Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 лютого 2020 р. № 520/10350/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.
при секретарі судового засідання Муравської І.Ю.,
за участі:
представника позивача Балаклицького В.В.,
представника відповідача Державної фіскальної служби України Виноградова В.О.,
представника відповідача Державної фіскальної служби України Коваленко М. В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "САМТЕР ГРУП" до Державної фіскальної служби України, Державної Казначейської Служби України про визнання незаконними дії та стягнення матеріальної шкоди, -
В С Т А Н О В И В:
03.10.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "САМТЕР ГРУП" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Державної Казначейської Служби України, в якому просило суд:
- визнати незаконними дії Державної фіскальної служби України щодо списання та подальшого незабезпечення відображення суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в Системі електронного адміністрування ПДВ в розмірі 12232879,74 грн.;
- стягнути із Державної фіскальної служби України завдану матеріальну шкоду внаслідок вчинення неправомірних дій Товариству з обмеженою відповідальністю "САМТЕР ГРУП" (61022, Харківська обл., місто Харків, майдан Свободи, будинок 5, кімната 963/2, код 39610420), на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 , відкритий в ПАТ КБ "Приватбанк", МФО 305299, за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України у розмірі основної шкоди - 12232879,74 грн., пені - 17700139,10 грн., 3% річних - 1541343,00 грн., втрати від інфляції 5710416,67 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначило, що Державною фіскальною службою України вчинено, на думку позивача, незаконні дії щодо списання та подальшого незабезпечення відображення суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в Системі електронного адміністрування ПДВ в розмірі 12232879,74 грн.
Відповідач, Державна фіскальна служба України, надала до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
Відповідач, Державна Казначейська Служба України, надала до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представник позивача прибув, позовну заяву підтримав та просив її задовольнити.
В судове засідання представники Державної фіскальної служби України прибули, проти позову заперечували та просили відмовити в його задоволенні.
В судове засідання представник Державної Казначейської Служби України не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представників Державної фіскальної служби України дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТОВ "САМТЕР ГРУП" зверталось до Харківського окружного адміністративного суду, в якому просило суд:
- визнати протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києва щодо складання та направлення на адресу Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві повідомлення про відсутність юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) за місцезнаходженням за формою 18-ОПП;
- визнати протиправними дії реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві щодо внесення запису про відсутність за місцезнаходженням юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- скасувати запис реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві щодо відсутності за місцезнаходженням юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420);
- зобов`язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції-відновити відомості про місцезнаходження юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- визнати протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420);
- скасувати Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) від 22.07.2015 року;
- зобов`язати Центральну об`єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) (індивідуальний податковий номер 396104226505) від 05.03.2015 року з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 12 232 879,74 грн. на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420);
- зобов`язати Центральну об`єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області надати необхідну інформацію щодо поновлення дії реєстрації платника ПДВ юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) Державній казначейській службі України для відкриття нового рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та повідомити належним чином позивача у строк, передбачений законодавством;
- зобов`язати Центральну об`єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області відновити показники в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) щодо суми податку на додану вартість у розмірі 12 232 879,74 грн. відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі вхідних податкових накладних а саме: № 31025 на суму 1296664 грн., в т. ч. ПДВ 216110,67 грн., № 31069 на суму 978885,91 грн., в т. ч. ПДВ 163147,65 грн., № 31103 на суму 373841,81 грн., в т. ч. ПДВ 62306,97 грн., № 31015 на суму 349334,78 грн., в т. ч. ПДВ 58222,46 грн., №1094 на суму 1428341 грн., в т. ч. ПДВ 238056,83 грн., № 3171114 на суму 592899,31 грн., в т. ч. ПДВ 98816,55 грн., № 310031 на суму 2756174 грн., в т. ч. ПДВ 459362,33 грн., № 358 на суму 809152 грн., в т. ч. ПДВ 134858,67 грн., № 31080 на суму 2402141,36 грн., в т. ч. ПДВ 400356,89 грн., № 1774 на суму 1676805 грн., в т. ч. ПДВ 279467,5 грн., № 31034 на суму 303496,45 грн., в т. ч. ПДВ 50582,74 грн., № 15 на суму 442159,46 грн., в т. ч. ПДВ 73693,24 грн., № 616 на суму 1074816,02 грн., в т. ч. ПДВ 179136 грн., № 31045 на суму 757503,98 грн., в т. ч. ПДВ 126250,66 грн., № 1269 на суму 1046737,55 грн., в т. ч. ПДВ 174456,26 грн., № 153109 на суму 1437735 грн., в т. ч. ПДВ 239622,5 грн., № 717 на суму 473990 грн., в т. ч. ПДВ 78998,33 грн., № 3616 на суму 1621956,82 грн., в т. ч. ПДВ 270326,14 грн., № 31029 на суму 631737,78 грн., в т. ч. ПДВ 105289,63 грн., № 215 на суму 369355 грн., в т. ч. ПДВ 61559,17 грн., № 31074 на суму 1175738 грн., в т. ч. ПДВ 195956,33 грн., № 17 на суму 2022122,17 грн., в т. ч. ПДВ 337020,36 грн., № 31039 на суму 767978,65 грн., в т. ч. ПДВ 127996,44 грн., № 31038 на суму 523970,72 грн., в т. ч. ПДВ 87328,45 грн., № 31040 на суму 24181,86 грн., в т. ч. ПДВ 4030,31 грн., № 31041 на суму 406422,14 грн., в т. ч. ПДВ 67737,02 грн., № 31067 на суму 1519365,06 грн., в т. ч. ПДВ 253227,51 грн., № 31068 на суму 613625,39 грн., в т. ч. ПДВ 102270,9 грн., № 31066 на суму 400714,08 грн., в т. ч. ПДВ 66785,68 грн., № 31021 на суму 966781 грн., в т. ч. ПДВ 161130,17 грн., № 31023 на суму 841456 грн., в т. ч. ПДВ 140242,67 грн., № 31034 на суму 636649,01 грн., в т. ч. ПДВ 106108,17 грн., № 31017 на суму 240835,07 грн., в т. ч. ПДВ 40139,18 грн., № 941 на суму 235725 грн., в т. ч. ПДВ 39287,5 грн., № 942 на суму 395030,13 грн., в т. ч. ПДВ 65838,36 грн., № 31075 на суму 527028,04 грн., в т. ч. ПДВ 87838,01 грн., № 1345 на суму 1298013,02 грн., в т. ч. ПДВ 216335,5 грн., № 571 на суму 134371,07 грн., в т. ч. ПДВ 22395,19 грн., № 31080 на суму 172327,74 грн., в т. ч. ПДВ 28721,29 грн., № 31078 на суму 195186,94 грн., в т. ч. ПДВ 32531,16 грн., № 267 на суму 333819,14 грн., в т. ч. ПДВ 55636,52 грн., № 991 на суму 1750451 грн., в т. ч. ПДВ 291741,83 грн., № 31018 на суму 610414,26 грн., в т. ч. ПДВ 101735,71 грн., № 245 на суму 452995,94 грн., в т. ч. ПДВ 75499,32 грн., № 31071 на суму 956269,75 грн., в т. ч. ПДВ 159378,29 грн., № 31077 на суму 972232,14 грн., в т. ч. ПДВ 62038,69 грн., № 31066 на суму 820058,29 грн., в т. ч. ПДВ 136676,38 грн., № 31064 на суму 664089,95 грн., в т. ч. ПДВ 110681,66 грн., № 31024 на суму 304217,06 грн., в т. ч. ПДВ 50702,84 грн., № 809 на суму 408737 грн., в т. ч. ПДВ 68122,83 грн., № 17 на суму 1027050,16 грн., в т. ч. ПДВ 171175,03 грн., № 1741 на суму 382208,32 грн., в т. ч. ПДВ 63701,39 грн., № 1742 на суму 264857,92 грн., в т. ч. ПДВ 44142,99 грн., № 1745 на суму 138249,4 грн., в т. ч. ПДВ 23041,57 грн., № 31022 на суму 1404487,03 грн., в т. ч. ПДВ 234081,17 грн., № 31033 на суму 1458971,98 грн., в т. ч. ПДВ 243162 грн., № 30012 на суму 1068930 грн., в т. ч. ПДВ 178155 грн., № 30020 на суму 369264,83 грн., в т. ч. ПДВ 61544,14 грн., № 30017 на суму 287981,04 грн., в т. ч. ПДВ 47996,84 грн., № 963 на суму 1177481 грн., в т. ч. ПДВ 196246,83 грн., № 3071005 на суму 488766,04 грн., в т. ч. ПДВ 81461,01 грн., № 300011 на суму 2272107 грн., в т. ч. ПДВ 378684,5 грн., № 30072 на суму 1980244,28 грн., в т. ч. ПДВ 330040,71грн., № 1599 на суму 1382308 грн., в т. ч. ПДВ 230384,67 грн., № 30016 на суму 85326,86 грн., в т. ч. ПДВ 14221,14 грн., № 30015 на суму 164866,09 грн., в т. ч. ПДВ 27477,68 грн., № 340 на суму 886045,97 грн., в т. ч. ПДВ .147674,33 грн., № 30010 на суму 624463,04 грн., в т. ч. ПДВ 104077,17грн., № 1056 на суму 862898,22 грн., в т. ч. ПДВ 143816,37 грн., №153109 на суму 1185225 грн., в т. ч. ПДВ 197537,5 грн., №543 на суму 390743 грн., в т. ч. ПДВ 65123,83 грн., № 2448 на суму 1337092,33 грн., в т. ч. ПДВ 222848,72 грн., № 184 на суму 304485 грн., в т. ч. ПДВ 50747,5 грн., № 30014 на суму 969243 грн., в т. ч. ПДВ 161540,5 грн., № 30010 на суму 796985 грн., в т. ч. ПДВ 132830,83 грн., № 300003 на суму 693671 грн., в т. ч. ПДВ 115611,83 грн., № 30013 на суму 153725,04 грн., в т. ч. ПДВ 25620,84 грн., № 30012 на суму 371108,96 грн., в т. ч. ПДВ 61851,49 грн., № 30009 на суму 198537,08 грн., в т. ч. ПДВ 33089,51 грн., № 779 на суму 519975,45 грн., в т. ч. ПДВ 86662,58 грн., № 1154 на суму 0 грн., в т. ч. ПДВ 0 грн., № 30025 на суму 434466,61 грн., в т. ч. ПДВ 72411,1 грн., № 972 на суму 1070043,02 грн., в т. ч. ПДВ 178340,5 грн., №455 на суму 110771,44 грн., в т. ч. ПДВ 18461,91 грн., № 30030 на суму 302967,96 грн., в т. ч. ПДВ 50494,66 грн., № 153 на суму 275190,13 грн., в т. ч. ПДВ 45865,02 грн., № 659 на суму 1443019 грн., в т. ч. ПДВ 240503,17 грн., № 30010 на суму 503207,05 грн., в т. ч. ПДВ 83867,84 грн., № 42 на суму 373436,04 грн., в т. ч. ПДВ 62239,34 грн., № 30016 на суму 250787,28 грн., в т. ч. ПДВ 41797,88 грн., №901 на суму 336951 грн., в т. ч. ПДВ 56158,5 грн., № 10 на суму 846669,12 грн., в т. ч. ПДВ 141111,52 грн., № 1065 на суму 647390,46 грн., в т. ч. ПДВ 107898,4 грн., № 30011 на суму 1157816,18 грн., в т. ч. ПДВ 192969,36 грн., № 30014 на суму 1202732,28 грн., в т. ч. ПДВ 200455,38 грн. Всього на суму 73 397 278,46 грн., в т. ч. ПДВ 12 232 879,74 грн.
- зобов`язати Центральну об`єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області надати Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПКУ, висновки та документи, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) в системі електронного адміністрування ПДВ (або на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 ), помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 12232879,74 грн.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2016 року по справі №820/537/16 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "САМТЕР ГРУП" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Центральної об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області, Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа - Державна казначейська служба України про скасування рішень та записів, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії задоволено. Визнано протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києва щодо складання та направлення на адресу Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві повідомлення про відсутність юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) за місцезнаходженням за формою 18-ОПП. Визнано протиправними дії реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві щодо внесення запису про відсутність за місцезнаходженням юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Скасовано запис реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві щодо відсутності за місцезнаходженням юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420). Зобов`язано Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції-відновити відомості про місцезнаходження юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Визнано протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420). Скасовано Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) від 22.07.2015 року. Зобов`язано Центральну об`єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) (індивідуальний податковий номер 396104226505) від 05.03.2015 року з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 12232879,74 грн. на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420). Зобов`язано Центральну об`єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області надати необхідну інформацію щодо поновлення дії реєстрації платника ПДВ юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) Державній казначейській службі України для відкриття нового рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та повідомити належним чином позивача у строк, передбачений законодавством. Зобов`язано Центральну об`єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області відновити показники в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) щодо суми податку на додану вартість у розмірі 12232879,74 грн. відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі вхідних податкових накладних а саме: № 31025 на суму 1296664 грн., в т. ч. ПДВ 216110,67 грн., № 31069 на суму 978885,91 грн., в т. ч. ПДВ 163147,65 грн., № 31103 на суму 373841,81 грн., в т. ч. ПДВ 62306,97 грн., № 31015 на суму 349334,78 грн., в т. ч. ПДВ 58222,46 грн., №1094 на суму 1428341 грн., в т. ч. ПДВ 238056,83 грн., № 3171114 на суму 592899,31 грн., в т. ч. ПДВ 98816,55 грн., № 310031 на суму 2756174 грн., в т. ч. ПДВ 459362,33 грн., № 358 на суму 809152 грн., в т. ч. ПДВ 134858,67 грн., № 31080 на суму 2402141,36 грн., в т. ч. ПДВ 400356,89 грн., № 1774 на суму 1676805 грн., в т. ч. ПДВ 279467,5 грн., № 31034 на суму 303496,45 грн., в т. ч. ПДВ 50582,74 грн., № 15 на суму 442159,46 грн., в т. ч. ПДВ 73693,24 грн., № 616 на суму 1074816,02 грн., в т. ч. ПДВ 179136 грн., № 31045 на суму 757503,98 грн., в т. ч. ПДВ 126250,66 грн., № 1269 на суму 1046737,55 грн., в т. ч. ПДВ 174456,26 грн., № 153109 на суму 1437735 грн., в т. ч. ПДВ 239622,5 грн., № 717 на суму 473990 грн., в т. ч. ПДВ 78998,33 грн., № 3616 на суму 1621956,82 грн., в т. ч. ПДВ 270326,14 грн., № 31029 на суму 631737,78 грн., в т. ч. ПДВ 105289,63 грн., № 215 на суму 369355 грн., в т. ч. ПДВ 61559,17 грн., № 31074 на суму 1175738 грн., в т. ч. ПДВ 195956,33 грн., № 17 на суму 2022122,17 грн., в т. ч. ПДВ 337020,36 грн., № 31039 на суму 767978,65 грн., в т. ч. ПДВ 127996,44 грн., № 31038 на суму 523970,72 грн., в т. ч. ПДВ 87328,45 грн., № 31040 на суму 24181,86 грн., в т. ч. ПДВ 4030,31 грн., № 31041 на суму 406422,14 грн., в т. ч. ПДВ 67737,02 грн., № 31067 на суму 1519365,06 грн., в т. ч. ПДВ 253227,51 грн., № 31068 на суму 613625,39 грн., в т. ч. ПДВ 102270,9 грн., № 31066 на суму 400714,08 грн., в т. ч. ПДВ 66785,68 грн., № 31021 на суму 966781 грн., в т. ч. ПДВ 161130,17 грн., № 31023 на суму 841456 грн., в т. ч. ПДВ 140242,67 грн., № 31034 на суму 636649,01 грн., в т. ч. ПДВ 106108,17 грн., № 31017 на суму 240835,07 грн., в т. ч. ПДВ 40139,18 грн., № 941 на суму 235725 грн., в т. ч. ПДВ 39287,5 грн., № 942 на суму 395030,13 грн., в т. ч. ПДВ 65838,36 грн., № 31075 на суму 527028,04 грн., в т. ч. ПДВ 87838,01 грн., № 1345 на суму 1298013,02 грн., в т. ч. ПДВ 216335,5 грн., № 571 на суму 134371,07 грн., в т. ч. ПДВ 22395,19 грн., № 31080 на суму 172327,74 грн., в т. ч. ПДВ 28721,29 грн., № 31078 на суму 195186,94 грн., в т. ч. ПДВ 32531,16 грн., № 267 на суму 333819,14 грн., в т. ч. ПДВ 55636,52 грн., № 991 на суму 1750451 грн., в т. ч. ПДВ 291741,83 грн., № 31018 на суму 610414,26 грн., в т. ч. ПДВ 101735,71 грн., № 245 на суму 452995,94 грн., в т. ч. ПДВ 75499,32 грн., № 31071 на суму 956269,75 грн., в т. ч ПДВ 159378,29 грн., № 31077 на суму 972232,14 грн., в т. ч. ПДВ 62038,69 грн., № 31066 на суму 820058,29 грн., в т. ч. ПДВ 136676,38 грн., № 31064 на суму 664089,95 грн., в т. ч. ПДВ 110681,66 грн., № 31024 на суму 304217,06 грн., в т. ч. ПДВ 50702,84 грн., № 809 на суму 408737 грн., в т. ч. ПДВ 68122,83 грн., № 17 на суму 1027050,16 грн., в т. ч. ПДВ 171175,03 грн., № 1741 на суму 382208,32 грн., в т. ч. ПДВ 63701,39 грн., № 1742 на суму 264857,92 грн., в т. ч. ПДВ 44142,99 грн., № 1745 на суму 138249,4 грн., в т. ч. ПДВ 23041,57 грн., № 31022 на суму 1404487,03 грн., в т. ч. ПДВ 234081,17 грн., № 31033 на суму 1458971,98 грн., в т. ч. ПДВ 243162 грн., № 30012 на суму 1068930 грн., в т. ч. ПДВ 178155 грн., № 30020 на суму 369264,83 грн., в т. ч. ПДВ 61544,14 грн., № 30017 на суму 287981,04 грн., в т. ч. ПДВ 47996,84 грн., № 963 на суму 1177481 грн., в т. ч. ПДВ 196246,83 грн., № 3071005 на суму 488766,04 грн., в т. ч. ПДВ 81461,01 грн., № 300011 на суму 2272107 грн., в т. ч. ПДВ 378684,5 грн., № 30072 на суму 1980244,28 грн., в т. ч. ПДВ 330040,71грн., № 1599 на суму 1382308 грн., в т. ч. ПДВ 230384,67 грн., № 30016 на суму 85326,86 грн., в т. ч. ПДВ 14221,14 грн., № 30015 на суму 164866,09 грн., в т. ч. ПДВ 27477,68 грн., № 340 на суму 886045,97 грн., в т. ч. ПДВ 147674,33 грн., № 30010 на суму 624463,04 грн., в т. ч. ПДВ 104077,17грн., № 1056 на суму 862898,22 грн., в т. ч. ПДВ 143816,37 грн., №153109 на суму 1185225 грн., в т. ч. ПДВ 197537,5 грн., №543 на суму 390743 грн., в т. ч. ПДВ 65123,83 грн., № 2448 на суму 1337092,33 грн., в т. ч. ПДВ 222848,72 грн., № 184 на суму 304485 грн., в т. ч. ПДВ 50747,5 грн., № 30014 на суму 969243 грн., в т. ч. ПДВ 161540,5 грн., № 30010 на суму 796985 грн., в т. ч. ПДВ 132830,83 грн., № 300003 на суму 693671 грн., в т. ч. ПДВ 115611,83 грн., № 30013 на суму 153725,04 грн., в т. ч. ПДВ 25620,84 грн., № 30012 на суму 371108,96 грн., в т. ч. ПДВ 61851,49 грн., № 30009 на суму 198537,08 грн., в т. ч. ПДВ 33089,51 грн., № 779 на суму 519975,45 грн., в т. ч. ПДВ 86662,58 грн., № 1154 на суму 0 грн., в т. ч. ПДВ 0 грн., № 30025 на суму 434466,61 грн., в т. ч. ПДВ 72411,1 грн., № 972 на суму 1070043,02 грн., в т. ч. ПДВ 178340,5 грн., №455 на суму 110771,44 грн., в т. ч. ПДВ 18461,91 грн., № 30030 на суму 302967,96 грн., в т. ч. ПДВ 50494,66 грн., № 153 на суму 275190,13 грн., в т. ч. ПДВ 45865,02 грн., № 659 на суму 1443019 грн., в т. ч. ПДВ 240503,17 грн., № 30010 на суму 503207,05 грн., в т. ч. ПДВ 83867,84 грн., № 42 на суму 373436,04 грн., в т. ч. ПДВ 62239,34 грн., № 30016 на суму 250787,28 грн., в т. ч. ПДВ 41797,88 грн., №901 на суму 336951 грн., в т. ч. ПДВ 56158,5 грн., № 10 на суму 846669,12 грн., в т. ч. ПДВ 141111,52 грн., № 1065 на суму 647390,46 грн., в т. ч. ПДВ 107898,4 грн., № 30011 на суму 1157816,18 грн., в т. ч. ПДВ 192969,36 грн., № 30014 на суму 1202732,28 грн., в т. ч. ПДВ 200455,38 грн. Всього на суму 73397278,46 грн., в т.ч. ПДВ 12232879,74 грн. Зобов`язано Центральну об`єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області надати Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПКУ, висновки та документи, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків ТОВ "САМТЕР ГРУП" (код ЄДРПОУ 39610420) в системі електронного адміністрування ПДВ (або на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 ), помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 12232879,74 грн.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Центральної об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області залишено без задоволення. Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 23.09.2016 року по справі № 820/537/16 залишено без змін.
ТОВ "САМТЕР ГРУП" звернулось до Головного управління ДФС у Харківській області зі скаргою від 27.02.2019 року, в якій просило вказати причини не поновлення 12232879,74 грн. в системі електронного адміністрування по TOB "САМТЕР ГРУП" та поновити 12232879,74 грн. в системі електронного адміністрування по TOB "САМТЕР ГРУП".
Листом ГУ ДФС у Харківській області № 12494/10/20-40-12-01-11 від 14.03.2019 року повідомлено, що втручання в роботу системи електронного адміністрування податку на додану вартість, та збільшення суми ліміту на яку платник має право зареєструвати ПН\РК в ЄРПН не належить до повноважень ГУ ДФС у Харківській області, оскільки розробником та адміністратором зазначеної бази даних є ДФС України. Вказано, що Головне управління ДФС у Харківській області листом від 14.03.2019 року 2175/8/20-40-12-01-08 звернулося до ДФС України з питання розгляду та поновлення реєстраційного ліміту ТОВ САМТЕР ГРУП у зв`язку із поновленням підприємства статусу платника податку на додану вартість.
ТОВ "САМТЕР ГРУП" звернулося із запитом від 21.03.2019 року про отримання інформації до ДФС України, в якому просило надати наступну інформацію: Чи отримало ДФС України лист № 2175/8/20-40-12-01-08 від 14.03.2019 року Головного управління ДФС у Харківській області; Вказати результат розгляду скарги ТОВ САМТЕР ГРУП щодо поновлення реєстраційного ліміту в СЕА за зверненням Головного управління ДФС у Харківській області; Надати копію відповіді за результатами розгляду Листа № 2175/8/20-40-12-01-08 від 14.03.2019 року Головного управління ДФС у Харківській області; В разі не задоволення вимоги ТОВ САМТЕР ГРУП щодо поновлення реєстраційної суми ліміту, вказати причини не поновлення та шляхи необхідні для відновлення всіх порушених прав ТОВ САМТЕР ГРУП .
На вказане звернення Державною фіскальною службою України надано відповідь листом № 28680/6/99-99-12-03-07-15 від 24.06.2019 року, в якому зазначено, що на звернення ГУ ДФС у Харківській області від 14.03.2019 року № 2175/8/20- 40-12-01-08 (вх. ДФС № 54892/7 від 14.03.2019) ДФС надано відповідь з порушеного питання листом від 19.04.2019 року № 12991/7/99-99-12-03-09-17.
Так, листом № 12991/7/99-99-12-03-09-17 від 19.04.2019 року Державна фіскальна служба України повідомила ГУ ДФС у Харківській області, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2017 року у справі № 820/537/16 позов задоволено частково, а саме скасовано рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві від 22.07.2015 року про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ САМТЕР ГРУП . Вказано, що згідно з даними Реєстру платників ПДВ 28.12.2018 відновлено реєстрацію ТОВ САМТЕР ГРУП , як платника ПДВ, шляхом внесення до реєстру запису про реєстрацію з дати початку первинної реєстрації платником ПДВ - 05.03.2015. Стосовно відновлення показників в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ ТОВ САМТЕР ГРУП суми податку на додану вартість у розмірі 12232879,74 грн. зазначено, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2016 року у справі № 820/537/16 дії ДФС не визнано протиправними та не зобов`язано до вчинення будь-яких дій.
Вважаючи незаконними дії податкового органу, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Позивач з посиланням на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2016 року по справі №820/537/16 зазначає, що має право на реєстраційний ліміт ПДВ і його наступне не відображення ДФС України є протиправним та завдає матеріальної шкоди підприємству.
Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі по тексту ПК України) єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 20.2 ст.20 ПК України встановлено, що Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з Порядком електронного адміністрування ПДВ затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року №569 періодичність, структура та формат обміну інформацією і реєстрами платників податку, необхідними для функціонування системи електронного адміністрування податку, визначаються ДФС та Казначейством.
Суд зазначає, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2016 року по справі №820/537/16 не було зобов`язано Державну фіскальну службу України вчиняти будь-які дії щодо забезпечення відображення суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в Системі електронного адміністрування ПДВ в розмірі 12232879,74 грн.
При цьому, позивачем не надано доказів заміни боржника у справі №820/537/16 на Державну фіскальну службу України.
Питання елекронного адміністрування податку на додану вартість регулюється нормами статті 200-1 Податкового кодексу України (далі по тексту ПК України).
Так, відповідно до п. 200-1.1 ст. 200-1 Податкового кодексу України Система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Відповідно до п.200-1.3 ст.200-1 ПК України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (УНакл), обчислену за такою формулою:
УНакл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ; де:
УНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес-перевізником;
УПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті.
Під час розрахунку показника ?ПопРах також враховується сума коштів у разі проведення органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, розрахунків платника податку з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України в рахунок погашення заборгованості з податку. При цьому для поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку враховується в межах проведених розрахунків з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов`язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати яких настав, що обліковується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, до виконання в повному обсязі за коригуючими реєстрами.
Порядок та строки врахування таких сум у системі електронного адміністрування податку встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Не враховуються в обрахунку показника ?ПопРах суми, зараховані на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку з:
а) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг (крім зернових та технічних культур та продукції тваринництва, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу);
б) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу;
в) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання продукції тваринництва, визначеної у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу.
?Овердрафт - сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу.
Показник ?Овердрафт щокварталу (протягом перших шести робочих днів такого кварталу) підлягає автоматичному перерахунку з урахуванням показника середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців станом на дату такого перерахунку, були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу. Такий перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком.
Платникам податку, які станом на 1 січня 2016 року зареєстровані платниками податку на додану вартість менш як 12 звітних (податкових) місяців, а також платникам, зареєстрованим платниками податку на додану вартість після 1 січня 2016 року, - таке збільшення здійснюється протягом перших шести робочих днів кварталу, що настає за кварталом, в якому строк такої реєстрації досягає 12 звітних (податкових) місяців.
УНаклВид - загальна сума податку за складеними платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
УВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань та результатів перевірок, що проводяться відповідно до цього Кодексу;
УПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Показники формули, визначеної цим пунктом, обраховуються з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку показників УНаклОтр та УНаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників УНаклОтр, УНаклВид та УМитн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року.
Під час обрахунку суми УНакл також використовуються показники, визначені пунктами 34, 34-1 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу.
Сума ?Накл платника, реорганізованого шляхом приєднання, злиття, перетворення, сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи, використовується під час обрахунку суми ?Накл правонаступника такого платника податку.
Сума ?Накл платника, реорганізованого шляхом поділу (з якого здійснюється виділ), сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи такого платника (державної реєстрації створення юридичної особи правонаступника), використовується під час обрахунку суми ?Накл правонаступника такого платника податку пропорційно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом.
Відповідно до п. 200-1.5 ст. 200-1 ПК України з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов`язань та суми податкового боргу з податку. При цьому перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у складених податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов`язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.
При цьому, згідно з п. 200-1.7 ст. 200-1 Податкового кодексу України кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 200-1.5 статті 200-1 цього Кодексу, та погашення податкового боргу з податку на додану вартість.
Таким чином, з огляду на положення ст. 200-1 ПК України система електронного адміністрування ПДВ - це централізована інформаційно-аналітична база даних ДФС. яка відображає показники відповідного платника податків щодо розміру ліміту сум ПДВ на яку платник має право зареєструвати податкові накладні, розрахунки коригування до податкових накладних.
Тобто, реєстраційний ліміт не є грошовими коштами, а є цифровим значенням та обчислюється за формулою, визначеною п. 200-1.3 ст. 200-1 ПК України, у межах якого платник має право зареєструвати податкові накладні, розрахунки коригування до податкових накладних.
Згідно з п. 200-1.8 ст.200-1 ПК України після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.
Так, сума реєстраційного ліміту, яка була наявна у позивача, була сформована виключно за рахунок суми податку за отриманими податковими накладними (ХНаклОтр). Тобто, позивачем у даному випадку не було перераховано до Державного бюджету України або на свій рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ грошових коштів, а тому не може мати місце нанесення підприємству матеріальних збитків.
Відповідно до ч.1, ч.2 статті 22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Так, заявлена позивачем сума шкоди становить 37184778,50 грн., у тому числі: 12232879,74 грн. основної шкоди, 5710416,67 грн. втрат від інфляції, 1541343,00 грн.- три проценти річних, 17700139,10 грн. - пеня.
Як зазначено вище, в силу приписів статті 200-1 Податкового кодексу України та положень порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстраційний ліміт в системі електронного адміністрування ПДВ не є грошовими коштами або електронними грошима, а є цифровим значенням, у межах якого платник має право зареєструвати податкові накладні, розрахунки коригування до податкових накладних, а тому не може мати місце матеріальна шкода.
Позивачем не доведено того, що Державною фіскальною службою України було завдано збитки підприємству у розмірі 12232879,74 грн. При цьому, позивачем вказано неможливість провадити господарську діяльність через відсутність реєстраційного ліміту. Проте, позивачем не надано належних доказів порушення підприємством господарських зобов`язань внаслідок відсутності ліміту, не надано доказів наявності кредиторської заборгованості або інших обставин у вигляді несприятливих наслідків для позивача у вигляді понесення збитків.
Враховуючи викладене, суд вважає, що у спірних правовідносинах відповідачем не порушено прав позивача, протилежного судовим розглядом не встановлено, а позивачем не доведено.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні заявлених позовних вимог.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на те, що позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин, то у суду відсутні підстави для задоволення позову.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "САМТЕР ГРУП" (61022, Харківська обл., місто Харків, Шевченківський район, майдан Свободи, будинок 5, кімната 963/2) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8), Державної Казначейської Служби України (01601, м. Київ, вул. Бастіонна, 6) про визнання незаконними дії та стягнення матеріальної шкоди - відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 14.02.2020 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2020 |
Оприлюднено | 17.02.2020 |
Номер документу | 87588356 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні