Постанова
від 06.02.2020 по справі 440/3324/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2020 р.Справа № 440/3324/19

Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Калитки О. М.,

Суддів: Мельнікової Л.В. , Рєзнікової С.С. ,

за участю секретаря судового засідання Ткаченко А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 15.10.2019 року, головуючий суддя І інстанції: С.О. Удовіченко, місце складання м. Полтава, повний текст складено 17.10.19 року по справі № 440/3324/19

за позовом Приватного підприємства "Альматехнолоджис"

до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Приватне підприємство "Альматехнолоджис" (надалі ПП "Альматехнолоджис", позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області (надалі Управління ДАБК, відповідач) в якому просив суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області про накладення штрафу у сфері містобудівної діяльності №9-П/2019 від 16.08.2019.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем незаконно та без достатніх правових підстав було здійснено перевірку ПП "Альматехнолоджис".

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 15.10.2019 у справі № 440/3324/19 задоволено адміністративний позов ПП "Альматехнолоджис" до Управління ДАБК про визнання протиправним та скасування рішення.

Відповідач не погодився із рішенням суду та подав апеляційну скаргу, в якій зазначив, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, просив суд скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове судове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив.

Відповідно до ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Згідно ч. 4 ст. 229 у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено під час апеляційного розгляду, 11.07.2019 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області надійшла вимога Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області від 10.06.2019 № 107-5465 вих./19 в якій указано, що ПП "Вектор Плюс" здійснює будівництво громадського центру з житловими квартирами на верхніх поверхах за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Майора Борщака, 17/48 на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт ПТ 083171582227. Зазначене будівництво здійснюється на земельній ділянці площею 0,1595 га, з кадастровим номером: 5310436500:08:003:1019, цільове призначення: для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, код КВЦПЗ В.03.15. Відповідно до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою КМУ № 553, підставами для проведення позапланової перевірки є вимога правоохоронних органів про проведення перевірки. З огляду на викладене, вимога про проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції, порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконання будівельно-монтажні та пусконалагоджувані роботи, інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, при будівництві громадського центру з житловими квартирами на верхніх поверхах за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Майора Борщака, 17/48 на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт ПТ 083171582227 (замовник - ПП "Вектор Плюс", підрядник - ТОВ "Європабуд", технічний нагляд Савченко Д.П., генеральний проектувальник - ПП "Альматехнолоджис"). Також указано, що під час проведення перевірки необхідно звернути увагу на відповідність проектної документації на будівництво об`єкта вимогам містобудівної документації, законодавства, будівельних норм, нормативно-правових актів, державних стандартів і правил з врахуванням зазначених порушень /а.с. 52-53/.

На підставі вище вказаної вимоги наказом Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області від 15.07.2019 № 15 призначено проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: "Будівництво громадського центру з житловими квартирами на верхніх поверхах по вул. Майора Борщака, 17/48 в м. Кременчуці Полтавської області", замовник: ПП "Вектор Плюс", код ЄДРПОУ 31435769; підрядник: ТОВ "Європабуд"; проектувальник: ПП "Альматехнолоджис"; технічний нагляд: Савченко Дмитро Павлович. Предмет перевірки: вимога правоохоронних органів про проведення перевірки /а.с. 54-55/.

18.07.2019 на підставі наказу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області від 15.07.2019 № 15 та абзацу 9 пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, вимога правоохоронних органів про проведення перевірки; вимоги Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області від 10.06.2019 № 107-5465 вих./19 Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області 18.07.2019 видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу № 71; строк дії направлення з 18.07.2019 до 26.07.2019 /а.с. 57/.

Указане направлення містить відмітку про отримання - Петренком 25.07.2019.

25.07.2019 відповідачем передано телефонограму, зокрема директору ПП "Альматехнолоджис" Петренку О.Є. відповідно до якої зазначено прохання надати допуск до об`єкта будівництва та вказано прохання прибути особисто або уповноваженого представника підприємства до Управління ДАБК за адресою: м. Кременчук, площа Перемоги, 2, кімната 199, 120, години праці з 08:00 до 12:00, з 13:00 до 17:15. Також зазначено, що при собі потрібно мати документи, що підтверджують особу та наступні документи: документи, які підтверджують достовірність даних у поданій декларації про початок виконання будівельних робіт ПТ 083171582227 від 07.08.2017; проектну документацію, розроблену та затверджену в установленому порядку; виконавчу документацію /а.с. 59/.

Відповідно до наказу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області від 29.07.2019 № 18 продовжено проведення позапланової перевірки на об`єкті "Будівництво громадського центру з житловими квартирами на верхніх поверхах по вул. Майора Борщака, 17/48 в м. Кременчуці Полтавської області" на 2 робочих дні з 29.07.2019 по 30.07.2019 /а.с. 56/.

На підставі наказу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області від 15.07.2019 № 15 та № 18 від 29.07.2019, абзацу 9 пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, вимоги правоохоронних органів про проведення перевірки; вимоги Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області від 10.06.2019 № 107-5465 вих./19 Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області 29.07.2019 видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу № 85; строк дії направлення з 29.07.2019 до 30.07.2019 /а.с. 58/.

30.07.2019 Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області у присутності директора ПП "Альматехнолоджис" Петренка О.Є. складено акт № 21-2019 про недопущення посадових осіб органу державно архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій в якому зазначено, що директор ПП "Альматехнолоджис" Петренко Олександр Євгенійович не допустив посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на "Громадський центр з житловими квартирами на верхніх поверхах за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Майора Борщака, 17/48 для проведення позапланової перевірки, чим порушив положення пункту 1 частини першої статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та підпункту 1 пункту 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 /а.с. 60/.

Крім того, 30.07.2019 Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області складено припис № 13 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил відповідно до якого зазначено, що припис складено за результатами позапланової перевірки, проведеної на об`єкті: "Громадський центр з житловими квартирами на верхніх поверхах за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Майора Борщака, 17/48" та встановлено, що замовник протягом проведення перевірки не надав документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що унеможливлює проведення перевірки та є недопущенням посадових осіб на об`єкт, що є порушенням статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", пунктів 11, 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553. Так з огляду на вказані порушення відповідач зазначив вимогу усунути виявлене порушення - надати запитані документи та допустити посадових осіб управління ДАБК до проведення перевірки; термін виконання до 13.08.2019 /а.с. 65/.

30.07.2019 Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області складено протокол про порушення у сфері містобудівної діяльності № 7Б-2019 відповідно до якого призначено розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності о 10 годині 00 хвилин 16.08.2019 у приміщенні Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області за адресою: кімната 120, площа Перемоги, 2, м. Кременчук, 39600 /а.с. 61-62/.

Акт про недопущення посадових осіб органу державно архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій № 21-2019 від 30.07.2019, протокол про порушення у сфері містобудівної діяльності № 7Б-2019 від 30.07.2019, припис № 13 від 30.07.2019 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил направлено відповідачем на адресу позивача та отримано директором ПП "Альматехнолоджис" Петренком О.Є. - 12.08.2019 /а.с. 67/.

16.08.2019 Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 9-П/2019 в якій зазначено, що проектувальник ухиляється від надання архівної копії проектної документації для можливості здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що є недопущенням посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання ними порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт: "Будівництво громадського центру з житловими квартирами на верхніх поверхах за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Майора Борщака, 17/48" чим порушив статтю 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", абзац 2 пункту 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, у зв`язку з чим визнано ПП "Альматехнолоджис" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 2 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 60210,00 грн /а.с. 63-64/.

Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що Закону № 1697-VII не наділяє прокуратуру повноваженнями щодо оформлення та направлення до органів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, зокрема Управління ДАБК вимог про проведення позапланових перевірок суб`єктів господарювання.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (надалі Закон № 877-V).

Положеннями частини четвертої статті 2 Закону № 877-V передбачено, що заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.

Згідно з частиною п`ятою статті 2 Закону № 877-V зазначені у частині четвертій цієї статті органи, що здійснюють державний нагляд (контроль) у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зобов`язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, частини третьої статті 22 цього Закону.

Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону № 877-V виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно з частиною першою статтею 6 Закону № 877-V підставами для здійснення позапланових заходів є: подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу; перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю); звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом; неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів; доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.

Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Відповідно до частини другої статті 6 Закону № 877-V проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, крім позапланових заходів, передбачених частиною четвертою статті 2 цього Закону.

Суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю) /частина третя статті 6 Закону № 877-V/.

Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (надалі Закон № 3038-VI) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до статті 41 Закону № 3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт, визначено Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (надалі Порядок № 553).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Положеннями пункту 7 Порядку № 553 передбачено, що позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органу державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Як зазначено вище, позапланову перевірку ПП "Альматехнолоджис" призначено на виконання вимоги Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області від 10.06.2019 № 107-5465 вих./19.

В той же час, правові засади організації і діяльності прокуратури України, статус прокурорів, порядок здійснення прокурорського самоврядування, а також систему прокуратури України визначено Законом України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 № 1697-VII (надалі Закон № 1697-VII).

Відповідно до статті 1 Закону № 1697-VII прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому цим Законом, здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави.

Згідно з частиною другою статті 2 Закону № 1697-VII на прокуратуру покладаються такі функції: 1) підтримання державного обвинувачення в суді; 2) представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених цим Законом; 3) нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство; 4) нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов`язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Суд звертає увагу на те, що розділом IV Закону № 1697-VII визначено повноваження прокурора з виконання покладених на нього функцій.

Водночас із системного аналізу норм Закону № 1697-VII вбачається, що вказаний закон не наділяє прокуратуру повноваженнями щодо оформлення та направлення до органів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, зокрема Управління ДАБК вимог про проведення позапланових перевірок суб`єктів господарювання.

Крім того, суд зазначає, що Закон № 877-V не наділяє відповідача обов`язком проведення позапланових перевірок за безпідставними вимогами.

Отже, у зв`язку з відсутністю встановлених чинним законодавством підстав для проведення позапланової перевірки ПП "Альматехнолоджис" на підставі вимоги прокуратури, суд дійшов висновку щодо її незаконності.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Враховуючи викладене, колегія суддів, приходить до висновку, що постанова Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області про накладення штрафу у сфері містобудівної діяльності №9-П/2019 від 16.08.2019 є протиправною, а отже судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, тому підстави для скасування рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 15.10.2019 у справі № 440/3324/19 відсутні.

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову чи ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Полтавської області залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 15.10.2019 року по справі № 440/3324/19 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)О.М. Калитка Судді (підпис) (підпис) Л.В. Мельнікова С.С. Рєзнікова Повний текст постанови складено 17.02.2020 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2020
Оприлюднено18.02.2020
Номер документу87617940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/3324/19

Постанова від 06.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Постанова від 06.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Рішення від 15.10.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Рішення від 15.10.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні