Рішення
від 11.02.2020 по справі 500/2773/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2773/19

11 лютого 2020 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Чепенюк О.В.,

за участю секретаря судового засідання Кухар О.Л.,

представника позивача Тришака О.Г.,

представника відповідачів Кущик А.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АГРО ПАРТНЕРС до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю АГРО ПАРТНЕРС (далі - ТОВ АГРО ПАРТНЕРС ) через представника адвоката Тришака Олега Григоровича звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області (далі - ГУ ДПС у Тернопільській області), Державної податкової служби України (далі - ДПС України), у якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) від 28.10.2019 №1316033/42180070, №1316036/42180070, №1316038/42180070, №1316039/42180070, №1316037/42180070, №1316034/42180070, №1316035/42180070;

- зобов`язати ДПС України прийняти та зареєструвати в ЄРПН податкові накладні: №15 від 30.03.2019, №3 від 04.05.2019, №28 від 26.04.2019, №30 від 17.04.2019, №4 від 14.05.2019, №31 від 16.04.2019, №32 від 27.04.2019.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем було сформовано податкові накладні №15 від 30.03.2019, №3 від 04.05.2019, №28 від 26.04.2019, №30 від 17.04.2019, №4 від 14.05.2019, №31 від 16.04.2019, №32 від 27.04.2019 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ, 1 378 369,74 грн за послуги з транспортного перевезення та направлено їх для реєстрації в ЄРПН. Згідно результатів обробки, вказані податкові накладні прийнято, але їх реєстрація зупинена, про що вказано у відповідних квитанціях про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН. В подальшому з метою розблокування реєстрації податкових накладних, позивачем направлено до ГУ ДПС у Тернопільській області документи на підтвердження надання послуг по перевезенню вантажів, зокрема договори перевезення укладені із замовниками, акти приймання-передачі робіт (надання послуг) по кожному із договорів, платіжні доручення, договори на поставку паливно-мастильних матеріалів, договори укладені із перевізниками, яких позивач залучав до перевезень.

Поданих позивачем документів було недостатньо для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, про що свідчать рішення №1316033/42180070, №1316036/42180070, №1316038/42180070, №1316039/42180070, №1316037/42180070, №1316034/42180070, №1316035/42180070, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних ТОВ АГРО ПАРТНЕРС №15 від 30.03.2019, №3 від 04.05.2019, №28 від 26.04.2019, №30 від 17.04.2019, №4 від 14.05.2019, №31 від 16.04.2019, №32 від 27.04.2019 в ЄРПН. Підставою зазначено ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Разом з тим, позивач зазначає, що надав контролюючому органу письмові пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення господарської операції за зупиненими податковими накладними, а тому вважає, що останні підлягають реєстрації в ЄРПН, відмовляючи у їх реєстрації відповідачі діяли протиправно, без урахування дійсних обставин.

Ухвалою судді Тернопільського окружного адміністративного суду від 10.12.2019 позовну заяву було залишено без руху. Після усунення позивачем недоліків позовної заяви, ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.12.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи відповідно до статей 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

09.01.2020 до суду від відповідачів надійшов відзив на позов (а.с.106-111). Відповідачі у відзиві на позов його заперечують, посилаючись на те, що контролюючим органом на виконання підпункту 1.6 пункту 1 листа ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 Про критерії ризиковості платника податку встановлено, що ТОВ АГРО ПАРТНЕРС підпадало під критерії ризиковості платників податку, а тому реєстрація податкових накладних була зупинена.

Позивачем надано до контролюючого органу ряд документів щодо господарських операцій по податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Однак ГУ ДПС у Тернопільській області вважало, що наданих товариством документів було недостатньо для прийняття Комісією рішення про реєстрацію спірних податкових накладних, а тому оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийнято правомірно.

Зокрема, ТОВ АГРО ПАРТНЕРС інформувало, що транспортні засоби в підприємства орендовані в фізичних осіб. При цьому, витрати на запчастини становлять найбільшу суму податкового кредиту. На даний час обсяги з придбання вдвічі перевищують обсяги постачання (вантажні перевезення). Згідно умов договору транспортних засобів, орендодавець повинен надавати акт виконання робіт на перевезення, в якому окремою графою зазначати розрахунок понесених витрат на ремонт транспорту та його заправки. Даних документів товариством не надано. Також відсутні акти списання запчастин та складські документи на їх зберігання. Не було надано й товарно-транспортних накладних, що підтверджують поставку, хоча, як зазначається в договорах перевезення, саме в них визначається маршрут перевезення.

Відповідачі вважають оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №15 від 30.03.2019, №3 від 04.05.2019, №28 від 26.04.2019, №30 від 17.04.2019, №4 від 14.05.2019, №31 від 16.04.2019, №32 від 27.04.2019 в ЄРПН правомірними та просять відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою суду від 20.01.2020 розгляд справи у зв`язку із неприбуттям представника відповідачів було відкладено до 04.02.2020. У судовому засіданні 04.02.2020 оголошувалася перерва у зв`язку з необхідністю витребувати додаткові докази в учасників справи.

У судових засіданнях, які відбулися у цій справі, представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, та просить його задовольнити.

Представник відповідачів, яка брала участь у справі, у судових засіданнях просила відмовити у задоволенні позовних вимог з мотивів, наведених у відзиві на позов.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

ТОВ АГРО ПАРТНЕРС 04.06.2018 зареєстроване як юридична особа; основним видом діяльності товариства є вантажний автомобільний транспорт, а також інша допоміжна діяльність у сфері транспорту. Товариство перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС у Тернопільській області, є платником ПДВ з 01.02.2019. Ці обставини підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 11.02.2020 (а.с.146-150), копією витягу № 1919184500011 з реєстру платників ПДВ (а.с.141).

27.02.2019 між ТОВ АГРО ПАРТНЕРС (перевізник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Дейвест (далі - ТОВ Дейвест ) (замовник) укладено договір транспортного перевезення, предметом якого є надання послуг перевезення вантажів: рідких мінеральних добрив, вантажними автомобілями із герметичними цистернами в кількості 4 (чотирьох) одиниць за переліком згідно додатку №1 до договору. Територія надання послуг: територія України. Конкретні маршрути перевезення визначаються в товарно-транспортних накладних. Перевезення здійснюються на пальному перевізника (а.с.37-38).

Згідно з пунктами 2.1, 2.2, 2.3 договору ціна послуг перевізника залежить від кілометражу, що проходить його транспорт, за кожною товарно-транспортною накладною. На перевезення встановлюються наступні розцінки з ПДВ: при відстані маршруту 1-50 км розцінка становить 3,70 грн, одиницями для розрахунку є 1 тонно-кілометр вантажу; відстань маршруту 51-200 км, розцінка 2,70 грн; при відстані 201-більше, розцінка 2,50 грн. Замовник оплачує послуги перевізника протягом 10 банківських днів після підписання акта передачі-приймання наданих послуг.

Відповідно до актів здачі-приймання робіт (надання послуг) №27 від 30.03.2019 (а.с.39), №61 від 26.04.2019 (а.с.40), №68 від 04.05.2019 (а.с.41), підписаних та погоджених сторонами, ТОВ АГРО ПАРТНЕРС надало ТОВ Дейвест транспортні послуги на загальну суму 1 172 629,90 грн, з яких ПДВ складає 194 238,28 грн.

Відповідно до платіжних доручень № 15832 від 17.07.2019 (а.с. 42), № 2223 від 11.06.2019 (а.с. 43), №2250 від 13.06.2019 (а.с. 44), № 2170 від 31.05.2019 (а.с. 45), № 2054 від 13.05.2019 (а.с. 46), № 2154 від 31.05.2019 (а.с. 47), № 1862 від 10.04.2019 (а.с. 48) ТОВ Дейвест проведено оплату ТОВ АГРО ПАРТНЕРС коштів за послуги перевезення згідно договору від 27.02.2019 у загальній сумі 1 172 629,90 грн.

По першій подій - надання позивачем послуг перевезення вантажів для ТОВ Дейвест у ТОВ АГРО ПАРТНЕРС виникло податкове зобов`язання та відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України платником було складено та надіслано до контролюючого органу на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні № 15 від 30.03.2019 на суму 645 162, 20 грн (а.с.11), №3 від 04.05.2019 на суму 56 445,80 грн (а.с. 12), №28 від 26.04.2019 на суму 463 821,90 грн (а.с. 13).

04.03.2019 між ТОВ АГРО ПАРТНЕРС (перевізник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Фортек Груп (далі - ТОВ Фортек Груп ) (замовник) укладено договір транспортного перевезення, предметом якого є надання послуг перевезення вантажів: рідких мінеральних добрив, вантажними автомобілями із герметичними цистернами в кількості 4 (чотирьох) одиниць за переліком згідно додатку №1 до договору. Територія надання послуг: територія України. Конкретні маршрути перевезення визначаються в товарно-транспортних накладних. Перевезення здійснюються на пальному перевізника (а.с. 49-50).

Згідно з пунктами 2.1, 2.2, 2.3 договору ціна послуг перевізника залежить від кілометражу, що проходить його транспорт, за кожною товарно-транспортною накладною. На перевезення встановлюються наступні розцінки, з ПДВ: при відстані маршруту 1-50 км розцінка становить 3,70 грн, одиницями для розрахунку є 1 тонно-кілометр вантажу; відстань маршруту 51-200 км, розцінка 2,70 грн; при відстані 201-більше, розцінка 2,50 грн. Замовник оплачує послуги перевізника протягом 10 банківських днів після підписання акта передачі-приймання наданих послуг.

Відповідно до акта здачі-приймання робіт (надання послуг) №64 від 16.04.2019 ТОВ АГРО ПАРТНЕРС надало ТОВ Фортек Груп транспортні послуги на загальну суму 8 799,11 грн, з яких ПДВ складає 1 466,52 грн (а.с. 51).

Відповідно до платіжного доручення № 173 від 13.06.2019 ТОВ Фортек Груп проведено оплату ТОВ АГРО ПАРТНЕРС коштів за послуги перевезення згідно договору від 04.03.2019 у загальній сумі 8 799,11 грн (а.с. 52).

У зв`язку із настанням дати виникнення податкових зобов`язань по факту надання послуг перевезення ТОВ Фортек Груп та відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України позивачем було складено та надіслано до контролюючого органу на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 31 від 16.04.2019 на суму 8 799,11 грн (а.с.16).

04.03.2019 між ТОВ АГРО ПАРТНЕРС (перевізник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Акріс Агро (далі - ТОВ Акріс Агро ) (замовник) укладено договір транспортного перевезення, предметом якого є надання послуг перевезення вантажів: рідких мінеральних добрив, вантажними автомобілями із герметичними цистернами в кількості 4 (чотирьох) одиниць за переліком згідно додатку №1 до договору. Територія надання послуг: територія України. Конкретні маршрути перевезення визначаються в товарно-транспортних накладних. Перевезення здійснюються на пальному перевізника (а.с. 53-54).

Згідно з пунктами 2.1, 2.2, 2.3 договору ціна послуг перевізника залежить від кілометражу, що проходить його транспорт, за кожною товарно-транспортною накладною. На перевезення встановлюються наступні розцінки, з ПДВ: при відстані маршруту 1-50 км розцінка становить 3,70 грн, одиницями для розрахунку є 1 тонно-кілометр вантажу; відстань маршруту 51-200 км, розцінка 2,70 грн; при відстані 201-більше, розцінка 2,50 грн. Замовник оплачує послуги перевізника протягом 10 банківських днів після підписання акта передачі-приймання наданих послуг.

Відповідно до акта здачі-приймання робіт (надання послуг) №65 від 27.04.2019 ТОВ АГРО ПАРТНЕРС надало ТОВ Акріс Агро транспортні послуги на загальну суму 119 362,80 грн, з яких ПДВ складає 19 893,80 грн (а.с. 55).

Відповідно до платіжних доручень № 1756518195 від 30.05.2019 (а.с. 56), № 1756558469 від 14.06.2019 (а.с. 57) ТОВ Акріс Агро проведено оплату ТОВ АГРО ПАРТНЕРС коштів за послуги перевезення згідно договору від 04.03.2019 у загальній сумі 119 362,80 грн.

У зв`язку із настанням дати виникнення податкових зобов`язань по факту надання послуг перевезення ТОВ Акріс Агро та відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України позивачем було складено та надіслано до контролюючого органу на реєстрацію податкову накладну № 32 від 27.04.2019 на суму 119 362,80 грн (а.с.17).

04.03.2019 між ТОВ АГРО ПАРТНЕРС (перевізник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ФГ Аграрні технології (далі - ТОВ ФГ Аграрні технології ) (замовник) укладено договір транспортного перевезення, предметом якого є надання послуг перевезення вантажів: рідких мінеральних добрив, вантажними автомобілями із герметичними цистернами в кількості 4 (чотирьох) одиниць за переліком згідно додатку №1 до договору. Територія надання послуг: територія України. Конкретні маршрути перевезення визначаються в товарно-транспортних накладних. Перевезення здійснюються на пальному перевізника (а.с. 58-59).

Згідно з пунктами 2.1, 2.2, 2.3 договору ціна послуг перевізника залежить від кілометражу, що проходить його транспорт за кожною товарно-транспортною накладною. На перевезення встановлюються наступні розцінки, з ПДВ: при відстані маршруту 1-50 км розцінка становить 3,70 грн, одиницями для розрахунку є 1 тонно-кілометр вантажу; відстань маршруту 51-200 км, розцінка 2,70 грн; при відстані 201-більше, розцінка 2,50 грн. Замовник оплачує послуги перевізника протягом 10 банківських днів після підписання акта передачі-приймання наданих послуг.

Відповідно до актів здачі-приймання робіт (надання послуг) №63 від 17.04.2019 (а.с. 60), №69 від 14.05.2019 (а.с. 61) ТОВ АГРО ПАРТНЕРС надало ТОВ ФГ Аграрні технології транспортні послуги на загальну суму 77 577,93 грн, з яких ПДВ складає 12 929,66 грн.

Відповідно до платіжних доручень № 23371323 від 12.07.2019 (а.с. 62), № 23371197 від 13.06.2019 (а.с. 63) ТОВ ФГ Аграрні технології проведено оплату ТОВ АГРО ПАРТНЕРС коштів за послуги перевезення згідно договору від 04.03.2019 у загальній сумі 77 577, 93 грн.

У зв`язку із настанням дати виникнення податкових зобов`язань по факту надання послуг перевезення ТОВ ФГ Аграрні технології та відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України позивачем було складено та надіслано до контролюючого органу на реєстрацію податкові накладні № 30 від 17.04.2019 на суму 3 378,88 грн (а.с.14) та №4 від 14.05.2019 на суму 74 199,05 (а.с. 15).

ТОВ АГРО ПАРТНЕРС отримало від контролюючого органу квитанції від 12.04.2019 (а.с. 18), від 15.05.2019 (а.с. 20-23), від 31.05.2019 (а.с. 19, 24), якими платника податків поінформовано про те, що податкові накладні № 15 від 30.03.2019, № 28 від 26.04.2019, №32 від 27.04.2019, № 31 від 16.04.2019, №30 від 17.04.2019, №3 від 04.05.2019, №4 від 14.05.2019 прийнято, реєстрацію зупинено.

Згідно з отриманими квитанціями підставою зупинення реєстрації вказано пункт 201.16 статті 201 ПК України та те, що ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, позивач подав до ГУ ДПС у Тернопільській області копій документів, зокрема: договори перевезення, укладені із замовниками, акти приймання-передачі робіт (надання послуг) по кожному із договорів, платіжні доручення, що підтверджували оплату наданих послуг, також були подані договори на поставку паливно-мастильних матеріалів, договори, укладені із перевізниками, яких позивач залучив до перевезень та ряд інших підтверджуючих документів.

Судом встановлено, що відповідно до протоколу №34 від 28.10.2019 засідання Комісії ГУ ДПС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, створеної відповідно до наказу ГУ ДПС у Тернопільській області від 29.08.2019 № 11, на якому розглядалися подані платниками податків повідомлення з підтверджуючими документами та письмовими поясненнями, поданими згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , зокрема і подане повідомлення з підтверджуючими документами ТОВ АГРО ПАРТНЕРС , прийнято рішення сформувати в АС Податковий блок рішення щодо відмови в реєстрації в ЄРПН податкових накладних ТОВ АГРО ПАРТНЕРС №28 від 26.04.2019 на суму ПДВ 77303,65 грн, №3 від 04.05.2019 на суму ПДВ 9407,63 грн, №15 від 30.03.2019 на суму ПДВ 107527,00 грн, №30 від 17.04.2019 на суму ПДВ 563,15 грн, №4 від 14.05.2019 на суму ПДВ 12366,51 грн, №31 від 16.04.2019 на суму ПДВ 1466,52 грн, №32 від 27.04.2019 на суму ПДВ 19893,80 грн (а.с. 113-117).

В подальшому Комісією, що приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС у Тернопільській області прийнято рішення від 28.10.2019 № 1316033/42180070 (а.с. 25-26), №1316036/42180070 (а.с. 27-28), №1316038/42180070 (а.с. 29-30), №1316035/42180070 (а.с. 31-32), № 1316039/42180070 (а.с. 33), №1316037/42180070 (а.с. 34), №1316034/42180070 (а.с. 35-36), якими відмовлено ТОВ АГРО ПАРТНЕРС у реєстрації податкових накладних: № 28 від 26.04.2019 загальна сума по якій склала 463 821,90 грн, у тому числі ПДВ 77 303,65 грн, № 3 від 04.05.2019 загальна сума по якій склала 56 445,80 грн, у тому числі ПДВ 9 407,63 грн, № 15 від 30.03.2019 загальна сума по якій склала 645 162,20 грн, у тому числі ПДВ 107 527,03 грн, №32 від 27.04.2019 загальна сума по якій склала 119 362,80 грн, у тому числі ПДВ 19 893,80 грн, №31 від 16.04.2019 загальна сума по якій склала 8 799,11 грн, у тому числі ПДВ 1 466,52 грн, №30 від 17.04.2019 загальна сума по якій склала 3 378,88 грн, у тому числі ПДВ 563,15 грн, №4 від 14.05.2019 загальна сума по якій склала 74 199,05 грн, у тому числі ПДВ 12 366,51 грн. Підставою для прийняття вказаних рішень зазначено ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Позивач не погоджується з рішеннями контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних №15 від 30.03.2019, №3 від 04.05.2019, №28 від 26.04.2019, №30 від 17.04.2019, №4 від 14.05.2019, №31 від 16.04.2019, №32 від 27.04.2019 в ЄРПН, у зв`язку з чим звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відтак, суд, зважаючи на предмет позову, перевіряє чи оскаржувані рішення відповідача прийняті у відповідності до зазначених вище умов.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Як визначено пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України також встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341, надалі - Порядок № 1246).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

У свою чергу, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, чинним на час виникнення спірних правовідносин, (надалі - Порядок №117).

Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено18.02.2020
Номер документу87615284
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2773/19

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Постанова від 15.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 11.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Рішення від 11.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні