Рішення
від 13.02.2020 по справі 560/3931/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3931/19

РІШЕННЯ

іменем України

13 лютого 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В., розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" в особі керівника-директора Голубйовського Євгена Валентиновича до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державна податкова служба України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

ТОВ "Смарт-Ойл" звернулося до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- №1334382/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №2 від 25.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334394/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №22 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334392/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №18 від 30.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334428/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №15 від 29.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334387/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №11 від 28.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334385/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №8 від 27.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1338212/42499395 від 26.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №20 від 30.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних

- №1334384/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №5 від 27.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334386/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №9 від 28.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334383/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №3 від 26.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1338208/42499395 від 26.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №17 від 29.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1338211/42499395 від 26.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №14 від 29.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334390/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №23 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1338204/42499395 від 26.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №25 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "Смарт-Ойл":

- №2 від 25.10.2019 датою її фактичного надходження - 25.10.2019;

- №22 від 31.10.2019 датою її фактичного надходження - 31.10.2019;

- №18 від 30.10.2019 датою її фактичного надходження - 30.10.2019;

- №15 від 29.10.2019 датою її фактичного надходження - 29.10.2019;

- №11 від 28.10.2019 датою її фактичного надходження - 28.10.2019

- №8 від 27.10.2019 датою її фактичного надходження - 27.10.2019;

- №20 від 30.10.2019 датою її фактичного надходження - 30.10.2019;

- №5 від 27.10.2019 датою її фактичного надходження - 27.10.2019;

- №9 від 28.10.2019 датою її фактичного надходження - 28.10.2019;

- №3 від 26.10.2019 датою її фактичного надходження - 26.10.2019;

- №17 від 29.10.2019 датою її фактичного надходження - 29.10.2019;

- №14 від 29.10.2019 датою її фактичного надходження - 29.10.2019;

- №23 від 31.10.2019 датою її фактичного надходження - 31.10.2019;

- №25 від 31.10.2019 датою її фактичного надходження - 31.10.2019.

В обґрунтування позовних вимог, підприємство посилалось на те, що з метою виконання власного податкового зобов`язання у зв`язку із здійсненням господарських операцій на підставі укладених із покупцями договорів купівлі-продажу пального ТОВ "Смарт-Ойл" складено та подано до органу податкового контролю 14 податкових накладних. Після зупинення реєстрації вказаних накладних, на виконання вимог повідомлень Головного управління ДПС у Хмельницькій області, ТОВ "Смарт-Ойл" подано в електронній формі відповідні пояснення щодо підстав формування податкових накладних та в повному обсязі надано документи, які підтверджують здійснення позивачем або його контрагентами відповідних господарських операцій. На думку позивача, їх контролюючий орган не взяв до уваги, а відмовив у реєстрації податкових накладних, та як на підставу для відмови у реєстрації частини податкових накладних, вказав на те, що позивачем не надано розрахункові документи, довіреності на отримання товару, а також те, що всупереч наявності зобов`язання покупця щодо здійснення попередньої оплати вартості пального відповідно до укладених між позивачем та покупцями договорів купівлі-продажу пального, сторонами вказаних правочинів порушено порядок проведення розрахунків.

Окрім того, підставою відмови у реєстрації частини податкових накладних стало також те, що позивач не надав первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Позивач вважає протиправними спірні Рішення про відмову комісії Головного управління ДПС України у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в реєстрації податкових накладних та просить їх скасувати зареєструвати.

Від представників відповідачів на адресу суду надійшли відзиви на позовну заяву, згідно якого відповідач вказав, що при прийнятті оскаржуваного рішення враховано усі надані платником податків документи, в наслідок чого встановлено порушенням вимог нормативно-правових актів на які зроблено посилання у відзиві на позовну заяву.

Зокрема, пояснили, що податкові накладні №14 від 29.10.2019, №17 від 29.10.2019, №20 від 30.10.2019 та №25 від 31.10.2019 зареєстровані у визначеному законодавством порядку, що підтверджується рішеннями Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.11.2019 №1334393/42499395 про реєстрацію за ТОВ "Смарт-Ойл" податкової накладної №20 від 30.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; №1334388/42499395 про реєстрацію за ТОВ "Смарт-Ойл" податкової накладної №14 від 29.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; №1334391/42499395 про реєстрацію за ТОВ "Смарт-Ойл" податкової накладної №17 від 29.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; №1334389/42499395 про реєстрацію за ТОВ "Смарт-Ойл" податкової накладної №25 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зазначає, що Комісія Головного управління ДПС у Хмельницькій області діяла виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами, у межах повноважень наданих чинним законодавством. Оскаржувані рішення винесені відповідно до норм чинного законодавства, на основі тих матеріалів, що були надані позивачем, саме тому останні є законними та обґрунтованими, а підстави для їх скасування та задоволення позову - відсутні.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 13.12.2019 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в даній справі та призначив її до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) осіб.

Ухвалою від 03.01.2020 у задоволенні клопотання відповідачів про розгляд справи з викликом (повідомленням) сторін суд відмовив.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що ТОВ "Смарт-Ойл" (код ЄДРПОУ 42499395) згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадський формувань з 26.09.2018 зареєстроване як юридична особа №16731020000017188 та здійснює діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами (46.12).

Позивач зареєстрований як платник податку на додану вартість та платник акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, що підтверджується витягами з відповідних реєстрів, а також отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.

16.08.2019 між ТОВ "Смарт-Ойл" та ТОВ "Альянс Ойл Україна" укладено генеральний договір поставки нафтопродуктів № 71986, згідно умов якого, ТОВ "Альянс Ойл Україна" зобов`язалось здійснювати передачу у власність ТОВ "Смарт-Ойл", а останнє - приймати та сплачувати на користь ТОВ "Альянс Ойл Україна" вартість отриманих нафтопродуктів в порядку та на умов, визначених цим договором.

На виконання умов зазначеного правочину, ТОВ "Альянс Ойл Україна" передало у власність ТОВ "Смарт-Ойл" наступні нафтопродукти: дизельне паливо об`ємом 10500 літрів, бензин об`ємом 2000 літрів, що підтверджується відповідними видатковими накладними від 25.10.2019 та 29.10.2019.

24.10.2019 між ТОВ "Смарт-Ойл" (Продавець) та Покупцями, а саме: ТОВ "СК ДП Трейд", ТОВ "КС-Моптаж", ФОП Хмелою ОСОБА_1 , ТОВ "Проскурів-Агро", ТОВ "Весттехсервіс" укладено договори купівлі-продажу пального з використанням смарт-карт.

Відповідно до положень вказаних вище договорів купівлі-продажу пального з використанням смарт-карт ТОВ "Смарт-Ойл" здійснювало продаж на користь зазначених покупців отриманих у ТОВ "Альянс Ойл Україна" нафтопродуктів.

З метою виконання власного податкового зобов`язання щодо реєстрації податкових накладних, у зв`язку із здійсненням господарських операцій, на підставі укладених із покупцями договорів купівлі-продажу пального з використанням смарт-карт ТОВ "Смарт-Ойл" складено та подано до органу податкового контролю 14 податкових накладних: №2 від 25.10.2019, №22 від 31.10.2019, №18 від 30.10.2019, №15 від 29.10.2019, №11 від 28.10.2019, №8 від 27.10.2019, №20 від 30.10.2019, №5 від 27.10.2019, №9 від 28.10.2019, №3 від 26.10.2019, №17 від 29.10.2019, №14 від 29.10.2019, №23 від 31.10.2019, №25 від 31.10.2019.

Згідно квитанцій реєстрацію вказаних вище податкових накладних було зупинено, оскільки вказані податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

На виконання зобов`язань, ТОВ "Смарт-Ойл" подало в електронній формі відповідні пояснення щодо підстав формування податкових накладних та надало документи, які підтверджують здійснення позивачем або його контрагентами відповідних господарських операцій, що підтверджується повідомленнями про подання пояснень та копій документів від 18.11.2019.

21.11.2019 рішеннями контролюючого органу №1334382/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 25.10.2019; №1334394/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №22 від 31.10.2019; №1334392/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №18 від 30.10.2019; №1334428/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 29.10.2019; №1334387/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №11 від 28.10.2019; №1334385/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 27.10.2019; №1334384/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 27.10.2019; №1334386/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №9 від 28.10.2019; №1334383/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 26.10.2019; №1334390/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №23 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

26.11.2019 рішеннями контролюючого органу №1338212/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 30.10.2019; №1338208/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 29.10.2019; №1338211/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №14 від 29.10.2019; №1338204/42499395 відмовлено у реєстрації податкової накладної №25 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зазначені вищі рішення, на переконання позивача, є неправомірним та такими, що підлягають скасуванню судом, у зв`язку з чим, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав з даним позовом.

IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок №117, чинний на момент існування спірних правовідносин) у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 12-13 Порядку №117, чинного на момент існування спірних правовідносин, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначається, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно пункту 14 Порядку №117, чинного на момент існування спірних правовідносин, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 21 Порядку №117, чинного на момент існування спірних правовідносин, підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є, зокрема, ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку.

Як встановив суд, підставою для відмови у реєстрації частини податкових накладних, контролюючий орган вказав на те, що позивачем не надано розрахункові документи, довіреності на отримання товару, а також те, що всупереч наявності зобов`язання покупця щодо здійснення попередньої оплати вартості пального відповідно до укладених між позивачем та покупцями договорів купівлі-продажу пального, сторонами вказаних правочинів порушено порядок проведення розрахунків.

Окрім того, підставою відмови у реєстрації іншої частини податкових накладних стало також те, що позивач не надав первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Суд дослідив надані позивачем документи, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами. Зазначені документи були надані також контролюючому органу.

У зв`язку з цим, суд вважає, що податкові накладні №2 від 25.10.2019, №22 від 31.10.2019, №18 від 30.10.2019, №15 від 29.10.2019, №11 від 28.10.2019, №8 від 27.10.2019, №20 від 30.10.2019, №5 від 27.10.2019, №9 від 28.10.2019, №3 від 26.10.2019, №17 від 29.10.2019, №14 від 29.10.2019, №23 від 31.10.2019, №25 від 31.10.2019 були оформлені ТОВ "Смарт-Ойл" у повній відповідності до приписів податкового законодавства.

У Рішенні від 20.10.2011 у справі "Rysovskyy v. Ukraine" Суд Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип "належного урядування" передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб ("Beyeler v. Italy", "Oneryildiz v. Turkey", "Megadat.com S.r.l. v. Moldova", "Moskal v. Poland"). На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Lelas v. Croatia" і "Toscuta and Others v. Romania") і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (Oneryildiz v. Turkey", та "Beyeler v. Italy").

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Lelas v. Croatia").

Суд звертає увагу на те, що отримана позивачем квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної містила загальну фразу про необхідність надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Тобто, контролюючим органом не було вказано про необхідність надання виключно документів (оскільки згідно вказаного вислову "та/або" позивачу була надана можливість надання лише пояснень), при цьому пропозиція надання документів вказана без конкретизації їх переліку, та без вказівки на норму права, котра такий містить.

Проте контролюючий орган має конкретизувати перелік документів, необхідних для виконання покладених на нього функцій, для того, щоб платник податку чітко розумів адресовану йому вимогу. Пред`явлення контролюючим органом до платника податків загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації та без посилання на відповідну норму права є неконкретизованою та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів (або пояснень щодо них) за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд. Також це виключає можливість такого органу в подальшому застосовувати до такого платника податків негативні наслідки, пов`язані із ненаданням певного документу.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.07.2019 у справі № 140/2160/18, в якій суд дійшов висновку, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт 6 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Прийняття протиправного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної зупинення реєстрації податкової накладної є передумовою прийняття відповідного рішення Комісії.

Суд зауважує, що у спірних рішеннях Головного управління ДПС України у Хмельницькій області від 21.11.2019: №1334382/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 25.10.2019; №1334394/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №22 від 31.10.2019; №1334392/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №18 від 30.10.2019; №1334428/42499395, якимвідмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 29.10.2019; №1334387/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №11 від 28.10.2019; №1334385/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 27.10.2019; №1334384/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 27.10.2019; №1334386/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №9 від 28.10.2019; №1334383/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 26.10.2019; №1334390/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №23 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та від 26.11.2019: №1338212/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 30.10.2019; №1338208/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 29.10.2019; №1338211/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №14 від 29.10.2019; №1338204/42499395, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №25 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних не зазначено, які саме з документів поданих ТОВ "Смарт-Ойл" не були подані для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, відтак суд вважає, що спірні рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняті з порушенням принципу "належного урядування", без дотримання процедур, визначених законодавством, а отже, підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 19, 20 Постанови КМУ "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині, а задоволення позовних вимог щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Суд не бере до уваги посилання відповідача, що податкові накладні №14 від 29.10.2019, №17 від 29.10.2019, №20 від 30.10.2019 та №25 від 31.10.2019 зареєстровані у визначеному законодавством порядку, оскільки в матеріалах справи знаходиться витяг з програмного забезпечення для подання звітності "М ОСОБА_2 ", за змістом якого вбачається те, що статус реєстрації вказаних податкових накладних станом на 13.02.2020 визначено як "Зупиненні", тобто не зареєстровані.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів, що діяв у межах закону при прийнятті оскаржуваного рішення

Разом з тим, відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд встановив, що при зверненні до суду з даним адміністративним позовом, позивач сплатив судовий збір в розмірі 26894,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №38 від 29.11.2019 на суму 3842,00грн. та №60 від 12.12.2019 на суму 23052,00 грн., відтак понесені судові витрати (судовий збір) необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області та ДПС України в рівних частинах.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- №1334382/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №2 від 25.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334394/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №22 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334392/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №18 від 30.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334428/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №15 від 29.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334387/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №11 від 28.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334385/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №8 від 27.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1338212/42499395 від 26.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №20 від 30.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних

- №1334384/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №5 від 27.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334386/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №9 від 28.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334383/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №3 від 26.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1338208/42499395 від 26.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №17 від 29.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1338211/42499395 від 26.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №14 від 29.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1334390/42499395 від 21.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №23 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1338204/42499395 від 26.11.2019 про відмову ТОВ "Смарт-Ойл" у реєстрації податкової накладної №25 від 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "Смарт-Ойл": №2 від 25.10.2019, №22 від 31.10.2019, №18 від 30.10.2019, №15 від 29.10.2019, №11 від 28.10.2019, №8 від 27.10.2019, №20 від 30.10.2019, №5 від 27.10.2019, №9 від 28.10.2019, №3 від 26.10.2019, №17 від 29.10.2019, №14 від 29.10.2019, №23 від 31.10.2019, №25 від 31.10.2019 датою їх фактичного надходження до контролюючого органу.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" судові витрати (судовий збір) в розмірі 13447 (тринадцять тисяч чотириста сорок сім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" судові витрати (судовий збір) в розмірі 13447 (тринадцять тисяч чотириста сорок сім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 13 лютого 2020 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" (вул. Київська, 4, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29008 , код ЄДРПОУ - 42499395) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головуючий суддя В.В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2020
Оприлюднено17.02.2020
Номер документу87588934
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/3931/19

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 12.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Постанова від 12.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні