Рішення
від 11.02.2020 по справі 300/2229/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" лютого 2020 р. справа № 300/2229/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Грицюка П.П.,

за участю секретаря судового засідання Савченко Н.В.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представників відповідачів - Гнатюка В.М., Чігур Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Тлумацької районної ради Івано-Франківської області, Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ", про визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії, оформленого протоколом № 2 від 13.09.2019 в частині, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся в суду з позовом до Тлумацької районної ради Івано-Франківської області (далі - відповідач), Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ" (далі - відповідач 1) про визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії, оформлене протоколом за № 2 від 13.09.2019 року в частині.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач не згоден з рішенням конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора Комунального некомерційного підприємства Тлумацька центральна районна лікарня Тлумацької районної ради Івано-Франківської області, яка оформлена протоколом №2 від 13.09.2019 щодо недопущення його до участі в конкурсі. ОСОБА_1 вважає, що відповідач, відмовляючи в допуску до конкурсу йому, протиправно застосував положення наказу Міністерства охорони здоров`я України №1977 від 31.10.2018 в частині встановлення однією з вимог до кандидатів на посаду директора КНП "Тлумацька ЦРЛ" наявність 5-річного стажу на керівних посадах. Вказує, оскільки вказана нормиа набирає чинності з 01.01.2022, а також даний наказ не подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України, вважає протиправним рішення конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ", викладене в протоколі №2 від 13.09.2019 в частині не допуску до участі в конкурсі позивача.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.11.2019 позовну заяву залишено без руху. У зв`язку з усуненням недоліків 03.12.2019 судом відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с. 1-2).

Тлумацька районна рада Івано-Франківської області скористалась правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 24.12.2019, відповідно до якого представник відповідача щодо заявлених позовних вимог заперечив. В обґрунтування своєї правової позиції зазначив, що ОСОБА_1 при поданні документів не дотримано вимоги до кандидатів щодо необхідного 5-річного стажу на керівних посадах встановлені Наказом МОЗ України за №1977 від 31.10.2018, наявний стаж позивача на керівних посадах становив 10 місяців, що не відповідало встановлених комісією вимог до претендентів. Зазначає, що конкурс проведено відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, а вимоги до кандидатів щодо необхідного 5-річного стажу на керівних посадах встановлені Наказом МОЗ України за №1977 від 31.10.2018 та були чинними на час проведення конкурсу (а.с. 80-85).

05.02.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла відповідь позивача на відзив, згідно якого ОСОБА_1 зазначив, що не погоджується з доводами відповідача викладеними у відзиві від 24.01.2019 (а.с. 142-145).

Конкурсна комісія з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ" своїм правом на подання відзиву на позов не скористалась.

Відповідач своїм правом подання заперечення на відповідь на відзив не скористався.

Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.

Представники відповідачів в судовому засіданні в задоволенні позову просили відмовити.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення позивача, дослідивши надані позивачем докази, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд встановив наступне.

Рішенням Тлумацької районної ради за №000-23/19 від 20.06.2019 утворено конкурсну комісію з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ" (а.с. 163-164).

Рішенням конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ" оформленим протоколом № 1 від 12.08.2019, затверджено зміст оголошення про конкурс, визначено, в тому числі, кваліфікаційні вимоги до претендентів, зокрема - стаж роботи на керівних посадах - 5 років та вирішено розмістити оголошення на офіційному сайті Тлумацької районної ради (а.с. 101-103).

ОСОБА_1 10.09.2019 подав до Тлумацької районної ради, заяву та пакет документів відповідно до вимог вищевказаного оголошення (а.с. 165-190), серед яких, також копію трудової книжки серії НОМЕР_1 (а.с. 181-182).

Відповідно до протоколу № 2 від 13.09.2019 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства "Тлумацька ЦРЛ" Тлумацької районної ради Івано-Франківської області, конкурсною комісією, за наслідком розгляду заяви ОСОБА_1 та доданих до неї документів, рішення щодо допущення до участі у конкурсі не прийнято у зв`язку з відсутністю необхідного 5-річного стажу роботи на керівних посадах (а.с. 12-19).

Вважаючи рішення конкурсної комісії, оформлене протоколом за № 2 від 13.09.2019 року в частині протиправним, ОСОБА_1 звернувся з даним адміністративним позовом до суду, в якому просив його скасувати.

Механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я визначено Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 (далі - Порядок №1094).

Відповідно до пункту 1 Вимоги цього Порядок №1094 поширюються на відбір кандидатур на посади керівників державних та комунальних закладів охорони здоров`я (далі - заклад), крім закладів охорони здоров`я МВС, військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, утворених відповідно до законів.

Пунктом 4, 5 Порядку № 1094 встановлено, що підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади. Конкурс складається з таких етапів: прийняття рішення про проведення конкурсу; формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу); підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам); проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу); оприлюднення результатів конкурсу.

Пунктом 8 Порядку № 1094 передбачено, що для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу).

Конкурсна комісія: - оприлюднює оголошення про проведення конкурсу; - встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог; - встановлює вимоги до конкурсних пропозицій; - оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу; - перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам; - приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур; - забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку; - оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу; - відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу; - здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком (п. 24 Порядку).

На виконання вимог Порядку, рішенням конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ" викладеним в протоколі №1 від 12.08.2019 затверджено зміст оголошення про конкурс та визначено, в тому числі, кваліфікаційні вимоги до претендентів, зокрема - стаж роботи на керівних посадах - 5 років.

Вищезазначена кваліфікаційна вимога включена відповідачем згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 Охорона здоров`я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України №117 від 29.03.2002 із змінами згідно наказу Міністерства охорони здоров`я України №1977 від 31.10.2018.

Довідником встановлено кваліфікаційні вимоги до генерального директора (директора) закладу охорони здоров`я, де серед іншого встановлено - стаж роботи на керівних посадах: для закладів національного рівня - не менше 10 років, обласного рівня - 7 років, районного рівня - 5 років. Для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основною спеціальністю або одного року на керівних посадах (Розділ "Генеральний директор (директор)/начальник (завідувач) закладу охорони здоров`я", підрозділ "Квалфікаційні вимоги", абзац 3).

Вказані вимоги набрали чинності 01.01.2019 згідно наказу Міністерства охорони здоров`я України №1977 від 31.10.2018, тому судом не встановлено та не підтверджено позивачем в судовому засіданні, що зазначені вимоги вступають в дію з 01.01.2022.

При цьому, суд зазначає, що як зазначено в тексті Довідника, з цієї дати набирає чинності попередній пункт, який стосується вимог до освіти кандидата та в якому безпосередньо вказано дата набрання чинності.

Крім того, суд констатує, що стаж позивача на керівних посадах відповідно до копії трудової книжки становить 10 місяців.

В той же час, Тлумацька районна рада Івано-Франківської області, як роботодавець в даному випадку в межах вимог нормативно - правових актів з метою належного функціонування закладу проводить відповідний конкурс.

Окрім цього, суд звертає увагу на те, що позивач був ознайомлений з вимогами до кандидата на вакантну посаду та йому відомо було про необхідний 5 річний стаж на керівних посадах.

Відносно тверджень позивача щодо відсутності у відповідача підстав застосовувати положення Наказу №1977 від 31.10.2018, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 4 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №731 від 28.12.1992 державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти будь-якого виду (постанови, накази, інструкції тощо), якщо в них є одна або більше норм, що: а) зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколами до неї, міжнародними договорами України, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, а також з урахуванням зобов`язань України у сфері європейської інтеграції та права Європейського Союзу, практики Європейського суду з прав людини, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації; б) мають міжвідомчий характер, тобто є обов`язковими для інших міністерств, органів виконавчої влади, а також органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління органу, який видав нормативно-правовий акт.

Пунктом 5 Положення встановлено, що на державну реєстрацію не подаються акти: а) персонального характеру (про склад комісій, призначення на посаду і звільнення з неї, заохочення працівників тощо); б) дія яких вичерпується одноразовим застосуванням, крім актів про затвердження положень, інструкцій та інших, що містять правові норми; в) оперативно-розпорядчого характеру (разові доручення); г) якими доводяться до відома підприємств, установ і організацій рішення вищестоящих органів; д) спрямовані на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень міністерств, інших органів виконавчої влади, що не мають нових правових норм; е) рекомендаційного, роз`яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз`яснення, у тому числі податкові, тощо), нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші).

Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 Охорона здоров`я є актом інформаційного та роз`яснювального характеру, а тому наказ Міністерства охорони здоров`я України №1977 від 31.10.2018, яким внесено зміни до зазначеного Довідника, не підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

Проте, слід зазначити, що відсутність необхідності реєстрації такого акта, жодним чином не виключає можливість застосування його, в даному випадку, у сфері охорони здоров`я.

Таким чином, суд доходить до висновку про правомірність застосування позивачем положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 Охорона здоров`я як єдиного акта, яким врегульовано питання кваліфікаційних вимог до претендентів на посаду керівника (директора) закладу охорони здоров`я.

Також, відповідно до статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я від 19 листопада 1992 р №2801: Керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я .

В ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України 02 лютого 2011 року № 49 (зі змінами, у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України від 30 листопада 2012 року № 981), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2012 року №2131/22443 в розділі II Організаційні вимоги (п.2.7.г) зазначено, що необхідно: призначати на посаду керівника закладу охорони здоров`я особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам .

Єдині кваліфікаційні вимоги для керівників закладів охорони здоров`я (головних лікарів, директорів) затверджені наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29.03.2002 № 117 "Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників", ВИПУСК 78 Охорона здоров`я (зі змінами), який погоджений з Міністерством праці та соціальної політики України.

Таким чином, якщо особа бажає обійняти посаду керівника закладу охорони здоров`я, вона повинна відповідати вищезазначеним вимогам незалежно від форми власності та юридичного статусу закладу.

Враховуючи та зважаючи на відсутність у позивача необхідного стажу, встановленого до кандидата на посаду директора закладу охорони здоров`я, суд зазначає, що відповідачем правомірно вирішено питання щодо неможливості участі ОСОБА_1 в конкурсі на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ".

Завданням адміністративного судочинства, відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, є, зокрема, захист прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень, у тому числі з боку державних органів.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи встановлені судом обставини справи, досліджені докази наявні в матеріалах справи, норми законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими і не підлягають задоволенню, в зв`язку з чим суд приходить до переконання, що в задоволенні позову слід відмовити.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Тлумацької районної ради Івано-Франківської області, Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ", про визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії, оформленого протоколом № 2 від 13.09.2019 в частині - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_2 ), АДРЕСА_1 ;

Тлумацька районна рада Івано-Франківської області (код ЄДОПОУ 04054470), вул. Івана Макухи, 12, м. Тлумач, Тлумацький район, Івано-Франківська область, 78000;

Конкурсна комісія з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КНП "Тлумацька ЦРЛ", вул. Івана Макухи, 12, м. Тлумач, Тлумацький район, Івано-Франківська область, 78000.

Суддя /підпис/ Грицюк П.П.

Рішення складене в повному обсязі 14 лютого 2020 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено17.02.2020
Номер документу87585324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2229/19

Рішення від 11.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Рішення від 11.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні