ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОЗОВУ
07 лютого 2020 рокуСправа № 280/5643/19 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача про забезпечення позову в адміністративній справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонт (юридична адреса: 69039, м. Запоріжжя, вул. Волгодонська, буд. 13, код ЄДРПОУ 42262361)
до відповідача - Головного управління Держпраці у Запорізькій області (юридична адреса: 69000, м. Запоріжжя, вул. Північне шосе, буд. 25)
про визнання дій протиправними та визнання протиправним та скасування наказу від 31.01.2019 №245, -
ВСТАНОВИВ:
15 листопада 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонт (далі - позивач) до Головного управління Держпраці у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати наказ відповідача від 31.01.2019 №245;
- визнати протиправними дії відповідача щодо проведення позапланової перевірки діяльності позивача на підставі наказу від 31.01.2019 №245.
Ухвалою суду від 18.11.2019 заяву про забезпечення позову Товариства з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонт - повернуто позивачу без розгляду.
Ухвалою суду від 18.11.2019 позовну заяву залишено без руху та надано 10-ти денний строк на усунення недоліків.
06.02.2020 від представника позивача через канцелярію суду (іх. №5747) подано заяву про забезпечення позову, в якій він просить зупинити дію постанови Головного управління Держпраці у Запорізькій області від 12.03.2019 №ЗП591/565/АВ/П/ТД-1ФС про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонт .
В обґрунтуванні заяви заявник зазначає, 18 лютого 2019 року посадовою особою ГУ Держпраці у Запорізькій області проведено інспекційне відвідування ТОВ Запоріждомнаремонт . За результатами відвідування складено акт інспекційного відвідування №ЗП591/565/АВ від 18 лютого 2019 р. юридичної особи, яка використовує найману працю. В подальшому, відповідачем винесено постанову про накладення штрафу уповноваженою посадовою особою ГУ Держпраці у Запорізькій області № ЗП591/565/АВ/П/ТД-1ФС від 12 березня 2019 р. Вищевказана постанова прийнята відповідачем згідно з Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року №509 (далі - Порядок № 509). Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначені Законом України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016р. №1404-VIII. Враховуючи наведені вище положення законодавства, постанови територіального органу Держпраці про накладення штрафів є виконавчими документами.
Як слідує з оскаржуваної постанови, вона прийнята на підставі абз. 2 ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України, отже, є виконавчим документом і пред`являється до виконання органам державної виконавчої служби в порядку, встановленому законом.
Відповідно до вимог Закону України Про виконавче провадження , відкриття виконавчого провадження може призвести до накладення арешту на майно боржника та оголошення його в розшук, до накладення арешту на банківський рахунки позивача та подальше безспірне списання грошових коштів з них до розгляду питання щодо правомірності винесення оскаржуваної постанови.
Це, в свою чергу, може призвести до негативних фінансових наслідків для позивача у вигляді стягнення не лише суми штрафної санкції, яка є спірною, а й витрат виконавчого провадження, що може порушити права та законні інтереси позивача. У разі встановлення протиправності оскаржуваної постанови і задоволення позовних вимог про її скасування, позивачу доведеться докласти зусиль і витрат, щоб відновити свої права та повернути своє майно (кошти), на яке може бути звернено стягнення. Також позивач зазначає, що на даний час, Шевченківський відділ державної виконавчої служби міста Запоріжжя Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області відкрив виконавче провадження №59091058 на підставі постанови Головного управління Держпраці у Запорізькій області від 12.03.2019 №ЗП591/565/АВ/П/ТД-1ФС про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонг штрафу у розмірі 1 126 710,00 грн. В межах вказаного виконавчого провадження винесені постанови про арешт коштів боржника від 19.08.2019 та про арешт майна боржника.
Враховуючи зазначене, просить суд задовольнити заяву та зупинити дію дію постанови Головного управління Держпраці у Запорізькій області від 12.03.2019 №ЗП591/565/АВ/П/ТД-1ФС про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонт , до набрання законної сили рішення суду у адміністративній справі за позовом про визнання протиправним та скасування наказу відповідача від 31.01.2019 №245; визнання протиправним дій відповідача щодо проведення позапланової перевірки діяльності позивача на підставі наказу від 31.01.2019 №245.
Частина друга ст. 154 КАС України - суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову.
Тобто, розгляд заяви про забезпечення позову в судовому засіданні здійснюється виключно у разі якщо матеріали адміністративної справи та заяви про забезпечення позову перешкоджають можливості об`єктивного розгляду заяви без участі сторін.
Проте, в даному випадку, суд дослідивши матеріали адміністративної справи та заяву про забезпечення позову вважає за можливе розглянути заяву про забезпечення позову без повідомлення учасників справи.
Розглянувши заяву про забезпечення позову та додані до неї письмові докази, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню, з огляду наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
За приписами частини 1 статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено:
1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;
3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії;
4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Частиною 2 цієї статті встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
Суд звертає увагу, що статтею 150 КАС України визначено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існують зазначені підстави, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.
В розумінні наведеної норми закону, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом забезпечення позову і предметом позовної вимоги; ймовірності ускладнення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушення у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є у часниками даного судового процесу.
Змісту вказаних норм свідчить про те, що суд може забезпечити адміністративний позов лише за наявності 2 обов`язкових умов: існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі та якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.
З матеріалів справи судом встановлено, що 18 лютого 2019 року посадовою особою ГУ Держпраці у Запорізькій області проведено інспекційне відвідування ТОВ Запоріждомнаремонт . За результатами відвідування складено акт інспекційного відвідування №ЗП591/565/АВ від 18 лютого 2019 юридичної особи, яка використовує найману працю. В подальшому, відповідачем винесено постанову про накладення штрафу уповноваженою посадовою особою ГУ Держпраці у Запорізькій області № ЗП591/565/АВ/П/ТД-1ФС від 12 березня 2019 р. В постанові зазначено, що до 12.04.2019 позивачу необхідно надати до відповідача документ підтверджуючий сплату штрафу у розмірі 1126710,00 грн. У разі несплати суми штрафу до вказаного терміну, відповідачем буде ініціюватися здійснення цього штрафу у примусовому порядку, шляхом пред`явлення до виконавчої служби, а сам факт подання позову не зупиняє спірну постанову.
Порядком № 509 та ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" № 1404-VIII від 02.06.2016 не передбачено зупинення дії та виконання постанов органів Держпраці про накладення штрафів у разі оскарження останніх у судовому порядку.
Суд вважає за необхідне зазначити, що зважаючи на те, що позивач не погоджується з наказом відповідача від 31.01.2019 №245 щодо проведення позапланової перевірки діяльності позивача, на підставі якого Головним управлінням Держпраці у Запорізькій області було прийнято Постанову про накладення штрафу № ЗП591/565/АВ/П/ТД-1ФС від 12.03.2020, існує реальна можливість початку виконання зазначеного документа в примусовому порядку Постанови Відповідача, оскарження якої, згідно з чинним законодавством, не зупиняє її виконання.
Окрім того, суд зазначає, що згідно бази даних автоматизованої виконавчих проваджень судом встановлено, що Шевченківський відділ державної виконавчої служби міста Запоріжжя Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області відкрив виконавче провадження №59091058 на підставі постанови Головного управління Держпраці у Запорізькій області від 12.03.2019 №ЗП591/565/АВ/П/ТД-1ФС про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонг штрафу у розмірі 1 126 710,00 грн.
Наведене свідчить про наявність очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі.
Також слід зазначити, що Наказом Мінфіну України від 03.09.2013 № 787 затверджено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів. Цей Порядок визначає процедури повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії (далі - платежі).
Однак, випадки повернення помилково чи передчасно стягнутих штрафів за правопорушення у сфері трудового законодавства вказаний порядок не регулює. Іншого механізму повернення з бюджету коштів платника у вигляді стягнутих штрафів за правопорушення у сфері трудового законодавства за виконавчим провадженням, які не є податками чи іншими обов`язковими платежами, законодавцем не передбачено, що унеможливить їх повернення за заявницьким принципом.
Зокрема, суд вважає за необхідне зазначити, що невжиття заходів забезпечення позову призведе до того, що позивачу доведеться докласти значних зусиль і витрат, щоб відновити свої права та повернути своє майно (кошти), на яке може бути звернено стягнення у разі примусового виконання цієї Постанови.
Відтак, у суду є всі підстави для задоволення заяви позивача про забезпечення позову. За таких обставин, суд вважає заяву такою, що підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 150, 151, 154, 241 та 248 КАС України, суддя
УХВАЛИВ:
1.Заяву позивача Товариства з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонт (юридична адреса: 69039, м. Запоріжжя, вул. Волгодонська, буд. 13, код ЄДРПОУ 42262361) про забезпечення позову - задовольнити.
2.Забезпечити позов Товариства з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонт (юридична адреса: 69039, м. Запоріжжя, вул. Волгодонська, буд. 13, код ЄДРПОУ 42262361).
3. Зупинити дію зупинити дію постанови Головного управління Держпраці у Запорізькій області від 12.03.2019 №ЗП591/565/АВ/П/ТД-1ФС про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонт штрафу у розмірі 1126710,00 грн, до набрання законної сили рішення суду у адміністративній справі №280/5643/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Запоріждомнаремонт (юридична адреса: 69039, м. Запоріжжя, вул. Волгодонська, буд. 13, код ЄДРПОУ 42262361) до- Головного управління Держпраці у Запорізькій області (юридична адреса: 69000, м. Запоріжжя, вул. Північне шосе, буд. 25) про визнання дій протиправними та визнання протиправним та скасування наказу від 31.01.2019 №245.
Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Ухвалу про забезпечення позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі протягом 15 днів з дня її підписання.
Ухвалу у повному обсязі складено та підписано 07.02.2020.
Суддя Р.В.Сацький
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2020 |
Оприлюднено | 10.02.2020 |
Номер документу | 87447079 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні