Рішення
від 07.02.2020 по справі 300/2258/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" лютого 2020 р. справа № 300/2258/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Микитин Н.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства Адоніс до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

18 листопада 2019 року приватне підприємство «Адоніс» звернулося до Івано-Франківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, в якій позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.09.2019 № 0193925012, яким застосовано штрафні санкції у сумі 31880,52 грн за порушення строків реєстрації податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 30.04.2019 року за допомогою програми « FREDO Звіт» , яка використовується позивачем для відправки податкових накладних контролюючому органу, останнім було подано 55 податкових накладних на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, в свою чергу, ДФС України, до якої було направлено вищевказані податкові накладні, в порушення вимог п.14 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, не було надано позивачу квитанцій протягом операційного дня, що підтверджують прийняття/не прийняття/зупинення реєстрації податкових накладних. Однак, в наступні дні після подачі на реєстрацію податкових накладних до ПП «Адоніс» почали надходити скарги від покупців про відсутність реєстрації відповідних накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, як наслідок, підприємтво було змушене повторно відправити ті самі податкові накладні на реєстрацію з порушенням термінів встановлених Податковим кодексом України.

Факт подачі 55 накладних на реєстрацію 30.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних підтверджується протоколами відправки податкових накладних на реєстрацію а Єдиному реєстрі податкових накладних, журналом вхідної/вихідної кореспонденції з сервісу « FREDO Звіт» . Вважає, що такі дії ПП «Адоніс» виключають склад податкового правопорушення визначеного п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Відповідач, не взявши до уваги вищенаведені обставини, 04.09.2019 року прийняв податкове повідомлення-рішення № 0193925012, яким застосував до позивача штрафні санкції у сумі 31880,52 грн за порушення строків реєстрації 59 податкових накладних.

Позивач вважає, що рішення про застосування штрафних санкцій за порушення строків реєстрації в частині 55 податкових накладних є протиправним, оскільки підстав для його прийняття у відповідача не було, адже податкові накладні первинно були подані на реєстрацію 30.04.2019 року, тобто в межах строку встановленого законом, що виключає склад податкового правопорушення. З урахуванням наведеного, рішення є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги задоволенню в повному обсязі.

22.11.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі № 300/2258/19 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами відповідно до статей 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України(далі КАС України).

11.12.2019 до суду від Головного управління ДПС в Івано-Франківській області надійшов відзив на позов (а.с.63-65). Відповідач позов заперечує, вказує, що Долинським управлінням ГУ ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстраації в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних та зареєстрованих ПП «Адоніс» за період з 01.04.2019 по 07.07.2019, якою встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме, встановлено несвоєчасність реєстрації 59 податкових накладних в ЄРПН, за порушення строків застосовано штрафні санкції, визначені статтею 120-1.1 ПК України. У поданому відзиві відповідачем зазанчено, що згідно інформаційних баз даних ДФС України за 30.04.2019 року відсутня фніормація щодо надходження на реєстрацію в ЄРПН від ПП «Адоніс» спірних 55 податкових накладних. Факт порушення позивачем термінів реєстрації оскаржуваних податкових накладних підтверджено квитанціями від 08.05.2019, які додані до відзиву. Таким чином, стверджує, що податковим органом не допущено порушень при прийнятті оскаржуваного рішення, вважає його правомірним та просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

16.12.2019 позивач надав відповідь на відзив, у якому звернув увагу суду на те, що відповідачем не спростовано факт вчасного направлення на реєстрацію ПП «Адоніс» податкових накладних, що вказує на вчинення позивачем всіх, передбачених ст. 201 ПК України, дій для своєчасної реєстрації податкових накладних(а.с.98-100).

У відповідності до п.3 ч.6 ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа є справою незначної складності та згідно з ст. ст. 257, 262 Кодексу адміністративного України розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідно до ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС Україна) за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Згідно з ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

Приватне підприємство «Адоніс» (код ЄДРПОУ 24681950) є юридичною особою, державну реєстрацію якого проведено 22.01.1997 року за № 1 118 120 0000 000095, взяте на облік як платник податків у Долинській об`єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС в Івано-Франківській області, є платником ПДВ( а.с.7-12).

Під час здійснення господарської діяльності відповідно до статей 187, 201 Податкового кодексу України позивачем 30.04.2019 виписано та направлено на реєстрацію до ЄРПН 55 податкових накладних.

Згідно із копіями протоколів руху документів/звітів та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій, які сформовані автоматично програмою « FREDO Звіт» , яка в свою чергу використовується позивачем для обміну первинними документами між позивачем та ДФС України, такі податкові накладні подано на реєстрацію 30.04.2019 року, тобто в межах встановленого законом строку(а.с. 21-48).

Проте, відповідачем не було надано позивачу квитанцій протягом операційного дня, що підтверджують прийняття/не прийняття/зупинення реєстрації вищевказаних податкових накладних.

У подальшому позивач, отримавши скарги від покупців про відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, повторно відправив ті самі накладні 07.05.2019 з порушенням термінів їх реєстрації визначених Податковим кодексом України, про надходження яких 08.05.2019 отримав відповідні квитанції контролюючого органу(а.с.67-93).

Долинським управлінням ГУ ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних та зареєстрованих ПП «Адоніс» за період з 01.04.2019 по 07.07.2019, про що складено акт від 14.08.2019 №974/09-19-50-12/24681950 (а.с.13-14).

Перевіркою встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України, а саме, порушено граничні терміни реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН:

від 10.04.2019 №18 на суму 99,75 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 12.04.2019 № 39 на суму 1080 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 11.04.2019 №23 на суму 261,55 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 03.04.2019 №43 на суму 25021,51 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 05.04.2019 №45 на суму 25324,66 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 11.04.2019 №21 на суму 113 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 12.04.2019 №28 на суму 119,61 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 08.04.2019 №36 на суму 41,25 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 04.04.2019 №2 на суму 350,68 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 11.04.2019 №51 на суму 24565,58 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 10.04.2019 №50 на суму 26018,66 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 11.04.2019 №25 на суму 694,36 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 10.04.2019 №17 на суму 55,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 05.04.2019 №7 на суму 75,89 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 14.04.2019 №54 на суму 6955,64 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 04.04.2019 №44 на суму 24710,07 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 12.04.2019 №29 на суму 12,72 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 05.04.2019 №5 на суму 3,20 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 05.04.2019 №8 на суму 126,49 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 01.04.2019 №41 на суму 27149,85 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 05.04.2019 №11 на суму 181,31 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 09.04.2019 №12 на суму 42,82 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 07.04.2019 №47 на суму 7918,19 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 08.04.2019 №31 на суму 177,15 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 08.04.2019 №48 на суму 22711,57 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 05.04.2019 №9 на суму 251,29 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 05.04.2019 №4 на суму 75,89 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 05.04.2019 №6 на суму 138,73 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 15.04.2019 №55 на суму 21331,88 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 05.04.2019 №10 на суму 88,91 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 04.04.2019 №3 на суму 692,83 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 03.04.2019 №1 на суму 43,59 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 08.04.2019 №20 на суму 76,66 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 09.04.2019 №49 на суму 25220,04 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 13.04.2019 №53 на суму 11685,73 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 12.04.2019 №27 на суму 134,04 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 12.04.2019 №32 на суму 78,23 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 12.04.2019 №30 на суму 263,52 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 15.04.2019 №40 на суму 53,94 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 09.04.2019 №13 на суму 8,15 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 11.04.2019 №24 на суму 232 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 09.04.2019 №14 на суму 19,86 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 10.04.2019 №16 на суму 138,59 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 08.04.2019 №38 на суму 12,91 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 13.04.2019 №34 на суму 507,12 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 08.04.2019 №37 на суму 5,6 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 09.04.2019 №15 на суму 30,34 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 02.04.2019 №42 на суму 28684,05 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 10.04.2019 №19 на суму 43,8 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 12.04.2019 №52 на суму 20301,55 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 11.04.2019 №22 на суму 94,26 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 06.04.2019 №46 на суму 18273,76 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 01.04.2019 №35 на суму 155,44 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 13.04.2019 №33 на суму 89,46 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 12.04.2019 №26 на суму 28,61 грн, зареєстрована в ЄРПН 07.05.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 7 календарних днів;

від 15.05.2019 №61 на суму 123,14 грн, зареєстрована в ЄРПН 12.06.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 12 календарних днів;

від 15.05.2019 №60 на суму 11,83 грн, зареєстрована в ЄРПН 12.06.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 12 календарних днів;

від 20.06.2019 №78 на суму 135,5 грн, зареєстрована в ЄРПН 17.07.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 2 календарних дні;

від 18.06.2019 №77 на суму 962,94 грн, зареєстрована в ЄРПН 17.07.2019, тобто з порушенням граничних термінів реєстрації на 2 календарних дні.

22.08.2019 приватне підприємство «Адоніс» скористалось правом на подання заперечення № 5058/10 до акту перевірки, за результатами розгляду якого ГУ ДПС в Івано-Франківській області прийнято висновок від 03.09.2019 про залишення без змін висновків наведених в акті перевірки від 14.08.2019 №974/09-19-50-12/24681950, з огляду на не надходження 30.04.2019 на реєтрацію до Єдиного вікна подання електронних документів ДФС України 55 спірних податкових накладних (а.с.56-58).

04.09.2019 на підставі акта перевірки від 14.08.2019 ГУ ДПС в Івано-Франківській області винесло оскаржуване податкове повідомлення-рішення форми «Н» № 0193925012 про застосування до ТОВ «Адоніс» за затримку реєстрації 59 податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН на 15 і менше календарних днів на суму податку на додану вартість 318804,87 грн штраф у розмірі 10 відсотків у сумі 31880,52 грн (а.с.17).

Як слідує з позовної заяви, з приводу встановленого порушення граничного строку реєстрації податкових накладних № 60, 61 від 15.05.2019, № 77 від 18.06.2019 та № 78 від 20.06.2019 позивач заперечень не має.

Не погодившись із винесеним податковим повідомленням-рішенням від 04.09.2019 № 0193925012 , ПП «Адоніс» 11.09.2019 звернулося до Державної фіскальної служби України із скаргою № 11.09/1, яка Рішенням від 05.11.2019 про результати розгляду скарги оспорюване податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

В подальшому, позивач оскаржив рішення суб`єкта владних повноважень в судовому порядку, звернувшись до суду із цією позовною заявою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Також, суд виходить з приписів ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), відповідно до яких завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Пунктом 201.10 пункту 201 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (далі за текстом - Порядок № 1246).

Відповідно до вимог п. 10 Порядку № 1246 датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.

Згідно з вимогами п. 11 Порядку № 1246 квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації такої податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування(п. 13 Порядку № 1246).

Відповідно до п. 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно з п. 15 Порядку № 1246 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених п. 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Надаючи оцінку правомірності дій відповідача щодо реєстрації спірних 55 податкових накладних 07.05.2019 суд зазначає наступне.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ним 30.04.2019 року направлено до Головного управління ДФС України в Івано-Франківській області 55 податкових накладних, тобто в межах граничного строку для їх реєстрації, встановленого п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, однак факт надходження таких податкових накладних відповідачем заперечується у відзиві, натомість підтверджено надходження таких електронних документів 07.05.2019.

Однак, позивачем не оскаржувалася до суду бездіяльність податкового органу щодо реєстрації спірних податкових накладних, направлених 30.04.2019, а вирішено повторно направити такі накладні для проведення реєстрації 07.05.2019, що підтверджено позивачем у позовній заяві.

Для відновлення порушеного на думку позивача права, необхідно було оскаржити в судовому порядку бездіяльність щодо реєстрації таких податкових накладних 30.04.2019, та зобов`язати зареєструвати їх за датою подання, а не направляти податкові накладні для повторної реєстрації.

Суд зазначає, що повторне надсилання та реєстрація позивачем податкових накладних була здійснена з порушенням граничних строків реєстрації встановлених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Вищевикладене свідчать про наявність підстав для притягнення позивача до відповідальності згідно з п. 201.1 ст. 201 розділу ІІ ПК України в частині порушення ним граничного строку реєстрації 55 податкових накладних.

Тому, відповідачем правомірно застосовано до позивача штрафні санкції за порушення строків реєстрації 55 податкових накладних складених у квітні 2019 на загальну суму податку на додану вартість 317577,46 грн. та доведено правомірність оскаржуваного рішення в частині застосування штрафних санкцій.

Щодо посилання позивача на відсутність складу податкового правопорушення, а саме вини позивача, то суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Аналіз наведеної норми матеріального права дає підстави до висновку, що податковим правопорушенням є протиправні діяння (дії або бездіяльність), які призвели до невиконання або неналежного виконання установлених Податковим кодексом України вимог.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем двічі відправлено 55 податкових накладних для проведення їх реєстрації 30.04.2019 та 07.05.2019, які зареєстровано ДФС України 07.05.2019, у зв`язку з ненадходженням таких 30.04.2019 до Єдиного вікна подання електронних документів.

З огляду на не оскарження в судовому порядку позивачем бездіяльності відповідача щодо реєстрації таких податкових накладних 30.04.2019, під час розгляду якої і було б встановлено наявність чи відсутність вини контролюючого органу або платника податку щодо не проведення реєстрації спірних податкових накладних при первинному їх направленні, то суд, доводи позивача щодо відсутності складу податкового правопорушення, а саме вини, вважає необгнутованими.

З урахуванням встановлених вище обставин, суд дійшов переконання про те, що відповідач довів правомірність свого рішення, тоді як твердження позивача, наведені у позовній заяві є безпідставними, висновків відповідача не спростовують.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Підсумовуючи наведене, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення від 04.09.2019 № 0193925012 є правомірним та відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Зважаючи на висновок суду про безпідставність позовних вимог, відповідно до статті 139 КАС України, судовий збір не підлягає стягненню із відповідача суб`єкта владних повноважень.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

позивач - приватне підприємство "Адоніс" (код ЄДРПОУ 24681950, вул. Грушевського, 17, м. Долина, Долинський район, Івано-Франківська область, 77503);

відповідач - Головне управління Державної подоткової служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43142559, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018)

Суддя /підпис/ Микитин Н.М.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2020
Оприлюднено10.02.2020
Номер документу87447128
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2258/19

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 19.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 07.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні