Справа № 219/13320/19
Провадження № 2/219/845/2020
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11.02.2020 року м. Бахмут Донецької області
Артемівський міськрайонний суд Донецької області в складі:
головуючого судді Шевченко Л.В.,
з участю секретаря судового засідання Брагіної М.В.,
позивача ОСОБА_1 , представника позивача ОСОБА_2
представника відповідача Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області Плахтій Л.І.
провівши судове засідання у спрощеному позовному провадженні у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Комунального закладу Сіверська міська лікарня , Бахмутське міське відділення Фонду соціального страхування України про відшкодування матеріальної шкоди, -
В С Т А Н О В И В:
19.11.2019 позивач ОСОБА_1 звернулась з позовом до Комунального закладу Сіверська міська лікарня , Бахмутського міського відділення Фонду соціального страхування України про відшкодування матеріальної шкоди.
В обґрунтування позову посилається на те, що вона, з 01.02.2007 року перебуває у трудових відносинах з Сіверським професійним ліцеєм на посаді заступника директора з навчально-виробничої роботи. 21.01.2019 на подвір`ї будинку, який знаходиться за адресою АДРЕСА_1 отримала скольчатий перелом правого плеча зі зміщенням. 23.01.2019 її прооперували в Комунальному закладі Міська клінічна лікарня м. Слов`янськ , та виписали з лікарні 05.02.2019. З 05.02.2019 в Комунальному закладі Міська клінічна лікарня м. Слов`янськ їй був виписаний листок непрацездатності АДК №618861 із зазначенням продовжує хворіти за місцем проживання . З 06.02.2019 їй відкрили листок непрацездатності серії АДГ № 213305 в Комунальному закладі Сіверська міська лікарня та закрили 25.03.2019 з поміткою продовжує хворіти. Листом №03-03/911 від 15.03.2019 Бахмутське міське відділення Фонду соціального страхування повідомило, що КЗ Сіверська міська лікарня втратив право на видачу листів непрацездатності в зв`язку з закінченням строку дії акредитаційного сертифікату 19.02.2019. 26.03.2019 вона здала листок непрацездатності в комісію із соціального страхування, та отримала відмову в оплаті її листа непрацездатності у зв`язку з тим, що він виданий з порушенням чинного законодавства і не може бути оплачений за рахунок коштів фонду соціального страхування.
Листом від 29.03.2019 № 100 Комісія з соціального страхування Сіверського професійного ліцею звернулася до Бахмутського міського відділення Фонду соціального страхування з вимогою призначити мені матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду, так як акредитація лікарняної установи не повинна впливати на оплату листка непрацездатності застрахованої особи.
15.04.2019 Бахмутське міське відділення листом № 13.03.2/1338 відмовило в призначенні мені матеріального забезпечення, посилаючись на те що Комунальний заклад Сіверська міська лікарня не пройшов акредитацію, не отримав відповідний сертифікат та з 22.02.2019 року не має права видавати листки непрацездатності. Станом на дату подання даного позову, частина коштів за листком непрацездатності серії АДГ № 213305 було отримано з 06.02.2019 по 19.02.2019 від фонду соціального страхування, але решту коштів від фонду я не отримала. Вважає дії Бахмутського міського відділення такими, що порушують її права на отримання допомоги з тимчасової втрати працездатності, та просить суд зобов`язати Бахмутське міське відділення управління Фонду соціального страхування України перерахувати кошти в розмірі 12904 грн. 70 коп. на її користь як допомогу по тимчасовій непрацездатності за листком непрацездатності серії АДГ № 213305 за період з 20.02.2019 по 25.03.2019, та стягнути на її користь судовий збір в сумі 768 грн. 40 коп.
Ухвалою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 21.11.2019 по справі відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті.
Позивач ОСОБА_1 та її представник ОСОБА_2 в судовому засіданні підтримали позов та наполягали на задоволенні його вимог.
Представник відповідача - Комунального закладу Сіверська міська лікарня , будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив. Від нього не надійшло клопотання про відкладення слухання справи.
Представник відповідача - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області Плахтій Л.І. в судовому засіданні наполягала на задоволенні клопотання про закриття провадження у справі відповідно до п.1 ч.1 ст.255 ЦПК України, яке нею було надано до суду 19.12.2019, посилаючи на те, що Фонд соціального страхування України наділений контролюючими функціями та правом видання обов`язкових для страхувальників актів, спори за його участі і участі його робочих органів розглядаються в порядку адміністративного судочинства (п.14 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України Про окремі питання юрисдикції адміністративних суді від 20.05.2013 року №8; зазначений пункт у редакції від 22.05.2015 року). Окрім того, що відповідачем по справі є суб`єкт владних повноважень, предметом даного спору є вимога щодо нарахування та виплати позивачу допомоги по тимчасовій непрацездатності, яке здійснюється за рахунок бюджету спеціально уповноваженого на це державою органу - Фонду, що також свідчить про публічно-правовий характер правовідносин. У зв`язку з вищевикладеним, просила суд закрити провадження по справі у зв`язку з тим, що вказаний спір має розглядатися в порядку адміністративного, а не цивільного судочинства.
Суд, заслухавши позивача та її представника, позицію представника відповідача, враховуючи матеріали справи, приходить до наступного висновку.
Згідно із ч. 1 ст. 19 Цивільного процесуального Кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи що виникають з цивільних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно п. 1 ч 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
Відповідно п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Згідно зі ч. 1, 2 ст. 4 вказаного Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування Фонд є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.
Одними із принципів соціального страхування, відповідно до приписів п. 3 ч. 1 ст. 3 даного Закону, зокрема, є законодавчо визначені умови і порядок здійснення соціального страхування та державні гарантії реалізації застрахованими особами своїх прав.
Пунктами 6, 7 ст. 6 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування рішення правління Фонду, прийняте в межах його компетенції, є обов`язковим для виконання, у тому числі всіма страхувальниками та застрахованими особами, яких воно стосується. Рішення правління Фонду оформляється постановою, відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .
Відповідно до ст. 8 вказаного Закону виконавча дирекція Фонду є постійно діючим виконавчим органом правління Фонду, є підзвітною правлінню Фонду та провадить діяльність від імені Фонду в межах та в порядку, визначених статутом Фонду та положенням про виконавчу дирекцію Фонду, що затверджується його правлінням, організовує та забезпечує виконання рішень правління Фонду. Робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділення в районах і містах обласного значення. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду провадять свою діяльність від імені виконавчої дирекції Фонду в межах та в порядку, визначених цим Законом, статутом Фонду, типовим положенням про робочі органи виконавчої дирекції Фонду, що затверджується його правлінням, та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.
Згідно ст. 9 Закону основними завданнями Фонду та його робочих органів, зокрема, є реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, медичного страхування; надання матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг відповідно до цього Закону.
Тобто, Фонд є суб`єктом владних повноважень, наділений владними управлінськими функціями.
Відповідно до ст. 17 Закону Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Згідно із ч. 1 ст. 22 КАС України місцеві адміністративні суди (місцеві загальні суди як адміністративні суди та окружні адміністративні суди) вирішують адміністративні справи як суди першої інстанції, крім випадків, визначених частинами другою-четвертою цієї статті.
Ураховуючи принципи, функції Фонду та зміст положень вищезазначених норм права, суд дійшов висновку, що за предметним та суб`єктним складом цей спір має ознаки публічно-правових правовідносин, а отже підлягає розгляду за правилами КАС України.
Аналогічний правовий висновок міститься в постанові Великої Палати Верховного Суду від 25 квітня 2018 року у справі № 360/1438/16.
Відповідно ч. 4 ст. 263 ЦПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Згідно ч. 2 ст. 13 Закону України Про судоустрій і статус суддів судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом. Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.
Таким чином, суд вважає, що спір у даній справі має публічно-правовий характер і належить до юрисдикції адміністративних судів.
Положеннями п. 1 ч. 1 ст. 255 ЦПК України передбачено, що суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Згідно до ч.2 ст. 256 ЦПК України, у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду з приводу спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
З огляду на те, що дана справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, суд приходить до висновку, що провадження у справі слід закрити у зв`язку з тим, що справа не підлягає розгляду у в порядку цивільного судочинства.
Керуючись ст. п.1 ч.1 ст. 255, 353 ЦПК України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Комунального закладу Сіверська міська лікарня , Бахмутське міське відділення Фонду соціального страхування України про відшкодування матеріальної шкоди - закрити у зв`язку з тим, що справа не підлягає розгляду у в порядку цивільного судочинства.
Роз`яснити позивачу право на звернення до Донецького окружного адміністративного суду в порядку адміністративного судочинства.
Апеляційну скаргу на ухвалу може бути подано до Донецького апеляційного суду через Артемівський міськрайонний суд Донецької області протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвалу суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Повний текст ухвали складено та підписано 14.02.2020.
Сторони по справі:
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 .
Представник позивача: ОСОБА_2 , паспорт серії НОМЕР_2 , виданий 09.09.1997 року Артемівським РВ УМВС України в Донецькій області.
Відповідач: Комунальний заклад Сіверська міська лікарня , код ЄДРПОУ 02006805, адреса місцезнаходження: Донецька область, Бахмутський район, м.Сіверськ, вул.Північна, 2.
Відповідач: Бахмутське міське відділення Фонду соціального страхування України, код ЄДРПОУ 41419167, адреса місцезнаходження: Донецька область, м.Бахмут, вул.Незалежності, 41.
Суддя Л.В. Шевченко
Суд | Артемівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2020 |
Оприлюднено | 17.02.2020 |
Номер документу | 87586416 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Шевченко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні