ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17 лютого 2020 року Справа № 280/4830/19 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянув в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 )
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
03 жовтня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України (далі позивач) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі відповідач), в якому позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області від 12.06.2019 року №0008351406.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 01.10.2019 року позовну заяву у справі №280/4749/19 залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви строком 5 днів від дня одержання ухвали суду про залишення позовної заяви без руху.
Позивачем недоліки позовної заяви усунені у визначений судом строк.
Ухвалою суду від 23 жовтня 2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 21 листопада 2019 року.
Ухвалою суду від 21 листопада 2019 року зупинено провадження в адміністративній справі №280/4830/19 до 23 грудня 2019 року, для надання сторонам часу необхідного їм для примирення.
Ухвалою суду від 23 грудня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 20 січня 2020 року.
В судове засідання 20 січня 2020 року представники сторін не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, причини неявки суду не повідомили.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що висновки про порушення Військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України вимог податкового законодавства необґрунтованими та такими, що базуються виключно на припущеннях, в той час коли у позивача наявні всі первинні документи, які підтверджують здійснення господарських операцій з контрагентом та свідчать про відсутність порушень податкового законодавства з боку позивача, вважає невірним нарахування зобов`язання в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні. Просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву (вх.46076 від 05.11.2019). Зазначає, що фахівцями Головного управління ДФС у Запорізькій області проведена документальна позапланова виїзна перевірка Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) (скорочена назва В/Ч НОМЕР_1 ), з метою встановлення своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентом - постачальником ТОВ «ТД РЕДСТАР» (код ЄДРПОУ 40176784) за 2016, 2017, 2018. За результатами перевірки складено акт від 20.05.2019 р. № 292/08-01-14-06/ НОМЕР_2 , який було направлено платнику поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення, відповідно висновку якої встановлені порушення: пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток на суму 207 415 грн., в тому числі: за 2016 рік - 173 215 грн., за 2017 рік- 34 200 грн. Перевіркою також встановлено, що відносно директора (засновника) ТОВ «ТД РЕДСТАР» (код ЄДРПОУ 40176784) ОСОБА_1 06 жовтня 2017 року Жовтневий районний суд міста Запоріжжя по справі №1-кп/331/491/2017 СУН 331/6372/17 винесено вирок з обвинуваченням у вчиненні злочину, передбаченого ч.5 ст. 27, ч.І ст. 205 КК України. Вирок набрав законної сили 04 листопада 2017 року. Також, відносно директора (засновника) ТОВ «ТД РЕДСТАР» (код ЄДРПОУ 40176784) ОСОБА_2 18 квітня 2019 року Жовтневий районний суд міста Запоріжжя по справі №1-кп/331/359/2019 ЄУН 331/1690/19 винесено вирок з обвинуваченням у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 205, ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 205, ч. З ст. 28, ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 205, ч. З ст. 27, ч. 1 ст. 205, ч. З ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України. На підставі акту перевірки Головним управлінням ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення від 12.06.2019 року №0008351406. З огляду на зазначене, просить відмовити у задоволенні заявлених позовних вимог.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
На підставі направлення від 07.05.2019 №941, виданого Головним управлінням ДФС у Запорізькій області відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1.2 ст. 75, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та на підставі наказу Головного управління ДФС у Запорізькій області №1572 від 06.05.2019 із змінами внесеними наказом ГУДФС у Запорізькій області від 08.05.2019 №1604 у період з 07.05.2019 року по 13.05.2019 року ГУ ДФС у Запорізькій області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України з метою встановлення своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток при здійсненні фінансово господарських взаємовідносин з контрагентом постачальником ТОВ «ТД РЕДСТАР» за 2016, 2017, 2018. За результатами перевірки складено акт перевірки від 20.05.2019 року №292/08-01-14-06/ НОМЕР_2 . Згідно з актом перевірки ГУ ДФС у Запорізькій області дійшло висновку про порушення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України вимог: пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток на суму 207 415 грн., в тому числі: за 2016 рік - 173 215 грн., за 2017 рік - 34 200 грн.
12.06.2019 року на підставі акту перевірки та вказаних висновків ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0008351406 форми «Р», яким Військовій частині НОМЕР_1 Національної гвардії України збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності на суму 259268,75 грн., в тому числі за основним платежем у розмірі 207415 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 51853,75 грн.
18.06.2019 року Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України отримала вищевказане податкове повідомлення рішення.
Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням позивач оскаржив його в адміністративному порядку.
Рішенням Державної фіскальної служби України від 23.08.2019 №16801/5/99-99-11-04-01-25 про результати розгляду скарги, податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 12.06.2019 року № 0008351406 залишено без змін, а скаргу без задоволення.
Вважаючи вищевказане податкове повідомлення-рішення протиправним позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
З`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, суд приходить до наступних висновків.
Частиною 1ст. 67 Конституції Українивстановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Стаття 68 Конституції Українипередбачає, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватисяКонституції України, законів України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, врегульованіПодатковим кодексом України.
За приписами норм п.16.1ст.16 Податкового кодексу Україниплатник податків зобов`язаний, зокрема: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про Національну гвардію України» фінансування діяльності Національної гвардії України здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України та інших джерел, не заборонених законом.
Згідно з ст. 23 Закону України «Про Національну гвардію України» матеріально-технічне забезпечення органів військового управління оперативно-територіальних об`єднань Національної гвардії України, з`єднань, військових частин і підрозділів, вищих військових навчальних закладів, навчальних військових частин (центрів), баз, закладів охорони здоров`я, установ Національної гвардії України здійснюється головним органом військового управління Національної гвардії України та іншими органами виконавчої влади через відповідні військові частини Національної гвардії України в межах коштів, передбачених на зазначені цілі
Згідно п.20 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002р. №228 (зі змінами) «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», до кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи.
Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України відповідно до рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій від 15.09.2016 № 273, від 23.05.2017 № 1708274600216 є неприбутковою організацією (код 0031).
Обов`язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ).
Головним Управлінням Національної гвардії України були відпрацьовані, затверджені та надіслані до військової частини Плани асигнувань загального фонду бюджету на 2016, 2017 рік та Кошториси на 2016, 2017 рік.
В Акті головним державним ревізором-інспектором Пронько О.М. зазначено, що згідно Наказу міністерства фінансів України «Про бюджетну класифікацію» № 11 від 14.01.2011, із змінами та доповненнями, визначено економічний класифікатор видатків бюджету: КЕКВ 2210 - Предмети, матеріали, обладнання та інвентар; 2275 - Оплата інших енергоносіїв, 2230 - Продукти харчування.
Згідно платіжних доручень військова частина закупила:
12.09.2016 1003020;2210; Посуд пластиковий на суму 130 000,00 грн.;
26.10.2016, 01.11.2016, 09.11.2016 - 1003020;2275 - Дрова на суму 199 000,00 грн.;
08.12.2016 - 1003020;2230; Сало солене на суму 140 000,00 грн.;
20.12.2016 - 1003020;2230; Продукти харчування на суму 182 405,90 грн.;
06.03.2017, 09.03.2017 -1003020,2275 - Дрова на суму 129 998,00 грн.;
23.03.2017, 21.04.2017-- 1003020;2230; Сир твердий на суму 60 000,00 грн.;
Також, надходження підприємству ТОВ «ТД РЕДСТАР» грошових коштів у сумі 1 152 303,90 грн. на рахунок відкритий в АТ «Укрсиббанк» (МФО) 351005 № 26003597548800, підтверджується банківськими виписками, які були надані Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань м. Мелітополь, (лист Акту № 17)
Проте, слід звернути увагу на той факт, що наказом Міністерства фінансів України «Про бюджетну класифікацію» № II від 14.01.2011 не визначено коди економічної класифікації видатків, а затверджено класифікацію доходу бюджету. Інструкцію щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкцію щодо застосування класифікації кредитування бюджету затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012р. № 333.
Військова частина НОМЕР_1 , як уже було досліджено ревізором-інспектором, не вийшла за рамки асигнувань та здійснила закупівлю товарів у відповідності до відповідних КЕКВ відповідно до Інструкцію щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету. Товар був придбаний для забезпечення життєдіяльності військової частини. Згідно рішення Генерального штабу ЗСУ особовий склад частини залучається в зону проведення ООС. Дрова закупались для опалення взводних опорних пунктів та приготування їжі в зоні проведення ООС у відповідності до наказу МВС від 13.03.2018 № 218. Одноразовий пластиковий посуд використовувався у відповідності до наказу МВС від 23.02.2018 № 139 «Про затвердження Норм забезпечення столово-кухонним посудом, обладнанням, інвентарем та мийними засобами Національної гвардії України на мирний час» (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 березня 2018 р. за № 332/31784) для забезпечення харчування особового складу, . якій виконував завдання в зоні проведення ООС та на блок постах Запорізької області. Продукти харчування закупались та використовувались для харчування особового складу у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 р. № 426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового та начальницького складу підрозділів Державної фіскальної служби, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту» та наказу МВС 14.09.2015 № 1118 «Про затвердження Положення про продовольче забезпечення Національної гвардії України в мирний час» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 вересня 2015 р. за № 1169/27614).
Після фактичного надходження товару на склади Військової частини НОМЕР_1 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Юності 28 а, згідно видаткових накладних здійснювалась оплата на протязі до 5 робочих днів, про що свідчать банківські виписки, які також були дослідженні ревізором-інспектором. Придбаний товар оприбутковувалися по бухгалтерському обліку частини в повному обсязі та використовувався за призначенням, (лист Акту № 17).
Відповідно до роз`яснень Головного управління ДФС у Запорізькій області, які знаходяться на офіційному сайті: виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій здійснюється на підставі рішення фіскального органу у разі:
- використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених п.п. 133.4.2 ст. 133 Податкового кодексу;
- розподілу доходів (прибутків) неприбуткової організації або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов`язаних з ними осіб;
- невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу;
- затвердження ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу неприбутковою організацією, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення) або ліквідації;
- за ініціативою неприбуткової організації.
Рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру надсилається такій організації протягом трьох робочих днів з дня прийняття
зазначеного рішення.
Під час виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується:
- з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося недотримання вимог «неприбутковості» відповідно до п. 133.4 Податкового кодексу;
- з дати припинення юридичної особи (в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення);
-з дати надходження заяви про виключення з Реєстру за власною ініціативою.
Зазначена норма передбачена п.16 "Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру", затвердженого ' постановою КМУ від 13.07.2016 № 440.
На даний час військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України не виключена з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Тому висновок, який робить головний державний ревізор-інспектор Пронько О.М., про те, що в бухгалтерському обліку Військової частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України бюджетні кошти, що надійшли на рахунок Військової частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України, були перераховані ТОВ «ТД РЕДСТАР» (код ЄДРПОУ 40176784) у сумі 1 152 303,90 грн. та вважаються такими, які використанні на цілі інші, ніж фінансування видатків на утримання неприбуткової організації (лист Акту № 26), не відповідає дійсності та вимогам чинного законодавства.
Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Аналіз наведених норм свідчить, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають фактично відбутись, вони повинні підтверджуватись належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, а також такі операції мають спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Під час проведення перевірки на підтвердження реальності здійснення господарських операцій Товариством контролюючому органу було надано усі необхідні первинні документи, в тому числі: договори, видаткові накладні, товаротранспортні накладні, податкові накладні, платіжні доручення на оплату, акти виконаних послуг з транспортування товарів, а також регістри бухгалтерського обліку.
На підставі ст. 626 Цивільного кодексу України між Військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України та ТОВ «ТД РЕДСТАР» (ЄДРПОУ 40176784) були укладені договори:
№ 131 від 12.09.2016 на поставку посуду пластикового;
№ 185 від 24.10.2016 на поставку дров;
№ 252 від 07.12.2016 на поставку сала соленого:
№ 260 від 19.12.2016 на поставку цукру, сиру твердого, консерви м`ясної;
№ 261 від 19.12.2016 на поставку чаю, соку фруктового, консерви рибної;
№ 46 від 03.03.2017 на поставку дров;
№ 65 від 23.03.2017 на поставку сиру твердого;
№ 81 від 18.04.2017 на поставку сиру твердого;
Також керуючись статтями Цивільного кодексу України в п.4, 5 даного договору були обговорені умови оплати товару після його поставки на адресу військової частини НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 ).
В розумінні ст.9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», сертифікати якості, які засвідчують якість товару, що поставляється посвідчують виключно якість товару, а не саму господарську операцію, ніяким чином не підтверджують та не спростовують факт поставки товару. Надані первинні документи містять усі необхідні реквізити для надання їм юридичної сили та доказовості і підтверджують факт здійснення спірних господарськихоперацій та спростовують висновок контролюючого органу, що укладений позивачем договори поставки з ТОВ «ТД РЕДСТАР» не спрямовані на реальне настання господарських наслідків, що обумовлені ним. При цьому варто зазначити, що контролюючий орган в акті перевірки не ставить під сумнів достовірність даних, які містяться в первинних бухгалтерських документах, а також не зазначає про невідповідність первинних бухгалтерських документів вимогам чинного податкового законодавства.
Крім того, суд звертає увагу, що на момент здійснення господарських операцій, як Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України, так і ТОВ «ТД РЕДСТАР», були зареєстровані як юридичні особи, перебували на обліку у відповідних територіальних органах ДФС, володіли спеціальною податковою правосуб`єктністю (зокрема, станом на день складання податкових накладних за операціями поставки були платниками ПДВ), яка, у тому числі, надавала право за рахунок проведених операцій формувати покупцям податковий кредит.
В Акті не заперечується факт отримання матеріальних цінностей військовою частиною, а акцентується увага що дані матеріальні цінності отриманні не від ТОВ «ТД РЕДСТАР» та первині документи підписані не директорами ОСОБА_1 і ОСОБА_2 .
Такі висновки ГУ ДФС в Запорізькій області робить на підставі вироку Жовтневого районного суду м. Запоріжжя стосовно ОСОБА_1 , провадження № 1-кп/ЗЗ 1/491/2017 (ЄУН 331/6372/17) від 06.10.2017 та стосовно ОСОБА_2 провадження № І-кп/331/359/2019 (ЄУН 331/1690/19) від 18.04.2019.
Але суд зазначає, що у вироку Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 06.10.2017 провадження № 1-кп/331/491/2017 (ЄУН 331/6372/17) досліджувалась господарська діяльність контрагентів з реквізитами: ТОВ «ХОТ Лайн» (ЄДРПОУ 40176873), ТОВ «Лекс Строй Інвест» (ЄДРПОУ 40574501), ТОВ «Інгрія 2015» (ЄДРПОУ 39959084), ТОВ «Тенайз» (ЄДРПОУ 3951544), ТОВ «Крафтер Компані» (ЄДРПОУ 395468П), ТОВ «Огггіма-Д» (ЄДРПОУ 39593898), ТОВ «Тера-Буд Компані» (ЄДРПОУ 39593966), ТОВ «Фрі Трейдінг Компані» (ЄДРПОУ 40178074), ТОВ «Бевікон» (ЄДРПОУ 40951523), ТОВ «Юнкомсервіс» (ЄДРПОУ 40558778), ТОВ «Інсайн Корпорейт» (ЄДРПОУ 40694069), ТОВ «Компанія Будтехмонтаж» (ЄДРПОУ 40713793), ТОВ «Грантин» (ЄДРПОУ 40951539), ТОВ «Люкс Торг 2013» (ЄДРПОУ 40717065) жодних згадувань про господарську діяльність із військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) немає. Вироком суду визнано ОСОБА_1 винним у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 КК України. Але Ухвалою Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 23.11.2017 провадження № 1-кп/ЗЗ 1/491/2017 (ЄУН 331/6372/17) засудженого ОСОБА_1 звільнено від відбування покарання.
У вироку Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 18.04.2019 провадження № 1-кп/ЗЗ1/359/2019 (ЄУН 331/1690/19) досліджувалась господарська діяльність контрагентів з реквізитами: ТОВ «І-СОФ» (ЄДРПОУ 35422088), ТОВ «ОПТПРОМТОРГ ІНВЕСТ» (ЄДРПОУ 39705061), ТОВ «Рос- Ком», ТОВ «Арбат Інвест», ПП «Альтком», ТОВ «ВКФ Резинотехніка», ТОВ «ТД Запоріжпідшипник», ТОВ «СТЛ - Групп», ТОВ «ВКФ Елта», ТОВ «Гідролайн Контрол», ТОВ «Рос Ком», ТОВ «Ентвіклюнг», ТОВ «Запоріжсільекспорт», ТОВ «Старвей», ПП «Турбо-К», ТОВ «Техно Січ», ТОВ «Фірма Азов», ТОВ ТПК «Інвестпром»; ТОВ «ВК Артемія», ТОВ «Запоріжполімерторг», ТОВ «ДЦТО ТА Т Зоряний», ТОВ «НСВ Автоматика», ТОВ «Мері Косметик», ТОВ «Оптіма Косметик», ТОВ «ВІТЕКС», ТОВ «1НК- ЛТД», ТОВ «ВБК Перспектива», ПП «Пульс Природи», ТОВ «ТД ' Вуглекомтюзит», ТОВ «Главтара України», ТОВ «Альянс Механік», ТОВ «ХОТ ЛАЙН» жодних згадувань про господарську діяльність із військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) немає.
Вироком суду визнано ОСОБА_2 винним у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 28, ст. 205 КК України.
Крім того, 22.03.2018 старшим слідчим з ОВС другого відділу розслідувань кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Запорізькій області старшим лейтенантом податкової міліції Бобир В.Ю. внесено інформацію до ЄРДР за № 42018080370000050, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України. В ході слідства встановлено, що військовою частиною НОМЕР_1 протягом 2016 - 20 І 7 років укладено низку договорів на закупівлю за бюджетні кошти товарно - матеріальних цінностей у ТОВ «ТД РЕДСТАР» (ЄДРПОУ 40176784), перераховано кошти у розмірі 1 152 304, 00 грн.
Ухвалою Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 26.11.2018 по справі № 335/9614/18 встановлено «В ході допиту ОСОБА_1 повідомив, що фінансово-господарськими взаємовідносинами між ТОВ «ТД РЕДСТАР» та військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України займався ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_3 ) та ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_4 ), а він за вказівкою ОСОБА_2 підписував документи та передавав їх ОСОБА_3 , який в свою чергу забезпечував організацію виконання підписаних договорів з військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України».
Тому посилання ГУ ДФС у Запорізькій області на рішення Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 06.10.2017 та 18.04.2019 без врахування рішення Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 26.11.2018, в якому слідчим ГУ ДФС у Запорізькій області встановлений факт підписання документів особисто ОСОБА_1 , є безпідставним.
Розглядаючи справу "Інтерсплав проти України" про порушення статті 1 Першого протоколу до Конвенції, Європейський суд з прав людини висловив свою думку, яка полягає в наступному: "коли державні органи володіють будь-якою інформацією про зловживання у системі відшкодування ПДВ, що здійснюються конкретною кампанією, вони можуть вжити відповідних заходів з метою запобігання або усунення таких зловживань. Суд, однак, не може прийняти зауваження Уряду щодо загальної практики з відшкодування ПДВ за відсутності будь-яких ознак, які б вказували на те, що заявник був безпосередньо залучений до таких зловживань". статтею 62 Конституції Українипередбачено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Згідно з ч. 1 ст.22 КПК Україникримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.
Частиною 1 ст.369 КПК Українивстановлено, що судове рішення у якому суд вирішує обвинувачення по суті, викладається у формі вироку.
При цьому, вищенаведені норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певними постачальниками товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимогзаконущодо формування податкового кредиту, тому платник податків (покупець товарів (робіт, послуг)) не повинен зазнавати негативних наслідків, зокрема у вигляді позбавлення права на податковий кредит, за можливу неправомірну діяльність його контрагента за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.
ГУ ДФС у Запорізькій області не надано вироків суду, в якому досліджувались господарські відносини між військовою частиною НОМЕР_1 та ТОВ «ТД РЕДСТАР», в якому міститься документальне підтвердження того, що контрагентами - постачальниками позивача фактично велась незаконна діяльність з конвертації безготівкових коштів в готівкові, та містить доведені факти наявності умислу та його реалізація.
Податковий кодекс України для платників податків не передбачає ані обов`язок, ані право вимагати від контрагентів-постачальників будь-яких відомостей достовірності його державної реєстрації як СПД, реєстрації платником податків, податкових взаємовідносин з бюджетом, ведення податкового обліку, подання декларацій, звітності щодо наявності трудових відносин тощо.
У відповідності до ст. 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.
Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
З цього приводу Верховний Суд України у своїй постанові від 27.03.2018 р. у справі №816/809/17 зазначає, що сам факт порушення кримінальної справи та отримання свідчень (пояснень) посадових осіб господарюючих суб`єктів, в рамках такої кримінальної справи, не є беззаперечним фактом, що підтверджує відсутність реальних правових наслідків усіх господарських операцій, проведених позивачем та його контрагентами. Далі, аналізуючи правовідносини у зазначеній справі, Верховний Суд зауважує, що під час проведення господарських операцій платник податків може бути й необізнаним стосовно дійсного стану правосуб`єктності своїх контрагентів і реально отримати від них товари (роботи чи послуги), незважаючи на те, що контрагенти можливо і мають наміри щодо порушення податкового законодавства.
Отже, аналізуючи позиції Верховного Суду з аналогічних питань вбачається, що факт порушення кримінальної справи проти посадових осіб контрагента не вказує на наявність обставин, які не потребують доказування (тобто на фіктивність усіх операцій такого контрагента).
Відповідно дост. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого врядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень й у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Як встановлено ч. 1ст. 9 КАС Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. Згідно ч. 2ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням приписів ч. 2ст. 2 КАС Українисуд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 12.06.2019 року №0008351406 прийнято відповідачем не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а отже є не правомірним і підлягає скасуванню.
Згідно з вимогами ч. 1ст. 139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Сплачений позивачем судовий збір у розмірі 3889,04 грн. належить стягнути у повному обсязі за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Керуючись ст. ст.2,5,72,77,139,241,243-246,255 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області від 12.06.2019 року №0008351406.
Стягнути на користь Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України судовий збір в розмірі 3889,04 грн. (три тисячі вісімсот вісімдесят дев`ять 04 копійки) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізького області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 17.02.2020.
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2020 |
Оприлюднено | 12.09.2022 |
Номер документу | 87643251 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на прибуток підприємств |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні