Постанова
від 11.02.2020 по справі 640/13435/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01010,  м. Київ,  вул. Московська, 8, корп. 30. тел/факс 254-21-99, e-mail: inbox@6apladm.ki.court.gov.ua Головуючий суддя у першій інстанції: Аверкова В.В. ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 11 лютого 2020 року                                                                                     Справа № 640/13435/19 Шостий апеляційний адміністративний суд у складі: Головуючого судді:                      Епель О.В., суддів:                                               Губської Л.В., Карпушової О.В., за участю секретаря                      Лісник Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 жовтня 2019 року у справі за позовом           товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГОВЕРЛА»                                                    до                     Державної фіскальної служби України,                               Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві про                     визнаннч протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії, В С Т А Н О В И В :           Історія справи. Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГОВЕРЛА» (далі – позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі – відповідач-1), Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві (далі – відповідач-2) про: - визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДФС у м. Києві від 10.06.2019 №№ 1189323/42751736, 1189324/42751736, 1189353/42751736, 1189325/42751736, 1189326/42751736, 1189327/42751736, 1189328/42751736, 1189354/42751736, 1189336/42751736, 1189355/42751736, 1189337/42751736, 1189338/42751736, від 11.06.2019 №№ 1190814/42751736, 1190815/42751736бпро відмову у реєстрації податкових накладних від 03.04.2019 № 4, від 04.04.2019 №№ 5, 13, від 09.04.2019 № 15, від 10.04.2019 № 16, від 11.04.2019 № 18, від 12.04.2019 № 20, від 13.04.2019 № 21, від 16.04.2019 № 23, від 22.03.2019 №№ 7, 9; - зобов'язання ДФС зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 03.04.2019 № 4, від 04.04.2019 №№ 5, 13, від 09.04.2019 № 15, від 10.04.2019 № 16, від 11.04.2019 № 18, від 12.04.2019 № 20, від 13.04.2019 № 21, від 16.04.2019 № 23, від 22.03.2019 №№ 7, 9 датою їх фактичного отримання.   Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 жовтня 2019 року адміністративний позов було задоволено повністю.           Ухвалюючи таке рішення, суд першої інстанції виходив з того, що у податкового органу не було достатніх правових підстав для відмови позивачу в реєстрації поданих ним податкових накладних в ЄРПН, що товариством надані відповідні підтверджуючі документи, а також з того, що оскаржувані рішення Комісії не містять обґрунтованих підстав, з яких вони прийняті. Не погоджуючись з таким рішенням суду, відповідач – ГУ ДФС у м. Києві подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити постанову про відмову в задоволенні позовних вимог у повному обсязі, наводячи у своїй скарзі норми податкового та процесуального законодавства та зазначаючи, що позивачем не було надано всіх первинних документів, необхідних для прийняття Комісією рішення про реєстрацію поданих ним податкових накладних. З цих та інших підстав апелянт вважає, що оскаржуване ним рішення суду прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 15.01.2020 було відкрито апеляційне провадження, встановлено строк для подання відзиву на апеляційну скаргу та призначено справу до судового розгляду. Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу відповідача, в якому він просить залишити її без задоволення, а рішення суду – без змін, наполягаючи на необґрунтованості доводів апелянта, на порушенні ним порядку зупинення реєстрації податкових накладних товариства та безпідставності неврахування поданих товариством первинних документів, що підтверджують операції, по яким скалдені відповідні податкові накладні. Відповідно до частини першої статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду – без змін з наступних підстав. Обставини справи, установлені судом першої інстанції. Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГОВЕРЛА» (код ЄДРПОУ 42751736) є юридичною особою та платником ПДВ. Між позивачем і ТОВ «Інжинірингова компанія планета БУД» було укладено договір поставки від 01.03.2019 № 01-03. Товарність операцій позивача з вказаним контрагентом підтверджується наступними документами: замовленнями покупця від 15.03.2019 №  2, від 01.04.2019 № 4; документами якості; радіаційними сертифікатами; сертифікатами відповідності; паспортами радіаційної якості; видатковими накладними від 22.03.2019 №№ 16, 17, від 28.03.2019 № 34, від 29.03.2019 № 40, від 03.04.2019 № 51, від 04.04.2019 №№ 52, 53, від 05.04.2019 № 55, від 08.04.2019 № 58, від 09.04.2019 №№  60, 62, від 10.04.2019 №№ 63, 65, від 12.04.2019 №№ 67, 68, від 16.04.2019 № 70; товарно-транспортними накладними 14.03.2019 № 01/03/19, від 22.03.2019 №№  13251-13254, від 28.03.2019 №№ 4, 5, 8, від 22.03.2019 № 03/03/19, від 03.04.2019 №№ 0000013935, 0000013978, 0000014000, від 04.04.2019 №№ 14022, 14028, 14057-14059, від 05.04.2019 №№14062, 14065, 14068, 14074, 14091, 14095, 14097, 14102, 14104, від 08.04.2019 №№14219, 14253, 14255, від 09.04.2019 №№ 14273, 14290, 14296, 14300, 14309, 14316, від 10.04.2019 №№14365, 14333, від 11.04.2019 №№14380, 14405, 14414, 14421, 14422, 14429, 14445, від 12.04.2019 №№14467, 14488, 14493, від 13.04.2019 №№14531, 14533, 14540, 14553, 14573, від 16.04.2019 №№14703, 14711, 14716, 14718, 14720, від 29.03.2019 №№ 7, 8; акти здачі прийняття виконаних робіт (наданих послуг) від 01.04.2019 №№ ДТ 04-07, ДТ 04-08; рахунки-фактури від 01.04.2019 №№  ДТ 04-07, ДТ 04-08; платіжні доручення від 02.04.2019 №№ 59, 65; генеральна довіреність від 01.03.2019 № 01/03; платіжні доручення від 22.03.209 №№ 6337, 6339, від 25.04.2019 № 6557; виписки по рахунку з 01.03.2019 по 31.03.2019, з 01.04.2019 по 30.04.2019. У звязку з вчиненням вищевказаних операцій на виконання пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, позивачем було складено податкові накладні від 03.04.2019 № 4, від 04.04.2019 №№ 5, 13, від 09.04.2019 № 15, від 10.04.2019 № 16, від 11.04.2019 № 18, від 12.04.2019 № 20, від 13.04.2019 № 21, від 16.04.2019 № 23, від 22.03.2019 №№ 7, 9, які направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). 15.04.2019 та 30.04.2019 податковим органом позивачу надіслано квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, в яких зазначено, що вказані податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено, оскільки «ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. На виконання зазначених вимог податкового органу позивачем були подані до ДФС України відповідні письмові пояснення та копії вищевказаних документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Реєстрі. Комісією ГУ ДФС в м. Києві прийнято рішення від 10.06.2019 №№ 1189323/42751736, 1189324/42751736, 1189353/42751736, 1189325/42751736, 1189326/42751736, 1189327/42751736, 1189328/42751736, 1189354/42751736, 1189336/42751736, 1189355/42751736, 1189337/42751736, 1189338/42751736, від 11.06.2019 №№ 1190814/42751736, 1190815/42751736, яким позивачу відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладних в ЄРПН у зв'язку з ненаданням копій документів, а саме причиною для выдмови зазначено, що позивачем не надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Вважаючи свої права та законны ынтереси порушеними, позивач звернувся до суду з цим позовом. Нормативно-правове обґрунтування. Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Податковим кодексом України (далі – ПК України), постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі – Постанова № 1246), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117 (далі – Порядок № 117). Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з п. 187.1. ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів. У п. 188.1. ст. 188 ПК України визначено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою (п. 201.10 ст. 201 ПК України). У пп. 14.1.60 п. 14 ст. 14 ПК України визначено, що ЄРПН – це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами. Згідно з п.п. 12, 13 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1. ст.192 та п.201.10. ст.201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п.201.1. ст.201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3. і 200-1.9. ст.200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16. ст.201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. За результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Відповідно до п.п. 74.2, 74.3 ст. 74 ПК України в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. У підпункті 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, викладених в листі ДФС України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18 (далі – Критерії № 959) визначено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м.  Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, якщо: 1) платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); 2) дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; 3) платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); 4) платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; 5) платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; 6) платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; 7) наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Згідно з п.п. 3-7 Порядку № 177 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P

Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено13.02.2020
Номер документу87526904
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/13435/19

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 11.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні