Рішення
від 19.02.2020 по справі 1.380.2019.006355
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1.380.2019.006355

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 лютого 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Хоми О.П.,

з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,

з участю представника позивача Іванейко Я.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Приватного підприємства ОЛВЕР-999 про стягнення коштів,

в с т а н о в и в :

Головне управління ДПС у Львівській області (далі - позивач, ГУ ДПС у Львівській області) звернулось до суду з позовом до Приватного підприємства ОЛВЕР-999 (далі - відповідач, ПП ОЛВЕР-999 ), в якому просить стягнути до бюджету кошти з рахунків у банках обслуговуючих відповідача та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в розмірі 229 113 грн 22 к.

Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно карток особових рахунків та довідки про заборгованість від 25.09.2019 №714/9/53.09 заборгованість відповідача становить 229 113 грн 22 к. Вказана основна сума податкового боргу виникла у зв`язку із несплатою самостійно визначених підприємством грошових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб - 199 633 грн 37 к. та податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 29 479 грн 85 к. Відповідно до вимог Податкового кодексу України контролюючим органом виставлено відповідачу податкову вимогу від 14.12.2018 №7157-57. Відповідачем заборгованість до бюджету не сплачена, що зумовило звернення в суд з даною позовною заявою.

Ухвалою від 02.12.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі з викликом сторін.

В призначене на 24.01.2020 судове засідання відповідач, будучи належним чином повідомленим про дату і час розгляду справи, не з`явився, надіслав клопотання про відкладення розгляду справи.

В судові засідання 15.01.2020 та 19.02.2020 відповідач не заявився, жодних заяв чи клопотань на адресу суду не подавав.

Надіслані рекомендованою кореспонденцією відповідачу судові повістки на 15.01.2020 та 19.02.2020 повернулися з відміткою поштового відділення на конверті про повернення у зв`язку із закінченням встановленого строку зберігання.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходженням відповідача є вул. В. Стуса, 13/8, м. Трускавець, Львівська область, 82200. Судові повістки надсилалися на вказану адресу.

Відповідно до положень статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідач вважається таким, що його повідомлено про дату, час і місце судового розгляду.

Відповідач не скористався правом на подання відзиву на позовну заяву.

Відповідно до положень статті 205 КАС України справа вирішена на підставі наявних у ній доказів.

Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

ПП ОЛВЕР-999 зареєстровано як юридична особа за № 1 418 120 0000 000351, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно з інформацією щодо розрахункових рахунків ПП ОЛВЕР-999 (код ЄДРПОУ 30250871) у відповідача наявні відкриті рахунки в установах банків.

Відповідно до довідки ГУ ДПС у Львівській області від 25.09.2019 №714/9/53.09 та розрахунку недоїмки по податковим зобов`язанням, податковий борг ПП ОЛВЕР-999 станом на 25.09.2019 становить 229 113 грн 22 к., та складається з:

- основного платежу на суму 26 876 грн 72 к, донарахованого платником самостійно згідно податкового розрахунку земельного податку від 13.02.2019;

- основного платежу на суму 34 551 грн 33 к, донарахованого платником самостійно згідно податкового розрахунку земельного податку від 13.02.2019;

- основного платежу на суму 34 551 грн 33 к, донарахованого платником самостійно згідно податкового розрахунку земельного податку від 13.02.2019;

- основного платежу на суму 34 551 грн 33 к, донарахованого платником самостійно згідно податкового розрахунку земельного податку від 13.02.2019;

- основного платежу на суму 34 551 грн 33 к, донарахованого платником самостійно згідно податкового розрахунку земельного податку від 13.02.2019;

- основного платежу на суму 34 551 грн 33 к, донарахованого платником самостійно згідно податкового розрахунку земельного податку від 13.02.2019;

- податку на додану вартість в розмірі 19 423 грн 85 к., який виник на підставі податкової декларації з податку на додану вартість від 19.07.2019;

- податку на додану вартість в розмірі 10 056 грн, який виник на підставі податкової декларації з податку на додану вартість від 20.08.2017;

Відповідачу направлялась податкова вимога форми Ю від 14.12.2018 №7157-57.

Відомості про сплату ПП ОЛВЕР-999 боргу у матеріалах справи відсутні.

Вважаючи, що суми грошових зобов`язань відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу, контролюючий орган звернувся з даним позовом в суд.

При вирішення справи суд керувався наступним.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Відповідно до пункту 41.1 цієї статті, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 54.1. статті 54 Податкового кодексу встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Судом встановлено, що податковий борг ПП ОЛВЕР-999 у сумі 229 113 грн 22 к., виник із самостійно визначених і задекларованих грошових зобов`язань.

Тобто сума 229 113 грн 22 к. є узгодженою, однак у встановлені строки до бюджету не сплачена.

Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених вказаним Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному вказаним Кодексом.

Докази вжиття ПП ОЛВЕР-999 заходів щодо погашення податкової заборгованості в сумі 229 113 грн 22 к. в матеріалах справи відсутні.

У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган, у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу, надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Тобто податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення податкового боргу платником за всіма видами податків і зборів.

На виконання вказаних положень Податкового кодексу ГУ ДПС у Львівській області надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 14.12.2018 № 7157-57 усього на суму 27 309 грн 59 к.

Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.

Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95).

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 87.11 статті 87 Податкового кодексу орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Матеріалами справи підтверджується наявність податкового боргу ПП ОЛВЕР-999 у розмірі 229 113 грн 22 к.

Ураховуючи викладене, суд дійшов переконання, що позовні вимоги ГУ ДПС у Львівській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.

Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в :

Позов Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79003, код ЄДРПОУ 43143039) до Приватного підприємства ОЛВЕР-999 (вул. Василя Стуса, 13/8, м. Трускавець, Львівська область, 82200, код ЄДРПОУ 30250871) про стягнення коштів, - задовольнити повністю.

Стягнути до бюджету з Приватного підприємства ОЛВЕР-999 (вул. Василя Стуса, 13/8, м. Трускавець, Львівська область, 82200, код ЄДРПОУ 30250871) кошти, які знаходяться на рахунках в банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в розмірі 229 113 (двісті двадцять дев`ять тисяч сто тринадцять) грн 22 к.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 20 лютого 2020 року.

Суддя О.П. Хома

Дата ухвалення рішення19.02.2020
Оприлюднено21.02.2020
Номер документу87705481
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.006355

Рішення від 19.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні