Рішення
від 10.02.2020 по справі 1.380.2019.006690
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.006690

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 лютого 2020 року

м. Львів, вул. Чоловського, 2

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Грень Н.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до державного закладу "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Джерело" Міністерства охорони здоров`я України" про зупинення роботи приміщень, -

в с т а н о в и в:

12.12.2019 до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до державного закладу "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Джерело" Міністерства охорони здоров`я України", в якому позивач просить суд: зупинити роботу приміщень відділення спортивної фізкультури, які знаходяться в будівлі лікувального корпусу ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" за адресою: Львівська обл., м. Трускавець, вул. Суховоля, буд. 75, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбовування) та відімкнення від джерел живлення .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у період з 09 по 20 вересня 2019 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлях ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" за адресою: 82200, Львівська обл., місто Трускавець, вулиця Суховоля, будинок 75. Під час проведення позапланового заходу на об`єкті відповідача виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697, Кодексу цивільного захисту України (далі Кодекс ЦЗ та/або КЦЗУ), Правил техногенної безпеки, та низки інших нормативних актів. Зазначає, що значна кількість з виявлених порушень пропонувалася ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" до виконання попереднім приписом про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 50 від 11.04.2019, але станом на 20.09.2019 вони не були усунуті. Порушення законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки були виявлені у всіх будівлях відповідача, які перевірялися Трускавецьким МВ ГУ ДСНС України у Львівській області, але вищезазначені порушення безумовно створюють загрозу для життя і здоров`я працівників, та інших людей що можуть там перебувати. Продовження роботи приміщень відділення спортивної фізкультури, які знаходиться у будівлі лікувального корпусу ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з приміщень відділення спортивної фізкультури, які знаходиться у будівлі лікувального корпусу ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України". Оскільки, при роботі приміщень відділення спортивної фізкультури, які знаходиться у будівлі лікувального корпусу ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України", вже не вперше виявлено грубі та численні недотримання вимог пожежної та техногенної безпеки , то згідно ст. 70 Кодексу Цивільного захисту України це є підставою для зупинення роботи даного об`єкта.

Ухвалою судді від 13.12.2019 провадження у справі відкрито та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Відповідач відзиву на адміністративний позов не надав.

Суд всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та встановив наступне.

У період з 09 по 20 вересня 2019 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області в особі головного інспектора Трускавецького МВ ГУ ДСНС України у Львівській області підполковника служби цивільного захисту Сарахмана С. В. та провідного інспектора Трускавецького МВ ГУ ДСНС України у Львівській області Івасенко Т. І., у присутності в.о. директора ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" Саранча С. М. та інженера з метрології ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" ОСОБА_2 було проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлях ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" за адресою: 82200, Львівська обл., місто Трускавець, вулиця Суховоля, будинок 75.

Під час проведення позапланового заходу на об`єкті відповідача виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, Кодексу цивільного захисту України (далі Кодекс ЦЗ та/або КЦЗУ), Правил техногенної безпеки (далі - ПТБ) та низки інших нормативних актів.

Значна кількість з виявлених порушень пропонувалася ДЗ "ДССС "ДЖЕРЕЛО" МОЗ УКРАЇНИ" до виконання попереднім приписом про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 50 від 11.04.2019, але станом на 20.09.2019 вони не були усунуті.

У приміщеннях відділення спортивної фізкультури, які знаходиться у будівлі лікувального корпусу ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" за адресою: 82200, Львівська обл., місто Трускавець, вулиця Суховоля, будинок 75, позаплановим заходом були виявлені наступні порушення:

1) Системи протипожежного захисту приміщень відділення спортивної фізкультури не справні не утримуються в постійній готовності до виконання роботи (розділ V глава 1 пункт 1.1, 1.4ППБУ);

2) Приміщення відділення спортивної фізкультури не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (система автоматичної пожежної сигналізації в приміщенні спортивного залу, система передавання тривожних сповіщень, система оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей) (розділ V глава 1 пункт 1.2 ППБУ);

3) У приміщенні спортивного залу опорядження (облицювання) стелі влаштовано з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж:Г2, В2, Д2, Т2 (розділ III глава 2 пункт 2.17 ППБУ);

4) Пожежні кран-комплекти у відділені спортивної фізкультури не доукомплектовані пожежними рукавами однакового з ним діаметра та стволами, а також важелем для полегшення відкривання вентиля (розділ V глава 2 пункт 2.2 підпункт 2 ППБУ);

5) В приміщеннях відділення спортивної фізкультури на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку не вказано після літерного індексу ПК порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів, а також позначки про наявність вогнегасників згідно ДСТУ І8О 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (180 6309:1987, ГОТ) та ТОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цветасигнальньїе и знаки безопасности (розділ V глава 2 пункт 2.2 підпункт 6, 9 ППБУ);

6) Приміщення відділення спортивної фізкультури не забезпечені необхідною кількістю вогнегасників (розділ V глава 3 пункти 3.6, 3.9ППБУ);

7) Не проведено технічне обслуговування вогнегасників в відділенні спортивної фізкультури відповідно до ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги (розділ V глава 3 пункт 3.17ППБУ);

8) Сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації відділення спортивної фізкультури не забезпечено евакуаційним освітленням (розділ III глава 2 пункт 2.31 ППБУ);

9) Допущено зняття пристроїв для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів відділення спортивної фізкультури (розділ III глава 2 пункт 2.37ППБУ);

10) В спортивному залі та в коридорах відділення спортивної фізкультури килими та килимові доріжки не прикріплені до підлоги (розділ IV глава 2 пункт 2.28 ППБУ);

11) Влаштовано покриття підлоги в спортивному залі та в коридорах відділення спортивної фізкультури матеріалами без визначених показників по пожежній безпеці (розділ IV глава 2 пункт 2.28 ППБУ);

12) Влаштовано підключення електророзетки в приміщенні тренера з порушенням вимог ПУЕ (розділ IV глава 2 пункт 1.8 ППБУ);

13) Експлуатується пошкоджена електророзетка в приміщенні спортивного залу (розділ IV глава 2 пункт 1.8 ППБУ);

14) Двері виходу зі спортзалу відчиняються не по напрямку евакуації людей з приміщення (розділ III глава 2 пункт 2.37 ППБУ);

15) Заблоковано евакуаційний вихід з відділення спортивної фізкультури на евакуаційну сходову клітину (розділ III глава 2 пункт 2.37 ППБУ);

16) Експлуатуються електромережі освітлення в підсобному приміщенні спортзалу із пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією (розділ IV глава 1 пункт 1.18 ППБУ).

Порушення законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки виявлені у всіх будівлях відповідача, які перевірялися Трускавецьким МВ ГУ ДСНС України у Львівській області, але вищезазначені порушення безумовно створюють загрозу для життя і здоров`я працівників, та інших людей що можуть там перебувати. Продовження роботи приміщень відділення спортивної фізкультури, які знаходиться у будівлі лікувального корпусу ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з приміщень відділення спортивної фізкультури, які знаходиться у будівлі лікувального корпусу ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України".

Окрім того, 20.09.2019 щодо інженера з метрології ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" ОСОБА_2 , складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП серія ЛВ № 010266.

Інженер з метрології ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" ОСОБА_2, з протоколом ознайомлений. В протоколі інженер з метрології ДЗ "ДССС "ДЖЕРЕЛО" МОЗ УКРАЇНИ" ОСОБА_2, зазначив, що: "...згідний".

20.09.2019 позивачем складено акт №166 за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду, щодо дотримання ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та встановлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні та Правил техногенної безпеки, що не були усунуті відповідачем.

Оскільки, при роботі приміщень відділення спортивної фізкультури, які знаходиться у будівлі лікувального корпусу ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України", виявлено грубі та численні недотримання вимог пожежної та техногенної безпеки, позивач звернувся до суду з даним позовом.

При вирішенні спору по суті суд керувався наступним.

Однією із основних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до п.4 ч.3 ст. 2 КАС України є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі.

Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України та Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України, даний правовий акт регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до статей 64, 65 та 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону. Такий нагляд уповноважений здійснювати і позивач у справі - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, яке реалізує повноваження відповідного центрального органу виконавчої влади.

Згідно із Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженим Указом Президента України від 16.01.2013 № 20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України.

ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

До основних завдань ДСНС України віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

Згідно із підпунктом 63 пункту 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Згідно із п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

В силу ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Частиною 2 ст. ст. 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

З аналізу викладених положень слідує, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Судом встановлено, що актом позапланової перевірки №166 від 20.09.2019 зафіксовано 16 пунктів виявлених порушень. В свою чергу, доказів усунення виявлених порушень в повному обсязі станом на дату розгляду справи в суді відповідачем не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи встановлені обставини справи, у зв`язку з виникненням загрози життю та здоров`ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей та ненаданням достатніх доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в актах перевірки, суд дійшов висновку про необхідність зупинення роботи приміщень відділення спортивної фізкультури, які знаходяться в будівлі лікувального корпусу ДЗ "ДССС "Джерело" МОЗ України" за адресою: Львівська обл., м. Трускавець, вул. Суховоля, буд. 75, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбовування) та відімкнення від джерел живлення, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені долученими до матеріалів справи письмовими доказами, а відтак позов підлягає задоволенню.

Враховуючи положення частини 2 статті 139 КАС України судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 72, 73, 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

позов задовольнити повністю.

Зупинити роботу приміщень відділення спортивної фізкультури, які знаходяться в будівлі лікувального корпусу державного закладу "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Джерело" Міністерства охорони здоров`я України" за адресою: Львівська обл., м. Трускавець, вул. Суховоля, буд. 75, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбовування) та відімкнення від джерел живлення .

Судові витрати розподілу не підлягають.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повний текст рішення складено та підписано 10.02.2020.

Суддя Грень Н.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2020
Оприлюднено11.02.2020
Номер документу87469063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.006690

Рішення від 10.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні