Постанова
від 17.01.2020 по справі 760/989/20
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/1576/20

у справі №760/989/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 січня 2020 року суддя Солом`янський районний суд м. Києва Шереметьєва Л. А., при секретарі Гак Г.М., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Панькіна Д.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в період із 22.10.2014 року по 11.07.2018 року - керівник ТОВ "СЕРВІСМЕД" (ЄДРПОУ 38126142, 02098, м. Київ, вул. Дніпровська набережна, 26 К), зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий 28.11.2002 Дніпровським РУ ГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , за порушення митних правил, передбачене ст. 483 МК України, суд

В С Т А Н О В И В :

30 листопада 2017 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин - Дорогуск Волинської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , з Польщі на митну територію України ввезено товари Вироби медичні. Прилади та пристрої, що використовуються у хірургії в асортименті згідно інвойсів , у кількості вагою брутто 504 кг.

Вказаний товар у кількості вагою брутто 504 кг, є частиною товарів у складі консолідованого вантажу, на адреси ТОВ "СЕРВІСМЕД" та ТОВ МЕДІНТЕКС за книжкою МДП Carnet TIR від 29.11.2017 № PX.81287735, із загальної кількості вагою брутто - 2743 кг переміщеного за вказаною книжкою МДП.

Переміщення вказаних товарів у кількості вагою брутто 504 кг через митний кордон України здійснювалось за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ "СЕРВІСМЕД" від 29.11.2017 № UA100000/2017/883355 на підставі наступних товаросупровідних документів: книжка МДП Carnet TIR від 29.11.2017 № PX.81287735, інвойс від 17.10.2017 № 90024722, інвойс від 10.11.2017 № 90024906, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 28.11.2017 №28112017-1.

Після доставки у Київську міську митницю ДФС вказані товари у кількості вагою брутто - 504 кг розміщено на тимчасове зберігання згідно ЕУД № М/0248/V/00/377 від 01.12.2017.

06.12.2017 товари Вироби медичні. Прилади та пристрої, що використовуються у хірургії в асортименті згідно інвойсів на підставі договору доручення на здійснення декларування від 15.11.2016 № 147, укладеного між ФОП ОСОБА_2 та ТОВ "СЕРВІСМЕД", були заявлені декларантом ОСОБА_2 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Західний за митною декларацією № UA100020/2017/312361.

Разом із митною декларацією та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 10.07.2014 № 245512, укладений між продавцем - компанією GELARRY (SC) LIMITED (WTC 1E CONFERENCE HOUSE 152, MORRISON STREET, EDINBURGH, SCOTLAND) та покупцем ТОВ "СЕРВІСМЕД" (ЄДРПОУ 38126142, м. Київ, вул. Дніпровська набережна, 26 К),а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 17.10.2017 № 90024722 та інвойсу від 10.11.2017 № 90024906, виданих компанією GELARRY (SC) LIMITED (Великобританія) для ТОВ СЕРВІСМЕД , загальна вартість вказаних товарів становить - 94 820,00 євро.

Під час митного оформлення вказаних товарів, сплачено тільки ПДВ у розмірі 7% так як товари є виробами медичного призначення із ставкою мита 0%.

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів медичного призначення переміщеного у складі консолідованого вантажу за книжкою МДП TIR Carnet № PX.81287735 на адресу ТОВ МЕДІНТЕКС , Київською міською митницею листом від 13.12.2017 № 4317/8/26-70-20-05 в установленому порядку направлено відповідний запит до митних органів Республіки Польща.

Митними органами Республіки Польща листом 24.01.2018 № 0201-ICP.541.212.2018.JC до Державної фіскальної Служби України надіслали відповідь із доданими документами щодо поставки виробів медичного призначення в асортименті, а саме: витягом з митної системи транзиту NCTS за TIR Carnet № PX.81287735.

Згідно з даними, зазначеними в витягу митної системи транзиту NCTS Республіки Польща вантаж - вироби медичного призначення в асортименті у вантажному автомобілі BX0379BX/НОМЕР_4 загальною вагою брутто - 2743 кг, в тому числі й товари в кількості вагою брутто 504 кг згідно із інвойсом № 90024722, інвойсом № 90024906, CMR №28112017-1, оформлено в польській митниці в транзитній процедурі за книжкою МДП (Carnet TIR) № PX.81287735 та відправлено в Україну.

Інформації про відправника вказаних товарів у надісланому витягу з митної системи транзиту NCTS за TIR Carnet № PX.81287735 не зазначено.

Одержувачем товарів вказано компанію - LLC SERVISMED (Україна).

Даним листом митні органи Республіки Польща інформували про те, що в зазначену процедуру транзиту поміщено товари із території Європейського Співтовариства, які до цього були оформлені в Федеративній Республіці Німеччина за експортними митними деклараціями MRN №№ 17DE410672773939E3, 17DE335671060745E7, 17DE410672441472E6, 17DE410672450410E9, 17DE335670187357E5, посилання на які містяться в отриманому витягу з загальноєвропейської системи контролю за переміщенням товарів із території Європейського Співтовариства - NCTS.

За результатами опрацювання матеріалів відповіді митних органів Республіки Польща Державною фіскальною службою України направлено відповідний запит до митних органів Федеративної Республіки Німеччини.

Листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 29.08.2018 № 28063/7/99-99-20-02-01-17 на адресу Київської міської митниці ДФС надіслано відповіді митних адміністрацій Республіки Польщі (вищеописана) та Федеративної Республіки Німеччини.

Митні органи Федеративної Республіки Німеччини надали завірені окремі перегляди (витяги) щодо експортних митних декларацій MRN вказаних у витязі NCTS за TIR Carnet № PX.81287735 в тому числі й щодо MRN № 17DE410672441472E6.

В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Федеративної Республіки Німеччини, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що не співпадають відомості щодо вартості товарів та їх відправника.

Так, згідно з даними, які відображені у надісланому окремому перегляді (витязі) щодо експортної митної декларації MRN № 17DE410672441472E6, відправником товарів виступала компанія S.I.M.E.O.N. Medical GmbH & Co. KG (In Grubenacker 18 78532 Tuttingen DE), одержувачем - LLC SERVISMED (Україна) ТОВ СЕРВІСМЕД , а вартість товарів становить - 47 236,80 євро.

Також в надісланому окремому перегляді (витязі) зазначено номери інвойсів, а саме № 90024722, № 90024906, код документу 380 на підставі яких складена експортна митна декларація.

Фактурна вартість відправлених із території Федеративної Республіки Німеччини товарів, згідно надісланого завіреного окремого перегляду (витягу) щодо експортної митної декларації MRN №17DE410672441472E6, при декларуванні в режимі експорт в Німеччині становила - 47 236,80 євро, що не відповідає вартості вказаній під час декларування в Україні.

При цьому слід зазначити, що згідно Митного кодексу Європейського Співтовариства відкриття процедури транзиту митними органами Республіки Польща не свідчить про завершення процедур експорту відкритих на території Федеративної Республіки Німеччини процедур та початок інших.

Тобто, завершення процедури експорту здійснюється фактичним вивезенням товарів за межі митної території Європейського Співтовариства у визначеному пункті пропуску на кордоні а не відкриттям іншої митної процедури.

Також, згідно із п.2 статті 53 Митного кодексу України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є в тому числі й копії митної декларації країни відправлення.

Але під час митного оформлення товарів за митною декларацією № UA100020/2017/312361 експортна митна декларації країни експорту не надавалась.

Отже, оформлення вищезазначених товарів митною адміністрацією Республіки Польща у процедурі транзиту було використано з метою приховування подробиць дійсної зовнішньоекономічної операції, яка відбулась на території Федеративної Республіки Німеччини.

Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт , коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи , дозвіл відповідних державних органів .

При цьому, згідно з абз. 2 цього пункту Постанови: Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації.

Також, згідно з абз. 4 цього пункту постанови документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .

Таким чином, переміщений автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_3 /НОМЕР_4 товар - Вироби медичні. Прилади та пристрої, що використовуються у хірургії в асортименті згідно інвойсів вагою брутто - 504 кг, вартістю - 47 236,80 євро (вказаною завіреному окремому перегляді (витязі) щодо експортної митної декларації MRN № 17DE410672441472E6 на підставі якої було здійснено експорт товарів із території Федеративної Республіки Німеччини), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (30.11.2017) складає - 1 509 186,24 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів та відправника.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до відомостей інформаційних баз даних ДФС, на момент переміщення та митного оформлення вищевказаних товарів, керівником ТОВ СЕРВІСМЕД (ЄДРПОУ 37515425) була ОСОБА_1 .

Таким чином, ОСОБА_1 вчинила дії, які призвели до переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.

Отже, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

До складання протоколу про порушення митних правил, а саме 19.09.2019 року, ОСОБА_1 запрошена до митниці з метою проведення митної перевірки, однак до митниці остання не з`явилася.

26.09.2019 відносно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0699/10000/19, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Вказаний протокол направлено за місцем реєстрації ОСОБА_1 .

Відповідно до витягу з офіційного сайту Укрпошта остання отримала вказаний протокол особисто 30.09.2019.

В ході провадження у справі ОСОБА_1 направлена повістка з метою опитування у справі, однак, до митниці остання не з`явилася.

В телефонному режимі повідомила, що справою займається адвокат, станом на день направлення матеріалів справи до суду пояснення не надані.

Таким чином, на думку митного органу, у діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 483 Митного кодексу України, а саме: переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.

В судовому засіданні представник митного органу підтримав позицію Київської міської митниці ДФС України обставини, викладені в протоколі, та просив притягнутиОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, в судовому засіданні проти обставин, викладених у протоколі, заперечував.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про направлення матеріалів для дооформлення, виходячи з наступного.

За ст. 483 МК України передбачено порушення митних правил, яке полягає у відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ст. 494 МК України протокол про порушення митних правил повинен містити зокрема дані про місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил та необхідні для вирішення справи відомості.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз`яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Також, відповідно до ч.1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

В даному випадку, приводом для порушення справи про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 виявлені документи під час проведення перевірки отриманої інформації від митних органів іноземних держав, які не містять перекладу.

Тобто, документи, які стали підставою для складання протоколу про порушення митних правил та якими представник митного органу обґрунтовує законність складеного протоколу про порушення митних правил, викладені іноземною мовою без відповідного перекладу в повному обсязі, а лише частково на розсуд митниці.

З огляду на наведене, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Керуючись ст. 294 КУпАП та ст. 529 МК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в період із 22.10.2014 року по 11.07.2018 року - керівник ТОВ "СЕРВІСМЕД" (ЄДРПОУ 38126142, 02098, м. Київ, вул. Дніпровська набережна, 26 К), зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий 28.11.2002 Дніпровським РУ ГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , по факту порушення митних правил, передбачених статтею 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.А. Шереметьєва

Дата ухвалення рішення17.01.2020
Оприлюднено11.02.2020

Судовий реєстр по справі —760/989/20

Постанова від 07.09.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Павленко Оксана Петрівна

Постанова від 07.09.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Павленко Оксана Петрівна

Постанова від 29.05.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

Постанова від 17.01.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні