ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
08 січня 2020 року Справа № 280/5002/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Стрельнікової Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг
до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМЕНАНТ»
про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМЕНАНТ» (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМЕНАНТ» до Державного бюджету України штраф у сумі 17000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 19.06.2019 за №451/794/16-2/13-П, винесеної на підставі Акта від 29.05.2019 за №794/16-2/13, яким встановлено порушення суб`єктом господарювання вимог: статті 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг ; абзацу 1 пункту 4 розділу V Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 №3840, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.10.2017 за №1294/31162 (далі - Порядок). У зв`язку із чим до відповідача застосовано штраф у сумі 17000 грн. Даний штраф добровільно відповідачем не сплачений, тому Нацкомфінпослуг подано позов про його стягнення у судовому порядку.
Відповідачем на виконання ухвали про відкриття провадження у справі не надано відзиву на позовну заяву в п`ятнадцятиденний строк з дні вручення цієї ухвали.
Ухвалою судді від 06.11.2019 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Сторонам повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Згідно ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Статтею 258 КАС України передбачено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Отже, відповідно до вищевказаних приписів КАС України, справу розглянуто судом в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у межах строку, встановленого ст. 258 КАС України.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг , затвердженого 23.11.2011 Указом Президента України №1070/2011, передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
В пункті 10 частини 1 статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг зазначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення
Згідно ст.39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.2 ч.1 ст.41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг ).
Як зазначено у ч.1 ст.42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Уповноваженими особами відповідача складено Акт від 29.05.2019 року №794/16-2/13 про правопорушення, вчиненні Товариством з обмеженою відповідальністю ПРОМЕНАНТ на ринку фінансових послуг, відповідно до якого Товариством порушено вимоги законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: підпункту 2 пункту 1 розділу ХVIII Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28.08.2003 №41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.09.2003 року за №797/8118, в частині неповідомлення Нацкомфінпослуг протягом п`ятнадцяти робочих днів після виникнення змін в інформації, яка міститься у реєстраційній картці юридичної особи.
На підставі Акту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 19.06.2019 року винесено відносно відповідача Постанову №451/794/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Якою застосовано до відповідача штрафну санкцію у розмірі 17000 грн.
Суд зазначає, що відповідач не надав до суду доказів визнання протиправною та скасування Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 19.06.2019 року №451/794/16-2/13-П.
Згідно з ч. 3 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Таким чином, суд вважає, що позивачем доведено факт наявності порушень відповідачем законодавства у сфері ринків фінансових послуг, Постанова про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 19.06.2019 року №451/794/16-2/13-П прийнята правомірно, в межах повноважень та на підставі законодавства України.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача штрафу у сумі 17000 грн. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг є обґрунтованими, зазначена сума відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач суду не надав. Відзив на позовну заяву відповідач не надав, доводи позивача не спростував.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3, код ЄДРПОУ 38062828) до Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОМЕНАНТ (71108, Запорізька область, м.Бердянськ, Східний проспект, б.100, код ЄДРПОУ 40338669) про стягнення штрафу - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОМЕНАНТ до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф, у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Н.В.Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2020 |
Оприлюднено | 07.02.2020 |
Номер документу | 87383944 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні