Рішення
від 18.02.2020 по справі 640/2619/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 лютого 2020 року м. Київ № 640/2619/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін матеріали адміністративної справи

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків

фінансових послуг (01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3)

до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Тотем-

Капітал (03057, м. Київ, вул. Металістів, 11А)

про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5 100,00 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Тотем-Капітал (далі по тексту - відповідач), в якому просить: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Тотем-Капітал (03057, м. Київ, вул. Металістів, 11А, код ЄДРПОУ 35370171) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у розмірі 5 100,00 грн.

Мотивуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчиненні на ринках фінансових послуг від 01 серпня 2018 року №559/854/14-2/14-П до відповідача застосовано штрафну санкцію в сумі 5 100,00 грн.

Проте документів, які б підтверджували її виконання на адресу позивача не надходило, що відповідно до пункту 2.4 розділу ІІ Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20 листопада 2012 року №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за №2112/22424, є підставою для стягнення штрафних санкцій в судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 березня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Копія ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 березня 2019 року направлена на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та вручена представнику останнього 11 березня 2019 року, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.

Відповідач своїм правом на надання суду відзиву на позовну заяву не скористався, заяв/клопотань суду не направляв.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на підставі акту про правопорушення, вчинені Товариством з обеженою відповідальністю Фінансова компанія Тотем-капітал на ринку фінансових послуг від 25 травня 2018 року №427/14-2/11/13, до Товариства застосовано захід впливу у вигляді розпорядження Нацкомфінпослуг від 12 червня 2018 року №932 Про застосування заходу впливу до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Тотем-капітал , відповідно до якого Товариству необхідно було усунути порушення законодавства про фінансові послуги повідомити Нацкомфінпослуг про усунення цього порушення з наданням підтверджуючих документів у термін включно до 04 липня 2018 року, а саме: пункту 2 розділу ІІ Положення про обов`язкові критерії та фінансові нормативи, а також вимоги, що обмежують ризики в діяльності фінансових компаній - управителів при здійсненні діяльності із залучення коштів установників управління майном для фінансування об`єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 08 серпня 2017 року №3386 у частині недотримання фінансовою установою - управителем в процесі здійснення діяльності нормативу поточної ліквідності - не менше ніж 20 %.

З акта про правопорушення від 17 липня 2018 року №854/14-2/14 вбачається, що станом на 17 липня 2018 року Товариством не повідомлено та не надано до Нацкомфінпослуг підтверджуючих документів про усунення порушення законодавства про фінансові послуг у частині зобов`язання ліцензіата постійно підтримувати в процесі здійснення діяльності норматив поточної ліквідності не меншим, ніж 20 %.

На підставі вказаного акта перевірки Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову №559/854/14-2/14-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 01 серпня 2018 року, якою до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Тотем-капітал застосовано штрафну санкцію у розмірі 5 100,00 грн.

Супровідним листом від 01 серпня 2018 року №5156/14-8 копію даної постанови направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Тотем-капітал , що підтверджується копією реєстру поштових відправлень від 02 серпня 2018 року.

Водночас, станом на момент звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом, відсутні докази сплати відповідачем штрафної санкції.

Так, відповідно до пункту 10 частини 1 статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ (далі по тексту - Закон №2664-ІІІ) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Положеннями частини 1 статті 39 Закону №2664-ІІІ передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 40 Закону №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до частини 3 статті 41 Закону №2664-ІІІ штрафи, накладені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг стягуються у судовому порядку.

Відповідно до пункту 2.4 розділу ІІ Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20 листопада 2012 року №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за №2112/22424, у разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Доказів щодо оскарження постанови Нацкомфінпослуг від 01 серпня 2018 року №559/854/14-2/14-П або сплати визначеного цією постановою штрафу відповідачем суду не надано.

Згідно зі статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, позивачем надано суду належні та допустимі докази належного повідомлення відповідача про прийняту постанову від 01 серпня 2018 року №559/854/14-2/14-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, враховуючи, що відповідачем штраф у визначений у вказаній постанові строк не сплачено та таку постанову не оскаржено, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить висновку про наявність правових підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Тотем-Капітал (03057, м. Київ, вул. Металістів, 11А, код ЄДРПОУ 35370171) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у розмірі 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень 00 копійок.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи: апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя А.Б. Федорчук

Дата ухвалення рішення18.02.2020
Оприлюднено21.02.2020
Номер документу87706440
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафних санкцій у розмірі 5 100,00 грн

Судовий реєстр по справі —640/2619/19

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Рішення від 18.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні