Рішення
від 14.02.2020 по справі 480/324/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, E-mail: inbox@adm.su.court.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 лютого 2020 р. Справа № 480/324/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Савицької Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Першого заступника керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави до Сафонівської сільської ради Путивльського району Сумської області про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Перший заступник керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Сафонівської сільської ради Путивльського району Сумської області, і просить суд зобов`язати Сафонівську сільську раду Путивльського району Сумської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований на території Сафонівської сільської ради в с. Пруди Путивльського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів позивачем виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, а саме: дитячих майданчиків, які негативно впливають на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд, та можуть привести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків.

Ухвалою суду від 21.01.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

06.02.2020 на адресу суду надійшов лист від Сафонівської сільської ради Путивльського району Сумської області №34 від 27.01.2020 у якому сільська рада зазначила, що позовні вимоги визнає у повному обсязі.

Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази у їх сукупності дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Із матеріалів справи судом встановлено, що Конотопською місцевою прокуратурою проведено вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів.

За результатами вивчення виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів позивачем встановлено, що на території Сафонівської сільської ради Путивльського району розташований дитячий майданчик, який передано безкоштовно, як спонсорську допомогу від народного депутата України ОСОБА_1 , згідно акта на отримання спонсорської допомоги від 01.02.2017, який передано на баланс сільської ради (а.с.10).

Вказаний дитячий майданчик встановлено на території парку в с. Пруди Путивльського району (комплекти обладнання для дитячого майданчика перебувають на балансі Сафонівської сільської ради з 01.02.2017, а саме: гойдалка одинарна - 1 штука, гірка дитяча - 1 штука, пісочниця - 1 штука, будинок дитячий ігровий - 1 штука. При цьому, вартість всього дитячого майданчика не відзначалася).

Відповідно до інформації, наданої Сафонівською сільською радою за № 459-01 від 20.12.2019 (а.с.9), плани паспортизації та інвентаризації закріпленого об`єкту благоустрою, а саме дитячого майданчика, розташованого в с. Пруди, сільською радою не затверджувалися. Відповідно до інформації, наданої Сафонівською сільською радою за № 459 від 20.12.2019 (а.с.8), технічна інвентаризація та паспортизація дитячого майданчика, що перебуває на балансі Сафонівської сільської ради не проводилася за відсутності коштів.

На думку позивача, бездіяльність Сафонівської сільської ради Путивльського району з питань затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчику, який розташований на території сільської ради, ставить під загрозу закріплені ст.ст. З, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров`я, грубо порушує вимоги Закону України Про благоустрій населених пунктів , у зв`язку з чим, Конотопська місцева прокуратура звернулася до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави в суді у випадках, визначених законом.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Відповідно до рішення Конституційного суду України від 08.04.1999 прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві в чому полягає порушення інтересів чи в чому існує загроза інтересам держави. Поняття інтереси держави є оціночним у кожному конкретному випадку, прокурор самостійно визначає, в чому саме відбулося або може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність її захисту.

Даний позов заявлено першим заступником керівника Конотопської місцевої прокуратури з метою захисту інтересів держави, оскільки в даному випадку бездіяльність Сафонівської сільської ради Путивльського району з питань затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчику, який розташований на території сільської ради, ставить під загрозу закріплені ст.ст. З, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров`я, грубо порушує вимоги Закону України Про благоустрій населених пунктів . Також відсутній державний орган, який міг би представляти зазначені інтереси в суді.

Відповідно до п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначені в Законі України "Про благоустрій населених пунктів", який спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" благоустрій населених пунктів комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля; заходи з благоустрою населених пунктів роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

За приписами ч.ч. 1, 2 ст. 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

За змістом п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування, майданчики та прибудинкові території.

Елементами (частинами) об`єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків (п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону).

На підставі п. 5 ч. 2 ст. 18 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Так, порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації, зокрема, парків, рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, інших територій загального користування, прибудинкових територій, а також інших об`єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об`єкти), визначено в Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженій наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 29.10.2012 N 550 та зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 19.11.2012 N 1937/22249 (далі Інструкція).

Відповідно до п.п. 1.4, 1.5 Інструкції технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться, серед іншого, у разі зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою.

Отже, організацію та проведення відповідних робіт з вказаних питань по об`єктам благоустрою, розташованих на території сільської ради, повинна забезпечувати виключно Сафонівська сільська рада Путивльського району (у тому числі як балансоутримувач), до компетенції якої віднесено, зокрема, і затвердження правил і заходів з благоустрою населеного пункту.

Відповідно до наданої Сафонівською сільською радою Путивльського району інформації, у порушення вимог Закону України "Про благоустрій населених пунктів" та Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, плани паспортизації та інвентаризації закріпленого об`єкту благоустрою дитячого майданчика, розташованого на території парку в с. Пруди Путивльського району Сумської області, сільською радою не затверджувалися, технічна інвентаризація та паспортизація не проводилася.

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 15 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об`єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об`єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.

Таким чином, відсутність затверджених планових заходів щодо технічної інвентаризації об`єктів благоустрою (дитячих майданчиків) свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка, у свою чергу, слугує підставою для невжиття підприємствами, установами, організаціями, балансоутримувачем заходів щодо належного їх утримання. Крім того, зважаючи на цільове призначення такого об`єкту благоустрою як дитячий майданчик, невиконання суб`єктом благоустрою своїх обов`язків у цій сфері призводить до порушення права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для їх використання, життя, розвитку та здоров`я неповнолітніх дітей.

Враховуючи викладене, Сафонівська сільська рада Путивльського району зобов`язана вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований на території парку в с. Пруди Путивльського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.

Відповідно до ч. 4 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Враховуючи вищезазначене, а також визнання відповідачем позову, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Сафонівської сільської ради Путивльського району Сумської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований на території Сафонівської сільської ради в с. Пруди Путивльського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.

Суд також зазначає, що відповідно до ч.1 ст.142 КАС України, у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Дана норма кореспондується з ч.3 ст.7 Закону України "Про судовий збір", згідно якої, у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті, суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченому при поданні позову.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 2102 грн, що підтверджується відповідним платіжним дорученням №2134 від 24.12.2019 (а.с.7)

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для повернення п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, а саме - 1051 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 77, 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Першого заступника керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави до Сафонівської сільської ради Путивльського району Сумської області про зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов`язати Сафонівську сільську раду Путивльського району Сумської області (вул. Центральна, 16, с. Сафонівка, Путивльський район, Сумська область, 41507, код ЄДРПОУ 04388679) вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований на території Сафонівської сільської ради в с. Пруди Путивльського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.

Повернути з Державного бюджету України на користь Прокуратури Сумської області (40000, м. Суми, вул. Г.Кондратьєва, 33, код ЄДРПОУ 03527891) п`ятдесят відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, а саме у розмірі 1051 (одна тисяча п`ятдесят одна) грн, що сплачені згідно платіжного доручення №2134 від 24.12.2019 на розрахунковий рахунок УК у м. Сумах/м. Суми/22030101, рахунок отримувача 35214005002983, МФО 899998, код отримувача 37970593, шляхом перерахування коштів у безготівковій формі на розрахунковий рахунок Прокуратури Сумської області №35214005002983 в ДКСУ у м. Київ, МФО 820172.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Н.В. Савицька

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2020
Оприлюднено17.02.2020
Номер документу87587892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/324/20

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Рішення від 14.02.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні