Справа №2а-2642/08
Категорія №47
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 листопада 2008 року.
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
судді Качуріної Л.С.
при секретарі Смішливій І.М .
в присутності представник ів:
від позивача: Золоторьов а Н.П., довіреність №8/35 від 17.04.08.
від відповідача: не з'явив я.
Розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Приватного під приємства «Фагот - Плюс» до уп равління Державної автомобі льної інспекції Управління М іністерства внутрішніх спра в України в Луганській облас ті про визнання неправомірни ми дій, -
ВСТАНОВИВ:
10 грудня 2007 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду звернулось Приватн е підприємство «Фагот - Плюс» з адміністративним позовом до управління Державної авто мобільної інспекції Управлі ння Міністерства внутрішніх справ України в Луганській о бласті про визнання неправом ірними дій.
У позовній заяві позивач пр осив суд визнати неправомірн им рішення про відмову в пере реєстрації напівпричепів та зобов'язати перереєструвати напівпричепи.
У судовому засіданні позив ачка підтримала позовні вимо ги та пояснила, що ПП «Фагот - П люс» є власником напівпричеп ів: реєстраційний номер 04969 AM, ма рки VAN HOLL, 1988 року випуску, колір с иній, шасі (рама) №48126, бортовий, п овна маса 34000 кг та реєстраційн ий номер 06612 AM марки SCHMITZ, 1992 року вип уску, колір синій, шасі (рама) WSM SPR 24000058864, бортовий, повна маса 34000 кг .
Позивач звернувся в Красно лучський МРЕВ УДАІ в Лугансь кій області з питання їх пере реєстрації.
Краснолучським МРЕВ УДАІ в Луганській області в перере єстрації вказаних напівприч епів відмовлено на підставі п. 14 «Правил державної реєстра ції та обліку автомобілів, ав тобусів, а також самохідних м ашин, сконструйованих на шас і автомобілів, мотоциклів ус іх типів, марок і моделей, прич епів, напівпричепів і мотоко лясок», затверджених постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 07.09.1998 року №1388 у зв'язку з їх переобладнанням, пошкодженн ям номерів шасі та закріплен ням табличок з дублюючим від ображенням номерів шасі не з аводським способом.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, заперечення п роти адміністративного позо в не надав, про дату час і місц е судового розгляду був пові домлений належним чином, про причини неприбуття суд не по відомив, причини неявки суду не відомі.
Відповідно до частини 4 ст. 128 Кодексу адміністративного с удочинства України у разі не прибуття відповідача - суб'єк та владних повноважень, нале жним чином повідомленого про дату, час і місце судового роз гляду, без поважних причин аб о без повідомлення ним про пр ичини неприбуття розгляд спр ави не відкладається і справ у може бути вирішено на підст аві наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов підлягає зад оволенню з наступних підстав .
У судовому засіданні встан овлено, що позивач - суб'єкт го сподарювання Приватне підпр иємство «Фагот - Плюс», іденти фікаційний код за ЄДРПОУ 24050407, з ареєстроване відповідно до ч инного законодавства Україн и виконавчим комітетом Красн олуцької міської ради Луганс ької області 28.05.1997 року, реєстра ційний номер 1 380 105 0001 000151, адреса мі сцезнаходження юридичної ос оби: 94505, Луганська область, м. Кр асний Луч, вул. Кислородная, 2.
Згідно свідоцтва про реєст рацію транспортного засобу с ерія АІС №364596, виданого 07.09.1999 року Краснолуцьким МРЕВ УДАІ УМВ С України в Луганській облас ті ПП «Фагот - Плюс» є власнико м напівпричепу реєстраційни й номер 06612 AM марки SCHMITZ, 1992 року випу ску, колір синій, шасі (рама) WSMSPR 24000058864, бортовий, повна маса 34000 кг.
Також, згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного за собу серія АІС №343653, виданого 08.0 9.1998 року Краснолуцьким МРЕВ УД АІ УМВС України в Луганській області ПП «Фагот - Плюс» є вл асником напівпричепу реєстр аційний номер 04969 AM, марки VAN HOLL, 1988 р оку випуску, колір синій, шасі (рама) №48126, бортовий, повна маса 34000 кг.
Згідно висновку науково-те хнічної експертизи №144943 від 01.06. 2006 року, виконаної Державним п ідприємством «Державний авт отранспортний науково-дослі дний і проектний інститут» (031 13, м. Київ, проспект Перемоги, 57), протокол засідання експертн ої групи №1147 від 29.05.2006 року, ДП «Де ржавний автотранспортний на уково-дослідний і проектний інститут» узгодило можливіс ть переобладнання напівприч епу SCHMITZ, 1992 року випуску, колір си ній, шасі (рама) WSMSPR 24000058864, власнико м є ПП «Фагот - Плюс».
Переобладнання полягає у з меншенні довжини рами та кол існої бази напівпричепа, зам іні осей (підсиленні ходової частини), у встановленні замі сть бортової платформи самос кидного кузова (самостійного виготовлення) та двох телеск опічних гідроциліндрів для п ідйому самоскидного кузова.
Відповідно до п.3.2. висновку н ауково-технічної експертизи №144943 від 01.06.2006 року після переобл аднання напівпричіп рекомен довано перереєструвати як на півпричіп-самоскид на шасі н апівпричепа SCHMITZ, повна маса - не більше 45500 кг.
Згідно акта технічної експ ертизи AT «Луганськ-Авто» (атес тат акредитації №UA.001.T474 від 10.12.2002р . в системі сертифікації УкрС ЕПРО) про відповідність техн ічного стану транспортного з асобу вимогам безпеки дорожн ього руху №866-2006 від 13 червня 2006 ро ку - транспортний засіб: напів причіп марки SCHMITZ, шасі (кузов) WSMSP R 24000058864 відповідає технічним ви могам та придатний до експлу атації згідно вимог «Правил дорожнього руху», ДСТУ - 3649-97.
Згідно висновку науково-те хнічної експертизи №144939 від 30.05. 2006 року, виконаної Державним п ідприємством «Державний авт отранспортний науково-дослі дний і проектний інститут» (031 13, м. Київ, проспект Перемоги, 57), протокол засідання експертн ої групи №1147 від 29.05.2006 року, ДП «Де ржавний автотранспортний на уково-дослідний і проектний інститут» узгодило можливіс ть переобладнання напівприч епу VANHOLL, 1988 року випуску, реєстра ційний номер 04969 AM, шасі (рама ) №48126, власником є ПП «Фагот - Пл юс».
Переобладнання полягає у з меншенні довжини рами та кол існої бази напівпричепа, зам іні осей (підсиленні ходової частини), у встановленні замі сть бортової платформи самос кидного кузова (самостійного виготовлення) та двох телеск опічних гідроциліндрів для п ідйому самоскидного кузова.
Відповідно до п.3.2. висновку н ауково-технічної експертизи №144939 від 30.05.2006 року після переобл аднання напівпричіп рекомен довано перереєструвати як на півпричіп-самоскид на шасі н апівпричепа VAN HOLL, повна маса - не більше 45500 кг.
Згідно акта технічної експ ертизи AT «Луганськ-Авто» (атес тат акредитації №UA.001.T474 від 10.12.2002р . в системі сертифікації УкрС ЕПРО) про відповідність техн ічного стану транспортного з асобу вимогам безпеки дорожн ього руху №867-2006 від 13 червня 2006 ро ку - транспортний засіб: напів причіп марки VAN HOLL, шасі (кузов) № 48126 відповідає технічним вимо гам та придатний до експлуат ації згідно вимог «Правил до рожнього руху», ДСТУ - 3649-97.
У зв'язку з цим позивач вваж ає безпідставним відмову від повідача в проведенні держав ної реєстрації належний йому напівпричепів.
Стаття 86 Кодексу адміністра тивного судочинства України встановлює право і обов'язок суду оцінювати докази за сво їм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному і повному дослідженні всіх о бставин справи в їх сукупнос ті.
Відповідач у справі є держа вним органом виконавчої влад и, який входить до структури М іністерства внутрішніх спра в України, діяльність якого р егламентується Конституціє ю та законами України.
Частиною 2 статті 19 Конститу ції України встановлено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.
Тому, вирішуючи дану справу суд виходить з того, що згідно пункту 12 частини 1 ст.10 Закону У країни «Про міліцію» від 20.12.1990 р оку №565-ХП на відповідача покл адені обов'язки, у тому числі, здійснення реєстрації та обл іку автомототранспортних за собів.
Єдиний на території Україн и порядок державної реєстрац ії та обліку автомобілів, авт обусів, а також самохідних ма шин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усі х типів, марок і моделей, приче пів, напівпричепів та мотоко лясок (далі - транспортні засо би) та видачі реєстраційних д окументів і номерних знаків встановлений Правилами держ авної реєстрації та обліку а втомобілів, автобусів, а тако ж самохідних машин, сконстру йованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпри чепів та мотоколясок, затвер дженими Постановою Кабінеті міністрів України від 07.09.1998 рок у №1388.
Цими Правилами встановлює ться єдиний на території Укр аїни порядок державної реєст рації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідни х машин, сконструйованих на ш асі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, пр ичепів, напівпричепів та мот околясок (далі - транспортн і засоби) та видачі реєстраці йних документів і номерних з наків.
Ці Правила є обов'язковими д ля всіх юридичних та фізични х осіб, які є власниками транс портних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представ ники власників транспортних засобів виконують обов'язки та реалізують права цих влас ників у межах наданих їм повн оважень.
Згідно пункту 3 зазначених П равил державна реєстрація тр анспортних засобів здійснює ться органами Державтоінспе кції МВС з метою контролю за в ідповідністю конструкції та технічного стану транспортн их засобів встановленим в Ук раїні вимогам стандартів, пр авил і нормативів, дотриманн я вимог законодавства, що виз начає порядок сплати податкі в, внесення інших обов'язкови х платежів, використання тра нспортних засобів в умовах в оєнного та надзвичайного ста ну, а також для забезпечення ї х обліку та попередження про типравних дій щодо них.
Таким чином відповідач у сп раві - суб'єкт владних повнова жень, на якого покладені влад ні функції щодо реєстрації а втотранспортних засобів та к онтролю за технічним станом транспортних засобів.
Пунктом 8 постанови Кабінет у Міністрів України від 7 вере сня 1998 p. N 1388 «Про затвердження Пр авил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобус ів, а також самохідних машин, с конструйованих на шасі автом обілів, мотоциклів усіх типі в, марок і моделей, причепів, н апівпричепів та мотоколясок » предбачається, що Реєстрац ія транспортних засобів здій снюється на підставі заяви в ласника, поданої особисто, і д окументів, що посвідчують йо го особу, правомірність прид бання транспортного засобу, оцінку його вартості, яка про вадиться спеціалістом, що пр ойшов необхідну підготовку у порядку, встановленому МВС, М ін'юстом, Держпромполітики, Д ержмитслужбою та Фондом держ авного майна і має відповідн і документи, відповідність к онструкції транспортного за собу встановленим вимогам бе зпеки дорожнього руху, а тако ж вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстрацій них документів. Не приймають ся до реєстрації транспортні засоби, зібрані (складені) з с кладових частин серійних тра нспортних засобів без дотрим ання вимог Закону України "Пр о дорожній рух".
Правомірність придбання т ранспортних засобів, складов их частин, які мають ідентифі каційні номери, підтверджуєт ься документами, скріпленими підписом відповідної посадо вої особи і печаткою, виданим и суб'єктами підприємницької діяльності, які реалізують т ранспортні засоби та видають довідки-рахунки, митними орг анами, судами, нотаріусами, ор ганами соціального захисту н аселення, підприємствами-вир обниками транспортних засоб ів та підрозділами ДАІ, а тако ж угодами, укладеними на това рних біржах.
Такими документами можуть бути:
довідка-рахунок за формою з гідно з додатком N 1 до цих Прав ил, видана суб'єктом підприєм ницької діяльності, який реа лізує транспортний засіб;
договори, в тому числі угоди , укладені на товарних біржах , та інші посвідчені в установ леному порядку документи, що встановлюють право власност і на транспортний засіб;
копія рішення суду, засвідч ена в установленому порядку, із зазначенням юридичної чи фізичної особи, яка визнаєть ся власником транспортного з асобу, його марки, моделі, року випуску, а також ідентифікац ійних номерів складових част ин;
довідка органу соціальног о захисту населення, який вид ілив автомобіль або мотоколя ску;
акт приймання-передачі тра нспортного засобу за формою згідно з додатком N 6 до цих Пра вил, виданий підприємством-в иробником транспортного зас обу чи його складових частин або підприємствами, які пере обладнали чи встановили на т ранспортному засобі спеціал ьний пристрій згідно із свід оцтвом про відповідність кон струкції транспортного засо бу вимогам безпеки дорожньог о руху, із зазначенням їх іден тифікаційних номерів та конк ретного одержувача, скріплен ий підписом посадової особи підприємства і печаткою;
посвідчення митного орган у про реєстрацію транспортно го засобу або його складових частин, що мають ідентифікац ійні номери, в підрозділах ДА І - для фізичних осіб, вантаж на митна декларація - для юр идичних осіб або належним чи ном оформлені довідка-рахуно к та вантажна митна декларац ія (засвідчена митним органо м копія) - для фізичних та юри дичних осіб; договір фінансо вого лізингу.
Для реєстрації транспортн их засобів, що перебували в ек сплуатації і зареєстровані в підрозділах ДАІ, крім назван их документів, додається сві доцтво про реєстрацію трансп ортного засобу (технічний па спорт) з відміткою підрозділ у ДАІ про зняття транспортно го засобу з обліку. Перед відч уженням, передачею такий тра нспортний засіб повинен бути знятий з обліку в підрозділі ДАІ. Відчуження, передача вла сником придбаних транспортн их засобів, не зареєстровани х у підрозділах ДАІ, не провод иться. Реєстрація транспортн их засобів проводиться за ум ови сплати їх власниками пер едбачених законодавством по датків, а також внесення в уст ановленому порядку платежів за огляд транспортних засоб ів, реєстрацію, перереєстрац ію та зняття їх з обліку, відшк одування вартості бланків ре єстраційних документів та но мерних знаків. Реєстрація тр анспортних засобів скасовує ться в разі встановлення фак ту, що документи, які посвідчу ють особу власника, підтверд жують правомірність придбан ня транспортного засобу або право на користування та роз порядження ним, є фіктивними чи підробленими. Реєстрація транспортних засобів також скасовується у разі встановл ення факту знищення, фальсиф ікації або підроблення ідент ифікаційних номерів його скл адових частин.
Бланки довідок-рахунків, ак тів приймання-передачі транс портних засобів підприємств -виробників цих засобів і їх с кладових частин за формами з гідно з додатками N1 і 6 до цих Пр авил є бланками суворого обл іку і виготовляються в поряд ку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 p. N 283.
Суд установив, що позивач ма є відповідні документи, що пі дтверджують відповідність к онструкції напівпричепів: ре єстраційний номер 04969 AM марки VAN HOLL, 1988 року випуску, колір синій, шасі (рама) №48126 та реєстраційн ий номер 06612 AM марки SCHMITZ, 1992 року вип уску, колір синій, шасі (рама) WSM SPR 24000058864 встановленим вимогам бе зпеки дорожнього руху, а тако ж вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстрацій них документів.
Згідно абзацу 2 п. 14 постанови Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. N1388 «Про затвер дження Правил державної реєс трації та обліку автомобілів , автобусів, а також самохідни х машин, сконструйованих на ш асі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, пр ичепів, напівпричепів та мот околясок» передбачено, що де ржавна реєстрація (перереєст рація) або зняття з обліку тра нспортних засобів (крім випа дків вибракування їх у цілом у) без ідентифікаційного ном ера або із знищеними, пошкодж еними (один чи кілька символі в номера візуально не визнач аються) чи підробленими (змін ено один чи кілька символів н омера, замінено панель (табли чку) або частину панелі (табли чки) з номером) ідентифікацій ними номерами складових част ин (кузова, шасі, рами двигуна) не допускається.
Суд установив, що пошкоджен ня номерів шасі та закріплен ня табличок з дублюючим відо браженням номерів шасі не за водським способом, на вказан их напівпричепах, є наслідко м їх переобладнання.
З матеріалів справи вбачає ться, що зазначені напівприч епи у розшуку органів внутрі шніх справ не знаходився, в ба зі МВС та Інтерполу відомост і про ці напівпричепи щодо їх розшуку відсутні. Ніхто свої х прав на ці напівпричепи не з аявив.
За таких обставин посиланн я відповідача як на підставу для відмові в перереєструва нні вищезазначених напівпри чепів тим, що пошкоджені номе ри шасі та закріплення табли чок з дублюючим відображення м номерів шасі здійснено не з аводським способом, є безпід ставним.
Пункт 8 Правил державної реє страції та обліку автомобілі в, автобусів, а також самохідн их машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклі в усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та м отоколясок, затверджені пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 7 вересня 1998 р. N1388 перед бачає можливість їх перереєс трації за обставин, встановл ений у судовому засіданні, то му рішення відповідача у від мові в перереєстрації є непр авомірним, так як порушує інт ереси позивача.
Враховуючи викладене суд д ійшов висновку, що Приватне п ідприємство «Фагот -Плюс» ма є право на державну перереєс трацію відповідно до п.3.2. висн овку науково-технічної експе ртизи №144943 від 01.06.2006 року після пе реобладнання напівпричіп як напівпричіп-самоскид на шас і напівпричепа SCHMITZ, повна маса - не більше 45500 кг., а також відпо відно до п.3.2. висновку науково -технічної експертизи №144939 від 30.05.2006 року після переобладнанн я напівпричіп як напівпричіп -самоскид на шасі напівприче па VAN HOLL, повна маса - не більше 45500 к г., а тому позовні вимоги позив ача до відповідача у цій част ині відповідають чинному зак онодавству України,
документально обґрунтован і, підтверджені матеріалами справи і підлягають задоволе нню у повному обсязі.
Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158, - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов П риватного підприємства «Фаг от - Плюс» до Управління Держа вної автомобільної інспекці ї Управління Міністерства вн утрішніх справ України в Луг анській області задовольнит и у повному обсязі.
Визнати неправомірним ріш ення Управління Державної ав томобільної інспекції Управ ління Міністерства внутрішн іх справ України в Луганські й області про відмову в перер еєстрації напівпричепів При ватного підприємства «Фагот - Плюс», ідентифікаційний код 24050407, адреса місцезнаходження : 94505, Луганська область, м. Красн ий Луч, вул. Кислородная, 2, у зв 'язку з переобладнанням, а сам е: реєстраційний номер 04969 AM, мар ки VAN HOLL, 1988 року випуску, колір си ній, шасі (рама) №48126, бортовий, по вна маса 34000 кг та реєстраційни й номер 06612 AM марки SCHMITZ, 1992 року випу ску, колір синій, шасі (рама) WSMSPR 24000058864, бортовий, повна маса 34000 кг.
Зобов'язати Краснолуцьке М РЕВ Управління Державної авт омобільної інспекції Управл іння Міністерства внутрішні х справ України в Луганській області перереєструвати нап івпричепи:
- відповідно до п.3.2. в исновку науково-технічної ек спертизи №144943 від 01.06.2006 року післ я переобладнання напівпричі п як напівпричіп-самоскид на шасі напівпричепа SCHMITZ, повна м аса - не більше 45500 кг.
- відповідно до п.3.2. висн овку науково-технічної експе ртизи №144939 від 30.05.2006 року після пе реобладнання напівпричіп як напівпричіп-самоскид на шас і напівпричепа VAN HOLL, повна маса - не більше 45500 кг.
У задоволенні решти позо вних вимог відмовити за необ ґрунтованістю.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі заяви про апеляційне о скарження в 10-денний строк з д ня проголошення постанови, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о ст.. 160 цього Кодексу-з дня скл адення в повному обсязі. Апел яційна скарга на постанову с уду першої інстанції подаєть ся протягом 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження. Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.
Постанову складено у повно му обсязі та підписано 01 грудн я 2008 року.
Копію постанови направити сторонам.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2008 |
Оприлюднено | 30.06.2010 |
Номер документу | 8767900 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні