П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/2467/19
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Польовий О.Л.
Суддя-доповідач - Капустинський М.М.
04 лютого 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Капустинського М.М.
суддів: Смілянця Е. С. Охрімчук І.Г. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Довганюк В.В.,
представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2019 року (рішення ухвалено у м.Хмельницькому) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вектор У" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області, в якому просили:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 15.02.2019 №1078421/42144183;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Вектор У" (код ЄДРПОУ 42144183) від 20.12.2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В обґрунтування позовних вимог позивач вказував, що комісією безпідставно відмовлено в реєстрації податкової накладної від 20.12.2018 №2, оскільки ними копії документів надані в повному обсязі та складені без порушення законодавства.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2019 року адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 15.02.2019 №1078421/42144183 про відмову у реєстрації податкової накладної.
Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Вектор У" від 20.12.2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Вектор У" судовий збір в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Вектор У" судовий збір в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким у позові відмовити. В апеляційній скарзі зазначає, що рішення комісії ДПС від 15.02.2019р. за №1078421/42144183 про відмову в реєстрації податкової накладної прийнято з підстав не надання платником копій документів.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що між державним підприємством "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№98)" (покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Вектор У" (постачальник) 12.11.2018 укладено договір поставки №Г-206, відповідно до якого постачальник зобов`язався передати у власність покупцю вугілля марки ДГр (0-100), код за ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо, а покупець зобов`язався прийняти вугілля та оплатити його на умовах договору.
Між державним підприємством "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№98)" (покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Вектор У" (постачальник) 29.12.2018 було укладено додаткову угоду №1 до договору поставки №Г-206, згідно з якою внесено зміни до розділу 2 "Кількість і якість товару", а саме пункт 2.1 викладено в такій редакції: вугілля марки ДГр(0-100), кількість 37,708 тонн, строк постачання - листопад-грудень 2018, загальна сума вартості товару з ПДВ 128207,20 грн., в тому числі ПДВ 21367,87 грн.
На виконання умов договору поставки постачальник поставив покупцю 37,708 тон вугілля на загальну суму 128207,20 грн. з урахуванням ПДВ, що підтверджується видатковою накладною №14 від 07.12.2018. ДП Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№98) здійснило оплату за поставлене вугілля двома окремими платежами: 13.12.2018 на суму 40000,00 грн., 20.12.2018 на суму 88207,00 грн.
Позивач склав податкові накладні №1 від 13.12.2018 на загальну суму 40000,00 грн., в тому числі ПДВ 66666,66 грн., №2 від 20.12.2018 на загальну суму 88207,00 грн., в тому числі ПДВ 14701,20 грн., які були надіслані для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції від 14.01.2019 за №9304792967, реєстрацію податкової накладної №2 від 20.12.2018 відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено. Зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
12.02.2019 ТОВ ВЕКТОР У подало до ГУ ДФС України у Хмельницькій області повідомлення №2 про подання пояснень (в яких вказано, що ТОВ Вектор У було створено 18.05.2018, а профільними видами діяльності підприємства є, зокрема, Код КВЕД 46.71 - Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами) та копій документів.
Так, на підтвердження операції позивач надав копії наступних документів, що підтверджується контролюючим органом:
- Договору №Г-206 від 12.11.2018, де ТОВ Вектор У (Постачальник) та ДП Підприємство ДКВС України № 98, (покупець), предмет - вугілля марки ДГр(0-100);
- Додаткової угоди №1 від 29.12.2018 до Договору №Г-206 від 12.11.2018;
- видаткової накладної №14 від 07.12.2018, де постачальник ТОВ Вектор У та покупець ДП Підприємство ДКВС України № 98 на загальну суму 128207,20 грн., номенклатура товару - вугілля марки ДГр(0-100);
- Договору постачання №03/09/2018 від 03.09.2018, де ТОВ Славутський паливний склад (постачальник) та ТОВ Вектор У (покупець), предмет - вугілля. Специфікація №3 від 06.11.2018 до договору №03/09/2018 від 03.09.2018;
- видаткової накладної №25 від 06.11.2018, де постачальник ТОВ Славутський паливний склад та покупець ТОВ Вектор У на загальну суму 434732,44 грн., номенклатура товару - вугілля марки ДГр(0-100) та АСШ;
- Договору оренди нежитлового приміщення №60 від 01.09.2018, де ПАТ Завод Нева (орендодавець) та ТОВ Вектор У (Орендар), предмет - нежитлове приміщення площею - 50 кв. м.;
- Договору зберігання №06/11/8 від 06.11.2018, де поклажодавець ТОВ Вектор У та зберігач ДП Підприємство ДКВС України № 98, початок зберігання 06.11.2018;
- Акту приймання-передачі до договору оренди нежитлового приміщення №1 від 06.11.2018;
- Договору про надання послуг по перевезенню № 18/08/01 від 31.07.2018, де ТОВ Вектор У (замовник) та ОСОБА_1 (виконавець);
- товарно-транспортної накладної №Р14 від 15.11.2018;
- картка рахунку 361 за грудень 2018;
- картка рахунку 631 за грудень 2018;
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за грудень 2018;
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за грудень 2018;
- виписка банку за 21.12.2018, згідно якої ДП Підприємство ДКВС України № 98 перераховано на рахунок ТОВ Вектор У кошти в сумі 75000,00 грн.;
- виписка банку за 20.12.2018, згідно якої ДП Підприємство ДКВС України № 98 перераховано на рахунок ТОВ Вектор У кошти в сумі 88207,20 грн.;
15.02.2019 комісія ГУ ДФС України у Хмельницькій області прийняла рішення за №1078421/42144183, згідно із яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 20.12.2018. Підставою для його прийняття зазначено наступне - "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства".
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 15.02.2019р. за №1078421/42144183 є протиправним.
Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість судового рішення, яким позов задоволено, суд апеляційної інстанції враховує наступне.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 12 Порядку №1246 передбачено здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки поданих податкових накладних, серед іншого, на відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку №1246, податковим органом формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Така квитанція надсилається платнику податку в автоматичному режимі (в електронному вигляді у текстовому форматі) протягом операційного дня і є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Положення п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України визначають, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Критерії оцінки, Перелік документів).
Пунктом 6 Критеріїв оцінки, визначено критерії для проведення Моніторингу податкової накладної, при цьому за змістом пункту першого Переліку документів для кожного із критеріїв законодавцем визначено специфічний (окремий) перелік документів, які платник податків може подати податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку документів, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (п.4 Критеріїв оцінки).
Порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у періоді, протягом якого реалізовувалися спірні правовідносини, було регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (далі - Постанова №190).
Абзацом 7 п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України платнику податків надано можливість оскаржити Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до абз.3 Постанови №190, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
З системного аналізу вищенаведених норм права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що контролюючий орган повинен надати належні та достатні докази того, що зупинення реєстрації податкових накладних вчинено відповідно до приписів пункту 201.16. статті 201 Податкового Кодексу України, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, та за наявності підстав, встановлених Критеріями оцінки ступеня ризиків.
Як вбачається з матеріалів справи, у спірному рішенні Головного управління ДФС України у Хмельницькій області від 15.02.2019 за № 1078421/42144183 відповідач не зазначив, які саме з документів поданих ТОВ "Вектор У" були складені з порушенням законодавства.
Отже, колегія суддів враховує, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та Державним підприємством Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№98) , та на те, що ряд таких документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, був достатній та був наданий контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної, тому оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 15.02.2019 №1078421/42144183 є протиправним та необґрунтованим.
Відповідно до ч.1-3 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.315,316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2019 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 04 лютого 2020 року.
Головуючий Капустинський М.М. Судді Смілянець Е. С. Охрімчук І.Г.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2020 |
Номер документу | 87388790 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні