Постанова
від 16.02.2009 по справі 2а-10546/09
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

«16» лютого 2009 року Справа № 2а-10546/09

Категорія 6.11

Луганський окружний адміністративний суд у складі судді - Качуріної Л.С.

при секретарі - Лустіній Т.В.

за участю:

представника позивача - Лівіріна Н.В.

відповідач - не з'явився.

розглянувш и у відкритому судовому засіданні матеріали справи за адміністративни м позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Колективного підприємства «Свердловський Агробуд» про ст ягнення коштів за невиконання нормативу робочих місць , -

ВСТАНОВИВ:

11 грудня 2008 ро ку Луганське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів з вернулося до суду з позовом до Колективного підприємства «Свердловськ ий Агробуд» , в я кому зазначив , що відповідач в порушення вимог Закону України «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Україні» не працевлаштувало необхідну кількіст ь інвалідів і тому підлягає відповідальності.

Свій позов Луганське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовує тим , що у 2007 році на КП «Свердло вський Агробуд» замість 2 інвалідів працював 1 інвалід.

В порушення ст. 20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємством не було п ерераховано 11 331 , 11 грн. адміністративно-господарські санкції.

В супереч п. 5 Положення про робоче місце і нваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314 , відповідач не інформував відповідні дер жавні органи , а тому відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» нараховується пеня за порушення терміну сплат и адміністративно-господарської санкції самостійно до 15 квітня року , наступного за роком , в якому в ідбулося порушення нормативу.

У зв'язку з тим , що КП «Свердловський Агробуд» не виконал о вимоги ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалід ів в Україні» , Ф СЗІ просило стягнути з ТОВ КП «Свердловський Агробуд» на користь Держав ного бюджету України несплачені адміністративно-господарські санкції за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інваліді в у 2007 році в розмірі 11 331 , 11 грн. та пеню за порушення терміну сплати санкції в р озмірі 1010 , 19 грн. , всього 12 341 , 30 грн.

У судовому засіданні представник позива ча підтримав позов та просили його задовольнити в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явивс я , про час , дату та місце розг ляду справи був повідомлений належним чином , причини неявки суду не доповів.

Заслухавши пояснення представника позивача , дослідивши матеріали справи , суд вважає , що позов пі длягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в України» , забезпечення прав інвалідів на працевлаштування т а оплачувану роботу , в тому числі з умовою про виконання роботи вдома , здійснюється шля хом їх безпосереднього звернення до підприємств , установ , організацій чи до держав ної служби зайнятості.

Згідно з ч.ч. 1 , 2 ст. 19 Закону України «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в України» , для підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадськи х організацій інвалідів , фізичних осіб , які використовують найману працю , установлюється нормати в робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового с кладу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб , - у кількості одного робочого місця.

Підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадськи х організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , самостійно розраховуют ь кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно д о нормативу , вс тановленого частиною першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значен ня.

Частиною 5 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» встановлено , що виконанням нормативу робочих місць у кількості , визначеній згідно з частиною першою цієї статті , вважається пр ацевлаштування підприємством , установою , організацією , у тому числі підприємством , організацією громадськ их організацій інвалідів , фізичною особою , яка використовує найману працю , інвалідів , для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до ч.8 ст. 19 Закону України «Про о снови соціальної захищеності інвалідів в України» , відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робоч их місць , перед баченого частиною першою цієї статті , мають право в порядку , передбаченому Кабінетом Міністрів Укра їни , здійснюва ти перевірки підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадських організацій ін валідів , фізич них осіб , які ви користовують найману працю , щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалі дів , подачі ним и звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , виконання нормативу роб очих місць , при значених для працевлаштування інвалідів , у тому числі шляхом зарахування , та сплати ними адміні стративно-господарських санкцій.

Частиною 1 статті 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в України» встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числі підприєм ства , організа ції громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , де середньооблікова чис ельність працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 ц ього Закону , що року сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інва лідів адміністративно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середнь ої річної заробітної плати на відповідному підприємстві , установі , організації , у тому числі підприємств і , організації громадських організацій інвалідів , фізичної особи , яка використовує найману працю , за кожне робоче місце , призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Згідно з ч.2 , 3 , 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищен ості інвалідів в України» , порушення термінів сплати адміністративно-господ арських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється вихо дячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на мом ент сплати , нар ахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно -господарських санкцій і пені підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадськи х організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , проводять відповідно до закону за рахунок прибутку , який залишається в їх розпорядженні після сплати в сіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами , організаціями , у тому числі підприєм ствами , органі заціями громадських організацій інвалідів , фізичними особами , зазначеними в частині пе ршій цієї статті , самостійно в строк до 15 квітня року , наступного за роком , в якому відбулося порушення нормативу , встановленого частиною

першою стат ті 19 цього Закону.

Крім того , відповідно до п.3 Положення пр о робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого поста новою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314 , робоче місце інваліда вв ажається створеним , якщо воно відповідає встановленим вимогам робочог о місця для інвалідів відповідної нозології , атестоване спеціальною комісією підприє мства за участю представників МСЕК , органів Держнаглядохоронпраці , громадських організаці й інвалідів , і в ведено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Також п.5 Положення про робоче місце інвал іда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Мініс трів України від 03.05.1995 року № 314 , затверджено , що підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів , включають їх до колективного договору , інформують центри зайня тості , місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для праце влаштування інвалідів.

В судовому засіданні було встановлено , що відповідач КП «Свердловський Агробуд» надавав звіт про зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2007 рік до відділення Фонду соціального захисту інвалі дів , в якому заз начило , що сере дньооблікова кількість штатних працівників облікового складу налічує 45 особу , з них пр ацює 1 інвалід , при середноьообліковій кількості штатних працівників , яким відповідно до чинно го законодавства встановлена інвалідність - 2.

Луганським обласним відділенням Фонду с оціального захисту інвалідів була проведена перевірка виконання норма тиву робочих місць , призначених для працевлаштування інвалідів та спл ати адміністративно-господарських санкцій у 2007 році на КП «Свердловськи й Агробуд» , про що складено акт від 24 листопада 2008 року.

Як вбачається з акту перевірки , КП «Свердловський Агроб уд» не виконало норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Заявлені до стягнення санкції є адмініст ративно-господарськими , відтак на них розповсюджуються загальні засади від повідальності учасників господарських відносин , визначені у статтях 216-218 , 238 , 241 Господарського кодекс у України , сист емний аналіз яких посвідчує підставу сплати за наявності складу правоп орушення , скла д якого у межах спірних правовідносин позивачем доведений.

Виходячи з того , що середньооблікова чис ельність штатних працівників облікового складу КП «Свердловський Агро буд» складає 45 осіб , то чисельність інвалідів - штатних працівників , які повинні працю вати на робочих місцях , створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України « Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» (4%) - 2 осіб.

Тобто розмір адміністративно-господарс ьких санкцій за не створення робочих місць складає 11 331 , 11 грн.

Пеня склада є 1010 , 19 грн. за пер іод з 16.04.2008 по 24.11.2008 року.

Таким чином , суд вважає поз овні вимоги обгрунтованими та такими , що підлягають задоволенню оскільки не сплачені в строк страхові внески , пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхуваль ника у безспірному порядку.

Відповідно до ч.2 ст. 94 КАС України , якщо судове рішення у хвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень , суд присуджує з іншої ст орони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати , пов'язані із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз.

Питання про розподіл судових витрат не в ирішується , та к як позивач ФСЗІ звільнений від сплати судового збору відповідно до ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 року та п ри поданні заяви не сплачував судовий збір.

На підставі викладеного , керуючись ст.ст.19 , 20 Законом України «Пр о основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , ст.ст. 2 , 17 , 158 - 163 Кодексу адміністрати вного судочинства України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністра тивний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального захис ту інвалідів до Колективного підприємства «Свердловський Агробуд» про стягнення коштів за невиконання нормативу робочих місць задовольнити повністю.

Стягнути з Колективного підприємства «С вердловський Агробуд» (юридична адреса: вул. Комсомольська 17 , м. Свердловськ , к од за ЄДРПОУ 03583255) на користь Державного бюджету України несплачені адміні стративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році в розмірі 11 331 , 11 грн. та пеню за порушенн я терміну сплати санкції в розмірі 1010 , 19 грн.

Постанова суду може бути оскаржена до До нецького апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне ос карження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення , а в разі складення постанови у повному обсязі відпо відно до ст.160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти д нів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарженн я , якщо скарга п одається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оска рження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оск арження , встан овленого Кодексом адміністративного судочинства України , якщо таку заяву не було п одано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження , але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом , постанова суду першої ін станції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 21 лютого 2009 року .

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2009
Оприлюднено19.04.2010
Номер документу8759676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10546/09

Постанова від 16.02.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні