РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2020 року справа № 580/3284/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гайдаш В.А.,
за участю:
секретаря судового засідання - Баклаженко Н.В.,
представника позивача - Драгомана О.О. (за ордером),
представника відповідача - Пикала О.В. (за довіреністю),
представника Смілянської місцевої прокуратури - Кожушко Н.В. (за посвідченням),
розглянувши по суті у відкритому судовому засіданні в залі суду у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства Мліївські Сади до Мліївської сільської ради Городищенського району Черкаської області за участю Смілянської місцевої прокуратури про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось приватне підприємство Мліївські Сади (пров. Шевченка, 14-а, с. Мліїв, Городищенський р-н, Черкаська обл., 19511, далі - позивач) з позовом до Мліївської сільської ради Городищенського району Черкаської області (вул. Данила Кушніра, 67, с. Мліїв, Городищенський р-н, Черкаська обл., 19511, далі - відповідач), в якому просить:
- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна та для ведення господарської діяльності, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471;
- зобов`язати відповідача надати позивачу дозвіл на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 23.10.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 06.12.2019 вирішено здійснювати подальший розгляд справи за правилами загального позовного провадження з повідомленням сторін.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивачем зазначено, що 02.07.2019 він звернувся до Мліївської сільської ради Городищенського району Черкаської області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна та для ведення господарської діяльності, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471. Відповідач листом від 21.08.2019 №835/02-27 відмовив позивачу у наданні такого дозволу, оскільки у відповідача виникли сумніви щодо зв`язку земельної ділянки площею більше 20 га з нерухомим майном та розташування майна на зазначеній земельній ділянці такої площі. Позивач вважає, що оскільки він є власником нерухомого майна, яке розташоване в АДРЕСА_1 , яке розташоване на земельній ділянці площею 22,2481 га, кадастровий номер 7120385000:02:001:2471, тому у відповідності до положень ст. 120 Земельного кодексу України, ст. 377 Цивільного кодексу України, відповідач зобов`язаний надати позивачу дозвіл на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, зазначених вище.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, відзиву на позов не надав, просив у задоволенні позову відмовити повністю та зазначив, що позивачеві було правомірно відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна та для ведення господарської діяльності, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471, оскільки у відповідача виникли сумніви щодо зв`язку земельної ділянки площею більше 20 га з нерухомим майном та розташування майна на зазначеній земельній ділянці такої площі.
Прокурор в судовому засіданні просив суд у задоволенні позову відмовити, оскільки під час виїзду працівниками Смілянської місцевої прокуратури та Мліївської сільської ради на земельну ділянку з кадастровим номером 7120385000:02:001:2471 встановлено відсутність об`єктів нерухомого майна, про які йдеться у позовній заяві. Крім того, Головним управління Держгеокадастру у Черкаській області проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства при використанні спірної земельної ділянки з кадастровим номером 7120385000:02:001:2471 та встановлено самовільне зайняття цієї земельної ділянки засновником приватного підприємства Мліївські Сади .
Заслухавши пояснення представників сторін та прокурора, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Із матеріалів справи судом встановлено, що на підставі договору купівлі-продажу нежитлової будівлі від 28.05.2019, посвідченого державним нотаріусом Першої Черкаської державної нотаріальної контори Починок Ю.В. та зареєстрованого в реєстрі за №1-1524, ОСОБА_1 на праві приватної власності належала нежитлова будівля, що знаходиться у АДРЕСА_1 , яка складається з: прохідної під літ. Б , прохідної під літ. В , прохідної під літ. Г , прохідної під літ. Д , навісу під літ. Е , огорожі №1, свердловини №2. Вказана нежитлова будівля розташована на земельній ділянці площею 22,2481 га, кадастровий номер 7120385000:02:001:2471.
Згідно рішення засновника ПП Мліївські Сади та акту приймання-передавання майна до статутного капіталу ПП Мліївські Сади від 10.06.2019 №б/н, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вчинено запис про право власності №32142536, згідно якого 20.06.2019 зареєстровано за ПП Мліївські Сади право власності на вищевказану нежитлову будівлю.
ПП Мліївські Сади звернулось до Мліївської сільської ради Городищенського району Черкаської області із заявою від 27.06.2019 (вх. №501 від 02.07.2019) щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471.
Відповідач листом від 21.08.2019 №835/02-27 відмовив позивачу у наданні такого дозволу, оскільки у відповідача виникли сумніви щодо зв`язку земельної ділянки площею більше 20 га з нерухомим майном та розташування майна на зазначеній земельній ділянці такої площі.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України № 2768-III від 25 жовтня 2001 року (далі - ЗК України), а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Статтею 14 Конституції України закріплено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
За змістом ч.ч. 2, 3 ст. 22 Конституції України конституційні права гарантуються і не можуть бути скасовані, а держава повинна утримуватись від прийняття будь-яких актів, які б призводили до скасування чи звуження змісту та обсягу існуючих прав та свобод. Відповідно до ст.8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Статтею 64 Конституції України проголошує, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, окрім випадків, передбачених самою Конституцією.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з положеннями частини другої статті 2 КАС України в справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування № 280/97-ВР від 21.05.1997 (далі - Закон №280/97-ВР), сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно з ч. 1, 5 ст. 46 Закону №280/97-ВР, сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 59 Закону №280/97-ВР, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Згідно абз. 1 ч. 7 ст. 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 120 ЗК України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.
Аналіз вищенаведених положень ЗК України та Закону №280/97-ВР свідчить про те, що питання надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або відмова у його наданні належить до компетенції органу місцевого самоврядування, а надання дозволу або відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки оформляється індивідуальним правовим актом - рішенням ради.
Оскільки Мліївською сільською радою Городищенського району Черкаської області на сесії сільської ради не розглядалась заява приватного підприємства Мліївські Сади від 27.06.2019 (вх. №501 від 02.07.2019) щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471, тому суд дійшов висновку визнати протиправною бездіяльності відповідача з розгляду такої заяви приватного підприємства Мліївські Сади від 27.06.2019 (вх. №501 від 02.07.2019) та зобов`язати відповідача на черговій сесії повторно розглянути заяву приватного підприємства Мліївські Сади від 27.06.2019 (вх. №501 від 02.07.2019) щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471.
Крім того, позовна вимога позивача зобов`язати відповідача надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471 - є передчасною, відповідно задоволенню не підлягає, оскільки Мліївською сільською радою Городищенського району Черкаської області рішення (за встановленою формою) за заявою позивача на сесії сільської ради не приймалось.
З урахуванням наведеного, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки наявних у матеріалах справи доказів в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є частково обґрунтованими та такими, що підлягають до часткового задоволення.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
У зв`язку із частковим задоволенням позовних вимог у відповідності до ст. 139 КАС України сплачений позивачем судовий збір слід стягнути з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 6, 14, 139, 242-245, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльності Мліївської сільської ради Городищенського району Черкаської області з розгляду заяви приватного підприємства Мліївські Сади від 27.06.2019 (вх. №501 від 02.07.2019) щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471.
Зобов`язати Мліївську сільську раду Городищенського району Черкаської області на черговій сесії повторно розглянути заяву приватного підприємства Мліївські Сади від 27.06.2019 (вх. №501 від 02.07.2019) щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку площею 22,2481 га, для обслуговування нерухомого майна, кадастровий номер земельної ділянки 7120385000:02:001:2471.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Мліївської сільської ради Городищенського району Черкаської області на користь приватного підприємства Мліївські Сади сплачений судовий збір в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. У разі застосування судом частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя В.А. Гайдаш
Рішення складено у повному обсязі 03.02.2020.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2020 |
Оприлюднено | 07.02.2020 |
Номер документу | 87414440 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.А. Гайдаш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні