ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

УХВАЛА

Справа № 405/8047/19

1-кс/405/4532/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2020 року слідчийсуддя Ленінського районного суду м. Кіровограда Тьор Є.М., при секретарі Мишевець Т.І., розглянувши клопотання начальника ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Баркара А.М. погоджене прокурором відділу прокуратури Кіровоградської області про тимчасовий доступ до речей та документів,-

ВСТАНОВИВ:

В слідчому управлінні фінансових розслідувань ГУ ДФС у Кіровоградській області перебуває кримінальне провадження №32018120010000047 від 23.08.2018 року за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

Клопотання обгрунтовано тим, що службові особи ТОВ "НАЛСУР" (ЄДРПОУ 41463075) директор ОСОБА_1 1984 р.н., головний бухгалтер ОСОБА_2 1967 р.н. залучили до протиправної діяльності ОСОБА_3 1989 р.н., ОСОБА_4 1979 р.н., ОСОБА_5 1973 р.н. в період 2017-2018 років, шляхом безпідставного відображення в податковій звітності підприємства взаємовідносин з ТОВ "МАКС ЛАЙТ" (ЄДРПОУ 36593476), ТОВ "ГОЛД КАР" (ЄДРПОУ 40013240), ТОВ "КВІНТ-СІСТЕМ" (ЄДРПОУ 41117397), ТОВ "ШАМ ГРУП" (ЄДРПОУ 39845635), ТОВ "ВК МЕХБУДСТРОЙ" (ЄДРПОУ 41539012), ТОВ "АБСОЛЮТ-ЕНЕРДЖІ" (ЄДРПОУ 41517580), ТОВ "БК УКРБУДЦЕНТР" (ЄДРПОУ 37942414) та ФОП ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) ухилилися від сплати податку на додану вартість в сумі 4046,6 тис. грн., що є особливо великим розміром. Також досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ "НАЛСУР" залучили до протиправної діяльності, пов`язаної з умисним ухиленням від сплати податків та забезпеченням прихованого грошового обігу, залучили до неї ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка, використовуючи ряд підконтрольних підприємств з ознаками фіктивності: ТОВ "КРОСЕР ГРУП" (ЄДРПОУ 41776498), ТОВ "КАРАВАН ГРУП ЛТД" (ЄДРПОУ 39957527), ТОВ "ТЕХНОСТАЙЛІНГ ГРУП" (ЄДРПОУ 40914778), ТОВ "НПП "КОМПАНІЯ "РАДА-ТОП" (ЄДРПОУ 32827384) та ТОВ "ЕКО-ТЕМ" (ЄДРПОУ 34046912), надає послуги з мінімізації податкових зобов`язань підприємствам реального сектору економіки та спільно з якою службові особи ТОВ "НАЛСУР" здійснюють протиправну діяльність з умисного ухилення від сплати податків.

Зазначені дії вказують на умисне ухилення ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , від сплати податків в особливо великих розмірах, тобто на вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що ТОВ "НАЛСУР" , зареєстроване Новомиргородською районною державною адміністрацією Кіровоградської області 17.07.2017 року, як платник податків перебуває на обліку у Новомиргородському відділенні Новоукраїнської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, податкова адреса товариства - Кіровоградська область, Новомиргородський район, смт. Капітанівка, вул. Молодіжна, буд. 21. Засновником, керівником та головним бухгалтером товариства є гр. ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ). Основний вид діяльності підприємства - Будівництво житлових і нежитлових будівель. Чисельність працівників на початок 2018 року становила 5 осіб, а саме: ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 (рнокпп НОМЕР_3 ), ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_4 ), ОСОБА_8 (рнокпп НОМЕР_5 ), ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ). Станом на 01.07.2018р. до штату працівників товариства входить два співробітники: ОСОБА_2 та ОСОБА_1 Розрахункові рахунки товариства відкрито в ПАТ КБ Приватбанк м. Київ, та АТ Райффайзен банк Аваль у м. Києві.

За результатами проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності товариства, протягом 2017 - 2018 років, встановлено, що ТОВ "НАЛСУР" надавало послуги по виконанню будівельно-монтажних робіт, електромонтажних та ремонтних робіт, крім того підприємством в адресу покупців було реалізовано сольвент кам`яновугільний, будівельні матеріали, а саме: щебінь, пісок, трубо- та металопрокат, також товариством надавалася в оренду будівельна техніка. При цьому, податкове зобов`язання ТОВ "НАЛСУР" за вищевказаний період склало 8 530,8 тис.грн. ПДВ.

Поряд з цим, в ході проведеного аналізу фінансово - господарської діяльності постачальників ТОВ "НАЛСУР" протягом 2017-2018 років, встановлено ряд суб`єктів господарювання від яких службовими особами ТОВ "НАЛСУР" відображено придбання товарно-матеріальних цінностей, з метою мінімізації податкового зобов`язання, що виникло за результатами діяльності товариства.

Так, у грудні 2017 року службовими особами ТОВ "НАЛСУР" , з метою мінімізації податкових зобов`язань, до складу податкового кредиту товариства віднесено операції з придбання вантажних автомобілів від постачальника ТОВ "ГОЛД КАР" (ЄДРПОУ 40013240). Сума сформованого, за рахунок зазначених операцій, податкового кредиту склала 1 304,7 тис.грн. ПДВ. Проведеним аналізом походження, реалізованих в адресу ТОВ "НАЛСУР" , транспортних засобів, встановлено, що ТОВ "ГОЛД КАР" імпортувало їх на митну територію України з Канади та Німеччини. Подальшим аналізом руху імпортованих ТОВ "ГОЛД КАР" транспортних засобів, згідно зареєстрованих податкових накладних підприємствами покупцями (у тому числі й ТОВ "НАЛСУР" ), встановлено відсутність подальшої реалізації придбаних у ТОВ "ГОЛД КАР" автомобілів.

Відповідно до зареєстрованих ТОВ "ГОЛД КАР" імпортних вантажно-митних декларацій, встановлено VIN-коди транспортних засобів, що були ввезені на митну територію України. З метою встановлення фактичних покупців та місць реєстрації імпортованих ТОВ "ГОЛД КАР" транспортних засобів, підготовлено та направлено відповідний запит до Регіонального сервісного центру МВС України в Кіровоградській області (лист ОУ ГУ ДФС в області від 07.08.2018р. № 549/11-28-21-12).

Згідно отриманої від Регіонального сервісного центру МВС України в Кіровоградській області інформації (лист від 10.08.2018р. №31/114549) встановлено, що імпортовані ТОВ "ГОЛД КАР" транспортні засоби були фактично реалізовані кінцевим споживачам - фізичним особам за готівкові кошти та зареєстровані в регіональних сервісних центрах МВС у м. Києві, Волинській, Київській, Закарпатській, Дніпропетровській, Вінницькій, Одеській та Харківській областях. У той же час, податковий кредит, що виник, у зв`язку з проведенням імпортних операцій ТОВ "ГОЛД КАР" , реалізовується за відповідну винагороду, шляхом документального відображення операцій з продажу імпортованих автомобілів.

Крім того, протягом грудня 2017 року ТОВ "НАЛСУР" відображено операції з придбання сідельних тягачів DAF у підприємства ТОВ Квінт Сістем (ЄДРПОУ 41117397), яким у свою чергу відображено придбання зазначених транспортних засобів у підприємства-імпортера ТОВ "ГОЛД КАР" . Сума сформованого ТОВ "НАЛСУР" схемного податкового кредиту, за результатом відображення зазначених операцій, склала 344,1 тис.грн. ПДВ.

Згідно інформації, отриманої від Регіонального сервісного центру МВС України в Кіровоградській області (лист від 13.08.2018р. № 31/11-4570) встановлено, що сідельні тягачі DAF, реалізація яких відображена в адресу ТОВ "НАЛСУР" , ТОВ Квінт Сістем у ТОВ "ГОЛД КАР" не придбавало. Імпортовані транспортні засоби були реалізовані ТОВ "ГОЛД КАР" кінцевим споживачам - фізичним та юридичним особам.

Крім того, службовими особами ТОВ "НАЛСУР" у грудні 2017 р. - січні 2018 р. до складу податкового кредиту товариства було віднесено операції з придбання цитрусових та фруктів у ТОВ "ШАМ ГРУП" (ЄДРПОУ 39845635) на суму ПДВ 728,8 тис.грн. Зазначене підприємство є імпортером, протягом 2017-2018 років ввезло на територію України цитрусові, овочі та фрукти з Єгипту, Туреччини, Коста-Ріки, Греції та інших країн. При цьому, аналізом податкового зобов`язання ТОВ "НАЛСУР" встановлено, що подальша реалізація придбаних у ТОВ "ШАМ ГРУП" цитрусових та фруктів по ланцюгу постачання відсутня. Зважаючи на специфіку імпортованої продукції та пору року, фактично, ввезена продукція була реалізована за готівкові кошти кінцевим споживачам, а документи щодо реалізації вказаної продукції за винагороду придбані суб`єктами господарювання, що мали на меті змінімізувати власні податкові зобов`язання, шляхом документального відображення операцій з придбання ТМЦ у ТОВ "ШАМ ГРУП" .

Враховуючи вищевикладене, та той факт, що ТОВ "НАЛСУР" відображено придбання товарів, що швидко псуються та вимагають особливих умов зберігання та транспортування, які у ТОВ "НАЛСУР" відсутні, встановлено, що відображення зазначених взаємовідносин з ТОВ "ШАМ ГРУП" відбувалося виключно з метою мінімізації податкових зобов`язань з ПДВ ТОВ "НАЛСУР" .

Крім того, аналогічним способом, у грудні 2017 року ТОВ "НАЛСУР" було сформовано схемний податковий кредит на суму 533,3 тис.грн. ПДВ в результаті відображення придбання взуття від ТОВ "ВК МЕХБУДСТРОЙ" (ЄДРПОУ 41539012), яке у свою чергу імпортувало вказане взуття на митну територію України з Китаю.

Крім того, аналогічним способом, у січні - лютому 2018 року службовими особами ТОВ "НАЛСУР" сформовано схемний податковий кредит з ПДВ на суму 168 тис.грн., у результаті відображення операцій з придбання канцелярських товарів, вішаків та рушників у ТОВ Абсолют Енерджі (ЄДРПОУ 41517580), які були імпортовані на територію України з Китаю, Туреччини та Республіки Корея.

Крім того, аналогічним способом, у грудні 2017 року сформовано податковий кредит ТОВ "НАЛСУР" на суму 108,3 тис.грн. ПДВ в результаті документального відображення придбання побутових освітлювальних приладів від суб`єкта господарювання - імпортера ТОВ "МАКС ЛАЙТ" (ЄДРПОУ 36593476).

Крім того, аналогічним способом, протягом жовтня-листопада 2017 року відображено придбання ПММ (дизельне пальне та бензин марки А-92) на суму ПДВ 446,7 тис.грн. від ТОВ Будівельна компанія Укрбудцентр (ЄДРПОУ 37942414).

Зазначене товариство перебуває на обліку у Новомиргородському відділенні Новоукраїнської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області. Засновником, керівником та бухгалтером товариства є ОСОБА_9 (рнокпп НОМЕР_6 ), до 06.03.2018р. засновником, керівником та головним бухгалтером ТОВ Будівельна компанія Укрбудцентр був ОСОБА_1 . Згідно зареєстрованих протягом 2017-2018 років податкових накладних, встановлено, що ТОВ Будівельна компанія Укрбудцентр відобразило придбання безалкогольних напоїв, цукру, кондиціонерів, м`ясопродуктів, металопрокату та ін. У той же час товариством реалізовано ПММ, будматеріали та надано будівельно-монтажні та ремонтні послуги.

Вказане свідчить про маніпулювання податковою звітністю шляхом підміни товарних позицій в податкових накладних. Таким чином, в адресу ТОВ "НАЛСУР" було відображено постачання дизельного пального та бензину, походження яких по ланцюгу постачання ПДВ ТОВ Будівельна компанія Укрбудцентр відсутнє.

Крім того, протягом лютого-квітня 2018 року ТОВ "НАЛСУР" відобразило придбання будівельних матеріалів, лакофарбової продукції та виробів з металу від контрагента ФОП ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ). Сума ПДВ по зазначеним операціям склала 412,7 тис.грн.

ФОП ОСОБА_1 перебуває на обліку у Новомиргородському відділенні Новоукраїнської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області. Згідно аналізу зареєстрованих податкових накладних, встановлено що ФОП ОСОБА_1 було придбано продукти харчування, м`ясо та субпродукти, труби та металопрокат. Також встановлено, що зазначеним суб`єктом господарювання відображено реалізацію будівельних матеріалів, виконання ремонтних та проектних робіт.

Враховуючи викладене, встановлено факти маніпулювання податковою звітністю ФОП ОСОБА_1 шляхом підміни товарних позицій в податкових накладних, оскільки в адресу ТОВ "НАЛСУР" було відображено постачання ТМЦ, придбання яких відсутнє у податковому кредиті ФОП ОСОБА_1 .

Таким чином, за результатами аналізу зареєстрованих ТОВ "НАЛСУР" податкових накладних, встановлено факти відображення придбання ТМЦ у суб`єктів господарювання - імпортерів, що відображують постачання ТМЦ лише документально, фактичне постачання придбаних товарів - відсутнє, також до складу податкового кредиту ТОВ "НАЛСУР" віднесено операції з придбання ТМЦ у суб`єктів господарювання, які допустили маніпулювання податковою звітністю шляхом підміни товарних позицій в податкових накладних, чим завдано шкоди державним інтересам у вигляді несплати податку на додану вартість на суму 4 046,6 тис. грн.

Також досудовим розслідуванням встановлено причетність інших громадян до вчинення злочину пов`язаного з умисним ухиленням від сплати податків в особливо великих розмірах, які активно приймають участь в підготовці та ухиленні від сплати податків, а саме:

- ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , (рнокпп НОМЕР_3 ), зареєстрований АДРЕСА_1 ; паспорт серії НОМЕР_7 виданий Ірпінським МВ УМВС України в Київській області від 02.11.2005 року;

- ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , (рнокпп НОМЕР_8 ), зареєстрований АДРЕСА_2 ; паспорт серії НОМЕР_9 виданий Ленінрадським РУ МУ МВС України в м. Києві від 26.06.1997 року;

- ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , (рнокпп НОМЕР_10 ), зареєстрований АДРЕСА_3 ; паспорт серії НОМЕР_11 виданий Ірпінським МВ УМВС України в Київській області від 25.06.1996 року;

- ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (рнокпп НОМЕР_12 ), зареєстрована за адресою: АДРЕСА_4 ; паспорт серії НОМЕР_13 , виданий Жовтневим РВ Криворізького ГУ ГУ МВС України у м. Кривий Ріг від 01.12.2011 року.

Так встановлено, що ОСОБА_3 є сином ОСОБА_2 , допомагаючи матері, приймає участь у веденні бухгалтерського обліку підприємств, у тому числі ТОВ "НАЛСУР" , виконуючи вказівки матері, розпоряджається банківськими рахунками через систему клієнт банк, подає податкову звітність до податкових органів. ОСОБА_4 безпосередньо приймає участь у підготовці схеми ухилення від сплати податків, за рахунок використання ризикового податкового кредиту (імпорт) при формуванні податкових зобов`язань підприємствам реального сектору економіки. ОСОБА_5 здійснює пошук малозабезпечених осіб які будуть формальними керівниками створених підприємств, здійснює операції з оготівковування коштів, що надходять на рахунки підконтрольних підприємств ОСОБА_6 використовуючи ряд підконтрольних підприємств, у тому числі й ТОВ "КРОСЕР ГРУП" (ЄДРПОУ 41776498), ТОВ "КАРАВАН ГРУП ЛТД" (ЄДРПОУ 39957527), ТОВ "ТЕХНОСТАЙЛІНГ ГРУП" (ЄДРПОУ 40914778), ТОВ "НПП "КОМПАНІЯ "РАДА-ТОП" (ЄДРПОУ 32827384) та ТОВ "ЕКО-ТЕМ" (ЄДРПОУ 34046912), за ведення бухгалтерського обліку яких відповідає пов`язана з ОСОБА_6 особа - ОСОБА_2 , надає послуги по мінімізації податкових зобов`язань підприємствам реального сектору економіки.

11.02.2019 допитано як свідка оперативного працівника ОУ ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_10 , який показав, що відомості про протиправну діяльність ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та створення ними ряду підприємств: ТОВ "КРОСЕР ГРУП" (ЄДРПОУ 41776498), ТОВ "КАРАВАН ГРУП ЛТД" (ЄДРПОУ 39957527), ТОВ "ТЕХНОСТАЙЛІНГ ГРУП" (ЄДРПОУ 40914778), ТОВ "НПП "КОМПАНІЯ "РАДА-ТОП" (ЄДРПОУ 32827384) та ТОВ "ЕКО-ТЕМ" (ЄДРПОУ 34046912) отримано та перевірено у встановленому ЗУ Про ОРД порядку. Крім того, під час виконання доручення слідчого, в межах досудового розслідування даного кримінального провадження, встановлено місця фактичного зберігання первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів, документів чорнової бухгалтерії, інших чорнових записів, комп`ютерної техніки, з якої подається податкова звітність товариства та реєструються податкові накладні ТОВ "НАЛСУР" , документів щодо відображення взаємовідносин з придбання ТМЦ у ризикових постачальників - зокрема підприємств імпортерів, тощо.

Виходячи з результатів негласних слідчих (розшукових) дій у вигляді зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж, легалізовані матеріали яких долучено до даного кримінального провадження, встановлено, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та інші особи, використовуючи підприємства з ознаками ризиковості, що входять до складу центру мінімізації податкових зобов`язань та конвертації грошових коштів, у тому числі й суб`єкти господарювання підконтрольні ОСОБА_6 : ТОВ "КРОСЕР ГРУП" (ЄДРПОУ 41776498), ТОВ "КАРАВАН ГРУП ЛТД" (ЄДРПОУ 39957527), ТОВ "ТЕХНОСТАЙЛІНГ ГРУП" (ЄДРПОУ 40914778), ТОВ "НПП "КОМПАНІЯ "РАДА-ТОП" (ЄДРПОУ 32827384) та ТОВ "ЕКО-ТЕМ" (ЄДРПОУ 34046912), здійснюють формування схемного податкового кредиту з ПДВ реально діючим суб`єктам господарювання, в наслідок чого умисно ухиляються від сплати податків в особливо великих розмірах та сприяють в цьому іншим реально діючим суб`єктам господарювання.

На даний час по кримінальному провадженню виникла необхідність у встановленні повного ланцюгу грошових потоків ТОВ "НАЛСУР" , ТОВ Будівельна компанія Укрбудцентр , ФОП ОСОБА_1 , ТОВ "КРОСЕР ГРУП" , ТОВ "КАРАВАН ГРУП ЛТД" , ТОВ "ТЕХНОСТАЙЛІНГ ГРУП" , ТОВ "НПП "КОМПАНІЯ "РАДА-ТОП" , ТОВ "ЕКО-ТЕМ" та задіяних банківських рахунків і осіб причетних до господарських операцій по взаємовідносинах з вказаними СГД.

Для здійснення своєї господарської діяльності ТОВ Еко Тем використовує розрахункові рахунки: № НОМЕР_14 (українська гривня) відкритий 20.08.2018, № НОМЕР_15 (українська гривня) відкритий 20.08.2018 та № НОМЕР_16 (українська гривня) відкритий 05.11.2018 року, у АТ ПУМБ (МФО 334851), за адресою: м. Київ, вул. Андріївська, буд. 4.

Згідно із Інструкцією про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженою постановою Нацбанку України №492 від 12.11.2003, банк відкриває поточний рахунок юридичній особі, яка не має рахунку в цьому банку, на підставі таких документів: заяви про відкриття поточного рахунку, копії належним чином зареєстрованого установчого документа (статуту засновницького договору установчого акта положення), копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що містить відомості про юридичну особу; картки із зразками підписів і відбитка печатки. Особа, що подає документи і відкриває рахунок ідентифікується шляхом пред`явлення свого паспорту та довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру, з яких виготовляються копії, що зберігаються в юридичній справі клієнта.

Відповідно до затвердженого постановою Нацбанку України №254 від 18.06.2003 Положення про організацію операційної діяльності в банках України, документи для відкриття рахунків клієнтів мають зберігатися у справі з юридичного оформлення рахунку (юридична справа), що оформляється для кожного клієнта окремо. Умови відкриття рахунку та особливості його функціонування передбачаються в договорі, що укладається між банком і його клієнтом у письмовій формі.

Положенням про організацію операційної діяльності в банках України, затвердженого постановою Нацбанку України № 254 від 18.06.2003 (із змінами і доповненнями), оброблення інформації про операції та її зберігання мають виконуватися на серверах та/або іншій комп`ютерній техніці, які повинні фізично розташовуватися на території України. Організація операційної діяльності передбачає наявність документованих операційних процедур (правил) за всіма операціями, що здійснюються банками. Проведені банком операції документуються первинними документами (паперовими та електронними) із застосуванням при здійсненні безготівкових операцій з клієнтами платіжними дорученнями, касові операції оформляються видатковими та прибутковими квитанціями, грошовими чеками, і інші. Первинні документи складаються на паперових носіях або в електронній формі та містять такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства (банку), що склало документ; зміст та обсяг операції (короткий зміст операції та підстава для її здійснення), одиницю її виміру; посади осіб, відповідальних за здійснення операції і правильність її оформлення; особистий підпис (електронний цифровий підпис) та інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні операції; назва одержувача коштів; сума операції (цифрами та словами). Сума операції може бути відображена лише цифрами, якщо цей документ формується за допомогою програмного забезпечення в автоматизованому режимі або якщо це передбачено нормативно-правовими актами Національного банку; номери рахунків; назва банку (одержувача та платника коштів).

Виходячи із вимог вищезазначених нормативних актів достовірно відомий перелік документів юридичної справи, що сформована при відкритті рахунку, та обов`язкові реквізити документів якими оформлено проведення банківських операцій по банківських рахунках.

Відповідно до вимог ст.69 ПКУ банки та інші фінансові установи зобов`язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків - юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття/закриття рахунка (включаючи день відкриття/закриття). В свою чергу, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення від фінансової установи про відкриття рахунка зобов`язаний направити повідомлення про взяття рахунка на облік або відмову у взятті контролюючим органом рахунка на облік із зазначенням підстав у порядку, визначеному цим Кодексом.

Значення вказаних документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні насамперед полягає в тому, що вони містять важливу доказову базу про підтвердження фактів отримання та переведення у готівку грошових коштів від суб`єктів господарювання за оплату поставлених ТМЦ та виконаних робіт ТОВ Еко Тем .

Крім того, значимість документів пов`язана і з специфікою розслідування кримінальних правопорушень про злочини у сфері оподаткування, оскільки без дослідження певного ряду документів, в тому числі тих до яких планується отримати дозвіл на тимчасовий доступ, проведення відповідного аналізу податкових декларацій, аналізу руху коштів, бухгалтерських (первинних) документів та даних, які знаходяться у володінні банківських установ, не можливо прийняти відповідне законне процесуальне рішення та зробити висновок про наявність в діях певної особи ознак кримінального правопорушення.

Згідно ст.99 КПК України визначено, що документ є спеціально створений з метою збереження інформації об`єкт, який містить відомості, що можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. Оригіналом документа є сам документ, а оригіналом електронного документа - його відображення, якому надається таке ж значення як документу.

Згідно ст.5 Закону України „Про електронні документи та електронний документообіг» № 2599-ІУ від 31.05.2005 визначено, що електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною.

Тобто, зважаючи, що управління банківськими рахунками здійснюється засобами телекомунікаційного зв`язку за допомогою системи Клієнт-Банк, Інтернет-Банк шляхом направлення клієнтом вимог до банку у вигляді електронних платіжних доручень про здійснення перерахувань грошових коштів та ведення банком реєстрів і обліку виконаних дебетових і кредитових оборотів по рахунках, в даному випадку оригіналом електронного документу, а саме відомостей про рух коштів по банківському рахунку, роздруківки протоколів обліку інформації, в яких відображаються ІР-адреси, та інша інформація в електронному вигляді, до якої планується проведення тимчасового доступу є документи, які передані електронними засобами і зберігаються на сервері банку та можуть бути перетворені електронними засобами у візуальну форму як скопійовані на магнітний носій так і роздруковані на паперовому носії і оригіналом електронного документу, в даному випадку, є його відображення, якому надається таке ж значення, як оригіналу документу для надання на ухвалу слідчого судді.

На даний час з метою повного, всебічного і неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, виявлення як тих обставин, що викривають, так і тих, що виправдовують особу, а також обставин, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, з метою надання цим обставинам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, у кримінальному провадженні виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до наступних речей і документів:

-відомостей про рух коштів по розрахунковим рахункам ТОВ Еко Тем № НОМЕР_14 (українська гривня) за період з 20.08.2018 по 19.03.2019, № НОМЕР_15 (українська гривня) за період з 20.08.2018 по 19.03.2019 та № НОМЕР_16 (українська гривня) за період з 05.11.2018 по 19.03.2019, відкритим у АТ ПУМБ (МФО 334851), за адресою: м. Київ, вул. Андріївська, буд. 4, а саме:

-електронних документів перетворених електронними засобами у візуальну форму скопійовані на магнітний носій та роздруковані на паперовому носії про рух коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу проведення платежів (дат, годин, хвилин, секунд), призначення платежу, розшифровкою кореспондентів (назва, код ЄДРПОУ, номер рахунку, назва банку, МФО банку), розшифровкою кредитових та дебетових оборотів, з вхідним та вихідним залишком за кожен операційний день, загальним обсягом кредитових та дебетових оборотів по рахунках ТОВ Еко Тем № НОМЕР_14 (українська гривня) за період з 20.08.2018 по 19.03.2019, № НОМЕР_15 (українська гривня) за період з 20.08.2018 по 19.03.2019 та № НОМЕР_16 (українська гривня) за період з 05.11.2018 по 19.03.2019 (включно);

-заяв про відкриття (закриття) рахунків, договорів розрахунково-касового обслуговування рахунків, корінців повідомлень від платника податків про відкриття рахунку в установі банку, довідок про взяття на облік платника податків, страхового свідоцтва, статутних документів, копій паспортів засновників та директорів підприємства, копій довідок фізичних осіб платників податків, довідки форми 4-ОПП, наказів (розпоряджень) про призначення директорів;

-електронних документів перетворених електронними засобами у візуальну форму і роздрукованих на паперовому носії протоколів обліку інформації, в яких відображаються ІР-адреси з якої вказаний клієнт - ТОВ Еко Тем користувався Інтернетом і при цьому надсилав до банку платіжні документи;

-актів інсталяції системи Інтернет-Клієнт-Банк, регенерації ключів, встановлення комунікаційної системи, актів приймання-передачі виконаних робіт, з зазначенням адрес та телефонів за якими встановлено та через які здійснювався зв`язок з сервером банку по вказаних рахунках;

-довіреності ТОВ Еко Тем на осіб, які мають право отримувати як на паперовому носії так і в електронному вигляді відомості, інформацію про рух коштів по рахунку, отримувати готівкові кошти, чекові книжки;

-акт виконаних робіт, яким підтверджено факт встановлення системи Клієнт-Банк та передачі банком електронного шифру (ключа) уповноваженому представнику підприємства, регенерації ключів;

-карток із зразками підписів та відбитку печатки ТОВ Еко Тем , що діяли на протязі періоду з моменту відкриття рахунку, а також наявні копії паспортів осіб, яким надано право підпису та розпорядження коштами підприємства;

-платіжних доручень ТОВ Еко Тем , в т.ч. на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів по рахунку;

-заяв на видачу готівки ТОВ Еко Тем ;

-інформації відносно ТОВ Еко Тем , яка була зібрана банківською установою при укладанні угод по наданню відповідних послуг та інше (в тому числі відомості про банківських співробітників, які безпосередньо працювали з клієнтом);

-інформації про організаційно-правову структуру юридичної особи ТОВ Еко Тем , її керівників, напрями діяльності, осіб, які правомочні здійснювати правочини від імені керівників підприємств, в тому числі що пов`язано з переміщенням та зняттям грошових коштів по поточних рахунках;

-заяв на отримання чекових книжок по рахункам ТОВ Еко Тем ;

-заяв на встановлення системи Клієнт-Банк ТОВ Еко Тем ;

-договорів про порядок проведення електронних платежів за допомогою системи Клієнт-Банк ТОВ Еко Тем ;

-актів передачі ключів програмного комплексу Bank On-Line по рахункам;

-чеків на отримання готівкових коштів та платіжних доручень по рахункам ТОВ Еко Тем ;

-договорів поворотної (безповоротної) фінансової допомоги (позики) наданих чи отриманих ТОВ Еко Тем ;

-інформації щодо звітності банківської установи відносно ТОВ Еко Тем , в тому числі аудиторських та інших перевірок, порядок проведення яких передбачений, чинним законодавством та внутрішніми нормативними документами даної банківської установи.

Підставами вважати, що вищеперелічені документи перебувають у володінні АТ "ПУМБ" (МФО 334851), що знаходиться за адресою м. Київ, вул. Андріївська, буд. 4, є дані автоматизованих інформаційних систем ДФС України розширених відомостей про взяття на облік платника податків, до яких внесені отримані від банківських установ відомості про відкриття банківських рахунків.

Іншим способом довести обставини вчинення кримінального правопорушення інакше як дослідити ряд певних документів та прийняти за наявності підстав рішення про використання відомостей, що в них містяться як доказ у кримінальному провадженні, не представляється за можливе. До того ж не представляється можливим іншим способом отримати банківські документи, що стосуються обслуговування рахунків ТОВ Еко Тем , оскільки відповідно до Закону України Про банки і банківську діяльність від 07.12.2000 р. №2121-ІІІ (зі змінами та доповненнями) вказані документи становлять банківську таємницю.

Відповідно до ч.6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах та документах та не неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей та документів.

Враховуюче те, що вказані документи до яких планується отримати доступ мають важливе доказове значення по кримінальному провадженню та можуть бути використані як доказ при судовому розгляді, як такі, що свідчать про обставини відкриття рахунків, встановлення системи Клієнт - Банк, проведення розрахунків по розрахунковим рахункам, обсяги та час здійснення перерахування коштів, перелік осіб, які мали право підпису платіжних документів та фактичне право розпоряджатися грошовими коштами на рахунках ТОВ Еко Тем та вказані документи в оригіналах необхідні для проведення судово - почеркознавчих експертиз.

У зв`язку з чим доступ до вище перелічених документів, які містять охоронювану законом таємницю можливий лише шляхом отримання ухвали слідчого судді про надання тимчасового доступу до вище вказаних речей і документів.

Необхідність здійснення тимчасового доступу до речей і документів та можливість їх вилучення необхідно також для проведення відповідних у кримінальному провадженні експертиз, в тому числі економічних.

Так, наприклад:

-рух коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу (дат, годин, хвилин, секунд) проведення платежів, розшифровкою кореспондентів, призначення платежу по розрахунковим рахункам на паперовому носії необхідний для встановлення в рамках кримінального провадження наявності чи відсутності факту проведення розрахунків за придбання ТМЦ відображені та не відображені в бухгалтерському обліку та податковій звітності підприємства, наявності самої грошової маси на рахунку підприємства необхідної для проведення розрахунків та їх походження, з метою подальшої перевірки законності перерахування коштів.

-скопійовані на магнітний носій відомості про рух коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу проведення платежів (дат, годин, хвилин, секунд), призначення платежу, розшифровкою кореспондентів (назва, код ЄДРПОУ, номер рахунку, назва банку, МФО банку), розшифровкою кредитових та дебетових оборотів, з вхідним та вихідним залишком за кожен операційний день, загальним обсягом кредитових та дебетових оборотів по рахунках необхідні в першу чергу для використання при проведенні аналізу руху коштів працівниками ГУ ДФС у Кіровоградській області.

-заява про відкриття (закриття) рахунків, договори розрахунково-касового обслуговування рахунків, корінці повідомлень від платника податків про відкриття рахунку в установі банку, довідка про взяття на облік платника податків, страхове свідоцтво, статутні документи, копії паспортів засновників та директорів підприємства, копії довідок фізичних осіб платників податків, довідки форми 4-ОПП, накази (розпорядження) про призначення директорів - необхідні для проведення в подальшому почеркознавчої експертизи, з метою ідентифікації осіб, які отримували готівкові кошти через каси банків та які мали право підпису відповідних платіжних документів.

-роздруківки протоколів обліку інформації, в яких відображаються ІР-адреси з якої вказаний клієнт користувався Інтернетом і при цьому надсилав до банку платіжні документи - необхідні для встановлення місця знаходження комп`ютерної техніки (ноутбуку) з якого здійснювалося дистанційне управління рахунками та перерахування коштів;

-акти інсталяції системи Інтернет-Клієнт-Банк, регенерації ключів, встановлення комунікаційної системи, акти приймання-передачі виконаних робіт, з зазначенням адрес та телефонів за якими встановлено та через які здійснювався зв`язок з сервером банку по вказаних рахунках - необхідні для ідентифікації місця та осіб, яким здійснювалася інсталяція системи Інтернет - Клієнт - Банк та в подальшому для проведення почеркознавчої експертизи;

-довіреності на осіб, які мають право отримувати як на паперовому носії так і в електронному вигляді відомості, інформацію про рух коштів по рахунку, отримувати готівкові кошти, чекові книжки, акт виконаних робіт, яким підтверджено факт встановлення системи Клієнт-Банк та передачі банком електронного шифру (ключа) уповноваженому представнику підприємства, регенерації ключів, карток із зразками підписів та відбитку печатки підприємства, що діяли в період з моменту відкриття рахунку, а також наявні копії паспортів осіб, яким надано право підпису та розпорядження коштами підприємства, платіжних доручень підприємства, в т.ч. на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів по рахунку, заяви на видачу готівки підприємства, заяви на отримання чекових книжок по рахункам підприємства, заяви підприємства на встановлення системи „Клієнт-Банк» , договори про порядок проведення електронних платежів за допомогою системи „Клієнт-Банк» , акти передачі ключів програмного комплексу „Bank On-Line» по рахункам, чеки на отримання готівкових коштів та платіжних доручень по рахункам, договори поворотної (безповоротної) фінансової допомоги (позики) наданих чи отриманих підприємством - необхідні для проведення в подальшому почеркознавчої експертизи, з метою ідентифікації осіб, які отримували готівкові кошти через каси банків та які мали право підпису відповідних платіжних та договірних документів.

-інформація відносно клієнта банку, яка була зібрана банківською установою при укладанні угод по наданню відповідних послуг та інше (в тому числі відомості про банківських співробітників, які безпосередньо працювали з клієнтом), інформація про організаційно-правову структуру юридичної особи, її керівників, напрями діяльності, осіб, які правомочні здійснювати правочини від імені керівників підприємств, в тому числі що пов`язано з переміщенням та зняттям грошових коштів по поточних рахунках, інформація щодо звітності банківської установи відносно клієнта банку, в тому числі аудиторських та інших перевірок, порядок проведення яких передбачений чинним законодавством та внутрішніми нормативними документами даної банківської установи - необхідні для використання їх при розслідуванні в рамках кримінального провадження шляхом їх аналізу та проведення необхідних слідчих та процесуальних дій відповідно до встановлених даних.

Іншим способом довести обставини вчинення кримінального правопорушення інакше як дослідити ряд певних документів та прийняти за наявності підстав рішення про використання відомостей, що в них містяться як доказ у кримінальному провадженні, в тому числі у вигляді висновків проведених з використанням банківських документів судово-економічної та судово-почеркознавчих експертиз не представляється за можливе.

Враховуючи, вищевикладене та зважаючи на те, що матеріали кримінального провадження містять достатні дані вважати, що вказані речі і документи, до яких планується отримати тимчасовий доступ мають важливе доказове значення у кримінальному провадженні знаходяться у володінні АТ ПУМБ (МФО 334851), що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Андріївська, буд. 4 та для досягнення мети тимчасового доступу необхідно вилучити оригінали вищевказаних документів. Керуючись ст.ст.40, 131, 132, 159, 160, 162 КПК України, слідчий просив задовольнити клопотання.

Учасники на розгляд клопотання не з`явились, слідчим надано заяву про розгляд клопотання без його участі та підтримання клопотання.

Інших заяв, клопотань не надходило, а відтак слідчим суддею прийнято рішення про розгляд справи за даної явки.

Дослідивши надані стороною кримінального провадження матеріали, слідчий суддя прийшов до таких висновків.

Статтею 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Дослідивши матеріали клопотання, яке погоджене прокурором, слідчий суддя зазначає, що останнє подане у відповідності до ст.160 КПК України, документи дійсно перебувають у володінні АТ ПУМБ та мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні. Відомості, що містяться в цих документах можуть використовуватися як докази, та є неможливим іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Разом з цим, слідчим не доведено обгрунтованість надання доступу до договорів про порядок проведення електронних платежів за допомогою системи Клієнт-Банк , оскільки слідчим не доведено існування таких документів, як спеціально створених з метою збереження інформації матеріальних об`єктів.

Враховуючи викладене, слідчий суддя вважає клопотання в іншій частині обґрунтованим, доведеним, а тому його необхідно частково задовольнити.

Керуючись ст.ст.160-164 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання начальника ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Баркара А.М. погоджене прокурором відділу прокуратури Кіровоградської області про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018120010000047 від 23.08.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України- задовольнити частково.

Надати заступнику начальника управління - начальнику ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Баркару Андрію Михайловичу; заступнику начальника ВОДР СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Омельченку Юрію Сергійовичу; старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Кравченку Костянтину Олексійовичу; старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Мигловцю Олександру Максимовичу; старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Титарюк Ользі Володимирівні; старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Береговому Сергію В`ячеславовичу; старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Мироненку Євгенію Олександровичу; старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Пєткову Юрію Васильовичу; старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області Городенцю Анатолію Олександровичу по кримінальному провадженню №32018120010000047 тимчасовий доступ до наступних речей і документів по рахунках ТОВ Еко Тем № НОМЕР_14 (українська гривня) за період з 20.08.2018 по 19.03.2019, № НОМЕР_15 (українська гривня) за період з 20.08.2018 по 19.03.2019 та № НОМЕР_16 (українська гривня) за період з 05.11.2018 по 19.03.2019, відкритим у АТ ПУМБ (МФО 334851), за адресою: м. Київ, вул. Андріївська, буд. 4, а саме:

1)копій документів перетворених електронними засобами у візуальну форму скопійовані на магнітний носій та роздруковані на паперовому носії про рух коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу проведення платежів (дат, годин, хвилин, секунд), призначення платежу, розшифровкою кореспондентів (назва, код ЄДРПОУ, номер рахунку, назва банку, МФО банку), розшифровкою кредитових та дебетових оборотів, з вхідним та вихідним залишком за кожен операційний день, загальним обсягом кредитових та дебетових оборотів по рахунках ТОВ Еко Тем № НОМЕР_14 (українська гривня) за період з 20.08.2018 по 19.03.2019, № НОМЕР_15 (українська гривня) за період з 20.08.2018 по 19.03.2019 та № НОМЕР_16 (українська гривня) за період з 05.11.2018 по 19.03.2019 (включно);

2)заяв про відкриття (закриття) рахунків, договорів розрахунково-касового обслуговування рахунків, корінців повідомлень від платника податків про відкриття рахунку в установі банку, довідок про взяття на облік платника податків, страхового свідоцтва, статутних документів, копій паспортів засновників та директорів підприємства, копій довідок фізичних осіб платників податків, довідки форми 4-ОПП, наказів (розпоряджень) про призначення директорів;

3)електронних документів перетворених електронними засобами у візуальну форму і роздрукованих на паперовому носії протоколів обліку інформації, в яких відображаються ІР-адреси з якої вказаний клієнт - ТОВ Еко Тем користувався Інтернетом і при цьому надсилав до банку платіжні документи;

4)довіреності ТОВ Еко Тем на осіб, які мають право отримувати як на паперовому носії так і в електронному вигляді відомості, інформацію про рух коштів по рахунку, отримувати готівкові кошти, чекові книжки;

5)акт виконаних робіт, яким підтверджено факт встановлення системи Клієнт-Банк та передачі банком електронного шифру (ключа) уповноваженому представнику підприємства, регенерації ключів;

6)карток із зразками підписів та відбитку печатки ТОВ Еко Тем , що діяли на протязі періоду з моменту відкриття рахунку, а також наявні копії паспортів осіб, яким надано право підпису та розпорядження коштами підприємства;

7)платіжних доручень ТОВ Еко Тем , в т.ч. на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів по рахунку;

8)заяв на видачу готівки ТОВ Еко Тем ;

9)інформації відносно ТОВ Еко Тем , яка була зібрана банківською установою при укладанні угод по наданню відповідних послуг та інше (в тому числі відомості про банківських співробітників, які безпосередньо працювали з клієнтом);

10)інформації про організаційно-правову структуру юридичної особи ТОВ Еко Тем , її керівників, напрями діяльності, осіб, які правомочні здійснювати правочини від імені керівників підприємств, в тому числі що пов`язано з переміщенням та зняттям грошових коштів по поточних рахунках;

11)заяв на отримання чекових книжок по рахункам ТОВ Еко Тем ;

12)чеків на отримання готівкових коштів та платіжних доручень по рахункам ТОВ Еко Тем ;

13)договорів поворотної (безповоротної) фінансової допомоги (позики) наданих чи отриманих ТОВ Еко Тем ;

14)інформації щодо звітності банківської установи відносно ТОВ Еко Тем , в тому числі аудиторських та інших перевірок, порядок проведення яких передбачений, чинним законодавством та внутрішніми нормативними документами даної банківської установи.

Надати можливість вилучення вищезазначених документів (здійснити їх виїмку) в належно завірених копіях, з метою досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

В іншій частині відмовити.

Строк дії ухвали до 01.03.2020 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Роз`яснити, що у разі невиконання даної ухвали слідчий суддя має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Слідчий суддя Євгеній Миколайович Тьор

Дата ухвалення рішення 31.01.2020
Зареєстровано 13.02.2020
Оприлюднено 13.02.2020

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону