ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" лютого 2020 р. справа № 300/244/20
м. Івано-Франківськ
14 год. 55 хв.
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:
судді Біньковської Н.В.,
за участю: секретаря судового засідання Хоми О.В.,
представників заявника - Бабій Т.С., Лозяка Д.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в порядку вимог статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України матеріали заяви Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Астро-Сервіс" про підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області 05.02.2020 о 08:14 год., в порядку вимог ст.283 КАС України, звернулося до суду із заявою до ТОВ "Астро-Сервіс" про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, застосованого рішенням ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 04.02.2020 №446/10/09-19-05-01-19.
В обґрунтування заяви зазначено, що посадовою особою ТОВ "Астро-Сервіс" відмовлено у допуску посадової особи Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Астро-Сервіс" з питань правильності визначення, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Професіонал" (код ЄДРПОУ 21057955) за травень-вересень 2019 року, про що генеральним директором ТОВ Астро-Сервіс Гергель В.М. здійснено запис на зворотній частині направлення на перевірку. У зв`язку із відмовою ТОВ "Астро-Сервіс" у допуску посадової особи заявника до проведення перевірки, на підставі приписів статті 94 Податкового кодексу України, прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків №446/10/09-19-05-01-19, яке підлягає підтвердженню судом.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.02.2020 в адміністративній справі відкрито провадження, призначено судовий розгляд в порядку особливого провадження, встановленого ст.283 КАС України.
У судовому засіданні представники заявника вимоги викладені в заяві підтримали з наведених у ній підстав. Пояснили, що проведення перевірки ТОВ "Астро-Сервіс" зумовлено отриманням листа Державної фіскальної служби України від 27.08.2019 №39/7д/99-99-07-03-02-09 щодо ймовірних схем ухилення від оподаткування, у додатку 1.2 до якого зазначене ТОВ "Астро-Сервіс" по господарських операціях з ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Професіонал" та ненадання на запит контролюючого органу відповідачем витребуваних документів. Посадовою особою Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, під час виходу на перевірку, було пред`явлено службове посвідчення, вручено генеральному директору ТОВ "Астро-Сервіс" накази про проведення перевірки та направлення на перевірку, однак посадовою особою відмовлено у допуску до перевірки. Зазначили, що станом на час розгляду судом справи наказ про проведення перевірки від 03.02.2020, дії, рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків №446/10/09-19-05-01-19 ТОВ "Астро-Сервіс" в адміністративному порядку не оскаржені. Просять заяву задовольнити та підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна у зв`язку із не допуском до проведення перевірки.
Представник ТОВ "Астро-Сервіс" в судове засідання не з`явився з невідомих суду причин, хоча у відповідності до статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також - КАС України) є належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи. Будь-яких заяв чи клопотань суду не надав.
За наведених обставин, керуючись ч.3 ст.268 КАС України, суд розглянув справу за відсутності відповідача, за наявними у справі доказами.
Суд, розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши в сукупності письмові докази, встановив наступне.
Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області, на підставі п.20.1. ст.20, ст.75, п.п.78.1.1. п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 гл.8 Податкового кодексу України, доповідної записки управління податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС від 15.01.2020 №5/09-19-05-08-1, видано наказ від 15.01.2020 №76 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Астро-Сервіс" з питань правильності визначення, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Професіонал" (код ЄДРПОУ 21057955) за травень-вересень 2019 року (а.с.8).
Наказом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області №185 від 03.02.2020 в абз.п.1 наказу ГУ ДПС від 15.01.2020 №76 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Астро-Сервіс" , слова та цифри з 16 січня 2020 року тривалістю 5 робочих днів замінено словами та цифрами з 04 лютого 2020 року тривалістю 5 робочих днів (а.с.9).
03.02.2020 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області головному державному ревізору - інспектору відділу перевірок інших галузей економіки та у сфері торгівлі та послуг управління податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС в Івано-Франківській області Лозяк Д.Д. виписано направлення на перевірку №180 від 03.02.2020 на проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Астро-Сервіс" (а.с.10).
Копії наказів про проведення документальної виїзної перевірки та копію направлення від 03.02.2020 №180 на проведення перевірки вручено генеральному директору Гергелю В .М . 04.02.2020 о 09 год. 27 хв., про що міститься відмітка Гергеля В.М. (а.с.10).
На звороті аркушу направлення на перевірку №180 від 03.02.2020 на проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Астро-Сервіс", генеральним директором Гергелем В.М. зазначено отримано 04.02.2020 о 09 год.27 хв. , а також про те, що головний державний ревізор - інспектор відділу перевірок інших галузей економіки та у сфері торгівлі та послуг управління податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС в Івано-Франківській області Лозяк Д.Д. до перевірки не допускається у зв`язку з відсутністю підстав для документальної позапланової виїзної перевірки, передбачених Податковим кодексом України. Наказ про проведення перевірки буде оскаржено у передбаченому чинним законодавством порядку (зворот а.с.10).
Головним державним ревізором - інспектором відділу перевірок інших галузей економіки та у сфері торгівлі та послуг управління податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС в Івано-Франківській області Лозяком Д.Д. складено акт №27 від 04.02.2020 про відмову посадових осіб ТОВ "Астро-Сервіс" у допуску посадових осіб Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Астро-Сервіс" з питань правильності визначення, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Професіонал" за травень-вересень 2019 року (а.с.11).
04.02.2020 посадовими особами Головного управління ДПС в Івано-Франківській області складено акт №28/09-19-05-02/35193200 від 04.02.2020 про відмову посадових осіб ТОВ "Астро-Сервіс" підписати акт від 04.02.2020 б/н щодо відмови посадових осіб ТОВ "Астро-Сервіс" у допуску посадових осіб Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Астро-Сервіс" з питань правильності визначення, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Професіонал" за травень-вересень 2019 року (а.с.12)
04.02.2020 о 14 год. 00 хв. Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області, на підставі п.п.94.2.3 п.94.2 ст.94 Податкового кодексу України (відмова платника податків від допуску працівників ГУ ДПС в Івано-Франківській області до проведення позапланової виїзної документальної перевірки з питань правильності визначення, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Професіонал" (код ЄДРПОУ 21057955) за травень-вересень 2019 року) прийнято рішення №446/10/09-19-05-01-19 про застосування умовного адміністративного арешту майна ТОВ "Астро-Сервіс" (код ЄДОРПОУ 35193200), що знаходиться за адресою: м. Коломия, вул. Козланюка буд.3 (а.с.13).
З метою підтвердження обґрунтованості накладення арешту, заявник звернувся до суду в порядку вимог статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
За статтею 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Відповідно до пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки (абз.5 п.81.1 ст.81 ПК України).
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється. (абз.6 п.81.1 ст.81 ПК України).
Таким чином, вказані положення вказують на те, що адміністративний арешт є за своїм змістом заходом процедурного примусу, спрямованого на спонукання платника податків до виконання передбачених Податковим кодексом України обов`язків. Арешт може бути наслідком необґрунтованої відмови платника податків у допуску посадових осіб органів ДПС до проведення перевірки. При цьому, єдиною підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки є непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених Податковим кодексом України, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) вказаних у п.81.1 ст.81 ПК України документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог законодавства.
У відповідності до пункту 81.2 статті 81 Податкового кодексу України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків. Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта. У разі відмови платника податків та/або його посадових (службових) осіб (представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) підписати акт, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт відмови в отриманні акта та/або наданні письмових пояснень до нього.
Пунктом 94.1 статті 94 Податкового кодексу України передбачено, що адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.
Згідно пунктів 94.4 та 94.5 статті 94 Податкового кодексу України арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків. Арешт майна може бути повним або умовним.
Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов`язковому попередньому отриманні дозволу керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.
Відповідно до підпункту 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України, арешт майна може бути застосовано, зокрема, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Згідно з пунктом 94.10 статті 94 Податкового кодексу України, арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.
Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні (абз.3 п.94.10 ст.94 ПК України).
Відповідно до Розділу 4 Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків від 14.07.2017 № 632 керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених розділом III цього Порядку, та на підставі звернення про застосування адміністративного арешту майна платника податків відповідного підрозділу, який у межах своїх повноважень встановлює такі обставини, приймає рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків. Обґрунтованість арешту, накладеного на майно платника податків рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, має бути перевірена судом протягом 96 годин. У такому разі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу подається до суду протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють таке звернення до суду.
Відтак, з урахуванням вищевказаних фактичних обставин та в силу діючих норм законодавства контролюючий орган уповноважений звернутися до суду з заявою про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податку.
Судом встановлено, що направлення на проведення перевірки від 03.02.2020 №180, накази про проведення документальної виїзної перевірки від 15.01.2020 №76, від 03.02.2020 №185 відповідають вимогам статті 81 Податкового кодексу України, податковим органом дотримано законодавчо передбачену процедуру пред`явлення і вручення посадовій особі ТОВ Астро-Сервіс направлення на перевірку, копії наказу про проведення перевірки, службового посвідчення.
Однак, посадовою особою відповідача, в порушення абзацу 6 пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України безпідставно відмовлено у допуску посадової особи контролюючого органу до перевірки з причини відсутності підстав для документальної виїзної перевірки.
Відтак, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного арешту майна платника податків товариства з обмеженою відповідальністю Астро-Сервіс .
При цьому суд вважає за необхідне зазначити про відсутність на час розгляду вказаної справи спору про право.
Так, спір про право у контексті статті 283 КАС України має місце у разі, якщо предметом спору є правовідносини, існування яких є передумовою виникнення підстав для застосування спеціальних заходів, перелічених у цій нормі. Зокрема, спір про право наявний у разі, коли платник податків висловлює незгоду з рішенням контролюючого органу, що було підставою для виникнення обставин для внесення відповідного подання. Однак, така незгода має втілюватись у вчиненні учасником процесу об`єктивно необхідних дій для відновлення порушеного права.
На переконання суду, саме тільки висловлювання про незгоду із відповідними діями чи рішенням контролюючого органу не є безумовним підтвердженням існування спору, такі висловлювання повинні бути підтверджені вчиненням конкретних дій для відновлення порушеного права.
Станом на час прийняття рішення у справі, у суду відсутні докази оскарження відповідачем наказів про проведення перевірки від 15.01.2020 №76, від 03.02.2020 №185, дій чи рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків від 04.02.2010 №446/10/09-19-05-01-19 ТОВ "Астро-Сервіс".
Враховуючи наведене вище, вимога заявника про підтвердження обґрунтованості адміністративного умовного арешту майна платника податків підлягає задоволенню.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Заяву Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Астро-Сервіс" про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків від 05.02.2020 - задовольнити.
Підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна платника податків - товариства з обмеженою відповідальністю "Астро-Сервіс" (код ЄДРПОУ 35193200), накладений рішенням Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 04.02.2020 №446/10/09-19-05-01-19.
Рішення суду допустити до негайного виконання.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 283, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43142559, вул. Незалежності 20, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область,76018)
Товариство з обмеженою відповідальністю "Астро-Сервіс"(код ЄДРПОУ 35193200, вул. Петра Козланюка 3, м. Коломия, Івано-Франківська область, 78200)
Суддя /пыдпис/ Біньковська Н.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2020 |
Оприлюднено | 09.02.2020 |
Номер документу | 87447142 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні