Рішення
від 18.02.2020 по справі 340/234/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 лютого 2020 року справа № 340/234/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Брегея Р.І., розглянувши в м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні) адміністративний позов ОСОБА_1 до Червонокам`янської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області (далі - Рада) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулася до суду з заявою до Ради про визнання протиправною бездіяльності щодо розгляду заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою від 10 грудня 2019 року.

Водночас просила суд зобов`язати відповідача розглянути заяву.

У позовній заяві зазначає, що Рада не вирішила заяву про надання дозволу на розробку проекту землеустрою у строк, який встановлено законом.

Стверджує, що відповідач не надав жодної відповіді стосовно розгляду звернення по суті.

Відповідач, будучи належним чином повідомлений про розгляд справи, не подав відзиву на позов (а.с.23).

Однак, направив лист, в якому повідомив, що звернення позивача на сесію Ради не виносилось, оскільки воно адресовано особисто сільському голові (а.с.26).

29 січня 2020 року суд прийняв ухвалу про відкриття спрощеного позовного провадження без виклику сторін (а.с.20-21).

Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені судом обставини і факти, що стали підставами звернення.

Так, 10 грудня 2019 року позивач подала до відповідача заяву про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Ради суміжної із земельною ділянкою з кадастровим номером 3520386900:02:000:9119 (а.с.10).

Разом із заявою ОСОБА_1 надала графічні матеріали щодо бажаного місця розташування земельної ділянки (а.с.11).

17 грудня 2019 року керівник Ради надіслав відповідь, в якій повідомив, що відмовляє у наданні дозволу, оскільки бажана позивачем земельна ділянка передана у власність іншої особи на підставі рішення Ради від 06 грудня 2019 року (а.с.12, 27-28).

Рішення про відмову у задоволенні заяви прийняв особисто керівник Ради (а.с.26).

Юридична оцінка, встановлених судом, обставин і фактів справи.

Перш за все, приписами частин 6 та 7 статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Приписами часини 1 статті 122 Земельного кодексу України встановлено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Проаналізувавши ці норми права, суд зробив висновок, що вирішення заяви ОСОБА_1 відноситься до компетенції Ради, а не її керівника.

Заява мала розглядатись під час засідання органу місцевого самоврядування.

Тому, суд зробив висновок, що заява до цього часу не розглянута належним органом.

Отже, відповідач допустив протиправну бездіяльність.

Таким чином, суд зобов`язує Раду розглянути заяву ОСОБА_1 .

Отже, позов належить задовільнити.

Судові витрати у справі складаються з судового збору у сумі 840,80 грн. (а.с.4).

Позивач подав заяву про понесення витрат на правничу допомогу (а.с.18).

Суд розподіляє судові витрати відповідно до приписів частини 1 статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовільнити.

Визнати протиправною бездіяльність Червонокам`янської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області щодо розгляду заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою від 10 грудня 2019 року.

Зобов`язати Червонокам`янську сільську раду Олександрійського району Кіровоградської області розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства від 10 грудня 2019 року з урахуванням правового висновку суду.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Червонокам`янської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області на користь ОСОБА_1 судові витрати у сумі 840,80 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. Брегей

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2020
Оприлюднено19.02.2020
Номер документу87644085
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/234/20

Постанова від 25.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 25.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 06.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Рішення від 18.02.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні