Справа № 560/4139/19
РІШЕННЯ
іменем України
06 лютого 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.
за участю:секретаря судового засідання Наголюк О.Л., позивача ОСОБА_1 , представника позивача Давидюка Д.В., представника відповідача Казарець О.А. розглянувши адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Дружба С.П.П." до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство "Дружба С.П.П." звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:
визнати протиправним та скасувати Рішення №1272576/41417641 від 09 вересня 2019 року Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 11 серпня 2019 року Фермерського господарства "Дружба С.П.П." в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем подання даної податкової накладної 20 серпня 2019 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 20 серпня 2019 року Фермерським господарством "Дружба С.П.П." відповідно до видаткової накладної №5210027877 від 11 серпня 2019 року було виписано на покупця ТОВ "Суффле Агро Україна" податкову накладну за № 1 від 11 серпня 2019 року на загальну суму 100861,67 грн., в тому числі ПДВ 16810,28 грн.
20 серпня 2019 року податкова накладна №1 була направлена до ДФС для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами обробки реєстрацію ПН № 1 було зупинено відповідно до квитанції № 9187685977 від 20 серпня 2019 року: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 11 серпня 2019 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано ФГ "Дружба С.П.П." надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п. 56.23 ст. 56 ПК України, Фермерське господарство "Дружба С.П.П." було направлено на адресу ДПС повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. З даним повідомленням направлено також лист - роз`яснення з копіями підтверджуючих документів на кожну господарську операцію: від придбання насіння до реалізації урожаю. Однак рішенням комісії було відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 11 серпня 2019 року. Рішення №1272576/41417641 та квитанція про отримання від 09 вересня 2019 року.
Для підтвердження реальності здійснення операції з купівлі-продажу відповідно до видаткової накладної №5210027877 від 11 серпня 2019 року ФГ "Дружба С. ОСОБА_2 П." було направлено на адресу ДПС повний пакет документів, які підтверджують здійснення кожної операції: від закупівлі насіння до збирання та доставки урожаю ячменю. Але рішенням №1272576/41417641 від 09 вересня 2019 року відмовлено в реєстрації у зв`язку з ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Проте, в рішенні №1272576/41417641 від 09 вересня 2019 року не зазначено, яких саме документів не вистачає, щоб підтвердити факт реалізації товару, для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, а отже, на думку позивача комісією ДПС не дотримано вимог положень Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 117 та не наведено конкретної підстави для відмови в реєстрації податкової накладної, поданої позивачем до реєстрації.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 грудня 2019 року відкрито провадження у справі та призначено до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
10 січня 2020 року представником Головного управління ДПС у Хмельницькій області подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що згідно рішення комісії ГУ ДПС у Хмельницькій від 05 вересня 2019 року № 1268649/41417641 прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної від 11 серпня 2019 року № 1, а згідно рішення комісії ДПС України від 09 вересня 2019 року № 1272576/41417641 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 11 серпня 2019 року № 1.
Таким чином, на переконання представника відповідача ГУ ДПС у Хмельницькій області не може бути відповідачем по вимозі про визнання протиправним та скасування рішення від 09 вересня 2019 року № 1272576/41417641 про відмову в реєстрації податкової накладної, оскільки не є суб`єктом, який прийняв вказане рішення, тому просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.
21 січня 2020 року від ФГ "Дружба С. ОСОБА_3 . ОСОБА_3 ." до суду надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що на дату звернення до суду ФГ "Дружба С. ОСОБА_3 .П." виключене з переліку ризикових платників податків. Для виключення з ризикових платників ФГ не надавало жодних інших документів ніж тих, що були надані на підтвердження реальності здійснення операцій за податковим накладними №1 від 11 серпня 2019 року та №2 від 13 серпня 2019 року. Як результат, з ризикових платників ФГ виключено, податкову накладну №2 зареєстровано, податкову накладну №1 заблоковано.
Стосовно визначення суб`єкта прийняття рішення, позивач зазначає, що рішення № 1268649/41417641 від 05 вересня 2019 року ФГ "Дружба С. ОСОБА_4 ." не отримувало, а отримало лише рішення № 1272576/41417641 від 11 серпня 2019 року, тому вказало двох відповідачів по даній справі.
Державна податкова служба України правом на подання відзиву не скористалася, жодних пояснень та заперечень по суті спору до суду не надходило.
Згідно з ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали повністю та просили суд позов задоволити з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача заперечувала проти задоволення заявлених позовних вимог, вказувала на правомірність оскаржуваного рішення Державної податкової служби України про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, просила відмовити у задоволенні позову з підстав викладених у відзиві на адміністративний позов.
Заслухавши пояснення представників позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Суд встановив, що ФГ " ОСОБА_5 " зареєстрованою у відповідності до чинного законодавства України юридичною особо, що підтверджується відомостями з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, яка здійснює переважно вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
20 серпня 2019 року ФГ "Дружба С ОСОБА_6 ." відповідно до видаткової накладної №5210027877 від 11 серпня 2019 року виписано на покупця ТОВ "Суффле Агро Україна" податкову накладну за № 1 від 11 серпня 2019 року на загальну суму 100861,67 грн., в тому числі ПДВ 16810,28 грн.
20 серпня 2019 року податкова накладна №1 була направлена до ДФС для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами обробки реєстрацію ПН № 1 було зупинено відповідно до квитанції № 9187685977 від 20 серпня 2019 року: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 11 серпня 2019 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано ФГ "Дружба С.П.П." надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п. 56.23 ст. 56 ПК України, Фермерське господарство "Дружба С.П.П." було направлено на адресу ДПС повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. З даним повідомленням направлено також лист - роз`яснення з копіями підтверджуючих документів на кожну господарську операцію: від придбання насіння до реалізації урожаю.
Рішенням комісії ГУ ДПС у Хмельницькій від 05 вересня 2019 року №1268649/41417641 прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної від 11 серпня 2019 року № 1. Згідно рішення комісії ДПС України від 09 вересня 2019 року № 1272576/41417641 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 11 серпня 2019 року № 1.
Вказаним рішенням було відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної №1 від 11 серпня 2019 року з підстав: "ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні".
Позивач не погоджується із вищевказаним рішенням вважає його безпідставним та необґрунтованим, тому звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів п. 187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За приписами п. 74.2. ст. 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України).
У відповідності до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис"; Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п. 13 Порядку № 1246).
Аналогічні норми містяться і у пп. 201.16.1. п. 201.16. ст. 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2. статті 74 цього Кодексу.
Згідно з пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Аналізуючи доводи представника відповідача щодо правомірності винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, суд враховує наступне.
Зі змісту квитанцій № 9187685977 від 20 серпня 2019 року слідує, що фіскальним органом зроблено висновок про те, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Суд звертає увагу, що відповідно до пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Тобто, у вказаному пункті наведено сім обставин, які вказують на наявність у контролюючого органу повноважень щодо розгляду питання про встановлення ризиковості платника податків.
Згідно з п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117) перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Разом з тим, суд зазначає, що фіскальним органом, в порушення п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, не вказано у квитанції № 9187685977 від 20 серпня 2019 року, конкретної обставини, передбаченої пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, що надало б змогу позивачу надати відповідний перелік документів, передбачений п. 14 Порядку № 117.
Водночас, суд враховує, що позивачем на адресу відповідача було направлено повідомлення з документами, які підтверджують реальність здійснення господарської операції за податковою накладною №1 від 11 серпня 2019 року та пояснення про господарську діяльність.
Проте, незважаючи на вищевказане повідомлення позивача та додані до нього документи, відповідачем прийнято рішення від 09 вересня 2019 року № 1272576/41417641 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 11 серпня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг).
При цьому, в додатковій інформації відповідачем навіть не зазначено, які саме документи були відсутні для того, що б відповідачу було достатньо підстав для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, на прийняття рішення від 09 вересня 2019 року № 1272576/41417641 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 11 серпня 2019 року вплинув той факт, що платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаної податкової накладної.
Однак, суд не може погодитися із такою позицією контролюючого органу, оскільки відповідачем не доведено, що неподання платником певних документів, які відповідач навіть не вказав у спірному рішенні, спростовує реальний характер господарських операцій і є безперечною перешкодою для реєстрації податкової накладної.
На переконання суду, надані відповідачу документи цілком підтверджують зміст, обсяг та реальний характер господарських операцій, проведених позивачем та його контрагентом, факти розрахунків між ними, передачу/отримання Товару, добросовісне виконання сторонами їх зобов`язань.
Згідно з п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Так, до матеріалів справи на підтвердження здійснення господарських операцій на виконання яких було складено податкову накладну №1 від 11 серпня 2019 року, ФГ "Дружба С. ОСОБА_7 " було надано ряд підтверджуючих документів, перелік яких зазначено вище та які долучені судом до матеріалів справи.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що оскаржуване рішення є протиправним, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що за загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Так, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пп. 1.6 п. 1 Критеріїв без наведення відповідного підпункту (обставини), є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 23 жовтня 2018 року по справі №822/1817/18 та у постанові від 02 квітня 2019 року по справі №822/1878/18.
При цьому, суд звертає увагу на ту обставину, що рішення №1272576/41417641 від 09 вересня 2019 року Комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 11 серпня 2019 року було прийнято саме Державною податковою службою України, а не Головного управління ДПС у Хмельницькій області, тому на переконання суду саме рішення №1272576/41417641 від 09 вересня 2019 року Державної податкової служби України слід визнати протиправним.
Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №1 від 11 серпня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем подання даної податкової накладної 20 серпня 2019 року, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 28 Порядку № 117 визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
Таким чином, вказані норми порядку № 117 п6передбачають реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, в даному випадку з моменту набрання рішенням суду по даній справі законної сили, а тому суд вважає, що у задоволенні вищезазначеної частини позовних вимог слід відмовити.
Положеннями ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 11 серпня 2019 року подану ФГ "Дружба С. ОСОБА_7 ".
Таким чином, оскільки відповідач не довів правомірність оскаржуваних дій, а встановлені обставини справи свідчать про їх протиправність, з огляду на встановлені обставини, суд приходить до висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог ФГ " ОСОБА_5 ", а тому даний адміністративний позов слід задоволити частково.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи той факт, що судове рішення ухвалене на користь позивача та дотримуючись вимог ст. 139 КАС України, суд вирішив присудити на користь ФГ "Дружба С ОСОБА_6 ." за рахунок асигнувань відповідача витрати зі сплати судового збору в сумі 1921,00 грн.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов - задоволити частково.
Визнати протиправним та скасувати Рішенні №1272576/41417641 від 09 вересня 2019 року Комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 11 серпня 2019 року Фермерського господарства "Дружба С.П.П." в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Фермерського господарства "Дружба С.П.П." 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 11 лютого 2020 року
Позивач:Фермерське господарство "Дружба С.П.П." (вул. Лущука, 43, Сасанівка, Полонський район, Хмельницька область, 30526 , код ЄДРПОУ - 41417641) Відповідач:Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957)
Головуючий суддя П.І. Салюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2020 |
Оприлюднено | 12.02.2020 |
Номер документу | 87504017 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні