ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 лютого 2020 р. м. Чернівці Справа № 824/1078/19-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лелюка О.П.,
за участю:
секретаря судового засідання - Сулими М.П.
представника позивача Марусяка М.В.,
представника відповідача Дриги О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Комунального підприємства "Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку "Мир" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
В С Т А Н О В И В:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області звернулось до суду з позовом до Комунального підприємства Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Позивач просить суд застосувати до Комунального підприємства Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир (код ЄДРПОУ- 02411256) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію будівлі Комунального підприємства Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир , що розташований за адресою: вул. Гагаріна, 1 в м. Заставна до повного виконання протипожежних вимог і усунути усі порушення, викладені в акті Заставнівського районного сектору Управління ДСНС у Чернівецькій області від 19 липня 2019 року №129.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилався на те, що за результатом проведеної перевірки щодо додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки в приміщенні Комунального підприємства Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир , були виявлені численні порушення вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, про що складено акт від 19 липня 2019 року №129.
У зв`язку з цим, посилаючись на норми Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Кодексу цивільного захисту України, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 вересня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, а також задоволено клопотання позивача та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше; встановлено строк для подання заяв по суті справи.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2019 року призначено розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін на 29 жовтня 2019 року о 14 год. 00 хв.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2019 року клопотання сторін про надання їм часу для примирення у справі за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Комунального підприємства "Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку "Мир" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задоволено. Зупинено провадження у даній адміністративній справі за №824/1078/19-а до 29 січня 2020 року.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 січня 2020 року заяву представника Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про поновлення провадження в адміністративній справі задоволено. Поновлено провадження у справі за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Комунального підприємства Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). Призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження на 18 лютого 2020 року о 15 год. 15 хв.
Представник позивача у судовому засіданні, яке відбулося 18 лютого 2020 року, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.
У судовому засіданні представник відповідача заперечував проти позовних вимог у повному обсязі та просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.
При цьому, правом подання відзиву, передбаченого статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач не скористався.
Заслухавши пояснення осіб, які з`явились в судове засідання, дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що комунальне підприємство Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир знаходиться за адресою: 59400, Чернівецька область, Заставнівський район, місто Заставна, вул. Гагаріна, будинок 1. З 02 липня 2001 року зареєстроване як юридична особа. Основним видом економічної діяльності згідно КВЕД 59.14 є демонстрація кінофільмів.
Як вбачається із матеріалів справи, відповідно до статті 67 Кодексу цивільного захисту України, статті 6 абзацу 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Положення про Управління ДСНС України у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 12 листопада 2018 року №661, наказу управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про проведення планових перевірок суб`єктів господарювання №178 від 26 червня 2019 року, посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) №141 від 16 липня 2019 року в період з 16 липня 2019 року по 19 липня 2019 року провідним фахівцем Заставнівського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області Фірічем Андрієм Васильовичем проведено планову перевірку виконання суб`єктом господарювання - комунальним підприємством Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку МИР щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Попередня планова перевірка проводилась в період з 20 серпня 2018 року по 20 серпня 2018 року.
За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) складено акт від 19 липня 2019 року №129.
Так, перевіркою виявлені численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки.
За порушення вимог пожежної безпеки комунальним підприємством Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир , провідним фахівцем Заставнівського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області Фірічем А.В. складено протокол про адміністративне правопорушення та прийнято постанову про накладення адміністративного стягнення, якою директора комунальне підприємство Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир Дригу О.О. притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в сумі 102,00 грн.
Рапортом начальника Заставнівського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби цивільного захисту В. Гараса до заступника начальника Управління із запобігання надзвичайних ситуацій Управління ДСНС України у Чернівецькій області підполковнику служби цивільного захисту І. Диниса було запропоновано припинити подальшу експлуатацію комунального підприємства Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир за адресою: м. Заставна, вул. Гагаріна, 1, до повного виконання вказаних у рапорті недоліків.
За наведених обставин Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області звернулось до адміністративного суду з даним позовом.
В ході судового розгляду справи також встановлено, що у період з 07 жовтня 2019 року по 08 жовтня 2019 року на підставі посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 08 жовтня 2019 року №165 провідним фахівцем Заставнівського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області Фірічем А.В. було проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання - комунальним підприємством Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир , вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якого складно акт від 08 жовтня 2019 року №151.
Вказаною перевіркою виявлені порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки:
- приміщення комунального підприємства Заставнівського міського центру дозвілля і відпочинку Мир не обладнано установкою автоматичної пожежної сигналізації, ризик настання негативних наслідків від провадження господарської діяльності - пожежа ;
- не виконано перевірку захисту будівлі, від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, ризик настання негативних наслідків від провадження господарської діяльності - пожежа ;
- дерев`яні конструкції горища комунального підприємства Заставнівського міського центру дозвілля і відпочинку Мир не оброблено вогнезахисним розчином, ризик настання негативних наслідків від провадження господарської діяльності - пожежа .
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V).
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно абзацу 1 частини п`ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною сьомою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.
Відповідно до статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Згідно статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: - здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; - складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; - звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністрові пропозицій щодо формування державної політики у відповідній сфері; реалізація в межах своєї компетенції державної політики у сфері волонтерської діяльності.
ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Крім цього, у відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 12 листопада 2018 року №661.
Таким чином, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до частини третьої статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Згідно частин першої, другої та третьої статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Відповідно до статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Як вбачається з обставин справи, територіальним органом ДСНС було проведено перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки нежитлової будівлі комунального підприємства Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку Мир , що розташований за адресою: Чернівецька область, Заставнівський район, місто Заставна, вул. Гагаріна, будинок 1. За результатом проведеної перевірки виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, при цьому вказано про високий ступень ризику.
З характеру порушень, встановлених актами перевірки, та які не усунуті на час розгляду справи, останні є суттєвими, оскільки можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для людей та навколишнього природного середовища і, як наслідок, можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.
При цьому, вказані порушення не є формальними та стосуються суттєвих недоліків у протипожежній системі будівлі, що розташована за адресою Чернівецька область, Заставнівський район, місто Заставна, вул. Гагаріна, будинок 1, що у свою чергу унеможливлює забезпечити безпеку людини в разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.
Суд зазначає, що в контексті вищенаведених норм настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.
Суд звертає увагу на те, що у даному випадку виявлені позивачем порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення і розвитку пожеж, але можуть створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.
Водночас, суд звертає увагу, що існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель.
Аналогічний правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 26 червня 2018 року у справі № 823/589/16.
Згідно ж статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов`язком суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно наявних у справі матеріалів, зафіксовані в актах від 19 липня 2019 року №129 та від 08 жовтня 2019 року №152 порушення відповідачем не виконано. Вказані обставини також не заперечувалися учасниками справи під час розгляду справи в судовому засіданні.
Відтак, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування в даному випадку заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю), про який просить позивач.
Згідно із пунктом 3 частини першої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідачем не надано суду жодних доводів щодо безпідставності заявлених позовних вимог.
Таким чином, заявлений позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, то відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.
Керуючись статтями 9, 72, 73, 74, 77, 90, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати до Комунального підприємства "Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку "Мир" (код ЄДРПОУ- 02411256) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівлі Комунального підприємства "Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку "Мир", що розташований за адресою: вул. Гагаріна, 1 в м. Заставна до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Заставнівського районного сектору Управління ДСНС у Чернівецькій області від 19 липня 2019 року №129.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Оскільки в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, то зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 19 лютого 2020 року.
Повне найменування учасників справи:
позивач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Комарова 1 А, 58018), відповідач - Комунальне підприємство "Заставнівський міський центр дозвілля і відпочинку "Мир" (м. Заставна, вул. Гагаріна, 1, 59400).
Суддя О.П. Лелюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2020 |
Оприлюднено | 19.02.2020 |
Номер документу | 87675901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні