ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
«16» лютого 2009 року Справа № 2а-10546/09
Категорія 6.11
Луганський окружний адміністративний суд у складі судді - Качуріної Л.С.
при секретарі - Лустіній Т.В.
за участю:
представника позивача - Лівіріна Н.В.
відповідач - не з'явився.
розглянувш и у відкритому судовому засіданні матеріали справи за адміністративни м позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Колективного підприємства «Свердловський Агробуд» про ст ягнення коштів за невиконання нормативу робочих місць , -
ВСТАНОВИВ:
11 грудня 2008 ро ку Луганське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів з вернулося до суду з позовом до Колективного підприємства «Свердловськ ий Агробуд» , в я кому зазначив , що відповідач в порушення вимог Закону України «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Україні» не працевлаштувало необхідну кількіст ь інвалідів і тому підлягає відповідальності.
Свій позов Луганське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовує тим , що у 2007 році на КП «Свердло вський Агробуд» замість 2 інвалідів працював 1 інвалід.
В порушення ст. 20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємством не було п ерераховано 11 331 , 11 грн. адміністративно-господарські санкції.
В супереч п. 5 Положення про робоче місце і нваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314 , відповідач не інформував відповідні дер жавні органи , а тому відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» нараховується пеня за порушення терміну сплат и адміністративно-господарської санкції самостійно до 15 квітня року , наступного за роком , в якому в ідбулося порушення нормативу.
У зв'язку з тим , що КП «Свердловський Агробуд» не виконал о вимоги ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалід ів в Україні» , Ф СЗІ просило стягнути з ТОВ КП «Свердловський Агробуд» на користь Держав ного бюджету України несплачені адміністративно-господарські санкції за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інваліді в у 2007 році в розмірі 11 331 , 11 грн. та пеню за порушення терміну сплати санкції в р озмірі 1010 , 19 грн. , всього 12 341 , 30 грн.
У судовому засіданні представник позива ча підтримав позов та просили його задовольнити в повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явивс я , про час , дату та місце розг ляду справи був повідомлений належним чином , причини неявки суду не доповів.
Заслухавши пояснення представника позивача , дослідивши матеріали справи , суд вважає , що позов пі длягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в України» , забезпечення прав інвалідів на працевлаштування т а оплачувану роботу , в тому числі з умовою про виконання роботи вдома , здійснюється шля хом їх безпосереднього звернення до підприємств , установ , організацій чи до держав ної служби зайнятості.
Згідно з ч.ч. 1 , 2 ст. 19 Закону України «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в України» , для підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадськи х організацій інвалідів , фізичних осіб , які використовують найману працю , установлюється нормати в робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового с кладу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб , - у кількості одного робочого місця.
Підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадськи х організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , самостійно розраховуют ь кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно д о нормативу , вс тановленого частиною першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значен ня.
Частиною 5 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» встановлено , що виконанням нормативу робочих місць у кількості , визначеній згідно з частиною першою цієї статті , вважається пр ацевлаштування підприємством , установою , організацією , у тому числі підприємством , організацією громадськ их організацій інвалідів , фізичною особою , яка використовує найману працю , інвалідів , для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до ч.8 ст. 19 Закону України «Про о снови соціальної захищеності інвалідів в України» , відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робоч их місць , перед баченого частиною першою цієї статті , мають право в порядку , передбаченому Кабінетом Міністрів Укра їни , здійснюва ти перевірки підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадських організацій ін валідів , фізич них осіб , які ви користовують найману працю , щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалі дів , подачі ним и звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , виконання нормативу роб очих місць , при значених для працевлаштування інвалідів , у тому числі шляхом зарахування , та сплати ними адміні стративно-господарських санкцій.
Частиною 1 статті 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в України» встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числі підприєм ства , організа ції громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , де середньооблікова чис ельність працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 ц ього Закону , що року сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інва лідів адміністративно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середнь ої річної заробітної плати на відповідному підприємстві , установі , організації , у тому числі підприємств і , організації громадських організацій інвалідів , фізичної особи , яка використовує найману працю , за кожне робоче місце , призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Згідно з ч.2 , 3 , 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищен ості інвалідів в України» , порушення термінів сплати адміністративно-господ арських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється вихо дячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на мом ент сплати , нар ахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно -господарських санкцій і пені підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадськи х організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , проводять відповідно до закону за рахунок прибутку , який залишається в їх розпорядженні після сплати в сіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами , організаціями , у тому числі підприєм ствами , органі заціями громадських організацій інвалідів , фізичними особами , зазначеними в частині пе ршій цієї статті , самостійно в строк до 15 квітня року , наступного за роком , в якому відбулося порушення нормативу , встановленого частиною
першою стат ті 19 цього Закону.
Крім того , відповідно до п.3 Положення пр о робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого поста новою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314 , робоче місце інваліда вв ажається створеним , якщо воно відповідає встановленим вимогам робочог о місця для інвалідів відповідної нозології , атестоване спеціальною комісією підприє мства за участю представників МСЕК , органів Держнаглядохоронпраці , громадських організаці й інвалідів , і в ведено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Також п.5 Положення про робоче місце інвал іда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Мініс трів України від 03.05.1995 року № 314 , затверджено , що підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів , включають їх до колективного договору , інформують центри зайня тості , місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для праце влаштування інвалідів.
В судовому засіданні було встановлено , що відповідач КП «Свердловський Агробуд» надавав звіт про зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2007 рік до відділення Фонду соціального захисту інвалі дів , в якому заз начило , що сере дньооблікова кількість штатних працівників облікового складу налічує 45 особу , з них пр ацює 1 інвалід , при середноьообліковій кількості штатних працівників , яким відповідно до чинно го законодавства встановлена інвалідність - 2.
Луганським обласним відділенням Фонду с оціального захисту інвалідів була проведена перевірка виконання норма тиву робочих місць , призначених для працевлаштування інвалідів та спл ати адміністративно-господарських санкцій у 2007 році на КП «Свердловськи й Агробуд» , про що складено акт від 24 листопада 2008 року.
Як вбачається з акту перевірки , КП «Свердловський Агроб уд» не виконало норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Заявлені до стягнення санкції є адмініст ративно-господарськими , відтак на них розповсюджуються загальні засади від повідальності учасників господарських відносин , визначені у статтях 216-218 , 238 , 241 Господарського кодекс у України , сист емний аналіз яких посвідчує підставу сплати за наявності складу правоп орушення , скла д якого у межах спірних правовідносин позивачем доведений.
Виходячи з того , що середньооблікова чис ельність штатних працівників облікового складу КП «Свердловський Агро буд» складає 45 осіб , то чисельність інвалідів - штатних працівників , які повинні працю вати на робочих місцях , створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України « Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» (4%) - 2 осіб.
Тобто розмір адміністративно-господарс ьких санкцій за не створення робочих місць складає 11 331 , 11 грн.
Пеня склада є 1010 , 19 грн. за пер іод з 16.04.2008 по 24.11.2008 року.
Таким чином , суд вважає поз овні вимоги обгрунтованими та такими , що підлягають задоволенню оскільки не сплачені в строк страхові внески , пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхуваль ника у безспірному порядку.
Відповідно до ч.2 ст. 94 КАС України , якщо судове рішення у хвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень , суд присуджує з іншої ст орони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати , пов'язані із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз.
Питання про розподіл судових витрат не в ирішується , та к як позивач ФСЗІ звільнений від сплати судового збору відповідно до ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 року та п ри поданні заяви не сплачував судовий збір.
На підставі викладеного , керуючись ст.ст.19 , 20 Законом України «Пр о основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , ст.ст. 2 , 17 , 158 - 163 Кодексу адміністрати вного судочинства України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністра тивний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального захис ту інвалідів до Колективного підприємства «Свердловський Агробуд» про стягнення коштів за невиконання нормативу робочих місць задовольнити повністю.
Стягнути з Колективного підприємства «С вердловський Агробуд» (юридична адреса: вул. Комсомольська 17 , м. Свердловськ , к од за ЄДРПОУ 03583255) на користь Державного бюджету України несплачені адміні стративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році в розмірі 11 331 , 11 грн. та пеню за порушенн я терміну сплати санкції в розмірі 1010 , 19 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до До нецького апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне ос карження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення , а в разі складення постанови у повному обсязі відпо відно до ст.160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти д нів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарженн я , якщо скарга п одається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оска рження.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оск арження , встан овленого Кодексом адміністративного судочинства України , якщо таку заяву не було п одано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження , але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом , постанова суду першої ін станції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанову у повному обсязі складено та підписано 21 лютого 2009 року .
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2009 |
Оприлюднено | 19.04.2010 |
Номер документу | 8759676 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні