Рішення
від 31.01.2020 по справі 460/2509/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

31 січня 2020 року м. РівнеСправа №460/2509/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом:

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області доДержавного реєстратора Касюка Віктора Васильовича Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області", Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області про скасування реєстраційних дій, зобов`язання вчинення певних дій, В С Т А Н О В И В:

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (далі - Управління ВД ФССУ у Рівненській області, позивач) звернулося до адміністративного суду з позовом до державного реєстратора Касюка Віктора Васильовича Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" (далі - державний реєстратор Касюк В.В., відповідач-1), Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області (далі - Рокитнівська РДА, відповідач-2) про:

скасування реєстраційної дії державного реєстратора Касюка В.В. від 25.07.2019 №16031390011000230 "державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи";

зобов`язання Рокитнівської ОСОБА_1 вчинення дій щодо внесення запису про скасування реєстраційної дії державного реєстратора Касюка В.В. від 25.07.2019 №16031390011000230 "державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час вчинення оспорюваної реєстраційної дії відповідачем-1 не було дотримано встановленої процедури припинення юридичної особи, кредитором якої є позивач на підставі судового рішення. Вважає, що така реєстраційна дія державного реєстратора є протиправною та такою, що підлягає скасуванню із зобов`язанням відповідача-2 внести запис до Єдиного державного реєстру щодо її скасування.

Ухвалою суду від 07.10.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження за правилами загального позовного провадження. Встановлено відповідачам строк для подання суду відзиву.

Відповідачами у встановлений судом строк відзиву не подано.

Ухвалою суду від 30.10.2019 витребувано у відповідача-2 додаткові докази.

Протокольною ухвалою від 04.12.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою від 28.12.2019 суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.

У зв`язку з перебуванням головуючого судді у відпустці суд розглянув справу 31.01.2020.

З`ясувавши доводи та аргументи сторін, на яких ґрунтуються їх вимоги та заперечення, перевіривши їх дослідженими доказами, оцінивши їх у сукупності на підставі чинного законодавства, суд встановив, що 25.07.2019 державним реєстратором Касюком Віктором Васильовичем Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" проведено реєстраційну дію: державна реєстрація припинення юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" код ЄДРПОУ 32124820 на підставі судового рішення, що не пов`язане з банкрутством юридичної особи, та внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис від 25.07.2019 №16031390011000230 про державну реєстрацію припинення юридичної особи (а.с.9-14).

Підставою для державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Екотехбуд" слугувала постанова Рівненського окружного адміністративного суду від 10.11.2011 у справі №2а/1770/4204/2011, яка набрала законної сили 03.12.2011 та надіслана державному реєстратору Рокитнівської РДА супровідним листом від 16.07.2013 №2а/1770/4204/2011/22590/2011 (а.с.98-100).

Також суд встановив, що рішенням Господарського суду Рівненської області від 16.07.2019 у справі №918/381/19, яке набрало законної сили 13.08.2019, задоволено позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд".

Зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" код ЄДРПОУ 32124820 визнати кредиторські вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області по капіталізованих платежах в сумі 490 155,91 грн та включити їх до проміжного ліквідаційного балансу.

Вищевказаним рішенням Господарського суду Рівненської області від 16.07.2019 у справі №918/381/19 встановлено, що Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Рівне, правонаступником якого є Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області, сформовано особову справу потерпілого на виробництві ОСОБА_2 (потерпілий), який отримує страхові виплати у позивача у зв`язку з зареєстрованим страховим випадком - трудовим каліцтвом, що стався 11.04.2005.

Зокрема, згідно з висновком медико-соціальної експертної комісії про результати визначення ступеня втрати професійної працездатності у відсотках, потреби у наданні медичної та соціальної допомоги, довідки серії 2-18 АБ № 021222 від 15.09.2006 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності - 30 % та 3 група інвалідності, безстроково.

Постановою позивача № 1709/1187/1187/177 від 19.03.2019 Про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати призначено потерпілому перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 1 756,59 грн, виплати проводити з 01.03.2019 безстроково. Страхова виплата виплачується щомісячно з наступного місяця після місяця, у якому вона призначена та нарахована, але не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття постанови.

У свою чергу, за інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідач з 19.07.2013 перебуває в стані припинення.

Позивачем проведено нарахування капіталізації платежів, необхідних для проведення виплат потерпілому на виробництві ОСОБА_2 (де враховано страхові виплати, які потерпілий отримує на цей час, а також на санаторно-курортне лікування протягом середньо очікуваної тривалості життя потерпілого), розмір яких склав 490 155,91 грн.

29.03.2019 позивач направив на адресу відповідача заяву про визнання його кредитором по капіталізованих платежах на суму, однак остання не була розглянута ліквідатором відповідача.

З урахуванням викладеного судом установлено, що між сторонами виникли правовідносини, пов`язані із капіталізацією платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань відповідача, який ліквідується, перед його працівником внаслідок заподіяння шкоди його здоров`ю, визнання відповідачем кредиторських вимог позивача за такими платежами, регулювання яких здійснюється на підставі постанови КМ України № 765 від 06.05.2000, ЦК України (а.с.15-17).

Відповідно до ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Вважаючи протиправною державну реєстрацію припинення юридичної особи у зв`язку з недотриманням державним реєстратором вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", внаслідок чого порушено права та законні інтереси позивача як кредитора юридичної особи, яка припинялася, Управління ВД ФССУ у Рівненській області звернулося до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755-IV).

За час існування правовідносин, пов`язаних з припиненням юридичної особи ТОВ "Екотехбуд", Закон №755-IV зазнавав неодноразових змін, а відтак суд враховує положення цього Закону, які були чинними впродовж періоду існування таких правовідносин.

1) Станом на 03.12.2011, на дату набрання законної сили постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 10.11.2011 у справі № 2а/1770/4204/2011, була чинною редакція Закону №755-IV зі змінами та доповненнями від 13.10.2011.

Відповідно до статті 18 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін (частина перша).

Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними (частина друга).

Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості (частина третя).

Відповідно до статті 33 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом (частина перша).

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи (частина друга).

Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов`язане з банкрутством юридичної особи, було врегульовано статтею 38 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011, відповідно до частини першої якої суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов`язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Згідно з частиною другою цієї статті Закону підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:

визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом;

провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;

невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону;

неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;

наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Так, відповідно до постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 10.11.2011 у справі № 2а/1770/4204/2011 за позовом Сарненської міжрайонної державної податкової інспекції (Рокитнівське відділення) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" про припинення юридичної особи, позов задоволено. Припинено юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" (код ЄДРПОУ 32124820).

Припиняючи юридичну особу, суд покликався абз.6 ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" - наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Відповідно до ч.3 ст.38 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

Згідно з ч. 4 ст.38 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи застосовуються обмеження, які встановлені законом, зокрема частиною другою статті 35 цього Закону.

Частиною п`ятою ст.38 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 було встановлено, що суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв`язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Відповідно до ч. 6 ст. 38 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв`язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Згідно з ч. 7 ст.38 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов`язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв`язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Частиною восьмою ст.38 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 було передбачено, що документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку призначив суд, або головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії), якого вказав в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який встановлено частинами першою - п`ятою статті 36 або частинами першою - шостою статті 37 цього Закону.

Відповідно до статті 38-1 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 було регламентовано порядок проведення державним реєстратором спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації .

Так, частиною першої цієї статті встановлено, що спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться державним реєстратором на підставі судового рішення про:

скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи, у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення щодо визнання юридичної особи банкрутом;

припинення юридичної особи, що не пов`язане з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року та в разі, якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати опублікування в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації оголошення про постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов`язане з банкрутством юридичної особи, не надав державному реєстратору документи, перелік яких передбачено частиною першою статті 36 цього Закону.

Частиною другою статті 38-1 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 передбачалось, що за наявності підстав, визначених частиною першою цієї статті, державний реєстратор розпочинає процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення такої юридичної особи.

З цією метою державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про те, що ним розпочато процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.

Одночасно державний реєстратор надсилає поштовим відправленням до органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, фондів соціального страхування та голові ліквідаційної комісії (ліквідатору) юридичної особи повідомлення про те, що з відповідної дати розпочинається процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.

Відповідно до ч.3 статті 38-1 Закону №755-IV в редакції від 13.10.2011 органи державної податкової служби, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, фондів соціального страхування у місячний строк з дати надходження повідомлення від державного реєстратора повинні надіслати йому:

довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність або про списання заборгованості із сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) юридичної особи або повідомлення про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;

довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність або про списання заборгованості юридичної особи або повідомлення про наявність боргу із сплати страхових внесків та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;

довідку відповідного органу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи або повідомлення про наявність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;

довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність або про списання заборгованості юридичної особи або повідомлення про наявність боргу із сплати страхових внесків та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи.

Відповідно до ч.4 статті 38-1 Закону №755-IV в редакції останніх змін від 13.10.2011 після надходження довідок, зазначених у частині третій цієї статті, від органів державної податкової служби, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, фондів соціального страхування державний реєстратор заповнює відповідну реєстраційну картку та вносить до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за спрощеною процедурою шляхом її ліквідації та про втрату чинності установчими документами юридичної особи з дати внесення цього запису до Єдиного державного реєстру.

Згідно з ч. 5 ст. статті 38-1 Закону №755-IV в редакції останніх змін від 13.10.2011 у разі надходження до державного реєстратора від голови ліквідаційної комісії (ліквідатора) юридичної особи від органів державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлень про розпочаті заходи з припинення юридичної особи або у разі надходження повідомлення відповідного органу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про те, що нею розпочато процедуру зупинення обігу або скасування реєстрації випуску цінних паперів юридичної особи, щодо якої розпочато спрощену процедуру державної реєстрації припинення, державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення такої юридичної особи у зв`язку з початком процесу проведення заходів з припинення юридичної особи шляхом її ліквідації в порядку, встановленому цим Законом.

У разі надходження до державного реєстратора від заінтересованих органів, кредиторів юридичної особи повідомлень про заперечення ними щодо здійснення спрощеної процедури державної реєстрації припинення такої юридичної особи шляхом її ліквідації державний реєстратор також вносить до Єдиного державного реєстру запис про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення такої юридичної особи шляхом її ліквідації на підставі таких заперечень.

У разі надходження до державного реєстратора від заінтересованих органів, кредиторів юридичної особи повідомлення про зняття заперечень щодо проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації або в разі неприпинення юридичної особи шляхом ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи державний реєстратор повторно розпочинає спрощену процедуру державної реєстрації припинення такої юридичної особи в порядку, визначеному цією статтею.

Суд встановив, що в період часу від дати постановлення судового рішення про припинення юридичної особи (10.11.2011) до 19.07.2013 в Єдиному державному реєстрі відсутні будь-які записи стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" (а.с.9-14).

Під час судового розгляду ухвалою суду від 30.10.2019 було витребувано від відповідача-2 матеріали реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" (а.с.53-104), дослідженням якої встановлено, що копія постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 10.11.2011 у справі № 2а/1770/4204/2011 була надіслана на адресу державного реєстратора Рокитнівської районної державної адміністрації 16.07.2013 (а.с.98) та одержана адресатом 19.07.2013 за вхідним № 34103-15 (а.с.99). При цьому, суд констатує, що жодні інші документи за окреслений вище період від 10.11.2011 до 19.07.2013 в матеріалах реєстраційної справи відсутні.

2) На дату одержання державним реєстратором рішення суду про припинення юридичної особи норми Закону №755-IV, які регулювали правовідносини, пов`язані з державною реєстрацією припинення юридичної особи, були чинними в редакції останніх змін від 06.12.2012.

Так, відповідно до ч.3 ст.38 цього Закону в редакції, чинній станом на 19.07.2013, державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

Згідно з ч. 4 ст. 38 Закону №755-IV в редакції, чинній станом на 19.07.2013, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи застосовуються обмеження, які встановлені законом, зокрема частиною другою статті 35 цього Закону.

Частиною п`ятою 5 ст. 38 Закону №755-IV в редакції, чинній станом на 19.07.2013 було встановлено, що суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв`язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

У відповідності до ч. 6 ст. 38 Закону №755-IV в редакції, чинній станом на 19.07.2013, у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв`язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов`язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв`язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення (частина сьома).

Документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку призначив суд, або головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії), якого вказав в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який встановлено частинами першою - шостою статті 36 або частинами першою - восьмою статті 37 цього Закону (частина восьма).

Суд встановив, що відповідно до зазначених вище положень статті 38 Закону №755-IV в редакції, чинній станом на 19.07.2013, державним реєстратором Рацкевич Наталія Вячеславівна Реєстраційної служби Рокитнівського районного управління юстиції Рівненської області внесено до Єдиного державного реєстру запис від 19.07.2013 за номером 16031130009000230: Внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з її банкрутством (а.с.14), а також в ЄДР внесено відомості про те, що ОСОБА_3 - голова комісії з припинення або ліквідатор (а.с.10).

Суд встановив, що в матеріалах реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" в період часу з 19.07.2013 до 25.07.2019 відсутні будь-які відомості про одержання державним реєстратором визначеної законом інформації від уповноважених державних органів щодо проведення процедури припинення юридичної особи.

Суд також зазначає, що положення статті 38-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" щодо порядку проведення державним реєстратором спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації станом на 19.07.2013 були чинними в тій же редакції, що й станом на 10.11.2011 на дату постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, які проаналізовані вище по тексту судового рішення.

Окрім цього, суд враховує, що відповідно до частини першої статті 104 Цивільного кодексу України в редакції, чинній на 10.11.2011 (дата судового рішення про припинення юридичної особи), а також на 19.07.2013 (дата внесення судового рішення до ЄДР), було передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

Статтею 111 Цивільного кодексу України в редакції станом на 19.07.2013, було регламентовано порядок ліквідації юридичної особи та встановлено, що з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов`язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи (частина перша).

Під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред`явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи (частина третя).

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом ( 2343-12 ), ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється (частина четверта).

Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період (частина сьома).

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи (частина восьма).

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.

У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи (частина дев`ята).

До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період (частина десята).

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам державної податкової служби (частина одинадцята).

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує подання державному реєстраторові документів, передбачених законом ( 755-15 ) для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в установлений законом строк (частина чотирнадцята).

Відповідно до частини восьмої статті 38 Закону №755-IV в редакції, чинній станом на 19.07.2013, документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку призначив суд, або головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії), якого вказав в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який встановлено частинами першою - шостою статті 36 або частинами першою - восьмою статті 37 цього Закону (частина восьма).

Частиною першою статті 36 Закону №755-IV в редакції, чинній станом на 19.07.2013, було встановлено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв`язку з ліквідацією;

довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;

довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Згідно з частиною п`ятою статті 36 Закону №755-IV в редакції, чинній станом на 19.07.2013, у разі якщо після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог юридичній особі в установленому законом порядку органом державної податкової служби та/або Пенсійного фонду України не надані довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування або рішення про відмову в їх видачі, голова комісії з припинення або уповноважена ним особа не раніше ніж через десять робочих днів з дня закінчення такого строку набуває право на подання державному реєстраторові документів, передбачених частинами першою - третьою статті 36 цього Закону, за винятком зазначених довідок, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди.

За наявності підстав, визначених абзацом першим цієї частини, державний реєстратор проводить державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди, про що вносить відповідний запис до Єдиного державного реєстру.

Суд встановив, що в матеріалах реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд", яка знаходилась у Рокитнівській районній державній адміністрації, повністю відсутні визначені законом документи, які подаються головою комісії з припинення або уповноваженою ним особою державному реєстратору для припинення юридичної особи. В Єдиному державному реєстрі відсутні відомості: про перебування юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" у процесі припинення; про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог (а.с.11). Запис про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди, а також запис про застосування спрощеної процедури припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру державним реєстратором Рокитнівської районної державної адміністрації не вносились, рішення про державну реєстрацію припинення юридичної особи у строк та спосіб, встановлені чинним законодавством, не приймалось.

3) Суд встановив, що державним реєстратором Касюком Віктором Васильовичем Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" проведено реєстраційну дію: Державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов`язане з банкрутством юридичної особи; про що внесено запис до ЄДР 25.07.2019 за номером 16031390011000230 (а.с.14).

Станом на час вчинення спірної реєстраційної дії Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 N 755-IV в редакції Закону № 835-VIII від 26.11.2015, зі зміною назви Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", зі змінами та доповненнями, встановлював такий порядок припинення юридичних осіб.

Частиною першою статті 1 Закону №755-IV (в редакції станом на 25.07.2019) визначено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом (пункт 4).

Державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації, нотаріус (пункт 5).

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи (пункт 7).

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 25 Закону №755-IV (в редакції станом на 25.07.2019) державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження", зокрема, щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи.

Пунктом 3 частини першої статті 110 Цивільного кодексу України (в редакції станом на 25.07.2019) встановлено, що юридична особа ліквідується за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи в інших випадках, встановлених законом, - за позовом відповідного органу державної влади.

Статтею 105 Цивільного кодексу України (в редакції станом на 25.07.2019) регламентовано виконання рішення про припинення юридичної особи та встановлено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію (частина перша).

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи (частина третя).

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється (частина четверта).

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи (частина п`ята).

Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора (частина шоста).

Порядок ліквідації юридичної особи станом на 25.07.2019 визначено статтею 111 Цивільного кодексу України в чинній редакції, відповідно до якої з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов`язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки (частина перша).

Під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред`явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи (частина третя).

Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період (частина сьома).

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів (частина одинадцята).

Згідно з ч.5 ст.55 Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю від 06.02.2018 № 2275-VIII (в редакції, чинній на 25.07.2019), виділ або припинення товариства не можуть бути завершені до задоволення вимог, заявлених кредиторами.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи (ч.5 ст.105 Цивільного кодексу України).

Пунктом 26 частини другої статті 9 Закону №755-IV в редакції, чинній на 25.07.2019, передбачено, що в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: дані про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог.

З витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.08.2019 №1005654174 встановлено, що відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог - відсутні, отже не були внесені ні державним реєстратором Рокитнівської районної державної адміністрації за місцезнаходженням реєстраційної справи, ні державним реєстратором Касюком Віктором Васильовичем Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області", який 25.07.2019 здійснив спірну державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Суд також зауважує, що відповідно до ч.13 ст.17 Закону №755-IV в редакції, чинній на 25.07.2019, для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Однак, вказані документи також відсутні в матеріалах реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд".

Відповідно до ч.6 ст.25 Закону №755-IV в редакції, чинній на 25.07.2019, спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться на підставі:

1) судового рішення про скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення про визнання юридичної особи банкрутом;

2) судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року, і в разі якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, не надав суб`єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

3) неподання головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатором юридичної особи документів, необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Разом з тим, відповідно до частини сьомої статті 25 Закону №755-IV в редакції, чинній на 25.07.2019, порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації включає, зокрема:

1) проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті.

Суд констатує, що в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про проведення державним реєстратором Касюком Віктором Васильовичем Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. В матеріалах реєстраційної справи також відсутні будь-які документи, сформовані відповідачем-1 під час проведення відповідної процедури.

Таким чином, визначені законом підстави для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за спрощеною процедурою відсутні.

Статтею 6 Закону №755-IV передбачені повноваження державного реєстратора, зокрема, частиною другою визначено, що державний реєстратор:

1) приймає документи;

1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів;

3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей;

3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч.2 ст.25 Закону №755-IV, порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Згідно з п.13 ч.1 ст.1 Закону №755-IV, реєстраційна справа - сукупність документів у паперовій та/або електронній формі, що подавалися для проведення реєстраційних дій.

Відповідно до положень статті 29 Закону №755-IV, реєстраційна справа формується в паперовій та електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця (частина перша).

Реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб`єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця, зокрема, щодо юридичної особи (крім громадського формування та релігійної організації) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.

Суб`єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи (частина третя).

Таким чином, використання відомостей реєстрів та автоматизованих інформаційних систем під час проведення реєстраційних дій, ведення Єдиного державного реєстру та реєстраційних справ, а також надіслання суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи, документів щодо проведеної реєстраційної дії протягом трьох робочих днів, є прямим обов`язком державного реєстратора.

Проте, в реєстраційній справі ТОВ "Екотехбуд" №1_603_000230_68 (а.с.54-101) відсутні будь-які відомості щодо реєстраційної дії державного реєстратора Касюка В.В. від 25.07.2019 №16031390011000230 "державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи".

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частина друга статті 2 КАС України передбачає, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Встановлені в ході судового розгляду справи фактичні обставини та системний аналіз чинного законодавства, яким врегульовані спірні правовідносини в період часу з дати ухвалення судового рішення про припинення юридичної особи (10.11.2011) до дати державної реєстрації відповідачем-1 припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов`язане з банкрутством (25.07.2019) дають підстави для висновку, що державним реєстратором Касюком Віктором Васильовичем Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" було проведено державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" всупереч процедурі, встановленій законом, та за відсутності визначених законом документів. Внаслідок неправомірної державної реєстрації припинення юридичної особи порушено права та законні інтереси позивача, кредиторські вимоги якого до припиненої особи встановлені судовим рішенням, яке набрало законної сили.

Пунктом 2 частини першої статті 25 Закону №755-IV в чинній редакції визначено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження", зокрема, щодо: зобов`язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що здійснена відповідачем-1 реєстраційна дія "державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов`язане з банкрутством юридичної особи" щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" номер запису 16031390011000230 від 25.07.2019 підлягає скасуванню.

Згідно з п.14 ч.1 ст.1 Закону №755-IV, в чинній редакції, суб`єкт державної реєстрації, зокрема, виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб`єкти - у разі державної реєстрації юридичних осіб (крім випадків, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фізичних осіб - підприємців.

Виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) набувають повноважень з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до цього Закону у разі прийняття відповідною радою такого рішення.

Забезпечення формування та зберігання реєстраційних справ належить до повноважень суб`єктів державної реєстрації (п.1 ч.3 ст.5 Закону №755-IV).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.08.2019 №1005654174 (а.с.9-14) місцезнаходження реєстраційної справи - Рокитнівська районна державна адміністрація.

Відтак, належним способом відновлення порушеного права позивача як кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехбуд" є зобов`язання відповідача-2 внести запис до Державного реєстратору юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про скасування реєстраційної дії державного реєстратора Касюка Віктора Васильовича Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" від 25.07.2019 №16031390011000230.

Враховуючи викладене та те, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин судом кваліфіковано як визнання позову (ч.4 ст.159 КАС України), то позов підлягає до задоволення повністю.

При вирішенні даного спору судом, на виконання вимог ч.5 ст.242 КАС України, враховано позицію Великої Палати Верховного Суду про підсудність спорів щодо владних управлінських рішень та дій державного реєстратора, викладену у постанові від 30.05.2018 у справі №813/1211/17 (№11-442апп18).

Судові витрати по сплаті судового збору суд присуджує на користь позивача відповідно до ч.1 ст.139 КАС України.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (вул. Кавказька, 2, м. Рівне, 33028; код ЄДРПОУ 41313357) до державного реєстратора Касюка Віктора Васильовича Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" (вул. Незалежновсті, 9а, с. Мала Мощаниця, Здолбунівський район, Рівненська область, 35730; код ЄДРПОУ 42499715), Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області (вул. Незалежності, 13, смт Рокитне, Рокитнівський район, Рівненська область, 34200; код ЄДРПОУ 04057741) про скасування реєстраційної дії, зобов`язання вчинення певних дій задовольнити повністю.

Скасувати реєстраційну дію державного реєстратора Касюка Віктора Васильовича Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" "державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи" номер запису 16031390011000230 від 25.07.2019.

Зобов`язати Рокитнівську районну державну адміністрацію внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про скасування реєстраційної дії державного реєстратора Касюка Віктора Васильовича Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" "державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи" номер запису 16031390011000230 від 25.07.2019.

Стягнути на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (вул. Кавказька, 2, м. Рівне, 33028; код ЄДРПОУ 41313357) за рахунок бюджетних асигнувань Комунального підприємства "Реєстраційна служба Маломощаницької сільської ради Здолбунівського району Рівненської області" (вул. Незалежновсті, 9а, с. Мала Мощаниця, Здолбунівський район, Рівненська область, 35730; код ЄДРПОУ 42499715) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 960,50 грн.

Стягнути на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (вул. Кавказька, 2, м. Рівне, 33028; код ЄДРПОУ 41313357) за рахунок бюджетних асигнувань Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області (вул. Незалежності, 13, смт Рокитне, Рокитнівський район, Рівненська область, 34200; код ЄДРПОУ 04057741) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 960,50 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 07 лютого 2019 року.

Суддя Дорошенко Н.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2020
Оприлюднено12.02.2020
Номер документу87503311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/2509/19

Рішення від 31.01.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні