Ухвала
від 10.12.2009 по справі 2-а-38869/09/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

61064, м.Харків, вул.Володарськ ого, 46 (1 корпус)

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2009 р. Справа № 2-а-38869/09/2070

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Дюкарє вої С.В.

Суддів: Катунова В.В. , Зелен ського В.В.

за участю секретаря судово го засідання Скороходової-С еропян Е.С.,

за участю представника від повідача Лаврик Н.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Ротекс" на постанов у Харківського окружного ад міністративного суду від 23.07 .2009р. по справі № 2-а-38869/09/2070

за позовом Харківсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів < Список > < Текст >

до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Компані я Ротекс" < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Текст >

про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій,

ВСТАНОВИЛА:

Харківське обласне від ділення фонду соціального за хисту інвалідів звернулось д о суду з позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Компанія Ротекс", в якому п росило стягнути з відповідач а на користь Харківського об ласного відділення фонду соц іального захист інвалідів ад міністративно-господарські санкції у розмірі 8257,45 грн. та пе ню за порушення строків спла ти адміністративно-господар ських санкцій у розмірі 132,00 грн .

Постановою Харківського о кружного адміністративного суду від 23.07.2009 року позов задо волено.

Стягнуто з товариства з обм еженою відповідальністю "Ком панія Ротекс" (код ЄДРПОУ 35246304) р /р 2600306162466 АКБ "Правекс-банк", МФО 321 983) на користь Харківського об ласного відділення фонду соц іального захисту інвалідів ( 61022, м. Харків, Держпром, 1 під, 1 пов ., к. 16, р/р 31219230700003, код 24134567, МФО 851011 ГУ ДКУ у Харківській області) ад міністративно-господарські санкції за незайняті робоч і місця, призначені для праце влаштування інвалідів в сумі 8389.45 грн

Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, відп овідач подав апеляційну скар гу.

В апеляційній скарзі, посил аючись на порушення судом пе ршої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального права, просит ь постанову Харківського окр ужного адміністративного су ду від 23.07.2009 року по справі № 2а- 38869/09/2070 скасувати та відмовити в задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги відповідач на порушення судом першої інст анції приписів 18, 20 Закону Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів”.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представн ика відповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги р ішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарг и, дослідивши матеріали спра ви, вважає, що апеляційна скар га задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції вст ановлено, що відповідно до ч.1 ст. 19 “Про основи соціальної з ахищеності інвалідів” та згі дно форми 10-ПІ "Звіту про зайня тість та працевлаштування ін валідів" за 2008 рік середняоблі кова чисельність штатних пра цівників облікового складу Т ОВ "Компанія Ротекс" у 2008році ст ановила 47 осіб, тобто норматив для працевлаштування інвалі дів складав 2 робочих місця.

Задовольняючи позов, суд пе ршої інстанції виходив з тог о, що позивач, в порушення ст. с т. 18,19,20 Закону України "Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні" та ст. 20 Закон у України "Про зайнятість нас елення протягом всього року не здійснював заходи, направ лені на працевлаштування інв алідів.

Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції з огляду на н аступне.

Відповідно до п.2 "Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та в інформації , необхідної для організації їх працевлаштування», затве рдженого Постановою КМ Украї ни N 70 від 31.01.2007р. інформацію про н аявність вільних робочих міс ць (вакантних посади для д пра цевлаштування інвалідів роб отодавці подають центру зайн ятості за місцем їх реєстрац ії як платників страхових вн есків на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпра ці за погодженням з Держкомс татом.

Згідно ст. 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні» державні служба зайнятості здійснює пошук підходящої р оботи відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урах уванням його побажань.

На підприємство не поклада ється обов'язок працевлаштов увати інвалідів, але поклада ється обов'язок створювати т а належним чином атестувати робочі місця для працевлашту вання інвалідів та інформува ти про таку кількість створе них робочих місць органи пра цевлаштування інвалідів.

Відповідно до положень ч.4 с т.20 Закону України "Про зайнят ість населення" №803-ХП від 01.03.1991р. підприємства, установи і орг анізації незалежно від форми власності реєструються у мі сцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як пла тники збору до Фонду загальн ообов'язкового державного со ціального страхування Украї ни на випадок безробіття, щом ісяця подають цим центра» ад міністративні дані у повному обсязі про наявність вільни х робочих місць (вакансій), у т ому числі призначених для пр ацевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюют ь неповний робочий день (тижд ень), якщо це не передбачено тр удовим договором, або не прац юють у зв'язку з простоєм виро бництва з не залежних від них причин, і в десятиденний стро к - про всіх прийнятих працівн иків у порядку, встановленом у законодавством.

Таким чином, колегія суддів зазначає, що законодавством передбачена обов'язковість щомісячного подання підприє мствами, установами і органі заціями незалежно від форми власності звітності про наяв ність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призна чених для працевлаштування і нвалідів, до місцевих центрі в зайнятості.

Як вбачається з листа від 22.05 .2009 року за № 1694 Дзержинського ра йонного центру зайнятості пр отягом 2008р. ТОВ «Компанія Роте кс» не надавало звітів за фор мою 3-ПН ( про наявність ваканс ій, в тому числі вакансій для і нвалідів), проте відповідаче м надано Звіт про наявність в акансій за станом на 14.03.2008р. фор ми № 3-ПН, з якого вбачається що у березні 2008 року підприємств о прозвітувало Дзержинськом у районному центру зайнятост і про наявність вакансії для інваліда.

Як вбачається із звіту по фо рмі № 10-ПІ, наданого відповіда чем до Харківського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів, протяг ом 2008 року на підприємстві пра цювало 3 інваліди: ОСОБА_1 з 17.03.2008р., ОСОБА_2 з 01.10.2008р., ОСОБ А_3 з 01.12.2008р.

Колегія суддів зазначає, що вільні вакансії для інвалід ів на підприємстві відповіда ча були до 01.10.2008 року - до виконан ня нормативу по працевлаштув анню інвалідів, проте звіти Ф орми № 3-ПН надавалися до Дзерж инського РЦЗ за березень 2008 ро ку, тобто з боку відповідача існувало неналежне виконанн я підприємством відповідача норм ст.ст. 18,19,20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні", с т. 20 Закону України "Про зайнят ість населення" №803-ХІІ.

В розумінні зазначених нор м, ТОВ «Компанія Ротекс» зобо в'язано на протязі всього рок у здійснювати заходи, направ лені на працевлаштування інв алідів, а не періодично, як це робило підприємство відпові дача.

За таких обставин, колегія с уддів дійшла до висновку, що відповідач протиправно не вч инив всіх передбачених закон одавством заходів щодо створ ення робочих місць для праце влаштування інвалідів, що св ідчить про наявність вини ві дповідача як умови настання господарсько-правової відпо відальності у вигляді адміні стративно-господарських сан кцій.

Статтею 20 Закону № 875-ХІІ вста новлено, що підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій тягне за собою нар ахування пені. Пеня обчислює ться виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, що ді яла на момент сплати, нарахов аної на повну суму недоїмки з а весь її строк.

Відповідно до ч.І ст.238 Господ арського кодексу України, за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.

Стаття 218 ГК України передба чає, що підставою господарсь ко-правової відповідальност і учасника господарських від носин є вчинене ним правопор ушення у сфері господарюванн я. Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господа рського правопорушення. У ра зі якщо інше не передбачено з аконом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову в ідповідальність, якщо не дов еде, що належне виконання зоб ов'язання виявилося неможлив им внаслідок дії переборної сили, тобто надзвичайних і не відворотних обставин за дани х умов здійснення господарсь кої діяльності.

Таким чином, адміністратив но-господарські санкції можу ть бути застосовані за поруш ення правил,

встановлених законодавчими актами.

З огляду на викладене, колег ія суддів погоджується з вис новком суду першої інстанції про те, що позов щодо стягн ення з відповідача адмініс тративно-господарської санк ції за незайняті робочі місц я, призначені для працевлашт ування інвалідів у 2008 році в су мі 8257,45 грн. та пені за несвоєчас ну сплату адміністративно-го сподарських санкцій в сумі 132, 00 грн. є обґрунтованим, доведе ним і таким, що підлягає задов оленню.

Отже, колегія суддів, підтв ерджує, що при прийнятті судо вого рішення у справі суд пер шої інстанції дійшов вичерпн их юридичних висновків щодо встановлення обставин справ и і правильно застосував до с пірних правовідносин сторін норми матеріального та проц есуального права.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростову ють.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 1 98, 200, п.1 ч.1 ст. 205, 206, 209, 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Компанія Ротекс" за лишити без задоволення.

Постанову Харківського ок ружного адміністративного с уду від 23.07.2009р. по справі № 2-а-38869/ 09/2070 залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом міс яця з дня складання ухвали у п овному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України.

Головуючий суддя < підпис > Дюкарєва С.В.

Судді < підпис >

< підпис > Катунов В.В.

Зеленськ ий В.В.

< Список > < Текст >

Повний текст ухвали вигото влений 15.12.2009 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2009
Оприлюднено08.07.2010
Номер документу8747263
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-38869/09/2070

Ухвала від 10.12.2009

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні