КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 лютого 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/3097/19
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом виконувача обов`язків керівника Олександрійської місцевої прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави до Олександрівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Олександрівського дошкільного навчального закладу Малятко Олександрійського району Кіровоградської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Виконувач обов`язків керівника Олександрійської місцевої прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить визнати бездіяльність Олександрівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований Олександрівський дошкільний навчальний заклад Малятко Олександрійського району Кіровоградської області - протиправною та зобов`язати її вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку по вулиці Центральній, 1 у с. Олександрівка Олександрійського району Кіровоградської області , загальною площею 0,16 га, шляхом винесення на розгляд сесії питання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, вчинити дії щодо виготовлення та затвердження технічної документації із землеустрою та реєстрації речового права на земельну ділянку.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що під час вивчення Олександрійською місцевою прокуратурою Кіровоградської області стану додержання вимог законодавства органами влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів встановлено, що по вул. Центральній (колишня Леніна), будинок 1 у с.Олександрівка Олександрійського району Кіровоградської області знаходиться дошкільний навчальний заклад Малятко .
В порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України Про освіту та Закону України Про дошкільну освіту правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розташовано зазначений дошкільний навчальний заклад не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
Позивач вважає, що причиною не виготовлення правовстановлюючих документів на землю є виключно бездіяльність відповідача, яка виразилась у невжитті належних заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки закладів дошкільної освіти, що у свою чергу створює передумови для зловживань щодо розпорядження цими земельними ділянками, та може призвести до негативних наслідків.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05 грудня 2019 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження, встановлено відповідачу строк для надання відзиву (а.с.1-2).
Відзив на позовну заяву представником відповідача до суду не надано.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
У свою чергу, статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Так, статтею 12 Земельного кодексу України установлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Згідно зі частинами першою, другою статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Статтями 125 та 126 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
За визначенням статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до частин першої, другої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.
Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Відповідно до Інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 09.06.1998 №121 (яка діяла до 06.08.2012) державній реєстрації в бюро технічної інвентаризації підлягають об`єкти нерухомості, розташовані на всій території України (населених пунктах, військових містечках, військових частинах, аеропортах, річкових і морських портах, заповідниках, заказниках, на дорогах, полігонах і т.п.). Державна реєстрація права власності на об`єкти нерухомого майна в бюро технічної інвентаризації є обов`язковою для власників, незалежно від форм власності.
Аналіз наведених правових норм свідчить на користь висновку, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому, державна реєстрація таких прав є обов`язковою.
Відповідно до інформації Олександрівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області від 30.08.2019 № 363, дитячий навчальний заклад Малятко знаходиться на балансі Олександрівської сільської ради Олександрійського району (а.с.18).
Також, в інформації Олександрівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області, зазначено, що дошкільний навчальний заклад Малятко розташований на земельній ділянці власником якої являється сільська рада. Правовстановлюючі документи на земельну ділянку відсутні.
В матеріалах справи містяться Статут Олександрівського дошкільного навчального закладу Малятко (а.с.21-28).
Відповідно до п.1.1 Статуту, Олександрівський дошкільний навчальний заклад „Малятко" Кіровоградської області Олександрійського району є комунальною власністю територіальної громади, здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства „Типового положення про дошкільний навчальний заклад України" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року №305.
Згідно з п. 1.3 Статуту засновник закладу дошкільної освіти - Олександрівська сільська рада Олександрійського району Кіровоградської області.
Пунктом 1.4 Статуту визначено, що Заклад у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України Про дошкільну освіту , Про освіту , Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р.№305, іншими нормативно правовими актами та власним статутом.
Відповідно до листа сільського голови Олександрівської сільського ради № 363 від 30.08.2019 приміщення дошкільного навчального закладу перебуває на балансі селищної ради.
При цьому, відповідно до інформації від 24.10.2019 №443 Олександрівська сільська рада Олександійського району Кіровоградської області повідомило, що Олександрівський ДНЗ Малятко являється юридичною особою та знаходиться за адресою: село Олександрівка, вулиця Центральна (Леніна), будинок 1, код ЄДРПОУ 34448304, відповідно виписки з Єдиної державного реєстру юридичних осіб. Дошкільний навчальний заклад відповідно до технічного паспорту, що виготовлений Олександрійським комунальним міжміським бюро технічної інвентаризації мас площ) 0,16 га. На сесію сільської ради питання про надання дозволу на виготовлення документів на земельну ділянку для закладів освіти, а саме Олександрівського ДНЗ Малятко , не виносилося оскільки є недостатність коштів у бюджеті. Дане питання буде розглянуто на одній з перших сесій 2020 року.
Відтак, суд дійшов висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права власності на земельну ділянку на якій розташований Олександрівський дошкільний навчальний заклад Малятко Олександрійського району Кіровоградської області у зв`язку з чим адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Враховуючи зазначене вище, а також те, що відповідачем по справі не надано відзиву на позовну заяву та норму ч. 4 ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України, де зазначено, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову. За даних обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає до задоволення.
Керуючись статтями 9, 47, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 257 - 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги виконувача обов`язків керівника Олександрійської місцевої прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави до Олександрівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Олександрівського дошкільного навчального закладу Малятко Олександрійського району Кіровоградської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати бездіяльність Олександрівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований Олександрівський дошкільний навчальний заклад Малятко Олександрійського району Кіровоградської області - протиправною та зобов`язати її вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку по вулиці Центральній, 1 у с. Олександрівка Олександрійського району Кіровоградської області , загальною площею 0,16 га, шляхом винесення на розгляд сесії питання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, вчинити дії щодо виготовлення та затвердження технічної документації із землеустрою та реєстрації речового права на земельну ділянку.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду К.М. Притула
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2020 |
Оприлюднено | 09.02.2020 |
Номер документу | 87447242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. Притула
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні