Ухвала
від 11.02.2020 по справі п/320/824/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

11 лютого 2020 року м. Київ № П/320/824/20

Суддя Київського окружного адміністративного суду Дудін С. О., розглянувши позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Васт-Транс" до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправним та скасування наказу,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Васт-Транс" з позовом до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправним та скасування наказу Міністерства інфраструктури України від 28.12.2019 №996.

Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

З`ясовуючи відповідність позовної заяви вказаним вимогам, суд зазначає таке.

Відповідно до частини першої статті 27 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України чи іншого суб`єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України, крім випадків, визначених цим Кодексом, адміністративні справи з приводу оскарження рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та рішень у сфері державної допомоги суб`єктам господарювання, адміністративні справи за позовом Антимонопольного комітету України у сфері державної допомоги суб`єктам господарювання, адміністративні справи, відповідачем у яких є дипломатичне представництво чи консульська установа України, їх посадова чи службова особа, а також адміністративні справи про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

Пунктами 18-19 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у цьому Кодексі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

- нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування;

- індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

У позовній заяві позивач просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства інфраструктури України від 28.12.2019 №996.

Вказаним наказом затверджено Протокол №34 Комісії з розгляду питань, пов`язаних з оформленням, видачею, обліком та аналізом ефективності використання дозволів на поїздку по територіях іноземних держав від 24.12.2019.

З Протоколу №34 від 24.12.2019 вбачається, що Комісією з розгляду питань, пов`язаних з оформленням, видачею, обліком та аналізом ефективності використання дозволів на поїздку по територіях іноземних держав на засідання було, зокрема, вирішено:

- рекомендувати Державній службі України з питань безпеки на транспорті здійснювати оформлення та видачу дозволів Республіки Польща тим перевізникам, в яких завантаження підтверджується документами, датованими раніше та включно з датою публікації наказу Міністерства інфраструктури України від 02.12.2019 №831 на ПВД "Бориспіль" (у кількості наявного залишку дозволів універсальний Євро-3 - 9 шт. та універсальний Євро-4 - 10 шт.) та на ПДВ "Ковель" (у кількості наявного залишку дозволів універсальний Євро-3 - 8 шт. та універсальний Євро-4 - 8 шт.);

- рекомендувати Державній службі України з питань безпеки на транспорті здійснювати видачу дозволів правонаступникам юридичних осіб у разі відображення інформації про правонаступництво в установчих документах;

- рекомендувати Державній службі України з питань безпеки на транспорті здійснювати оформлення дозволів Нідерландів у кількості 1500 штук з номерами 00001-01500 та Франції у кількості 300 штук з номерами 2501-2800 тим перевізникам, транспортні засоби яких здійснили найбільшу кількість перевезень до цих країн протягом 2019 року відповідно до Додатків №1, 2;

- надати можливість перевізникам, які отримають дозволи Нідерландів, самостійно визначати номери транспортних засобів, на які будуть оформлюватися зазначені дозволи;

- встановити вимогу щодо оформлення Державною службою України з безпеки на транспорті нерозподіленого залишку дозволів Республіки Польща тим перевізникам, які зроблять їх попереднє замовлення за допомогою електронного кабінету перевізника, окрім тих дозволів, які вирішено видавати на ПВД "Бориспіль" і "Ковель", тим перевізникам, в яких завантаження підтверджується документами, датованими раніше та включно з датою публікації наказу Міністерства інфраструктури України від 02.12.2019 №831;

- рекомендувати Міністерству інфраструктури України ввести додаткові обмеження тимчасового характеру, крім тих, які введені у додатку 2 до Порядку оформлення і видачі дозволів на поїздку по територіях іноземних держав при виконанні перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, їх обміну та обліку, затвердженому наказом Міністерства транспорту України від 20.08.2004 №757 (далі Порядок №757), відносно дозволів на 2020 рік: (Австрія (усі види) - на завантажені до Австрії автотранспорті засоби; Азербайджан (усі види) - на АТЗ, які відповідають екологічним параметрам Євро-3 та вище; Бельгія (універсальний) - на АТЗ, які відповідають екологічним параметрам Євро-3 та вище; Італія (універсальний Євро-3, універсальний Євро-5, універсальний Євро-6) - на завантажені до Італії АТЗ); Казахстан (транзитний) - на завантажені АТЗ у транзитному сполученні по території Казахстану; Латвія (універсальний) - на АТЗ, які відповідають екологічним параметрам Євро-3 та вище та повна маса яких перевищує 10 тонн; Норвегія (універсальний) - на АТЗ, повна маса яких перевищує 10 тонн); Румунія (універсальний) - на завантажені до Румунії або транзитом по її території АТЗ, які відповідають екологічним параметрам Євро-3 та вище, повна маса яких перевищує 10 тонн; Румунія (в/з третіх країн) - на завантажені до Румунії АТЗ, які відповідають екологічним параметрам Євро-3 та вище, повна маса яких не перевищує 10 тонн; Словаччина (двосторонній) - на завантажені до Словаччини АТЗ, які відповідають екологічним параметрам Євро-3 та вище, повна маса яких не перевищує 10 тонн; Угорщина (двосторонній "Євро-3 безпечний") - на завантажені АТЗ у двосторонньому сполучені між Україною та Угорщиною, які відповідають екологічним параметрам "Євро-3 безпечний" та вище, та повна маса яких перевищує 10 тонн; Угорщина (транзитний "Євро-3 безпечний") - на завантажені у транзитному сполучені по території Угорщини АТЗ, які відповідають екологічним параметрам "Євро-3 безпечний" та вище, та повна маса яких перевищує 10 тонн; Франція (універсальний Євро-5) - на АТЗ, повна маса яких перевищує 10 тонн; дозволи ОЧЕС - на завантажені до Румунії або Туреччини АТЗ, які відповідають екологічним параметрам Євро-3 та вище, та повна маса яких перевищує 10 тонн; дозволи ТРАСЕКА - на звантажені до Румунії або Туреччини АТЗ, які відповідають екологічним параметрам Євро-3 та вище, та повна маса яких перевищує 10 тонн);

- рекомендувати Державній службі України з питань безпеки на транспорті впровадити оформлення та видачу дозволів на поїздку територією іноземних держав під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні автомобільним перевізникам, які зробили їх попереднє замовлення (електронне бронювання) бланків дозволів через транспортний портал електронних послуг в рамках реалізації відповідного пілотного проекту не пізніше, як за 15 днів до дати видачі. При цьому забезпечити співвідношення кількості бланків дозволів, доступних для попереднього замовлення (електронного бронювання), до кількості бланків дозволів, за замовленням яких автомобільні перевізники звертаються одразу на ПВД - 60%/40%;

- рекомендувати Державній службі України з питань безпеки на транспорті здійснювати: 1) щомісячну централізовану та упорядковану передачу з апарату Укртрансбезпеки по ПВД дозволів Республіки Польща квоти 2020 року у кількості 1/12 від залишку річної квоти, що становить 150 000 дозволів без унесення протягом року змін до рішення у частині збільшення місячної кількості дозволів для їх видачі; 2) оформлення дозволів відповідно до нижченаведених обмежень тимчасового характеру, що не поширюються на транспортні засоби, які здійснюють перевезення пошти, медикаментів, легкових автомобілів, контейнерів, наливних вантажів (цистерни), АТЗ з відкритими напівпричепами та причепами-платформами, скловози, АТЗ, призначені для перевезення негабаритних та великогабаритних вантажів, у тому числі: Польща (універсальний всі види) - оформлення та видачу дозволів здійснювати лише на завантажені АТЗ, які відповідають екологічним параметрам Євро-3 та вище, повна маса яких перевищує 10 тонн. Крім того, здійснювати оформлення та видачу лише одного дозволу на транспортний засіб, який здійснює перевезення територією Республіки Польща, навіть за умови зміни виду перевезення під час одного кругорейсу; Польща (транзитний Євро-4 та вище) - оформлення та видачу дозволів здійснювати лише на завантажені АТЗ, які здійснюють транзитне перевезення по території Польщі в напрямках Німеччини та Чехії, які відповідають екологічним параметрам Євро-4 та вище, повна маса яких перевищує 10 тонн. При цьому, у разі звернення автомобільних перевізників на ПВД для оформлення та видачі дозволів, які було попередньо замовлено (заброньовано в електронному вигляді) не пізніше, як за 15 днів до дати звернення на ПВД для його оформлення та видачі, перевіряти наявність документів, що підтверджують завантаження, безпосередньо перед друком такого дозволу та видачі його перевізнику;

- рекомендувати Міністерству інфраструктури України та Державній службі України з питань безпеки на транспорті провести протягом січня 2010 року обговорення з представниками ринку автомобільних перевезень щодо запровадження сервісу попереднього замовлення (електронне бронювання) дозволів та можливих механізмів розподілу дозволів;

- питання щодо механізму розподілу дозволів Республіки Польща квоти 2020 року, а також дозволів Австрії, Італії, Румунії, Туреччини (порожні), Угорщини (без оплати податку) та Фінляндії (в/з третіх країн) квоти 2020 року серед перевізників-резидентів розглянути після прийняття змін до Порядку;

- рекомендувати Державній службі України з питань безпеки на транспорті здійснювати щомісячно у 2020 році видачу дозволів Австрії, Італії, Румунії, Туреччини (порожні), Угорщини (без оплати податку) та Фінляндії (в/з третіх країн) у кількості 1/12 від попередніх квот дозволів на 2020 рік по цих країнах без унесення протягом року змін до рішень у частині збільшення місячної кількості дозволів для їх видачі, у тому числі тим перевізника, які зроблять їх попереднє замовлення за допомогою електронного кабінету перевізника.

Отже, рішенням Комісії, оформленим протоколом від 24.12.2019 №34, встановлені додаткові обмеження щодо видачі дозволів на поїздку по територіях іноземних держав при виконанні перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, окрім тих, які передбачені Порядком №757.

Відповідно до пункту 3.10 вказаного Порядку рішення Комісії оформлюється протоколом та затверджується наказом Міністерства інфраструктури України, що оприлюднюється шляхом розміщення на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.

Суд зауважує, що юридична наука визначає, що нормативно-правові акти - це правові акти управління, які встановлюють, змінюють, припиняють (скасовують) правові норми. Нормативно-правові акти містять адміністративно-правові норми, які встановлюють загальні правила регулювання однотипних відносин у сфері виконавчої влади, розраховані на тривале застосування. Вони встановлюють загальні правила поведінки, норми права, регламентують однотипні суспільні відносини у певних галузях і, як правило, розраховані на довгострокове та багаторазове їх застосування.

Спірним наказом Міністерства інфраструктури України затверджено протокол Комісії від 24.12.2019 №34, яким, зокрема, змінено порядок оформлення та видачі дозволів на поїздку територією іноземних держав під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні автомобільним перевізникам. Такі зміни розраховані на тривале застосування (протягом 2020 року); встановлюють загальні правила регулювання однотипних відносин у сфері виконавчої влади (порядок оформлення та видачі дозволів); стосуються прав та інтересів невизначеного кола осіб. Наведені ознаки свідчать про нормативно-правовий характер оскаржуваного позивачем наказу.

Враховуючи вказане, суд вважає, що дана справа за правилами виключної підсудності підлягає розгляду окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, тобто Окружним адміністративним судом міста Києва.

Згідно з пунктом другим частини першої статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Відповідно до частин шостої та восьмої статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного пунктами 4-6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено.

Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Відповідно до частини першої статті 318 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду підлягає скасуванню з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених статтями 20, 22, 25-28 цього Кодексу.

Отже, порушення окружним адміністративним судом правил як предметної так і територіальної підсудності є підставою для скасування судового рішення з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю.

Наведене дає підстави стверджувати, що процесуальний закон забороняє адміністративним судам розглядати справи, які йому територіально не підсудні, і зобов`язує його направити таку справу на розгляд за встановленою законом підсудністю.

Керуючись статтями 25, 26, 29, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Адміністративну справу №320/824/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Васт-Транс" до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправним та скасування наказу, - передати за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.

2. Передачу справи здійснити не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

3. Копію ухвали надіслати (вручити) позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд .

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено18.02.2020
Номер документу87610285
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/320/824/20

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні