Ухвала
від 06.02.2020 по справі 120/15/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

06 лютого 2020 р. Справа № 120/15/19-а

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Альчук М.П., розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду у Вінницькій області про заміну сторони у виконавчому листі та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у адміністративній справі за позовом Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України у Вінницької області до відкритого акціонерного товариства "Жмеринське експериментально-виробниче агрохімпідприємство" про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області до відкритого акціонерного товариства "Жмеринське експериментально-виробниче агрохімпідприємство" про стягнення заборогваності.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 11.03.2019 року адміністративний позов задоволено. Стягнуто з відкритого акціонерного товариства "Жмеринське експериментально-виробниче агрохімпідприємство" на користь Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 2 в сумі 3269,32 грн.

11.12.2019 року Вінницьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист.

23.12.2019 року на адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області надійшла заява про заміну сторони у виконавчому листі та поновлення строку для подачі виконавчого листа. Мотивуючи подану заяву, представник вказує, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 року № 628 "Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України" Жмеринське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області припинило свою діяльність шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (правонаступник).

Відповідно до витягу державна реєстрація Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області припинена в результаті реорганізації, тобто, як передбачає постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 628.

З огляду на викладене заявник просить замінити сторону у виконавчому листі Жмеринське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області на Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 02.01.2020 року вказану заяву призначено до розгляду у судовому засіданні.

Сторони, в судове засідання не прибули, хоча про дату, час та місце його проведення повідомлялись завчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Крім того, від представника Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області надійшло клопотання, яким просить суд здійснити розгляд заяви без його участі.

Відповідно до ч. 2 ст. 379 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду, суд розглядає заяву без участі сторін.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути заяву про заміну сторони у виконавчому листі та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа без участі заявника та осіб, які беруть участь у справі, за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

Визначаючись щодо заяви про заміну сторони у виконавчому листі, суд виходить з наступного.

За приписами ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно приписів ч. 1, 2, 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.

Частиною 1 ст. 379 КАС України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Вказана норма кореспондується з положеннями ч. 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження", відповідно до якої, у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Також, відповідно до ч. 4 ст. 379 КАС України передбачено, що положення цієї статті застосовуються при необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Відтак, нормами Закону України "Про виконавче провадження" та процесуальним законодавством врегульовано питання заміни стягувача у виконавчому листі.

Відповідно до виконавчого листа, виданого Вінницьким окружним адміністративним судом у даній справі № 120/15/19-а, стягувачем є Жмеринське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області.

При цьому, з наданих заявником доказів судом встановлено, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 628 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" Жмеринське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області.

Відповідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.09.2019 року №1005724081, встановлено, що державну реєстрацію юридичної особи Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області припинено 06.09.2019 року в результаті реорганізації.

Відповідно до положень ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

З огляду на викладене, заміна сторони виконавчого провадження відбувається у разі вибуття однієї зі сторін (стягувача або боржника), зокрема, внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації суб`єкта владних повноважень. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Заміна сторони полягає у вступі на її місце правонаступника.

Вибуття юридичної особи у відносинах, щодо яких виник спір у розумінні ч. 1 ст. 379 КАС України, фактично означає припинення державної реєстрації цієї особи шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у встановленому законом порядку.

Таким чином, Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області є правонаступником стягувача по даній адміністративній справі - Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни сторони виконавчого провадження.

Згідно із ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Вирішуючи питання щодо наявності підстав для поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в даній адміністративній справі, суд виходить з наступного.

Порядок оформлення та видачі виконавчих листів визначений КАС України та Законом України "Про виконавче провадження".

Відповідно до ч. 1 ст. 258 КАС України за судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно та яке підлягає примусовому виконанню в порядку, передбаченому Законом України "Про виконавче провадження", за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, чи прокурора, який здійснював у цій справі представництво інтересів громадянина або держави в суді, видається один виконавчий лист. Якщо на підставі ухваленого рішення належить передати майно, що перебуває в кількох місцях, або якщо рішення ухвалено на користь кількох позивачів чи проти кількох відповідачів, чи резолютивною частиною рішення передбачено вчинення кількох дій, суд має право за заявою стягувачів видати кілька виконавчих листів, точно зазначивши, яку частину рішення треба виконати за кожним виконавчим листом, або зазначити, що обов`язок чи право стягнення є солідарним. Якщо судом було вжито заходів щодо забезпечення позову за заявою осіб, на користь яких ухвалено судове рішення, суд разом із виконавчим листом видає копії документів, які підтверджують виконання ухвали суду про забезпечення позову.

Виконавчий лист має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим Законом України "Про виконавче провадження" (ч. 1 ст. 259 КАС України).

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Згідно із ч. 1 ст. 261 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Аналогічна правова норма закріплена ч. 6 ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження", відповідно до якої стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.

Як зазначено вище, на примусове виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11.03.2019 року в даній адміністративній справі 11.12.2019 року видано виконавчий лист, строк пред`явлення до виконання 12.07.2019 року.

В обгрунтування поважності причин пропуску строку пред`явлення вказаного виконавчого листа до примусового виконання Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області зазначає, що у зв`язку із тим, що відповідно до витягу державна реєстрація Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області припинена в результаті реорганізації. Головою комісії з припинення Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області 06.09.2019 року актом прийому - передачі передано до головного управління справи про стягнення заборгованості платежів Пенсійного фонду. Під час інвентаризації справ виявлено, що справа № 120/15/19-а не передана головою управління ПФУ у Вінницькій області.

У зв`язку з чим, позивач не мав можливості своєчасно пред`явити вказаний виконавчий лист до примусового виконання.

Оскільки стягувач (Жмеринське об`єднане управління Пенсійного фонду України) завчасно не звернулось до суду із заявою про видачу виконавчого листа, що в подальшому виявилось у не зверненні до органів ДВС із заявою про примусове виконання виконавчого листа, чим позбавило права правонаступника на стягнення з боржника заборгованості для фінансування пенсійних виплат, відтак, суд визнає поважними причини пропуску строку пред`явлення стягувачем виконавчого листа до виконання.

Враховуючи викладене, заява про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа в даній адміністративній справі до виконання підлягає задоволенню, а строк пред`явлення до виконання виконавчого листа поновленню та має обчислюватись з дати набрання даною ухвалою законної сили.

Керуючись ст. 243, 248, 256, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області про заміну сторони у виконавчому листі № 120/15/19-а та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання задовольнити.

Замінити сторону у виконавчому листі № 120/15/19-а, а саме Жмеринське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області - Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області (21100, вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 13322403).

Поновити строк для пред`явлення до примусового виконання виконавчого листа № 120/15/19-а, виданого Вінницьким окружним адміністративним судом 11.12.2019 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Альчук Максим Петрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2020
Оприлюднено09.02.2020
Номер документу87446214
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/15/19-а

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Рішення від 11.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні