Постанова
від 14.08.2007 по справі 13/143-07-3582
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

13/143-07-3582

           

 ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В АІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"14" серпня 2007 р. Справа № 13/143-07-3582

Одеський апеляційний господарський суд у складі:

Головуючого                                Андрєєвої Е.І.

Суддів:                                        Мацюри П.Ф.,

                                                  Ліпчанської Н.В.,

При секретарі                               Юзьковій І.В.,

за участю представників сторін:

від позивача  - Аллахвердян Я.О.,  

від відповідача –Кірічек С.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ТОВ „Леман-Україна” в особі філії ТОВ „Леман-Україна” в м. Одесі

на рішення господарського суду Одеської області від 05.06.2007р.

у справі № 13/143-07-3582

за позовом  ТОВ „Леман-Україна” в особі філії ТОВ „Леман-Україна” в м. Одесі

до ДП „Одеська залізниця”

про стягнення 2 595,78 грн.

Розпорядженням Голови Одеського апеляційного господарського суду № 67 від 24.07.2007р. у даній справі проведено заміну суддів Тофана В.М. та Михайлова М.В. на суддів Мацюру П.Ф. та Ліпчанську Н.В.

Суд встановив:

У квітні 2007р. ТОВ „Леман-Україна” в особі філії ТОВ „Леман-Україна” в м. Одесі звернулося до господарського суду з позовом про стягнення з ДП „Одеська залізниця” 2 595,78 грн. заподіяної шкоди, що виникла в результаті недостачі вантажу.

Рішенням господарського суду Одеської області від 05.06.2007р. позов задоволено частково. Стягнуто з відповідача на користь позивача 1668,13 грн. боргу, 65,55 грн. держмита, 75,83 грн. витрат на ІТЗ судового процесу. В решті позовних вимог відмовлено.  

Не погоджуючись з даним рішенням, ТОВ „Леман-Україна” в особі філії ТОВ „Леман-Україна” в м. Одесі оскаржило його. Просить скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити у повному обсязі. Вважає його необґрунтованим та таким, що прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши законність та обґрунтованість прийнятого судом рішення, судова колегія вважає, що  апеляційна  скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно матеріалам справи, та що встановлено місцевим судом, по накладній № 48993986 від 11.10.2006р. ВАТ „Єнакієвський металургійний завод” відвантажило на адресу позивача 67,900 т  металопродукції.

Згідно комерційного акту АQ № 515875/4 від 17.10.2006р. та акту загальної форми від 13.10.2006р. № 510/Б, до станції призначення Одеса-Застава І вантаж прибув в технічно справному вагоні № 67854075, завантажений вантажовідправником, однак у верхньому ярусі вагону виявлено послаблення ув'язок на 10-15 см та переривання маркування на 15-20 см, а при переважуванні було встановлено 950 кг недостачі.

В зв'язку з даними обставинами, ТОВ „Леман-Україна” в особі філії ТОВ „Леман-Україна” в м. Одесі звернулося з позовом у господарський суд з вимогами про стягнення з ДП „Одеська залізниця” вартості втраченого товару у кількості 950 кг, на суму 2 595,78 грн.

Вирішуючи позов, місцевий суд обґрунтовано задовольнив позов частково на суму 1668,13 грн.

Відповідно до ст. 110 Статуту залізниць України (надалі - Статут), залізниця несе відповідальність  за  збереження  вантажу від  часу  його  прийняття  для  перевезення  і  до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому підприємству.

Згідно ст.113 Статуту, за незбереження (втрату, нестачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, багажу, вантажобагажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди,  якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з не залежних від них причин.

Стаття 114 п. ”а”  Статуту зазначає, що залізниця  відшкодовує фактичні збитки,  що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме: а) за  втрату  чи  недостачу  -  у  розмірі  дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі.

Частиною 2 даної статті визначено, що недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням  граничного   розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

Відповідно до п. 27 Правил видачі вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України N 644 від 21.11.2000р., вантаж  вважається  доставленим без утрати,  якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та  масою,  визначеною на станції призначення,  не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.

Цією статтею визначений перелік вантажів та норми їх недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто). Норма недостачі вантажів, не зазначених в переліку, становить 0,5% маси, зазначеної в перевізних документах.

Як вбачається з переліку, сталь сортова не зазначена у переліку, а тому до неї при перевезенні застосовується норма недостачі у 0,5% маси.

Враховуючи, що в перевізних документах маса вантажу визначена у 67,900 т, то 0,5% від даної маси складає –339,5 кг, що в даному випадку є природною втратою та не повинно вважатися нестачею.

Як зазначалось в постанові вище, недостача вантажу становить 950 кг, однак з врахуванням природної втрати,  тобто, 339,5 кг, відшкодуванню підлягає вартість тільки 610,5 кг. (950 кг -339,5 кг = 610,5 кг)

Враховуючи вартість сталі сортової, яка становить 2732,4 грн. за 1 т, загальна вартість нестачі становить 1 668,13 грн. (610,5 кг х 27,324 грн. = 1 668,13 грн.)

Як вбачається з рішення, вирішуючи позов, місцевий господарський суд врахував природну втрату вантажу, а тому правомірно задовольнив позов частково.

Оскаржуючи рішення, апелянт послався на те, що Правила видачі вантажів не повинні застосовуватись до металопродукції, оскільки даній продукції не властиво зменшуватись при перевезенні.

Однак, з такими доводами апелянта судова колегія не може погодитись.

Перевезення залізничним транспортом здійснюється у відповідності до Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998р. № 457.

Відповідно до ст. 111 Статуту, серед переліку підстав, через які залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу, пунктом „г” визначена й недостача вантажу, яка не перевищує норм природної втрати і граничного розходження визначення маси.

Як зазначалось в постанові вище, місцевий суд при вирішенні позову застосував Правила видачі вантажів, якими визначені дані норми, але без зазначення їх у рішенні.

З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що рішення постановлено на повно, всебічно і об'єктивно досліджених обставинах справи, належно оцінених судом доказах у їх сукупності, з додержанням норм як процесуального, так і матеріального права, а тому підстави для його скасування відсутні.

Керуючись  ст.ст.101, 103-105 Господарського процесуального Кодексу України,  суд, -

п о с т а н о в и в:

Рішення господарського суду Одеської області від 05.06.2007р. у справі № 13/143-07-3582 залишити без змін, а апеляційну скаргу ТОВ „Леман-Україна” в особі філії ТОВ „Леман-Україна” в м. Одесі - без задоволення.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом одного місяця.

Головуючий                                                                        Е.І. Андрєєва

Судді:                                                                                П.Ф. Мацюра

                                                                                                 Н.В. Ліпчанська    

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення14.08.2007
Оприлюднено30.08.2007
Номер документу873746
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/143-07-3582

Постанова від 14.08.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Андрєєва Е.І.

Рішення від 05.06.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Панченко О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні