ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" лютого 2020 р. справа №300/2390/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Гундяка В.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області до Комунального підприємства "Тлумач-водоканал" про стягнення капіталізованих платежів, -
ВСТАНОВИВ:
06.12.2019 Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області звернулося до суду з позовом до Комунального підприємства "Тлумач-водоканал" про стягнення капіталізованих платежів.
Позовні вимоги обгрунтовуються тим, що відповідач, як юридична особа перебуває в процесі припинення, у зв`язку з чим, відповідно до норм чинного законодавства виникла необхідність відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров`ю, а саме суму капіталізованих платежів в розмірі 1 358 562,34 грн. для продовження страхових виплат особі, яка отримала травму під час перебування у трудових відносинах з відповідачем. Проте відповідачем капіталізовані платежі в розмірі 1 358 562,34 грн. добровільно не сплачено, а тому позивач просить стягнути їх в судовому порядку.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.12.2019 року у даній справі відкрито провадження та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.
25.06.2019 року відповідач отримав копію ухвали суду про відкриття провадження в даній адміністративній справі, що підтверджується витягом із сайту Укрпошти. Заяв чи клопотань суду не подав, правом на подання відзиву на позов не скористався, суд про поважність причин ненадання такого відзиву не повідомив.
Згідно частини 6 статті 162, частини 2 статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 КАС України, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних мотивів.
Судом встановлено, що на обліку в Тисменицькому відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області перебуває ОСОБА_1 , який отримав травму 09.06.2011 року під час роботи у Комунальному підприємстві "Тлумач-водоканал". Факт отримання травми ОСОБА_1 підтверджується актом про нещасний випадок, пов`язаний із виробництвом та актом спеціального розслідування нещасного випадку від 27.07.2011 року.
Згідно виписки з акту огляду МСЕК від 06.06.2018 року серії АБ №0046666 про результати визначення ступеня втрати професійної працездатності у відсотках, потреби у додаткових видах допомоги у зв`язку із трудовим каліцтвом ОСОБА_1 встановлено 60% втрати працездатності та третю групу інвалідності, встановлено потребу у стаціонарному та амбулаторному лікуванні.
Постановою Калуського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області від 27.03.2019 року № 0915/142/142.1/35 потерпілому ОСОБА_1 . , номер справи 142, номер випадку 142.1, встановлено щомісячну страхову виплату в розмірі 2 823,28 грн.
Як встановлено судом Комунальне підприємство "Тлумач-водоканал" з 24.06.2019 року знаходиться в стані припинення, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань наявний в матеріалах справи.
На підставі зазначеного, позивач звернувся до голови комісії з припинення комунального підприємства "Тлумач-водоканал" Гнатюка В.В. із заявою від 13.09.2019 № 10-10/1224 про визнання грошових вимог на суму 1 358 562,34 грн. та розрахунком капіталізованих платежів на вказану суму. Проте жодної відповіді від відповідача не надходило, а дана сума капіталізованих платежів визнана та сплачена не була.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Спірні правовідносини регулюються положеннями Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров`ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року за № 765 (чинним на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
За приписами п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" джерелами формування коштів Фонду, серед іншого, є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів.
Постановою Кабінету Міністрів від 06 травня 2000 року № 765 затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань суб`єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров`ю (далі - Порядок № 765) (чинним на момент виникнення спірних правовідносин), відповідно до якого здійснюється капіталізація платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань суб`єкта підприємницької діяльності - банкрута відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров`ю громадян, у тому числі застрахованих у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (далі - Фонд).
Відповідно до абз. 2 п. 1 Порядку № 765, капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв`язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.
За змістом пункту 3 Порядку № 765 капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Згідно пункту 5-1 Порядку №765 У вимогах Фонду до суб`єкта підприємницької діяльності, щодо якого порушено справу про банкрутство, зазначається сума, визначена з рахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.
Суми платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації суб`єкта підприємницької діяльності - банкрута, перераховуються ліквідатором (арбітражним керуючим) робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому суб`єкт підприємницької діяльності перебуває на обліку.
Отже, встановлений порядок надходження до Фонду капіталізованих платежів у випадках ліквідації страхувальників (суб`єктів підприємницької діяльності) означає, що у разі припинення страхувальник, який у процесі своєї діяльності заподіяв шкоду життю чи здоров`ю працівників зобов`язаний внести до Фонду належну таким працівникам грошову суму з урахуванням заборгованості за попередні роки та потреби у майбутніх виплатах. Визначення механізму надходження таких платежів дає змогу Фонду забезпечити створення резерву коштів для покриття витрат на страхові виплати та надання медико-соціальних послуг потерпілим, які отримали виробничі травми чи професійні захворювання на підприємствах, які ліквідовані без правонаступника.
Дане застосування норм статей Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та положення Порядку № 765 відповідає правовій позиції Верховного Суду України у справі цієї категорії, висловленій у постанові від 26 червня 2012 року № 21-156а12, яка у відповідності до ч. 5 ст. 242 КАС України має бути врахована судом.
Таким чином, наведеними нормами законодавства передбачено обов`язок страхувальника проводити капіталізацію для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві, протягом їх життя.
Згідно наявного у матеріалах справи розрахунку загальна потреба в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілим ОСОБА_3 складає 1 358 562,34 грн. Проте на момент розгляду справи доказів визнання ліквідацію комісією грошових вимог чи сплати зазначеної суми капіталізованих платежів та заперечення щодо правильності її обчислення відповідачем суду не надано.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 244-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
позов задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства "Тлумач-водоканал" на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області - на рахунок Тисменицького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області №UA338999980000037174000109486, МФО 899998, код ЄДОПОУ 41416318, капіталізовані платежі в сумі 1 358 562 (один мільйон триста п`ятдесят вісім п`ятсот шістдесят дві) грн. 34 коп.
Згідно статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з 11.02.2020 року, як дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників справи:
позивач: Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 41315333), вул. Андрія Мельника, 11, м. Івано-Франківськ, 76014;
відповідач: Комунальне підприємство "Тлумач-водоканал" (ЄДРПОУ 33586885), вул. Рибаківка, 22А, с. Гончарівка, Тлумацький район, Івано-Франківська область, 78054.
Суддя /підпис/ Гундяк В.Д.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2020 |
Оприлюднено | 13.02.2020 |
Номер документу | 87550173 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні