ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
Справа №2а-935/10/11/0170
о 17 годині 01 хвилині
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі судді Москаленк а С.А. , при секретарі Бурдейні й Г.Ю, розглянувши за участю:
позивача - ОСОБА_1, паспор т НОМЕР_1 від 09.04.1996р.,
представника відповідача - Дегтярьова І.О., довіре ність № 457 від 14.05.2009р.,
у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у
за позовом ОСОБА_1
до Військовоїо частини А441 8 Міністерства оборони Украї ни
про спонукання до виконанн я певних дій,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася до Окружного адміністративног о суду АР Крим із адміністрат ивним позовом до військової частини А4418 Міністерства обор они України про зобов'язання виплатити матеріальну допом огу за 2009рік для вирішення соц іально-побутових потреб у ро змірі місячного грошового за безпечення, грошової допомог и на оздоровлення за 2009 рік у ро змірі місячного грошового за безпечення, індексації грошо вого забезпечення за жовтень -грудень 2009р.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 05.01.2009р. позивачем було по дано рапорт щодо виплати мат еріальної допомоги для виріш ення соціально - побутових питань за 2009р. На підставі пода ного рапорту та згідно наказ у Міністерства оборони Украї ни від 11.06.2008 №260, командуванням ча стини був виданий наказ по ст ройовій частині № 8 від 14.01.2009р., ві дповідно до якого позивачу п овинна була бути виплачена м атеріальна допомога за 2009р. На підставі наказу по стройові й частині № 137 від 22.07.2009р. позивач у повинна була бути виплачен а грошової допомоги на оздор овлення за 2009 рік у сумі 1446,63грн.
24.11.2009р. позивач звернувся із з аявою до командування військ ової частини А 4418 про виплату й ому належного грошового забе зпечення, а саме матеріально ї допомоги за 2009 рік та грошово ї допомоги на оздоровлення з а 2009 рік. Листом від 28.12.2009р. № 11253, ко мандування частини А4418 відмов ило у сплаті грошового забез печення. Не погодившись із за значеним рішенням позивач зв ернувся до суду.
У судовому засіданні 09.03.2010р. п озивач уточнив позовні вимо ги, у зв'язку зі сплатою заборг ованості по грошовій допомоз і на оздоровлення та просив с уд зобов'язати відповідача в иплатити матеріальну допомо гу на вирішення соціально-по бутових потреб за 2009рік у розм ір місячного грошового забез печення та стягнути з відпов ідача індексацію грошового з абезпечення за жовтень-груде нь 2009р. у розмірі 281,53грн. Крім тог о, позивач просив визнати нез аконним та скасувати п.4 наказ у командира військової части ни А4418 по стройовій частині ві д 28.12.2009р. №254, в частині скасуванн я підпункту 1 пункту 3 наказу к омандира військової частини А4418 №8 від 14.01.2009р.
Представник відповідача п роти позовних вимог заперечу вав з підстав, наведених у над аних запереченнях на позов т а поясненнях.
Заслухавши пояснення пози вача та представника відпові дача, розглянувши матеріали справи, дослідивши та об'єкти вно оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, судом встановлено н аступне.
ОСОБА_1 дійсно перебуває н а військової службі за контр актом на посаді начальнику к лубу у військової частини А4418 та має військове звання стар шого сержанту, що підтверджу ється копією військового кві тка(а.с.13).
05.01.2009р. позивачем був наданий рапорт до командира військо вої частини про надання йому матеріальної допомоги за 2009 р ік , у зв' язку із сімейними об ставинами (а.с.10).
14.01.2009р. командиром військової частини А4418 виданий наказ №8, п.3 якого вказано: "виплатити м атеріальну допомогу за 2009 рік , згідно наказу Міністра обор они України від 2008 року №260, нижч епойменованим військовослу жбовцям: 1. старшому сержанту ОСОБА_1" (а.с.8).
22.07.2009р. командиром військово ї частини А4418 виданий наказ №137 , п.2 якого вказано:" виплатити г рошову допомогу для оздоровл ення за 2009р. у розмірі 1446,63грн." ст аршому сержанту ОСОБА_1, у зв'язку з вибуттям у відпустк у з 22.07.2009р. на 36 діб (а.с.9).
24.11.2009 позивач звернувся до ві дповідача з заявою про сплат у йому належних сум грошової допомоги на оздоровлення, ма теріальної допомоги за 2009 рік та індексації за жовтень - гру день 2009р.
Листом від 28.12.2009р.(а.с.6) відпові дач повідомив, що грошова доп омога на оздоровлення буде с плачена у найближчий термін. Щодо виплати матеріальної д опомоги за 2009р. та індексації відмовлено, у зв' язку із від сутністю фінансування на ці витрати.
Під час розгляду справи вст ановлено, що Наказом команди ра військової частини А4418 від 28.12.2009 №254 був скасований п.3 наказ у від 14.01.2009 №8 про надання позива чу матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутов их потреб.
Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни «Про соціальний і прав овий захист військовослужбо вців та членів їх сімей» держ ава гарантує військовослужб овцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпе чення в обсязі, що відповідає умовам військової служби. До складу грошового забезпечен ня входять: посадовий оклад, о клад за військовим званням; щ омісячні додаткові види грош ового забезпечення (підвищен ня посадового окладу, надбав ки, доплати, винагороди, які ма ють постійний характер, прем ія); одноразові додаткові вид и грошового забезпечення. Гр ошове забезпечення виплачує ться у розмірах, що встановлю ються Кабінетом Міністрів Ук раїни, та повинно забезпечув ати достатні матеріальні умо ви для комплектування Збройн их Сил України, інших утворен их відповідно до законів Укр аїни військових формувань та правоохоронних органів квал іфікованим особовим складом , враховувати характер, умови служби, стимулювати досягне ння високих результатів у сл ужбовій діяльності.
Порядок виплати грошового забезпечення визначається М іністром оборони України, ке рівниками центральних орган ів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні ут ворені відповідно до законів України військові формуванн я та правоохоронні органи, ке рівниками розвідувальних ор ганів України(ч.4 ст.9 Закону).
Постановою Кабінету Мініс трів України від 07.11.2007р. №1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб р ядового і начальницького скл аду» встановлено, що керівни кам державних органів у межа х асигнувань, що виділяються на їх утримання надано право надавати військовослужбовц ям (крім військовослужбовців строкової військової служби ), особам рядового і начальниц ького складу матеріальну доп омогу для вирішення соціальн о-побутових питань та допомо гу для оздоровлення при щорі чній основній відпустці у ро змірі, що не перевищує їх міся чного грошового забезпеченн я.
Розділом ХХХІІІ Інструкці ї про порядок виплати грошов ого забезпечення військовос лужбовцям Збройних Сил Украї ни та деяким іншим особам, що з атверджена наказом Міністра оборони України від 11.06.2008р. N260, за реєстрована у Мін' юсті 14.07.2008р . за N638/15329, встановлені правила в иплати матеріальної допомог и на вирішення соціально-поб утових питань(далі Інструкці я).
Відповідно до п.33.1 Інструкці ї особам офіцерського складу , особам рядового, сержантськ ого і старшинського складу, я кі проходять службу за контр актом, для вирішення соціаль но-побутових питань один раз на рік надається матеріальн а допомога в розмірі, що не пер евищує їх місячного грошовог о забезпечення.
Згідно до п.33.2 вказаної Інстр укції, матеріальна допомога надається військовослужбов цям за їх заявою за місцем шта тної служби на підставі нака зу командира військової част ини, а командиру (начальнику) - на підставі наказу вищого ко мандира (начальника) із зазна ченням у ньому розміру допом оги.
За п.33.3 Інструкції вказано, щ о розмір матеріальної допомо ги установлюється за рішення м Міністра оборони України в иходячи з наявного фонду гро шового забезпечення, передба ченого в кошторисі Міністерс тва оборони України.
24.01.2009 наказом Міністерства об орони України №30 “Про бюджетн у політику Міністерства обор они України на 2009 рік” був вста новлений порядок розгляду за яв військовослужбовців про н адання матеріальної допомог и для вирішення соціально-по бутових питань. Частиною 3 пун кту 12 вказаного наказу передб ачено, що видання наказів про виплату матеріальної допомо ги для вирішення соціально-п обутових питань здійснювати після розгляду заяв військо вослужбовців, поданих за під порядкованістю, та прийняття за ними рішення заступникам и Міністра оборони України, н ачальником Генерального шта бу - Головнокомандувачем Зб ройних Сил України та команд увачами видів Збройних Сил У країни. Сума цієї допомоги не повинна перевищувати розмір місячного грошового забезпе чення військовослужбовця.
Із системного аналізу зазн ачених вище норм випливає, що виплата допомоги на вирішен ня соціально-побутових питан ь є правом керівника органу т а здійснюється тільки в межа х бюджетних асигнувань. Окрі м того, у наказі про виплату г рошової допомоги на вирішенн я соціально-побутових питань повинен бути встановлений р озмір допомоги, оскільки і По становою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007р. №1294 «Про упор ядкування структури та умов грошового забезпечення війс ьковослужбовців, осіб рядово го і начальницького складу», і Інструкцією встановлено т ільки її максимальний розмір . Крім того, розмір матеріаль ної допомоги повинен бути вс тановлений Міністром оборон и України, входячи з наявного фонду грошового забезпеченн я, передбаченого в кошторисі Міністерства.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Відповідачем не надано док азів про відповідне зверненн я або про отримання рішення, у встановленому наказом Мініс терства оборони України №30 «П ро бюджетну політику Міністе рства оборони України на 2009 рі к» порядку або в іншому поряд ку, щодо встановлення розмір у грошової допомоги позивача .
Згідно зі ст.49 Бюджетного ко дексу України Державний бюдж ет України виконується за ро зписом, який затверджується Міністром фінансів України в ідповідно до бюджетних призн ачень у місячний термін післ я набрання чинності законом про Державний бюджет України . Частиною 2 ст.51 цього Кодексу в изначено, що відповідно до за твердженого бюджетного розп ису розпорядники коштів Держ авного бюджету України одерж ують бюджетні асигнування, щ о є підставою для затверджен ня кошторисів. Кошторис є осн овним плановим документом бю джетної установи, який надає повноваження щодо отримання доходів і здійснення видатк ів, визначає обсяг і спрямува ння коштів для виконання бюд жетною установою своїх функц ій та досягнення цілей, визна чених на бюджетний період ві дповідно до бюджетних призна чень.
Законом України від 26.12.2008р. №835 -VI «Про Державний бюджет Украї ни на 2009 рік» встановлено, що ке рівники бюджетних установ ут римують чисельність працівн иків, військовослужбовців, о сіб рядового і начальницьког о складу (далі - працівників) т а здійснюють фактичні видатк и на заробітну плату (грошове забезпечення), включаючи вид атки на премії та інші види за охочень чи винагород, матері альну допомогу, лише в межах ф онду заробітної плати (грошо вого забезпечення), затвердж еного для бюджетних установ у кошторисах або планах вико ристання бюджетних коштів.
Як було зазначено представ ником відповідача у судовому засіданні, підставою невипл ати допомоги на вирішення со ціально-побутових питань є н едостатність бюджетних асиг нувань на ці цілі.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єктів владних повноважень а дміністративні суди перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и: 1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; 2) з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; 3) обґрунт овано, тобто з урахуванням ус іх обставин, що мають значенн я для прийняття рішення (вчин ення дії); 6) розсудливо; 8) пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія).
"На підставі" означає, що суб 'єкт владних повноважень зоб ов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, в изначених ним.
"У межах повноважень" означа є, що суб'єкт владних повноваж ень повинен приймати рішення , а дії вчиняти відповідно до в становлених законом повнова жень, не перевищуючи їх.
“Обґрунтовано” тобто врах овуючи як обставини, на обов'я зковість урахування яких пря мо вказує закон, так і інші обс тавини, що мають значення у ко нкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і до слідити матеріали, що мають д оказове значення у справі, на приклад, документи, поясненн я осіб, висновки експертів то що. Суб'єкт владних повноваже нь повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, о бґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами.
“Розсудливо”- не допускаюч и дій, що протилежні здоровом у глузду та обов'язкам, поклад ених на нього законом.
“Пропорційно”- тобто з мето ю досягнення балансу між пуб лічним інтересом та індивіду альним інтересом особи, а так ож між цілями та засобами їх д осягнення.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що наказ відповідача №8 в ід 14.01.2009р. про виплату позивачу допомоги на вирішення соціал ьно-побутових питань за 2009рік прийнятий з перевищенням по вноважень та без додержання встановленої законом процед ури, оскільки відповідач не в иконав покладений на нього о бов' язок та попередньо не з вернувся до відповідного ком андуючого виду Збройних Сил України для з' ясування розм іру матеріальної допомоги. К рім того, на момент винесення зазначеного наказу не були в становлені межі відповідних бюджетних асигнувань.
На підставі встановленого суд зазначає, що вимога позив ача про зобов' язання відпов ідача провести виплату матер іальної допомоги у розмірі м ісячного грошового забезпеч ення не заснована на законі, о скільки розмір матеріальної допомоги саме позивачу не бу в встановлений у відповідном у порядку. З цих же підстав не підлягають задоволенню позо вні вимоги, в частині визнанн я протиправним п.4 наказу війс ькової частини А4418 №254 від 28.12.09р. в частині скасування п.3 наказу військової частини А4418 №8 від 14.01.2009р.
Щодо вимог про виплату інде ксації за жовтень - грудень 2009р . суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 1 Закон у України від 20.12.1991р. № 2011-XII "Про соц іальний і правовий захист ві йськовослужбовців та членів їх сімей" соціальний захист в ійськовослужбовців - діяльні сть (функція) держави, спрямов ана на встановлення системи правових і соціальних гарант ій, що забезпечують реалізац ію конституційних прав і сво бод, задоволення матеріальни х і духовних потреб військов ослужбовців відповідно до ос обливого виду їх службової д іяльності, статусу в суспіль стві, підтримання соціальної стабільності у військовому середовищі. Це право на забез печення їх у разі повної, част кової або тимчасової втрати працездатності, втрати годув альника, безробіття з незале жних від них обставин, у старо сті, а також в інших випадках, передбачених законом.
Заборона обмежень прав вій ськовослужбовців встановле на статтею 2 Закону України ві д 20.12.199р. № 2011-XII "Про соціальний і пр авовий захист військовослуж бовців та членів їх сімей", згі дно з якою ніхто не вправі обм ежувати військовослужбовці в та членів їх сімей у правах і свободах, визначених законо давством України.
Як зазначалося вище, ст.9 Зак ону України «Про соціальний і правовий захист військовос лужбовців та членів їх сімей » встановлено, що держава гар антує військовослужбовцям д остатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в о бсязі, що відповідає умовам в ійськової служби.
Пунктом 3 ст. 9 "Про соціальни й і правовий захист військов ослужбовців та членів їх сім ей" N 2011-XII від 20.12.1991р. зазначено, що г рошове забезпечення визнача ється залежно від посади, вій ськового звання, тривалості, інтенсивності та умов війсь кової служби, кваліфікації, н аукового ступеня і вченого з вання військовослужбовця. Гр ошове забезпечення підлягає індексації відповідно до за кону.
Відповідно до наданих пред ставником відповідача поясн ень, кошторисом військової ч астини А 4418 у 2009р. по КВЕД1112 (грошо ве забезпечення військовосл ужбовців, який здійснювався у відповідності до наказу Мі ністерства оборони України № 30 “Про бюджетну політику Міні стерства оборони України на 2009 рік” передбачено на індекс ацію сума у розмірі 100646,00грн.
Представником відповідача у судовому засіданні підтве рджено, що станом на момент ро згляду справи за відповідаче м склалася заборгованість зі сплати ОСОБА_1 індек сації грошового забезпечен ня за 2009р. у сумі 281,53грн. (без відр ахувань). Підставою для відмо ви у виплаті індексації грош ового забезпечення є та обст авина, що зазначені кошти не н адходять на рахунки частини із Державного бюджету Україн и.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що позовні вимоги про с тягнення заборгованості з ін дексації грошового забезпеч ення за 2009р. у сумі 281,53грн. (без ві драхувань) підлягають задово ленню.
Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 09.03.2010р. П овний текст постанови був ви готовлений та підписаний 15.03.201 0р.
Керуючись ст.ст. 160-163, ст. 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задоволь нити частково.
2 Стягнути з військової част ини А4418 міністерства оборони України (код 24291806, 95051, АР Крим, м. Сі мферополь, пров. Єлеваторний ,5-а) на користь ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_2) індексацію грошово го забезпечення за 2009 рік у сум і 281 (двісті вісімдесят одна) гр ивні 53 копійок.
3 У задоволенні інших позовн их вимог - відмовити.
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністра тивний суд АР Крим шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня склада ння постанови у повному обся зі та поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя Мо скаленко С.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2010 |
Оприлюднено | 02.07.2010 |
Номер документу | 8758480 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні