Справа № 375/2415/19
Провадження № 2-а/375/4/20
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.02.2020 Рокитнянський районний суд Київської області в складі:
головуючого судді - Литвина О.В.,
при секретарі - Юрченко Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт.Рокитне адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Бушівської сільської ради Рокитнянського району Київської області
про визнання протиправними дій та скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення, -
ВСТАНОВИВ:
Звернувшись до суду із вказаним позовом, ОСОБА_1 посилається на те, що у грудні місяці 2019 вона виявила, що розмір отриманої нею пенсії менший, ніж зазвичай. В місцевому відділені ПФУ їй повідомили, що з її пенсії Рокитнянським районним відділом ДВС проводяться утримання. Звернувшись до останнього 17.12.2019, вона отримала копію постанови у справі про адміністративне правопорушення від 23.05.2019, винесену адміністративною комісією Бушівської сільської ради Рокитнянського району Київської області, відповідно до якої на неї накладено за ст.53-1 КУпАП штраф в розмірі 850.00 грн. Копію останньої вона раніше не отримувала.
Вважає, що таким чином відповідачем було порушено порядок розгляду справи про адміністративне правопорушення. Так, останній не запросив її на засідання комісії, не отримав від неї пояснення і таким чином не було зясовано належним чином обставини справи.
Просить протиправними дії адміністративної комісії Бушівської сільської ради Рокитнянського району Київської області та скасувати винесену нею 23.05.2019 постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 850.00 грн за ст.53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У судовому засіданні позивач та її представник позов підтримали за викладених у ньому обставин і підстав та просили задовольнити.
Представник відповідача позов не визнав та просив у його задоволенні відмовити, посилаючись на законність дій адміністратвиної комісії ради в частини винесення оскаржуваної постанови у справі про адміністративне правопорушення щодо позивача.
Заслухавши у судовому засіданні сторін спору, представника відповідача, свідків, дослідивши отримані у справі письмові докази, суд приходить до наступного висновку.
Зясувавши обставини спору, судом встановлено, що 23.05.2019 адміністративна комісія Бушівської сільської ради Рокитнянського району Київської області розглянула на своєму засіданні матеріали адміністративної справи відносно ОСОБА_1 , жительки АДРЕСА_1 , за ст.53-1 КУпАП по факту самовільного розорювання земельної ділянки площею 0.12.га, яка належить до земель загального користування с.Бушеве. За результатом розгляду вказаних матеріалів винесено постанову у справі про адміністративне правопорушення за с.53-1 КУпАП щодо ОСОБА_1 , відповідно до якої на неї накладено адміністративне стягнення у виді штрафу розміром 850.00 грн.
Також судом встановлено, що на засідання вказаної комісії, яке відбулося 23.05.2019, позивач у справі, як особа, щодо якої розглядалася справа про адмінправопорушення, заздалегідь не запрошувалася. Копію оскаржуваної постанови на її адресу відповідачем направлено не було, як і не було запропоновано їй добровліьно сплати зазначений у ній розмір штрафу. Про існування останньої позивач дізналася випадково лише у грудні 2019, а саме, що вона міститься у матеріалах виконавчого провадження, що перебуває у Рокитнянському районному відділі державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) по примусовому стягненню з неї адміністративного штрафу в сумі 850.00 грн. Звернувшись 17.12.2019 до вказаного відділу ДВС вона особисто отримала копію такої постанови.
Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Відповідно до положень ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За викладеного суд розглядає справу у межах заявлених вимог та з огляду на визначені стороною позивача підстави.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч.2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до приписів ст.268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Разом з тим, як вбачається, такі вимоги закону на час розгляду справи про адміністративне правопорушення щодо позивача відповідачем не дотримані не були. Останній не повідомив позивача налженим чином про час і місце розгляду справи про адміністратвине правопорушення, позбавивши останню тим самим особистої участі у розгляді справи та можливості скористатися при цьому передбаченими ст. 268 КУпАП правами і в тому числі правом отримання правової допомоги.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За викладених встановлених судом обставин спору оскаржувана постанова не може вважатися законною, а тому порушене право позивача підлягає судовому захисту шляхом визнання протиправними дій адміністративної комісії Бушівської сільської ради Рокитнянського району Київської області та скасування винесеної нею 23.05.2019 оскаржуваної постанови у справі про адміністративне правопорушення про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 850.00 грн за ст.53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та що узгоджується із положеннями п.3 ч.3 ст.286 КАС України в тім, що за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має правоскасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.
Позов таким чином підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72-77, 244-246, 286 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними дії адміністративної комісії Бушівської сільської ради Рокитнянського району Київської області та скасувати винесену нею 23.05.2019 постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 850.00 грн у справі про адміністративне правопорушення щодо неї за ст.53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а провадження по справі закрити.
Рішення може бути оскаржено шляхом подання через Рокитнянський районний суд Київської області на протязі тридцяти днів з дня його проголошення апеляційної скарги до Шостого апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Литвин
Рішення набрало законної сили "___"
Суд | Рокитнянський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2020 |
Номер документу | 87373817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рокитнянський районний суд Київської області
Литвин О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні