Рішення
від 13.02.2020 по справі 1.380.2019.006582
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1.380.2019.006582

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2020 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Мричко Н.І.,

за участі секретаря судового засідання Кулик С.В.,

представника позивача Мельника С.І.,

представника відповідача Холявки І.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТД ВБК до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування наказу, -

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю ТД ВБК (далі - ТзОВ ТД ВБК , Позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, Відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ ГУ ДПС у Львівській області від 27.11.2019 № 2473 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ ТД ВБК .

Ухвалою від 11.12.2019 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Позивач обгрунтовує позовні вимоги тим, що 27.11.2019 в.о. начальник ГУ ДПС у Львівській області Кресяк В. видав наказ № 2473 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ ТД ВБК . Позивач не погоджується з таким наказом Відповідача, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Вказує на відсутність законних доперевірочних запитів Відповідача, які надсилалися на адресу Позивача щодо виявлення фактів порушення податкового законодавства та на відсутність податкової інформації, яка була підставою для прийняття рішення про призначення документальної невиїзної позапланової перевірки. На думку Позивача, у запиті Відповідача конкретно не визначено жодної з шести підстав для направлення запиту, передбачених пунктом 73.3 статті 73 ПК України. Також вважає, що на момент надіслання платнику податків запитів про надання копій документів та інформації по взаєморозрахунках з контрагентами, у Відповідача не могло бути фактів, що свідчать про недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, а припущення про порушення платником податків податкового законодавства, не могли слугувати підставою для проведення позапланової перевірки. Крім цього, продовжує Позивач, що Відповідачем не наведено конкретних недоліків щодо поданих ТзОВ ТД ВБК пояснень або документів.

15.01.2020 від Відповідача надійшов відзив на позовну заяву (арк. справи 17-19), згідно з яким просить суд відмовити Позивачу у задоволенні позовних вимог повністю. Зазначає, що відповідно до положень Податкового кодексу України, ГУ ДФС у Львівській області на адресу Позивача скеровано запити щодо надання пояснень та їх документального підтвердження щодо здійснення господарських відносин із ТзОВ Альфа Трейдінг ЛПГ (ЄДРПОУ 40949577) за січень 2019 року, ТзОВ Авераж Захід (ЄДРПОУ 42103079) за березень 2019 року та ТзОВ Захід трейд ЛТД (ЄДРПОУ 41332139) за квітень 2019 року. Вказує на те, що на запит Відповідача, зокрема, від 17.07.19 №35701/10/14.14-13, Позивачем надано відповідь та первинні документи, однак така відповідь була неповною та без усіх витребуваних документів, що було підставою для призначення перевірки з підстав, передбачених пунктами 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України. Крім цього, Відповідач звертає увагу на те, що Податковим кодексом України не передбачено необхідності зазначати в наказі про проведення перевірки податкову інформацію, що свідчить про можливі порушення з боку Позивача вимог законодавства. З огляду на наведене, Відповідач вважає позовні вимоги Позивача безпідставними, що дає підстави для винесення рішення про відмову у задоволенні позову.

Представник Позивача в судовому позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.

Представник Відповідача щодо позовних вимог заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Просив відмовити у задоволенні позову повністю.

З`ясувавши зміст спірних правовідносин, дослідивши долучені до матеріалів справи докази, суд встановив такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно з виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТзОВ ТД ВБК зареєстроване як юридична особа 18.03.1996 код ЄДРПОУ 19168759 за адресою: 81500, Львівська область, Городоцький район, місто Городок, вулиця Комарнівська, будинок 66, кімната 4. Основними видами економічної діяльності товариства є: 25.93 - виробництво виробів із дроту, ланцюгів і пружин (арк. справи 66).

ГУ ДФС у Львівській області направлено на адресу ТзОВ ТД ВБК запити від 10.06.2019 №29143/10/14.14-13, від 09.07.2019 №34307/10-14.14-13 та від 17.07.2019 №35701/10/14.14-13 Про надання пояснень та їх документальних підтверджень щодо здійснення господарських відносин Позивача із ТОВ Альфа Трейд ЛПГ (ЄДРПОУ 40949577) за січень 2019 року, ТОВ Авераж Захід (ЄДРПОУ 42103079) за березень 2019 року та ТзОВ Захід трейд ЛТД (ЄДРПОУ 41332139) за квітень 2019 року (арк. справи 25, 27, 30).

Як видно з матеріалів справи, вказані вище запити надіслані на податкову адресу ТзОВ ТД ВБК , а саме: 81500, Львівська обл., м. Городок, вул. Комарнівська, буд. 66, кв. 4, яка співпадає з адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованими листами з повідомленням про вручення № 7902609057920 та № 7900058740795. Запити ГУ ДФС у Львівській області від 10.06.2019 №29143/10/14.14-13 та від 09.07.2019 №34307/10-14.14-13 були повернуті на адресу Відповідача з відміткою органу поштового зв`язку інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення (арк. справи 26, 28).

Щодо запиту ГУ ДФС у Львівській області від 17.07.2019 №35701/10/14.14-13, ТзОВ ТД ВБК направило до Відповідача лист-відповідь від 27.08.2019 № 27/08-01 Про надання відповіді… , в якому зазначило, що придбаний в ТзОВ Захід Трейд ЛТД газ використовувався для заправки транспортних засобів та спецтехніки. Одночасно надало копії документів на 14 арк. (арк. справи 29).

27.11.2019 ГУ ДПС у Львівській області виданий наказ № 2473 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ ТД ВБК . Як видно з вказаного наказу, Відповідач, на підставі пп. 16.1.5, пп. 16.1.7 п. 16.1 ст. 16, пп. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20, пп. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.1, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями, розглянувши доповідну записку управління податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС у Львівській області від 26.11.2019 № 123/05.10-11, призначив провести документальну позапланову виїзну перевірку ТзОВ ТД ВБК (код ЄДРПОУ 19168759) з 28.11.2019, тривалістю 5 робочих днів. Пунктом 2 цього наказу встановлено провести перевірку з питань проведення правовідносин із ТОВ Альфа Трейд ЛПГ (ЄДРПОУ 40949577) за січень 2019 року, ТОВ Авераж Захід (ЄДРПОУ 42103079) за березень 2019 року та ТзОВ Захід трейд ЛТД (ЄДРПОУ 41332139) за квітень 2019 року та правомірності їх відображення у податкових деклараціях з податку на додану вартість та податкових деклараціях з податку на прибуток.

Вказаний наказ вручено директору ТзОВ ТД ВБК ОСОБА_1 Ю. 28.11.2019, який власноручно зазначив До перевірки не допускаємо, оскільки вважаємо наказ про проведення перевірки протиправним, будемо оскаржувати його в судовому порядку , що підтверджується власноручно зробленим підписом такого (арк. справи 10, 10 зворот).

Позивач не погоджуючись із вказаним наказом, звернувся до суду із цим позовом.

При вирішенні спору, суд застосовує наступні норми права.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України)(в редакції на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Згідно з пунктом 73.3 статті 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити:

1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує;

2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;

3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу витягнутої руки під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Платники податків та інші суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

У разі проведення зустрічної звірки платники податків та інші суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. Документальне підтвердження цієї інформації на вимогу контролюючого органу може бути надано в електронному або паперовому вигляді на вибір платника податків.

У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п`ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит.

Інформація на запит контролюючого органу надається Національним банком України, іншими банками безоплатно у порядку і обсягах, встановлених Законом України Про банки і банківську діяльність .

Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.

Так, згідно з пунктом 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1245 суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України.

У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов`язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов`язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.

Відповіді на запити щодо надання податкової інформації від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування надаються протягом одного місяця, якщо інше не передбачено законом.

Відповідно до підпункту 16.1.5 пункту 16.1 статті 16 ПК України на платника податків покладається обов`язок надавати пояснення та копії документів лише на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючого органу.

Як зазначено у постановах Верховного Суду від 05.06.2018 у справі № №820/5076/17 від 11.04.2019 у справі №804/1188/18, від 04.04.2019 у справі №818/1553/16, вимоги, які висуваються до змісту запиту є нормативно визначеними і поширювальному тлумаченню не підлягають.

У контролюючого органу є право на оцінку пояснень платника податків і їх документальних підтверджень.

Виявлені факти, які свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, можуть бути підставою для проведення перевірки лише у випадку, коли сумніви не усунуті наданими поясненнями та документальними підтвердженнями.

Відповідно до підпунктів 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема: отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Суд встановив та підтверджується матеріалами справи, що листами від 10.06.2019 №29143/10/14.14-13, від 09.07.2019 №34307/10-14.14-13 та від 17.07.2019 №35701/10/14.14-13 ГУ ДФС у Львівській області направило на адресу ТзОВ ТД ВБК запити Про надання пояснень та їх документальних підтверджень щодо здійснення господарських відносин Позивача із ТОВ Альфа Трейд ЛПГ (ЄДРПОУ 40949577) за січень 2019 року, ТОВ Авераж Захід (ЄДРПОУ 42103079) за березень 2019 року та ТОВ Захід трейд ЛТД (ЄДРПОУ 41332139) за квітень 2019 року.

Як видно із вказаних запитів, ГУ ДФС у Львівській області за результатами отриманої (наявної) податкової інформації (сукупності відомостей і даних) виявлено факти, які свідчать про порушення ТОВ ТД ВБК (ЄДРПОУ - 19168759) норм податкового законодавства по взаємовідносинах із ТОВ Альфа Трейд ЛПГ (ЄДРПОУ 40949577) за січень 2019 року, ТОВ Авераж Захід (ЄДРПОУ 42103079) за березень 2019 року та ТОВ Захід трейд ЛТД (ЄДРПОУ 41332139) за квітень 2019 року. Про зазначене вказують результати аналізу показників, що містяться у податкових деклараціях з ПДВ, поданих платником податків за відповідні періоди та податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст.ст. 72, 73 і 74 ПК України, що відповідно до п. 74.1 ст. 74 ПК України використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань, а саме даних єдиного реєстру податкових накладних та даних показників поданих до податкового органу декларацій та звітів, зокрема, відсутнє реальне (законне) джерело походження ідентифікованого (придбаного) товару (відсутнє дійсне формування цього активу), а відтак неможливий його рух за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов`язаних нереальних господарських операцій, до платників податків ТОВ Альфа Трейд ЛПГ , ТОВ Авераж Захід , ТОВ Захід трейд ЛТД та наступного за ними платника ТОВ ТД ВБК . Вказане свідчить про недотримання ТОВ ТД ВБК норм пп. а п. 198.1, п. 198.3 ст. 198 ПК України, Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.08.2016 №21, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.02.2017 №276, та частини 1 статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та пунктів 2.1 і 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.06.1995 №168/704. У зв`язку з цим та керуючись нормами пп. 16.1.5 і 16.1.7 п. 16.1 ст. 16, п.п. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20, п.п. 73.3 ст. 73, п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України, п. 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1245, ГУ ДФС у Львівській області просило протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня отримання цих запитів надати пояснення (з наданням копії підтверджуючих документів) щодо проведення взаєморозрахунків та включення таких операцій до податкового обліку з відповідним їх відображенням у податкових деклараціях з податку на додану за відповідні періоди. При цьому вказано, що необхідно обов`язково надати, засвідчені підписом посадової особи ТОВ ТД ВБК (ЄДРПОУ 19168759) та скріплені печаткою копії документів, що безпосередньо, стосуються господарських діяльності по відносинах із ТОВ Альфа Трейд ЛПГ (ЄДРПОУ 40949577) за січень 2019 року, ТОВ Авераж Захід (ЄДРПОУ 42103079) за березень 2019 року та ТОВ Захід трейд ЛТД (ЄДРПОУ 41332139) за квітень 2019 року, зокрема: договори, виписані (оформлені) накладні (акти виконаних робіт, наданих послуг, прийому передачі) на поставку товарів (робіт, послуг); банківські виписки, платіжні доручення, відображення даних операцій в бухгалтерському обліку із вказанням бухгалтерських проведень, що фіксують здійснені операції; копії довіреностей на отримання ТМЦ; договори на відповідальне зберігання, інформацію щодо транспортування товару та здійснених вантажних робіт; договори на перевезення, товарно-транспортні накладні, дорожні листи; проведені розрахунки за транспортування товару згідно даних бухгалтерського обліку із вказанням бухгалтерських проведень, що фіксують здійснені операції; стан взаєморозрахунків на кінець періоду, що звірявся, відповідно до даних бухгалтерського обліку із вказанням бухгалтерських проведень, що фіксують здійснені операції, а також просило надати інформацію та її документальне підтвердження щодо подальшої реалізації придбаних товарів, чи їх використання у господарській діяльності підприємства. Крім цього, просило надати інформацію щодо: зберігання (наявність власних або орендованих складських приміщень) та транспортування (наявність власних або орендованих транспортних засобів) товарно-матеріальних цінностей; виробничих запасів (потужностей) СГД для виробництва ТМЦ чи надання робіт (послуг); щодо наявності необхідної кількості працюючих з відповідним фаховим знанням для здійснення виробництва (надання послуг, виконання робіт) згідно зі штатним розкладом; щодо наявності у СГД ліцензій, патентів, сертифікатів, дозволів (у випадку їх необхідності для виготовлення та реалізації згідно з чинною нормативною базою), тощо. Разом з тим, звернуто увагу, що відповідно до норм, а саме: п. 47.1 ст. 47 ПК України платники податків та їх посадові особи несуть відповідальність за недостовірність інформації, наведеної у податковій звітності; п. 73.3 ст. 73 ПК України, платники податків та інші суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом); пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України ненадання пояснень та їх документальних підтверджень протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, є підставою для проведення документальної позапланової перевірки платника податків. Також додатково повідомлено, що відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПК України платник податків зобов`язаний за самостійно з`ясованим фактом заниження податкового зобов`язання: або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку; або відобразити, суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов`язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п`яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов`язання з цього податку. Такі пояснення та їх документальне підтвердження надати ГУ ДФС Львівській області за адресою: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35 (каб. 430).

Отже, суд зазначає, що запити ГУ ДФС у Львівській області від 10.06.2019 №29143/10/14.14-13, від 09.07.2019 №34307/10-14.14-13 та від 17.07.2019 №35701/10/14.14-13, направлені податковим органом на адресу Позивача, містили вказівку на фактичні і правові підстави направлення запитів. При цьому, запити містили опис інформації, що запитується, та орієнтовний перелік документів, що її підтверджують.

За таких обставин, на Позивача покладався обов`язок щодо надання відповідної інформації.

Однак, надіслані на адресу ТзОВ ТД ВБК , а саме: 81500, Львівська обл., м. Городок, вул. Комарнівська, буд. 66, кв. 4, яка співпадає з адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованими листами з повідомленням про вручення № 7902609057920 та № 7900058740795 запити ГУ ДФС у Львівській області від 10.06.2019 №29143/10/14.14-13 та від 09.07.2019 №34307/10-14.14-13, були повернуті на адресу Відповідача з відміткою органу поштового зв`язку інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення .

У відповідь на запит ГУ ДФС у Львівській області від 17.07.2019 №35701/10/14.14-13, ТзОВ ТД ВБК направило до Відповідача лист від 27.08.2019 № 27/08-01 Про надання відповіді… , в якому зазначило, що придбаний в ТзОВ Захід Трейд ЛТД газ використовувався для заправки транспортних засобів та спецтехніки. Одночасно надало копії документів на 14 арк.

Проте, як видно з наданої представником Відповідача в судовому засіданні доповідної записки управління податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС у Львівській області від 26.11.2019 №123/05.10-11 (арк. справи 63), у відповідь на листи від 10.06.2019 №29143/10/14.14-13, від 09.07.2019 №34307/10/14.14-13 ТзОВ ТД ВБК (19168759) не надані документи, а від 17.07.2019 №35701/10/14.14-13 ТзОВ ТД ВБК (19168759) надано документи, проте не в повному обсязі. Відтак управлінням надані пропозиції, а саме: із 28.11.2019 розпочати проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТзОВ ТД ВБК (19168759) з питань проведення взаємовідносин із ТОВ Альфа Трейд ЛПГ (ЄДРПОУ 40949577) за січень 2019 року, ТОВ Авераж Захід (ЄДРПОУ 42103079) за березень 2019 року, ТзОВ Захід трейд ЛТД (ЄДРПОУ 41332139) за квітень 2019 року та правомірності їх відображення у податкових деклараціях з податку на додану вартість та податкових деклараціях з податку на прибуток, тривалістю 5 робочих днів.

За таких обставин, у податкового органу виникло право на призначення перевірки з підстав, передбачених пунктами 78.1.1 та 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України.

Відповідно до абзацу 3 пункту 81.1 статті 81 ПК України, у наказі про проведення документальної виїзної перевірки зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу.

Суд звертає увагу Позивачу на те, що наявний в матеріалах справи наказ ГУ ДПС у Львівській області від 27.11.2019 № 2473 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ ТД ВБК відповідає цим вимогам.

Як вказав Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду у постанові від 11.04.2019 (справа №804/1188/18), посилання Товариства на окремі дефекти запитів про надання інформації не впливають на обов`язок позивача надати всю необхідну інформацію за запитами, оскільки відсутність або неповнота посилань на конкретні джерела отримання податкової інформації не повинні розглядатися як підстава для визнання запитів такими, що не відповідають вимогам пункту 73.3 Податкового кодексу України, та, як наслідок, бути підставою для визнання наказу про проведення податкової перевірки протиправним.

Фактичною підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ ТД ВБК було ненадання таким пояснень та їх документального підтвердження на обов`язкові письмові запити контролюючого органу від 10.06.2019 №29143/10/14.14-13, від 09.07.2019 №34307/10/14.14-13, а від 17.07.2019 №35701/10/14.14-13 Позивачем надано документи, проте не в повному обсязі. Письмові запити щодо необхідності подання пояснень були сформовані податковим органом на підставі податкової інформації, отриманої відповідно до статей 72, 73, 74 ПК України.

За змістом абзацу 1 пункту 74.1, абзацу 1 пункту 74.2, пункту 74.3 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. В Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Таким чином, суд вважає, що контролюючий орган при направленні запитів від 10.06.2019 №29143/10/14.14-13, від 09.07.2019 №34307/10-14.14-13, від 17.07.2019 №35701/10/14.14-13 та виданні оскаржуваного наказу діяв на підставі, в порядку і у спосіб, передбачений законодавством.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи викладене та зважаючи на встановлені обставини, суд дійшов висновку, що наведені Позивачем підстави для визнання протиправним та скасування наказу ГУ ДПС у Львівській області від 27.11.2019 № 2473 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ ТД ВБК є безпідставними та необґрунтованими, а відтак у задоволенні позову слід відмовити повністю.

У відповідності до статті 139 КАС України судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ТД ВБК до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування наказу від 27.11.2019 № 2473 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ ТД ВБК , - відмовити повністю.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 18.02.2020.

Суддя Мричко Н.І.

Дата ухвалення рішення13.02.2020
Оприлюднено19.02.2020
Номер документу87674848
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним і скасування наказу

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.006582

Рішення від 13.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні