СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у забезпеченні адміністративного позову
05 лютого 2020 р. Справа № 480/711/20
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Соп`яненко О.В., розглянувши заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову,-
В С Т А Н О В И В:
До суду звернувся ОСОБА_1 із заявою про забезпечення позову, мотивованою тим, що має намір подати позов до Чернеччинської сільської ради про визнання протиправною бездіяльності щодо залишення без розгляду поданої 04.03.2019 заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зобов`язання розглянути заяву. Зазначає, що дізнався оприлюднення сільською радою проекту рішення "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ 01.03) на території Чернеччинської сільської ради Охтирського району Сумської області, кадастровий номер земельної ділянки: 5920389200:01:001:5954". Земельна ділянка, вказана у проекті рішення, є тією, щодо якої заявником у березні 2019 року подана заява про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою.
Прийняття сільською радою рішення про затвердження ОСОБА_2 проекту землеустрою унеможливить ефективний захист порушеного права заявника та буде ускладнено відновлення порушених прав. Просить заборонити Чернеччинській сільській раді Охтирського району Сумської області вчиняти в межах своєї компетенції будь-які дії щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5920389200:01:001:5954, а саме: приймати рішення щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення у власність та/або користування, затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність та/або користування, надання у власність та/або користування (оренду), а також приймати будь- які інші рішення щодо вказаної земельної ділянки - до набрання законної сили рішенням суду у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Чернеччинській сільській раді Охтирського району Сумської області про визнання протиправною бездіяльності щодо розгляду поданої ним 04.03.2019 року заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зобов`язаня Чернеччинської сільської ради розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Вивчивши подані матеріали, суд вважає, що заява задоволенню не підлягає.
Забезпечення позову може застосовуватися лише з підстав, визначених Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно з частиною 1 статті 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Відповідно до частини 2 статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Відповідно до п. 5 ч. 3 ст. 151 КАС України не допускається забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення суб`єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони або обов`язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.
Подана заява фактично має на меті заборонити сільській раді вчиняти дії, які не є предметом оскарження у даній справі, що не допускається. Така заборона обгрунтовується припущенням, що такі дії у майбутньому можуть бути вчинені.
Згідно з ч.6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені у одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Відповідно до частини 7 статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Частиною 8 статті 118 ЗК України визначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність (частина 9 статті 118 ЗК України).
Наведеними нормами встановлено підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у власність громадян. Звернення до уповноваженого органу із заявою про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність є лише однією із процедур отримання земельних ділянок у власність, а отримання такого дозволу на розробку проекту землеустрою ще не означає позитивного рішення про надання земельної ділянки у власність. Після звернення із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою у заявника не виникає прав на земельну ділянку, після надання такого дозволу у заявника виникає лише право на розроблення проекту землеустрою. Тому подана заява про забезпечення позову є передчасною.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що невжиття заходів забезпечення позову, про які просить заявник, не може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду у даній справі. Заходи забезпечення позову, які просить застосувати заявник, є неспівмірним із предметом позову та наслідками такого забезпечення для інших заінтересованих осіб. За таких обставин, підстави для задоволення заяви відсутні.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 150,151,248 КАС України, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову відмовити в зв`язку з необгрунтованістю.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.
Суддя О.В. Соп`яненко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2020 |
Номер документу | 87384961 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.В. Соп'яненко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні