у твердому стані з вологістю не більше 12%, маркований шляхом нанесення поздовжніх борозен по всій довжині вагона. Вантаж розміщено і закріплено згідно з п.3.1. гл.14 Додатку 3 до СМГС.

На станції відправлення вантаж був прийнятий до перевезення без зауважень, іншого не доведено.

Відповідно до статті 24 Статуту залізниць України залізниця має право перевірити правильність відомостей про вантаж, зазначених відправником у накладній, на станції відправлення, під час перевезення та на станції призначення.

Згідно з ст.52 Статуту залізниць України на станціях призначення залізниця зобов`язана перевірити масу, кількість місць і стан вантажу у разі, зокрема, прибуття вантажу з ознаками недостачі, псування або пошкодження під час перевезення на відкритому рухомому складі або у критих вагонах без пломб, якщо таке перевезення передбачене Правилами.

На станції призначення Авдіївка Донецької залізниці на підставі актів загальної форми №53822 від 02.07.2019р. та №53823 від 02.07.2019р. станції Покровськ було здійснено комісійне переважування вагонів №59727065, 53607347, 56132053, 53501672, 56258700, 53551230, 53485702, 56274251, 60519246, за наслідками якого складені комерційні акти №№482803/101, 482803/102, 482803/103, 482803/107, 482803/106, 482803/108, 482803/109, 482803/110, 482803/111 від 03.07.2019р., якими встановлені наступні обставини.

Так, комерційним актом №482803/101 від 03.07.2019р. встановлено, що у вагоні №59727065 у документі значиться: нетто 69400кг, тара 23400кг, маса брутто відсутня, фактично при переважуванні виявилось: брутто 90750кг, нетто 67350кг, тара 23400кг, що менше, ніж у документі на 2050кг. Вантаж прибув у справному вагоні, люка, двері щільно зачинені, течі вантажу немає. Поверхня вантажу нижче рівня бортів на 10см-30см, розрівняна, маркована поздовжніми борознами, плівкою проти видування не покривалась. У вагоні над 1 і 7 люками наявна виїмка 150см х 280см х 50см х 80см, маркування порушено, по всьому вагону є сліди ходіння. При повторному переважуванні недостача вантажу підтвердилась. Начальник вантажного району по штату відсутній.

Комерційним актом №482803/102 від 03.07.2019р. встановлено, що у вагоні №53607347 у документі значиться: нетто 68350кг, тара 23800кг, маса брутто відсутня, фактично при переважуванні виявилось: брутто 90350кг, нетто 66550кг, тара 23800кг, що менше, ніж у документі на 1800кг. Вантаж прибув у справному вагоні, люка, двері щільно зачинені, течі вантажу немає. Поверхня вантажу нижче рівня бортів на 10см-30см, розрівняна, маркована поздовжніми борознами, плівкою проти видування не покривалась. У вагоні над 1 і 7 люками наявна виїмка 150см х 280см х 50см х 80см, маркування порушено, по всьому вагону є сліди ходіння. При повторному переважуванні недостача вантажу підтвердилась. Начальник вантажного району по штату відсутній.

Комерційним актом №482803/103 від 03.07.2019р. встановлено, що у вагоні №56132053 у документі значиться: нетто 69700кг, тара 23500кг, маса брутто відсутня, фактично при переважуванні виявилось: брутто 89800кг, нетто 66300кг, тара 23500кг, що менше, ніж у документі на 3400кг. Вантаж прибув у справному вагоні, люка, двері щільно зачинені, течі вантажу немає. Поверхня вантажу нижче рівня бортів на 10см-30см, розрівняна, маркована поздовжніми борознами, плівкою проти видування не покривалась. У вагоні над 7 люком наявна виїмка 150см х 280см х 100см, маркування порушено, по всьому вагону є сліди ходіння. При повторному переважуванні недостача вантажу підтвердилась. Начальник вантажного району по штату відсутній.

Комерційним актом №482803/107 від 03.07.2019р. встановлено, що у вагоні №56258700 у документі значиться: нетто 68950кг, тара 21900кг, маса брутто відсутня, фактично при переважуванні виявилось: брутто 88000кг, нетто 66100кг, тара 21900кг, що менше, ніж у документі на 2850кг. Вантаж прибув у справному вагоні, люка, двері щільно зачинені, течі вантажу немає. Поверхня вантажу нижче рівня бортів на 10см-30см, розрівняна, маркована поздовжніми борознами, плівкою проти видування не покривалась. У вагоні над 1 і 7 люками наявна виїмка 150см х 280см х 50см х 80см, маркування порушено, по всьому вагону є сліди ходіння. Начальник вантажного району по штату відсутній.

Комерційним актом №482803/106 від 03.07.2019р. встановлено, що у вагоні №53501672 у документі значиться: нетто 68700кг, тара 21900кг, маса брутто відсутня, фактично при переважуванні виявилось: брутто 88500кг, нетто 66600кг, тара 21900кг, що менше, ніж у документі на 2100кг. Вантаж прибув у справному вагоні, люка, двері щільно зачинені, течі вантажу немає. Поверхня вантажу нижче рівня бортів на 10см-30см, розрівняна, маркована поздовжніми борознами, плівкою проти видування не покривалась. У вагоні над 1 і 7 люками наявна виїмка 150см х 280см х 50см х 80см, маркування порушено, по всьому вагону є сліди ходіння. Начальник вантажного району по штату відсутній.

Комерційним актом №482803/108 від 03.07.2019р. встановлено, що у вагоні №53551230 у документі значиться: нетто 68400кг, тара 22400кг, маса брутто відсутня, фактично при переважуванні виявилось: брутто 89100кг, нетто 66700кг, тара 22400кг, що менше, ніж у документі на 1700кг. Вантаж прибув у справному вагоні, люка, двері щільно зачинені, течі вантажу немає. Поверхня вантажу нижче рівня бортів на 10см-30см, розрівняна, маркована поздовжніми борознами, плівкою проти видування не покривалась. У вагоні над 1 і 7 люками наявна виїмка 150см х 280см х 50см х 80см, маркування порушено, по всьому вагону є сліди ходіння. Начальник вантажного району по штату відсутній.

Комерційним актом №482803/109 від 03.07.2019р. встановлено, що у вагоні №53485702 у документі значиться: нетто 69300кг, тара 23400кг, маса брутто відсутня, фактично при переважуванні виявилось: брутто 90800кг, нетто 67400кг, тара 23400кг, що менше, ніж у документі на 1900кг. Вантаж прибув у справному вагоні, люка, двері щільно зачинені, течі вантажу немає. Поверхня вантажу нижче рівня бортів на 10см-30см, розрівняна, маркована поздовжніми борознами, плівкою проти видування не покривалась. У вагоні над 1 і 7 люками наявна виїмка 150см х 280см х 50см х 80см, маркування порушено, по всьому вагону є сліди ходіння. Начальник вантажного району по штату відсутній.

Комерційним актом №482803/110 від 03.07.2019р. встановлено, що у вагоні №56274251 у документі значиться: нетто 68900кг, тара 22000кг, маса брутто відсутня, фактично при переважуванні виявилось: брутто 88700кг, нетто 66700кг, тара 22000кг, що менше, ніж у документі на 2200кг. Вантаж прибув у справному вагоні, люка, двері щільно зачинені, течі вантажу немає. Поверхня вантажу нижче рівня бортів на 10см-30см, розрівняна, маркована поздовжніми борознами, плівкою проти видування не покривалась. У вагоні над 1 і 7 люками наявна виїмка 150см х 280см х 50см х 80см, маркування порушено, по всьому вагону є сліди ходіння. Начальник вантажного району по штату відсутній.

Комерційним актом №482803/111 від 03.07.2019р. встановлено, що у вагоні №60519246 у документі значиться: нетто 69400кг, тара 23700кг, маса брутто відсутня, фактично при переважуванні виявилось: брутто 90700кг, нетто 67000кг, тара 23700кг, що менше, ніж у документі на 2400кг. Вантаж прибув у справному вагоні, люка, двері щільно зачинені, течі вантажу немає. Поверхня вантажу нижче рівня бортів на 10см-30см, розрівняна, маркована поздовжніми борознами, плівкою проти видування не покривалась. У вагоні над 1 і 7 люками наявна виїмка 150см х 280см х 50см х 80см, маркування порушено, по всьому вагону є сліди ходіння. Начальник вантажного району по штату відсутній.

Обґрунтовуючи свої вимоги вказаними комерційними актами, позивач вважає, що відповідач своїх зобов`язань за договором перевезення належним чином не виконав, збереження ввіреного йому вантажу не забезпечив. Вказані обставини стали підставою для звернення з даним позовом.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно із ст.129 Конституції України однією з засад судочинства є змагальність.

Згідно із ст.2 ст.73 Господарського процесуального кодексу України, правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом та на засадах змагальності.

З огляду на вимоги ч.ч.1, 3 ст.74 ст.73 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (ч.1 ст.73 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до ст.86 Кодексу, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Відповідно до ст.908 Цивільного кодексу України перевезення вантажу здійснюється за договором перевезення; загальні умови визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Відповідно до ч.1 ст.909 Цивільного кодексу України за договором перевезення перевізник зобов`язаний доставити довірений йому відправником вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язаний сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Укладення договору перевезення вантажу відповідно до ч.3 ст.909 Цивільного кодексу України та ч.2 ст.307 Господарського кодексу України підтверджується складанням транспортної накладної.

Стаття 6 Статуту залізниць України визначає, що накладна - це основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до Статуту та правил і наданий залізниці разом з вантажем. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажів, яка укладається між відправником і залізницею. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезень до станції призначення.

Статтею 12 Закону України "Про залізничний транспорт" та ст.110 Статуту залізниць України передбачено, що залізниці забезпечують збереження вантажів на шляху слідування та на залізничних станціях.

Отже, за накладною №47688155 від 01.07.2019р. залізниця прийняла у Приватного акціонерного товариства ДТЕК Павлоградвугілля (вантажовідправник) вантаж для перевезення і зобов`язалася доставити його на станцію призначення - Авдіївка Донецької залізниці одержувачу - Приватному акціонерному товариству "Авдіївський коксохімічний завод".

Згідно з ч.5 ст.307 Господарського кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу з часу його прийняття до перевезення і до моменту видачі одержувачу.

Оскільки спірні вагони були прийняті залізницею для перевезення без зауважень до вантажовідправника, відповідальність за збереження вантажу з часу його прийняття до перевезення і до моменту видачі вантажоотримувачу, в силу п.110 Статуту залізниць України, покладається на залізницю, тобто на відповідача.

Статтею 23 Закону "Про залізничний транспорт" передбачено, що перевізники несуть відповідальність за зберігання вантажу з моменту його прийняття і до видачі одержувачу в межах, визначених Статутом залізниць України. Частиною 2 цієї ж статті встановлено, що за незбереження (втрату, нестачу, псування, пошкодження) прийнятого до перевезень вантажу перевізники несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з незалежних від них причин. Аналогічний припис міститься у ст.113 Статуту, ч.2 ст.924 Цивільного Кодексу України.

Згідно ст.26 Закону України "Про залізничний транспорт" обставини, які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності перевізників вантажу засвідчуються актами; порядок і терміни складення актів визначаються Статутом залізниць України.

Відповідно до ст.129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення таких обставин, зокрема, невідповідності маси вантажу, багажу чи вантажобагажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.

Так, невідповідність фактичної маси вантажу з масою вантажу, яка зазначена відправником у накладній, засвідчено належними доказами - комерційними актами №№482803/101, 482803/102, 482803/103, 482803/107, 482803/106, 482803/108, 482803/109, 482803/110, 482803/111 від 03.07.2019.

Відповідно до п.10 Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. №644, комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи) і працівник станції, який особисто здійснював перевірку, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці. Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці.

Таким чином, комерційний акт повинні підписати три працівники залізниці. Однак, зазначена норма не виключає можливості залучення до складення комерційних актів й інших працівників залізниці.

Така правова позиція викладена у Постановах Верховного Суду від 01.06.2018р. у справі №910/3930/17 та від 18.06.2018р. у справі №910/11397/17.

Комерційні акти №№482803/101, 482803/102, 482803/103, 482803/107, 482803/106, 482803/108, 482803/109, 482803/110, 482803/111 від 03.07.2019 підписали наступні особи: В .о . ДС Гаврилюк А.З. , В . о. інженера Ткаченко Е .М. , агент комерційний Стаценко О.В. та прийомоздавальник ПрАТ "АКХЗ" Пінчук Л.М.

В світлі приписів ст.73 та ч.ч.1, 3 ст.74 Господарського процесуального кодексу України, в матеріалах справи відсутні докази того, що особи, за підписами яких складені наявні в матеріалах справи комерційні акти, не були призначені відповідальними особами, які мають право підпису комерційних актів ГУ-22 по станції Авдіївка.

Правильність оформлення комерційних актів та їх дійсність сторонами не заперечується.

При цьому суд відзначає, що комерційні акти не містять підпису начальника вантажного району, оскільки відповідно до змісту розділу "Д" актів по станції Авдіївка Донецької залізниці така посада у штатному розписі на дату складання актів була відсутня.

Згідно з п.9 Правил складання актів особи, які склали або підписали комерційний акт або акт загальної форми, що містить дані, які не відповідають дійсності, несуть встановлену законом відповідальність.

Таким чином, суд визнає наявні у матеріалах справи комерційні акти належними доказами на підтвердження факту незбереження вантажу під час його перевезення.

Відповідно до ст.114 Статуту залізниць України, залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме: за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі.

Частиною 1 ст.115 Статуту залізниць України передбачено, що вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу.

Відповідно п.2.7 Роз`яснень Вищого господарського суду України №04-5/601 від 29.05.2002р. "Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажів залізницею" згідно зі статтями 924 ЦК України, 314 ГК України і статтями 114 і 115 Статуту залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи в розмірі тієї суми, на яку було знижено його вартість. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема, договору або контракту купівлі-продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером, копії податкової накладної. У разі коли договори купівлі-продажу або поставки укладаються між посередниками, а договір перевезення укладається між першим продавцем-вантажовідправником і залізницею на доставку вантажу кінцевому покупцеві - вантажоодержувачу, документи посередників про кількість та ціну, за якими вони продали продукцію, не можуть визнаватися належними доказами вартості і ціни відвантаженої продукції, оскільки відповідно до статей 114 та 115 Статуту залізниця несе обмежену матеріальну відповідальність, виходячи з вартості вантажу, визначеної на підставі документа вантажовідправника.

На підтвердження вартості вагової недостачі вугілля до суду надано рахунок-фактуру №0107-14 від 01.07.2019р., акт приймання-передачі вугільної продукції №0107-14 від 01.07.2019р. та довідку №1/6342 від 28.10.2019р.

Згідно довідки №1/6342 від 28.10.2019р. за підписом директора філії Приватного акціонерного товариства ДТЕК Павлоградвугілля та головного бухгалтера вантажовідправника вартість однієї тони вугілля кам`яного згідно накладної №47688155 складає 1879,55грн. з ПДВ.

В силу викладених вище положень суд приймає вказані документи як належні докази у підтвердження розміру вартості втраченого вантажу.

Відповідно до ч.2 ст.114 Статуту залізниць України недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

Норми природної втрати та граничного розходження у визначені маси нетто встановлені п.27 Правил видачі вантажу, затверджених наказом Міністерства транспорту України №644 від 21.11.2000р., зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000р. №862/5083, у яких закріплено, що при видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить: 2% маси, зазначеної в перевізних документах, що відноситься до вантажів рідких або зданих до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані.

Судом встановлено, що у спірній накладній у графі найменування вантажу зазначено, що вантаж у вологому стані.

Згідно з наведеного у позові розрахунку, вартість недостачі розрахована позивачем з урахуванням норми природної втрати маси вантажу з застосуванням 2% маси, зазначеної в перевізному документі, та заявлена у розмірі 14980,04грн. Відповідач заперечень проти розрахунку не надав. Суд, перевіривши розрахунок позовних вимог встановив, що розрахунок є арифметично вірним.

З огляду на викладене, своїх зобов`язань за договором перевезення відповідач не виконав належним чином, оскільки не забезпечив збереження довіреного йому вантажу. Факт недостачі вантажу підтверджений матеріалами справи, у зв`язку з чим суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими.

Відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача повністю.

Керуючись ст.ст.12, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 236-238, 247, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р I Ш И В:

Позовні вимоги Приватного акціонерного товариства "Авдіївський коксохімічний завод", м.Авдіївка Донецької області, до Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Донецька залізниця", м.Лиман Донецької області, Акціонерного товариства "Українська залізниця" про стягнення збитків у вигляді недостачі вантажу у розмірі 14980,04грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м.Київ, вул.Тверська, 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії "Донецька залізниця" (84400, Донецька обл., м.Лиман, вул.Привокзальна, 22, код ЄДРПОУ 40150216) на користь Приватного акціонерного товариства "Авдіївський коксохімічний завод" (86065, Донецька область, м.Авдіївка, проїзд Індустріальний, 1; код ЄДРПОУ 00191075) вартість недостачі вантажу у розмірі 14980,04грн., а також витрати на сплату судового збору в розмірі 1921грн. 00коп.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ у встановленому порядку.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Повний текст рішення складено та підписано 03.02.2020р.

Суддя Ю.В. Макарова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення03.02.2020
Оприлюднено05.02.2020
Номер документу87361848
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2277/19

Ухвала від 25.02.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Макарова Юлія Вадимівна

Рішення від 03.02.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Макарова Юлія Вадимівна

Ухвала від 11.12.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Макарова Юлія Вадимівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні