ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 лютого 2020 року Чернігів Справа № 620/3566/19
Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Ткаченко О.Є., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (без повідомлення сторін) адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Семенівське АТП Автосервіс про стягнення штрафу,
У С Т А Н О В И В:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) звернулась до суду з позовом до Приватного акціонерного товариства Семенівське АТП Автосервіс , в якому просить стягнути штраф в сумі 3400 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 05.09.2019 НКЦПФР прийнято постанову про застосування до ПрАТ Семенівське АТП Автосервіс штрафних санкцій у сумі 3400,00 грн за правопорушення на ринку цінних паперів. Однак, вказані штрафні санкції сплачені відповідачем не були, що стало підставою для звернення уповноваженого органу до суду.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 06.12.2019 позовну заяву залишено без руху. У встановлений строк недоліки позовної заяви усунуто, позовна заява приведена у відповідність до вимог статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою судді від 24.12.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Вищезазначену ухвалу суду надіслано ПрАТ Семенівське АТП Автосервіс за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Однак, поштове відправлення повернуто не врученим з незалежних від суду причин. Отже, враховуючи вимоги частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом враховано таке.
ПрАТ Семенівське АТП Автосервіс є емітентом цінних паперів, а саме простих іменних акцій (свідоцтво від 11.11.2010 №07/24/1/10).
Разом з тим, відповідач не розкрив регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік, як це передбачено Положенням, затвердженим рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826.
У зв`язку з наведеним, за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.9-15) уповноваженою особою НКЦПФР прийнято постанову від 05.09.2019 №341-СХ-7-Е, відповідно до якої до ПрАТ Семенівське АТП Автосервіс застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 3400 грн за нерозміщення регулярної річної інформації емітента цінних паперів за 2018 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (а.с. 17-18).
Листом від 11.09.2019 вищезазначена постанова надіслана НКЦПФР відповідачу за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень №5 (а.с.19).
Оскільки сума штрафу ПрАТ Семенівське АТП Автосервіс у строки, визначенні чинним законодавством, добровільно сплачена не була, НКЦПФР звернулась до суду з відповідним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України від 30.10.1996 №448/96-ВР Про державне регулювання ринку цінних паперів в України (далі - Закон №448/96).
Відповідно до статті 1 Закону №448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною першою статті 5 Закону №448/96 передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно із частинами 1-4 статті 6 Закону №448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV Про цінні папери та фондовий ринок (далі - Закон №3480) регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (частина 4 статті 40 Закону №3480).
Згідно із пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НЦКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Разом з тим, у порушення вимог Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів ПрАТ Семенівське АТП Автосервіс не розкрило регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік.
Пунктом 14 статті 8 Закону №448/96 передбачено, що НКЦПФР має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до положень пункту 7 статті 11 Закону №448/96 НКЦПФР застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктом 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 №1470 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Судом встановлено, що постанова від 05.09.2019 №341-СХ-7-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів надіслана відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень № 5 та копією фіскального чеку (а.с.19).
Положеннями пункту 2 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій визначено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.
Статтею 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що рішення НКЦПФР про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Відповідно до положень статті 11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКЦПФР.
У матеріалах справи відсутні докази щодо оскарження відповідачем вищезазначеної постанови, а також відсутні докази щодо сплати ПрАТ Семенівське АТП Автосервіс сум штрафних санкцій за вищевказаною постановою
Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оскільки ПрАТ Семенівське АТП Автосервіс добровільно штрафні санкції не сплачено, суд вважає за необхідне стягнути їх з відповідача у повному розмірі до Державного бюджету України.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат у суду відсутні.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Семенівське АТП Автосервіс про стягнення штрафу - задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства Семенівське АТП Автосервіс (вул. Самойловича, 49, м.Семенівка, Семенівський район, Чернігівська область, 15400, код ЄДРПОУ 21398410) в дохід Державного бюджету України (рахунок по коду класифікації доходів бюджету 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , отримувач - УК у м. Чернігові/м. Чернігів/21081100, банк отримувача - Казначейство України ЕАП, код отримувача коштів - 37972758, номер рахунку (IBAN) UA838999980000031113106025454) штраф у сумі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Повний текст рішення виготовлено 13 лютого 2020 року.
Суддя О.Є. Ткаченко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2020 |
Оприлюднено | 17.02.2020 |
Номер документу | 87589455 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Ткаченко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні