07/908
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 07/908а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" липня 2007 р.
11год. 30хв., м. Черкаси
За адміністративним позовом прокурора Уманського району в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Уманському районі
до відкритого акціонерного товариства „Бабанське ремонтно-транспортне підприємство”
про стягнення 876грн. 84коп.
Суддя Дорошенко М.В.
Секретар судового засідання Долженкова І.М.
Представники сторін:
від позивача: Гудименко Л.А.- за довіреністю від 22.12.2006р.;
від відповідача: не прибули.
За участю прокурора відділу прокуратури Черкаської області Хлівненко Л.Б.
Заявлено адміністративний позов про стягнення 876грн. 84коп. податкового боргу зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, у тому числі: 851грн. 18коп. у вигляді суми витрат позивача на виплату і доставку пільгових пенсій за період з березня по грудень 2003р. і 25грн. 66коп. штрафу за порушення граничних строків сплати узгоджених сум податкового зобов'язання з вказаного збору.
У засіданні суду прокурор та представник позивача позов підтримали з викладених у ньому підстав.
Відповідач був повідомлений про дату, час і місце засідання суду, проте його представник в судове засідання не прибув.
Письмових заперечень проти позову відповідач до господарського суду не подав.
Дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд встановив наступне.
Позивач протягом березня-грудня 2003р. витратив 851грн. 18коп. на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пунктів „б-з” ст. 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення” колишнім працівникам відповідача: Питльованому В.Т. і Маньківський Л.М. Про понесені витрати на виплату і доставку пільгових пенсій позивач надіслав відповідачу відповідні повідомлення встановленої форми, проте останній ці витрати не відшкодував.
8 серпня 2003р. позивач прийняв рішення №108, за яким вирішив застосувати до відповідача 25грн. 66коп. штрафу, передбаченого пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (далі –Закон №2181-ІІІ”за порушення граничних строків сплати узгоджених сум податкового зобов'язання зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування. Це рішення позивач надіслав відповідачу 14.08.2003р. по пошті рекомендованим листом, який відповідачем був отриманий згідно з поштовим повідомленням про вручення 15.08.2003р.
Відповідач рішення позивача від 08.08.2003р. №108 в установленому порядку не оскаржував, а застосовану за ним суму штрафу не сплатив.
Згідно з ст.ст. 1, 2, 4 Закону України від 26.06.1997р. №400/97-ВР „Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” для суб'єктів підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників, об'єктом оподаткування збором на обов'язкове державне пенсійне страхування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пп. „б”–„з” ст. 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення” до досягнення працівниками пенсійного віку, за ставкою 100 відсотків від цього об'єкта оподаткування.
В преамбулі Закону №2181-ІІІ зазначається, що цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податкові контролюючими органами, в тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Вичерпний перелік податків і зборів (обов'язкових платежів) визначено у ст.ст. 14 та 15 Закону України „Про систему оподаткування”.
Відповідно до ст. 14 Закону України „Про систему оподаткування” у редакції яка була чинною у 2003р., збір на обов'язкове державне пенсійне страхування відносився до загальнодержавних податків, зборів (обов'язкових платежів).
Згідно з частиною другою прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003р. №1058-IV „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, який набрав чинності з 01.01.2004р., зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Отже, порядок погашення зобовязань платників податків перед бюджетами з прибуткового податку з громадян та з податку з доходів фізичних осіб регулюється Законом №2181-ІІІ.
Пункти 1.2 та 1.3 ст. 1 Закону №2181-ІІІ визначають термін „податкове зобов'язання” як зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України, а термін „податковий борг” - як податкове зобов'язання, самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпункт 3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону №2181-ІІІ передбачає можливість примусового стягнення за рішенням суду активів платника податків у рахунок погашення його податкового боргу. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.
Підпунктом 5.2.2 п.5.2 ст. 5 Закону №2181-ІІІ встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону №2181-ІІІ у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги –до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
Згідно з пп. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону №2181-ІІІ у разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
Стаття 16 Закону №2181-ІІІ передбачає, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до пп. 17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181-ІІІ у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків суми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків суми податкового боргу;
Пункт 17.3 ст. 17 Закону №2181-ІІІ передбачає, що сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
З огляду на викладені вище обставини та норми законодавства господарський суд прийшов до висновку, що стягувана сума є податковим боргом у розумінні Закону №2181-ІІІ, на примусове стягнення якого за рахунок активів відповідача позивач має право, тому позов прокурора підлягає задоволенню Судовий збір у сумі 8грн. 77коп. підлягає стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.160 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути із відкритого акціонерного товариства „Бабанське ремонтно-транспортне підприємство” (вул. Леніна, 4, смт. Бабанка, Уманський район, Черкаська область, ідентифікаційний код 00908745):
- на користь управління Пенсійного фонду України в Уманському районі (вул. Залізняка, буд. 2а, м. Умань, Черкаська область, 20300, ідентифікаційний код 21366705, рахунок №25608301351 у Черкаській обласній дирекції ВАТ „Державний ощадний банк України”, МФО 354507) –876грн. 84 коп. податкового боргу зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування;
- в доход державного бюджету через Уманську об'єднану державну податкову інспекцію (пл. Леніна, буд. 1, м. Умань, Черкаська область, 20300, ідентифікаційний код 21367259) для зарахування на реєстраційний рахунок УДК у м. Черкаси №31117095700002 в головному управлінні державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018, - 8грн. 77коп. судового збору.
Ця постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання через господарський суд Черкаської області заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня оголошення постанови і апеляційної скарги - протягом двадцяти днів після подання такої заяви.
Ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
У разі своєчасного подання заяви про апеляційне оскарження і неподання апеляційної скарги у встановлений строк, ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
СУДДЯ Дорошенко М.В.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 874252 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Дорошенко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні