Ухвала
від 10.02.2020 по справі 6/162
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

10.02.2020 Справа № 6/162

Господарський суд Львівської області у складі судді Гоменюк З.П. при секретарі Зусько І.С., розглянувши матеріали

заяви Державного підприємства Львівський радіоремонтний завод , м.Львів

про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню

у справі №6/162

за позовом ДПІ у Шевченківському районі м.Львова, м.Львів

до відповідача Державного підприємства Львівський радіоремонтний завод , м.Львів

про стягнення 687839,10 грн

за участю представників:

від заявника (відповідача, боржника): Можаровська М.В., Тимчишин М.І.;

від позивача (стягувача): Підгайний О.І.

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Господарського суду Львівської області 23.01.2020 р. подано заяву Державного підприємства Львівський радіоремонтний завод про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, у справі №6/162 за позовом ДПІ у Шевченківському районі м.Львова до Державного підприємства Львівський радіоремонтний завод про стягнення 687839,10грн.

Відповідно до проведеного 23.01.2020 р. автоматизованого розподілу судової справи між суддями для розгляду даної заяви визначено суддю Гоменюк З.П.

Ухвалою суду від 30.01.2020 р. заяву прийнято до розгляду, призначено її до розгляду в судовому засіданні на 10.02.2020 р.

31.01.2020 р. ДП Львівський радіоремонтний завод подало заяву (вх.№5850/20) з долученими доказами відправлення іншій стороні заяви про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, та належним чином засвідченими копіями доданих до заяви документів.

В судове засідання з`явилися представники заявника, підтримали подану заяву, зазначили про неможливість подати первинні документи, які підтверджують сплату заборгованості за наказом через сплив тривалого часу з моменту оплати, подали довідку від 05.02.2020 р. про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (вх.№7111/20 від 10.02.2020 р.)

В заяві про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, заявник зазначив, що на виконання рішення Господарського суду Львівської області було видано наказ щодо накладення арешту у частині видатків на рахунок підприємства в Львівському відділенні Укрексімбанку , проте станом на даний момент будь-яка заборгованість підприємства з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи відсутня: немає податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів, що підтверджується відповідною довідкою органу податкової служби. Заявник вважає, що обов`язок боржника відсутній повністю, у зв`язку з його добровільним виконанням, а тому відповідний наказ Господарського суду Львівської області повинен бути визнаний таким, що не підлягає виконанню.

В судовому засіданні представник Головного управління ДПС у Львівській області підтвердив те, що ДП Львівський радіоремонтний завод не має жодної заборгованості перед податковими органами та заборгованості зі сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють такі органи, проти задоволення заяви та визнання наказу таким, що не підлягає виконанню, не заперечив.

Також представник просив суд замінити позивача (стягувача) у справі з ДПІ у Шевченківському районі м.Львова на Головне управління ДПС у Львівській області, пояснив, що внаслідок неодноразових реорганізацій податкових органів, які відбувалися з моменту прийняття рішення у справі по даний час, управління стало правонаступником податкової інспекції.

Розглянувши матеріали заяви, господарський суд встановив наступне.

На розгляді Господарського суду Львівської області перебувала справа №6/162-7/154 за позовом ДПІ у Шевченківському районі м.Львова до ДП Львівський радіоремонтний завод про стягнення 687839,10 грн податкової заборгованості перед бюджетом, яка складається із сум недоїмки по податках та обов`язкових платежах.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 04.10.2001 р. у справі №6/162-7/154, стягнено з відповідача в дохід бюджету 687839,10 грн. недоїмки та 1700 грн. державного мита; стягнено з відповідача на користь ДП Арбітражний інформаційний центр 69грн. вартості інформаційно-технічних послуг; накладено арешт у частині видатків на п/р НОМЕР_1 , МФО 325666 в Промисловому відділенні Промінвестбанку Державного підприємства Львівський радіоремонтний завод за винятком операцій з надходження коштів, сплати сум податків, зборів інших платежів (в тому числі пені на фінансових санкцій) до бюджетів і заборонено відчуження будь-якого майна належного підприємству; накладено арешт у частині видатків на п/р НОМЕР_2, МФО 325718 в Львівському відділенні Укрексімбанку Державного підприємства Львівський радіоремонтний завод за винятком операцій з надходження коштів, сплати сум податків, зборів інших платежів (в тому числі пені та фінансових санкцій) до бюджетів і заборонено відчуження будь-якого майна належного підприємству.

На виконання рішення суду 14.10.2001 р. було видано наказ про накладення арешту у частині видатків на п/р НОМЕР_2, МФО 325718 в Львівському відділенні Укрексімбанку Державного підприємства Львівський радіоремонтний завод за винятком операцій з надходження коштів, сплати сум податків, зборів інших платежів (в тому числі пені та фінансових санкцій) до бюджетів і заборону відчуження будь-якого майна належного підприємству.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №981 від 21.09.2011 р. Про утворення територіальних органів Державної податкової служби Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м.Львова було перетворено в Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Львова Державної податкової служби.

Постановою КМУ №229 від 20.03.2013 р. Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства доходів і зборів, в тому числі Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів, реорганізовано шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Державної податкової служби та Державної митної служби, в тому числі і Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Львова ДПС шляхом приєднання до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів, визначено відповідні територіальні органи Міністерства доходів і зборів правонаступниками територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби, що реорганізуються.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України №311 від 06.08.2014 р. Про утворення територiальних органiв Державної фiскальної служби та визнання такими, що втратили чиннiсть, деяких актiв Кабiнету Мiнiстрiв України утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби, внаслідок чого Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів була реорганізована у Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м.Львова Головного управління ДФС.

Постановою КМУ №892 від 04.11.2015 р. Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби Державну податкову інспекцію у Личаківському районі м.Львова Головного управління ДФС перейменовано на Личаківську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС та приєднано до неї Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м.Львова Головного управління ДФС і Державну податкову інспекцію у Жовківському районі Головного управління ДФС.

Постановою Кабінету Міністрів України України №296 від 28.03.2018 р. Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби Личаківську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС реорганізовано шляхом її приєднання як структурного підрозділу до Головного управління ДФС у Львівській області.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. №1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу та установлено, шо Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступником прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Постановою Кабінету Міністрів України №537 від 19.06.2019 р. Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи державної податкової служби, в тому числі і Головне управління ДПС у Львівській області, реорганізовано територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, в тому числі і Головне управління ДФС України шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Львівській області, визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються.

Як вбачається з відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС у Львівській області не перебуває в стані припинення, а одним з його відокремлених підрозділів є Личаківське управління Головного управління ДПС у Львівській області.

Відповідно до довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи ГУ ДПС у Львівській області, від 23.01.2020 р. №3002/10/55.08-16, Державне підприємство Львівський радіоремонтний завод станом 22.01.2020 р. не мало податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстроченої, відстроченої, реструктуризованої), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Дана довідка була надана відповідно до Наказу Міністерства фінансів України від 03.09.2018 р. №733 Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи для подання до Господарського суду Львівської області та була дійсною протягом десяти календарних днів до 31.01.2020 р. включно.

Також в матеріалах справи наявна довідка аналогічного змісту від 05.02.2020 р. №5190/10/55.08-16 про відсутність заборгованості станом на 04.02.2020 р., яка є дійсною до 13.02.2020 р. включно.

При прийнятті ухвали суд виходить з такого.

Відповідно до ст.129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Частиною другою статті 13 Закону України Про судоустрій і статус суддів передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Аналогічне положення міститься і в ч.1 ст.18 та ч.1 ст.326 Господарського процесуального кодексу України.

Згідно з частинами першою та другою статті 52 ГПК України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч.1 ст.334 Господарського процесуального кодексу України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Частиною п`ятою статті 334 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що положення цієї статті застосовується також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Суд, розглянувши зроблену в судовому засіданні заяву про заміну сторони правонаступником, прийшов до висновку, що протягом 2001- 2019 років на підставі нормативно-правових актів органів виконавчої влади відбувалась реорганізація юридичної особи стягувача шляхом приєднання та перетворення відповідних юридичних осіб, внаслідок чого виникли правові підстави для заміни стягувача його правонаступником, а тому вимоги заяви підлягають задоволенню.

За приписами ст.328 ГПК України, суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню. Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин. Про виправлення помилки у виконавчому документі та визнання його таким, що не підлягає виконанню, суд постановляє ухвалу.

Відповідно до пунктів 5 та 8 Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 р. №733, перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, здійснюється за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів на дату формування Довідки з урахуванням наявності/ відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника. За відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, уповноважений орган формує Довідку. За наявності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки.

Отже, видані Головним управлінням ДПС у Львівській області довідки про відсутність у ДП Львівський радіоремонтний завод будь-якого податкового боргу чи недоїмки свідчать про те, що обов`язок боржника сплатити в дохід бюджету суми на виконання рішення Господарського суду Львівської області відсутній, адже у випадку існування такого обов`язку видача вказаних довідок була б неможливою, як це випливає з вищенаведених положень затвердженого Порядку.

Головне управління ДПС у Львівській області, яке водночас є і правонаступником стягувача у даній справі, видачею даних довідок, а також поясненнями свого представника в судовому засіданні підтвердило те, що обов`язок боржника щодо сплати коштів відсутній, а тому суд не вбачає за необхідне з`ясовувати дату чи спосіб погашення підприємством заборгованості та вважає, що наказ суду про накладення арешту на рахунок підприємства в банку та заборону відчуження належного йому майна, який був виданий з метою виконання рішення суду про стягнення боргу, на теперішній час є таким, що не підлягає виконанню.

Зважаючи на це, з метою недопущення можливого порушення права боржника на вільне користування своїм майном, в тому числі і належними йому коштами, а також беручи до уваги, що таке жодним чином не порушує права стягувача, суд вважає за необхідне задоволити заяву ДП Львівський радіоремонтний завод та визнати наказ від 14.10.2001 р. таким, що не підлягає виконанню.

Керуючись статтями 52, 234, 235, 328, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Задоволити заяву Державного підприємства Львівський радіоремонтний завод про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню.

2. Визнати таким, що не підлягає виконанню, наказ Господарського суду Львівської області №6/162-7/154 від 14.10.2001 р. про накладення арешту у частині видатків на п/р НОМЕР_2, МФО 325718 в Львівському відділенні Укрексімбанку Державного підприємства Львівський радіоремонтний завод , м.Львів , за винятком операцій з надходження коштів, сплати сум податків, зборів, інших платежів (в тому числі пені та фінансових санкцій) до бюджетів, і заборону відчуження будь-якого майна, належного підприємству.

3. Задоволити заяву представника Головного управління ДПС у Львівській області про заміну правонаступником.

4. Замінити ДПІ у Шевченківському районі м.Львова його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Львівській області, м.Львів, вул.Стрийська, 35 (ідентифікаційний код 43143039) в особі Личаківського управління Головного управління ДПС у Львівській області, м.Львів, вул.Стрийська, 35 (код ЄДРПОУ ВП 43195946).

Ухвала набирає законної сили в порядку ст.235 ГПК України та може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду в порядку та в строки, передбачені ст.ст. 254-257 ГПК України.

В судовому засіданні 10.02.2020 р. оголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Повний текст складено 17.02.2020 р.

Суддя Гоменюк З.П.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення10.02.2020
Оприлюднено19.02.2020
Номер документу87656061
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/162

Ухвала від 27.07.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 16.07.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 10.02.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 30.01.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 14.06.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пуль О.А.

Ухвала від 08.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 14.09.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 22.08.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 01.08.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 30.11.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні