РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
13 лютого 2020 р. Справа № 120/3865/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жданкіної Наталії Володимирівни, розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (надалі - позивач) з адміністративним позовом до Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації (надалі - відповідач, Управління) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивача вказує, що він в 2018 та 2019 році перебував на обліку у відповідач, як одержувач субсидії.
23 серпня 2019 року позивачем отримано повідомлення №590 від 23.08.2019, відповідно до якого йому було припинено нарахування субсидії з 01.10.2018 відповідно до списків по верифікації, наданих Мінфіном та пп. 2 п. 6 постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 за №329 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", а саме у зв`язку з придбанням транспортного засобу, що підлягає державній реєстрації та з дати випуску якого минуло менше п`яти років.
Позивач зазначає про протиправність рішення відповідача оскільки мотоцикл марки Musstang MT 125-8 2018 року випуску придбав 28.08.2018 його онук ОСОБА_2 , однак зареєстрував на ім`я позивача. Таким чином, на переконання позивача, відповідач не дослідив яким чином відбулось придбання позивачем транспортного засобу, прийняв оскаржуване в даній справі рішення.
Ухвалою суду від 09.12.2019 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження за правилами встановленими ст. 262 КАС України без виклику сторін у судове засідання. Даною ухвалою також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.
У встановлений судом строк представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому останній заперечує щодо задоволення даного адміністративного позову з огляду на наступне.
Так, у поданому до суду відзиві відповідач повідомив, що під час звернення 27.06.2018 до управління з заявою про призначення субсидії за ОСОБА_1 транспортного засобу (мотоцикл марки Musstang MT 125-8 2018 року випуску) не обліковувався; покупки, послуги, оплати, набуття права власності в Інший законний спосіб на суму, що перевищує 50 тисяч гривень - не було; нарахування субсидії було здійснено на загальних підставах. Про купівлю транспортного засобу позивач управління не повідомив. Тому, на підставі поданої 26.07.2018 заяви ОСОБА_1 в жовтні 2018 року в автоматичному режимі було здійснено нарахування субсидії на опалювальний сезон 2018-2019 року на загальних підставах.
В липні 2019 року до управління надійшли списки верифікації, надані Мінфіном, в яких вказано, що у власності ОСОБА_1 , наявний транспортний засіб Musstang MT 125-8 2018 року випуску, зареєстрований 28.08.2018. З огляду на отриману інформацію, відповідач. керуючись положеннями п. 119 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848, припинив нарахування субсидії, адже позивач не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 90 цього Положення, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи в 2018 році ОСОБА_1 за його заявою від 27.06.2018 на підставі поданої декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, призначено житлову субсидію.
В декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії в розділі 4 (транспортні засоби, які зареєстровані в установленому порядку і з дати випуску яких минуло менше ніж 5 років (крім мопеда), що перебувають у власності або володінні осіб, які входять до складу домогосподарства, а також членів сім`ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місця проживання (фактичного місця проживання) ОСОБА_1 проставлено прочерк в розділі 5 (інформація про придбання майна, товарів або оплату послуг на суму, яка на дату купівлі, оплати, набуття права власності в інший законний спосіб перевищує 50 тисяч гривень, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії) - проставлено прочерк.
Однак, згідно повідомлення управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації №590 від 23.08.2019, ОСОБА_1 з 01.10.2018 припинено надання субсидії, відповідно до списків по верифікації, наданих Мінфіном та пп. 2 п. 6 постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 за №329 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України".
Не погоджуючись з такими діями відповідача щодо припинення нарахування субсидії, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Правові засади формування та застосування державних соціальних стандартів і нормативів, спрямованих на реалізацію закріплених Конституцією України та законами України основних соціальних гарантій, визначаються Законом України Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії від 5 жовтня 2000 року № 2017-III.
Відповідно до ст. 5 Закону України Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії державні соціальні стандарти і нормативи формуються, встановлюються та затверджуються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за участю та погодженням з іншими сторонами соціального партнерства, якщо інше не передбачено Конституцією України та законами України.
Згідно ст. 9 Закону України Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії до державних соціальних нормативів належать, в т.ч., соціальна норма житла та соціальні нормативи користування комунальними послугами, з оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії громадянам.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848, затверджено Положення про порядок призначення житлових субсидій, (із змінами та доповненнями) яке визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, умови призначення та порядок надання громадянам житлових субсидій (надалі - Положення №848).
Право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі - субсидія) поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (п. 2 Положення №848).
Призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) (п. 3 Положення №848).
Житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім`ї особи із складу домогосподарства має у своєму володінні транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п`яти років (крім мопеда).
При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля.
Наявність (відсутність) у власності або володінні зазначених осіб транспортних засобів зазначається у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії. Якщо право власності або володіння на транспортний засіб набуто під час отримання житлової субсидії, громадянин, якому призначено житлову субсидію, протягом 30 календарних днів зобов`язаний повідомити про це структурному підрозділу з питань соціального захисту населення незалежно від розміру вартості транспортного засобу (п.п. 2 п. 6 Положення №848).
Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення житлової субсидії та на визначення її розміру (п. 13 Положення №848).
В ході розгляду справи судом встановлено, що повідомлення про припинення надання житлової субсидії №590 від 23.08.2019 винесено ОСОБА_1 у зв`язку із не повідомленням ним про придбання транспортного засобу якому менше 5 років.
Також, з матеріалів справи вбачається, що прийняттю вказаного повідомлення №590 від 23.08.2019 передувало проведення відповідачем перевірки правильності та повноти інформації, наданої на призначення житлової субсидії заявником ОСОБА_1 ..
За результатами проведеної на виконання рішення начальника управління від 12.08.2019 за №148 перевірки, виявлено, що сім`я, яка звернулась за житловою субсидією має у своєму володінні транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п`яти років (крім мопеда), а саме придбано Musstang MT 125-8 2018 року випуску. Внаслідок чого були надмірно виплачені кошти в сумі 17322,49 грн. протягом періоду з жовтня 2018 року по квітень 2019 року.
Відповідні результати проведеної перевірки знайшли своє відображення в Акті про проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій та соціальної допомоги від 12.08.2019.
В свою чергу позивач, звертаючись до суду з даним позовом вказав на помилковість висновків відповідача, адже останнім, на його переконання, не було досліджено яким чином ОСОБА_1 отримав право власності на зазначений мотоцикл (платно чи безоплатно).
Відповідні зауваження позивача судом враховано Разом з тим, суд критично оцінює відповідні посилання позивача, проте слід вказати, що підставою припинення нарахування виплати житлової субсидії слугував не сам факт придбання ОСОБА_1 транспортного засобу, а не вчинення позивачем ОСОБА_1 передбачених п.п. 2 п. 6 Положення №848 дій щодо повідомлення структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про зміни в майновому стані (придбання транспортного засобу) незалежно від вартості придбаного рухомого майна (транспортного засобу).
Крім того, позивач в позовній заяві самостійно вказує про те, що транспортний засіб, з дати випуску якого минуло менше п`яти років, був придбаний членом його сім`ї (онуком) та зареєстрований за позивачем. Факт реєстрації транспортного засобу Musstang MT 125-8 2018 року випуску за позивачем 28.08.2018 знайшло своє підтвердження наявною в матеріалах справи копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_1 .
З огляду на встановлені під час розгляду справи обставини, приймаючи рішення про припинення нарахування житлової субсидії Управління діяло правомірно, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, з використанням наданих повноважень, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, про відсутність підстав для задоволення даного адміністративного позову.
З урахуванням вимог ст. 139 КАС України сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не присуджується.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
у х в а л и в :
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 )
Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації (вул. Миколаєнка, 25, м. Бершадь, 24400, код ЄДРПОУ 03191845)
Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2020 |
Оприлюднено | 17.02.2020 |
Номер документу | 87583638 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні