Ухвала
від 07.02.2020 по справі 160/676/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

07 лютого 2020 року Справа № 160/676/20

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Луніна О.С., розглянувши матеріали позовної заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу дошкільної освіти Зайцівський (ясла-сад) Теремок Зайцівської сільської ради про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

20.01.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу дошкільної освіти Зайцівський (ясла-сад) Теремок Зайцівської сільської ради про застосування заходів реагування.

Вказана позовна заява ухвалою суду від 22.01.2020р. залишена без руху через невідповідність вимогам ст.160, 161 КАС України. Позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 5 (п`яти) робочих днів, з моменту отримання копії даної ухвали, шляхом надання до суду оригіналу документа про сплату судового збору.

На виконання вимог вищезазначеної ухвали суду позивачем 04.02.2020р. надано до суду заяву про усунення недоліків в якій міститься клопотання про відстрочення сплату судового збору або звільнення від його сплати та продовження строку на усунення недоліків, встановленого ухвалою суду від 22.01.2020р. Вказане клопотання обґрунтоване тим, що на даний час у Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області не має можливості сплатити судовий збір.

Розглянувши вищезазначене клопотання позивача, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до сплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Статтею 5 Закону України Про судовий збір встановлено пільги щодо сплати судового збору. При цьому, зазначена норма не звільняє від сплати судового збору юридичних осіб за подання адміністративного позову.

З вище зазначеного слідує, що законодавцем на рівні Закону визначений обов`язок юридичних осіб сплачувати судовий збір.

У розумінні приписів ст.8 Закону України Про судовий збір відстрочення або розстрочення сплати судового збору, зменшення розміру судового збору, звільнення його від сплати може мати місце за наявності виключних обставин та за певних умов.

Отже, вимогами чинного законодавства не передбачена можливість відстрочити позивачу - юридичній особі, яка є суб`єктом владних повноважень сплату судового збору за підставами, які не визначені в ч.1 ст.8 зазначеного Закону.

Крім того, суд зазначає, що обставини, пов`язані з фінансуванням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області не звільняють державний орган від обов`язку своєчасної сплати судового збору.

Таку правову позицію висловив Верховний Суд України в ухвалі від 28.08.2015р. у справі № 21-5496а 15, а також, неодноразово висловлював і Верховний Суд, зокрема, у постанові від 21.08.2018р. у справі № 815/4575/15, адміністративне провадження № К/9901/47962/18, у постанові від 31.07.2018р. у справі № 804/5200/17, адміністративне провадження № К/9901/51692/18, у постанові від 11.12.2018р. у справі № 820/2160/17, адміністративне провадження № К/9901/57225/18.

Як зазначив Європейський суд з прав людини у рішенні від 15 травня 2008 року Надточій проти України принцип рівності сторін - один із складників ширшої концепції справедливого судового розгляду - передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище у порівнянні з опонентом.

Суд звертає увагу, що безпідставне продовження строків на усунення недоліків адміністративного позову на доволі великий строк може призвести до порушення процесуальних строків та відповідно призведе до надання незаконної переваги одній зі сторін судового процесу - позивача у справі.

Таким чином, у суду відсутні підстави для задоволення клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про відстрочення сплати судового збору або звільнення від його сплати.

Відповідно до п.1 ч.3 ст.169 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Враховуючи, що позивачем вимоги ухвали суди від 22.01.2020р. про залишення позовної заяви без руху станом на 07.02.2020р. не виконано, позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу дошкільної освіти Зайцівський (ясла-сад) Теремок Зайцівської сільської ради про застосування заходів реагування разом з доданими до неї додатками підлягає поверненню позивачу.

Керуючись статтями 169, 241-243 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про відстрочення сплату судового збору або звільнення від його сплати - відмовити.

Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу дошкільної освіти Зайцівський (ясла-сад) Теремок Зайцівської сільської ради про застосування заходів реагування - повернути позивачу.

Роз`яснити позивачу, що відповідно до ч.8 ст.169 Кодексу адміністративного судочинства України, повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.256 КАС України та може бути оскаржена в строки, передбачені ст.295 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до п.п.15.5 п.15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Луніна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2020
Оприлюднено12.02.2020
Номер документу87467707
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/676/20

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні