Рішення
від 10.02.2020 по справі 300/1033/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" лютого 2020 р. справа № 300/1033/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Панікара І.В.,

при секретарі Подольській Т.М.,

представника позивача: Гуменюка Б.С.,

представника відповідача: Юрчука Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Олмон" до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

14.05.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Олмон" (надалі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (надалі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень.

Позовні вимоги, з урахуванням заяви про їх збільшення (а.с.144-148) мотивовані тим, що оскаржені податкові повідомлення-рішення ґрунтуються на висновках акту камеральної перевірки № 5848/09-19-12-02/32472652 від 18.04.2018 року та № 16614/09-19-12-02-11/32472652 від 05.12.2018 року, які не відповідають дійсності та суперечать нормам податкового законодавства. Зокрема, щодо порушень викладених у актах перевірок, позивач вказав на помилковість висновків податкового органу щодо не відповідності сум бюджетного відшкодування з ПДВ, що заявлені ним за лютий та жовтень 2018 року, оскільки спростовуються наявними у справі доказами: контрактами, митними деклараціями, квитанціями про сплату ПДВ за ввезене в Україну обладнання. Позивач вважає податкові повідомлення-рішення, що винесені за наслідками вищевказаних перевірок № 0000731202, № 0000741202 від 17.12.2018 року та № 0000111202 від 03.05.2018 року є необґрунтованими, та винесеними з порушенням норм матеріального та процесуального права, внаслідок чого, просить визнати їх протиправними та скасувати.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.06.2019 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Головуючий по справі суддя Панікар І.В. в періоди: з 05.08.2019 року по 06.09.2019 року; з 09.09.2019 року по 04.10.2019 року перебував у відпустці, з 07.10.2019 року по 11.10.2019 року; з 11.11.2019 року по 15.11.2019 року перебував у службових відрядженнях, з 02.12.2019 року по 10.01.2020 року перебував у відпустці та з 11.01.2020 року по 14.01.2020 року перебував на листку тимчасової непрацездатності, у зв`язку з чим, 60-денний строк розгляду справи продовжено.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 12.07.2019 року із відповідними письмовими доказами (а.с. 113-132,178-179), згідно змісту якого, представник відповідача щодо можливості задоволення заявлених позовних вимог заперечив. Зокрема, вказав на те, що відповідач діяв в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений нормами діючого законодавства. При цьому зазначив, що як встановлено в ході проведення камеральної перевірки та відображено у акті від 18.04.2018 року № 5848/09-19-12-02/32472652, а в подальшому підтверджено результатами перевірки згідно акту від 05.12.2018 року за № 16614/09-19-12-02-11/32472653 - у ТзОВ "Олмон" станом на момент проведення перевірки, товарно-матеріальні цінності, що були імпортовані у вересні - листопаді 2017 року були відсутніми, а відповідно свідчить про неправомірне декларування суми ПДВ за лютий та жовтень 2018 року. Вказав на те, що згідно документів, які надані позивачем до перевірки (лист від 26.10.2017 року) на рахунку 281 «Товари на складі» за вересень 2017 року платником податків обліковано деревообробний верстат марки « GREGON» вартістю 675 865,18 грн., прес марки « GREGON» вартістю 547 243,57 грн. та рамний гідравлічний прес марки « Maweg» Зазначив, що платником в ході проведення перевірки було надано лист від 11.04.2018 року № 4 у якому зазначено, що станом на 28.02.2018 року на рахунку 10 обліковується основних засобів на суму 1 334 296,83 грн. на рахунку 281 обліковується ТМЦ на суму 2 307 245,98 грн., проте деревообробний фрезерний верстат марки « GREGON» , прес марки « GREGON» та рамний гідравлічний прес марки « Maweg» не обліковуються. Пояснив, що станом на 30.09.2017 року на складі ТзОВ "Олмон" обліковувались, а отже, враховуючи відсутність підтверджуючих документів щодо сплати постачальникам за товари/послуги або сплати до Державного бюджету України сум ПДВ у попередніх та звітному періоді, камеральною перевіркою встановлено не відповідність суми бюджетного відшкодування ПДВ сумі, заявленій у деклараціях за лютий та за жовтень 2018 року.

В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав з підстав наведених ним у позовній заяві та заяві про збільшення позовних вимог. Додатково суду пояснив, що при проведенні перевірок у відповідача були наявні всі документи, що вказують про рух ТМЦ на підприємстві, оскільки декларації, податкові накладні, розрахунки коригування подавались в електронному вигляді. Інші документи, такі як, пояснення, оборотно-сальдові відомості по рахунках № 281, 631 за вересень 2017 року, копії банківських виписок про оплату ПДВ на митниці від 22.09.2017 року та від 25.09.2017 року, оборотно-сальдові відомості №№ 281,361, 207, 103 за листопад 2017 року, акт демонтажу № 10 від 06.11.2017 року, оборотно-сальдова відомість № 281 та інші документи надавались відповідачу як після подання декларації за вересень 2017 року та лютий 2018 року так і під час подання заперечення на акт перевірки та скарги на податкові повідомлення-рішення. Однак відповідачем взяті до уваги не були.

Представник відповідача щодо задоволення адміністративного позову заперечив з мотивів викладених у відзиві на позовну заяву. Додатково пояснив, що з наданих позивачем доказів неможливо встановити рух ТМЦ по підприємству, оскільки таких товарів по коду УКТ ЗЕД не відображено.

Суд, розглянувши справу, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Олмон" 11.06.2003 року зареєстроване як юридична особа та взяте на податковий облік Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області. Основний вид економічної діяльності оптова торгівля верстатами, оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням (а.с. 102-105).

18.04.2018 року заступником начальника відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку достовірності нарахування ТзОВ "Олмон" сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника за лютий 2018 року.

За результатами перевірки складено акт за № 5848/09-19-12-02/32472652 від 18.04.2018 року, відповідно до якого встановлено порушення ТзОВ "Олмон" вимог Податкового кодексу України в частині достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за лютий 2018 року (а.с.150-156).

На підставі акту перевірки № 5848/09-19-12-02/32472652 від 18.04.2018 року позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000111202 від 03.05.2018 року, згідно якого виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за лютий 2018 року та відсутність права на отримання на врахування такої суми від`ємного значення при наданні бюджетного відшкодування ПДВ в розмірі 42 812 грн. (а.с.157).

Окрім того, 05.12.2018 року заступником начальника відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку достовірності нарахування ТзОВ "Олмон" сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника за жовтень 2018 року.

За результатами перевірки складено акт за № 16614/09-19-12-02-11/32472652 від 05.12.2018 року, відповідно до якого встановлено порушення ТзОВ "Олмон" пунктів 200.1, 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого, завищено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за жовтень 2018 року на 5 755 грн. та суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у сумі 19 920 грн. (а.с.123-126).

На підставі акту перевірки № 16614/09-19-12-02-11/32472652 від 05.12.2018 року позивачем прийнято податкові повідомлення-рішення: № 0000731202 від 17.12.2018 року, яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення суми ПДВ в розмірі 19 920 грн. (а.с.16); № 0000741202 від 17.12.2018 року, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ задекларовану за жовтень 2018 року на рахунок платника в банку в розмірі 5 755 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1 439 грн. (а.с.17).

Не погодившись з податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив в адміністративному порядку, однак згідно рішення Державної фіскальної служби України про результати розгляду скарги від 04.03.2019 року № 10334/6/99-99-11-04-02-25 скаргу залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення без змін (а.с.22-26).

Не погоджуючись з оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного їх правового регулювання.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

В силу п.75.1 ст.75 ПК України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов"язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з підпункту "а" пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає, зокрема, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.

Пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4 цієї ж статті, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Згідно з частини 1 статті 3 Господарського кодексу України, господарська діяльність - це діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» , господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Статтею 1 цього ж Закону передбачено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

З огляду на викладене, суд зазначає наступне.

Відповідно до акту перевірки № 5848/09-19-12-02/32472652 від 18.04.2018 року з питань достовірності нарахування ТзОВ "Олмон" сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника за лютий 2018 року Головне управління ДФС в Івано-Франківській області встановило невідповідність суми бюджетного відшкодування ПДВ сумі, заявленій декларації за лютий 2018 року на 5 755 грн., оскільки станом на 30.09.2017 року на складі ТзОВ "Олмон" обліковувались деревообробний фрезерний верстат марки « GRECON» вартістю 675 865,18 грн., прес марки « GRECON» вартістю 547 243,57 грн. та рамний гідравлічний прес марки « Maweg» , а станом на 01.02.2018 року вищезазначеного обладнання не числиться, відсутні підтверджуючі документи щодо сплати постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України у попередніх та звітному періоді.

Окрім того, згідно акту перевірки № 16614/09-19-12-02-11/32472652 від 05.12.2018 року щодо достовірності нарахування ТзОВ "Олмон" сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника за жовтень 2018 року Головне управління ДФС в Івано-Франківській області встановило завищення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за жовтень 2018 року на 5 755 грн. (про що описувалось в акті перевірки № 5848/09-19-12-02/32472652 від 18.04.2018 року) та суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у сумі 19 920 грн. До таких висновків відповідач дійшов на підставі аналізу інформації щодо імпортних операцій, здійснених платником у вересні, листопаді 2017 року та жовтні 2018 року про фактичне ввезення товару на митну територію України від OCHMANN HOLZBEARBEITU NGSMASCHINEN GMBH, SEBASTIAN ERMAIER HOLZBEARBEITU NGSMASCHINEN. Основними покупцями ввезеної продукції на митній території були ФОП ОСОБА_1 та ДП »Ясінянське лісомисливське господарство» .

Досліджуючи обставини здійснення господарських операцій ТзОВ "Олмон" з його контрагентами та їх зв`язок з господарською діяльністю позивача, для встановлення правильності визначення об`єкта оподаткування податку на додану вартість, судом встановлено таке.

10.08.2017 року між ТзОВ "Олмон" та OCHMANN HOLZBEARBEITU NGSMASCHINEN GMBH укладено контракт № 1/2017. Згідно даного контракту ТзОВ "Олмон" придбано один бувший у використані фрезерний верстат « GRECON» PJ 150/500, 2005 рік випуску, маш. № V000298.120, включаючи клей аплікатор, шафу та аксесуари за ціною 21 000 євро та 1 бувший у використанні прес зі склеювання дерев`яних деталей по довжині « GRECON» CONTI-M-6100Li включаючи рольганг та аксесуари за ціною 17 000 євро (а.с.27-28).

Зазначене вище обладнання ввезене на територію України згідно митної декларації № UA206010/2017/016351. Сума ПДВ по даній митній декларації склала 243 752,85 грн. (а.с.29).

Судом встановлено, що 22.09.2017 року ТзОВ "Олмон" здійснено передоплату ПДВ за митне оформлення в розмірі 240 000 грн., а 25.09.2017 року доплачено ПДВ за митне оформлення 4 000 грн. (а.с.31-32).

Оскільки при перетині кордону товар заїхав на територію України за кодом товару 84659400, то ТзОВ "Олмон" 18.04.2018 року подано розрахунок № 4 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної № 28 від 13.09.2017 року, розрахунок № 5 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної № 29 від 22.09.2017 року, розрахунок № 6 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної № 31 від 06.10.2017 року, розрахунок № 7 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної № 35 від 20.10.2017 року, в яких змінило код УКТ ЗЕД з 8479301000 на 8465940000 (а.с.225, 227, 229, 231).

В подальшому, ТзОВ "Олмон" поставило собі на облік у вересні 2017 року деревообробний фрезерний верстат марки « GRECON» вартістю 675 865,18 грн. та прес « GRECON» вартістю 547 243,57 грн., доказом чого є оборотно-сальдова відомість по рахунку 281 Місця зберігання ТМЦ за вересень 2017 року (а.с.43-46).

13.10.2017 року позивачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2017 року, в якій в розділі Податковий кредит в колонці Б рядка 11.1 «ввезені на митну територію України товари, необоротні активи з основною ставкою» задекларовано ПДВ в розмірі 243 753 грн. (а.с.33-34).

Окрім того, 23.10.2017 року між ТзОВ "Олмон" та SEBASTIAN ERMAIER HOLZBEARBEITU NGSMASCHINEN укладено контракт № 01/10/17. Відповідно даного контракту ТзОВ "Олмон" придбано гідравлічний прес « Maweg» ціною 1 700 євро (а.с.49-52).

Зазначене вище обладнання ввезене на територію України згідно митної декларації № UA206010/2017/018327. Сума ПДВ по даній митній декларації склала 12 980,81 грн. (а.с.53).

23.11.2017 року ТзОВ "Олмон" здійснено передоплату ПДВ за митне оформлення в розмірі 14 000 грн. (а.с.54-55).

В подальшому, ТзОВ "Олмон" поставило собі на облік у листопаді 2017 року гідравлічний прес марки « Maweg» .

14.12.2017 року позивачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2017 року, в якій в розділі Податковий кредит в колонці Б рядка 11.1 «ввезені на митну територію України товари, необоротні активи з основною ставкою» задекларовано ПДВ в розмірі 12 981 грн. (а.с.58-59).

06.06.2017 року між ТзОВ "Олмон" та ФОП ОСОБА_1 укладено договір поставки № ДГ-20/06/17. Відповідно до договору, Продавець (ТзОВ "Олмон") зобов`язується передати у власність Покупцю (ФОП ОСОБА_1 ) деревообробне обладнання на суму 1 759 960 грн. (а.с.67-68).

В судовому засіданні представник позивача пояснив, що серед дерев`яного обладнання був і прес марки « GRECON» виробництва Німеччини, не комплектований (за винятком подаючого ролінга, гідравлічної станції та накопичувача).

06.11.2017 року комісією в складі головного конструктора Катеринчука М ОСОБА_2 , комірника ОСОБА_3 складено акт № 10, згідно з якого з пресу марки « GRECON» було демонтовано гідравлічну станцію в зборі - 1шт. вартістю 150 000 грн., подаючий рольганг з приводом - 1 шт. на суму 150 000 грн. та накопичував з приводом - 1 шт. на суму 100 000 грн., які здані на склад для подальшої реалізації.

Факт поставки ТзОВ "Олмон" та отримання ФОП ОСОБА_1 деревообробного обладнання за вищевказаним договором підтверджується видатковою накладною № РН-0000021 від 27.11.2017 року (а.с.71).

Судом встановлено, що ФОП ОСОБА_1 здійснено попередню передоплату, а саме: 08.06.2017 року на суму 35 400 грн., в тому числі ПДВ 5 900 грн.; 09.06.2017 року на суму 118 020 грн., в тому числі ПДВ 19 670 грн.; 13.07.2017 року на суму 110 000 грн., в тому числі ПДВ 18 333,33 грн.; 20.07.2017 року на суму 8 000 грн., в тому числі ПДВ 1 333,33 грн.; 21.08.2017 року на суму 400 000 грн., в тому числі ПДВ 66 666,67 грн.; 23.08.2017 року на суму 130 000 грн., в тому числі ПДВ 21 666,67 грн.; 30.08.2017 року на суму 70 000 грн., в тому числі ПДВ 11 666,67 грн.; 13.09.2017 року на суму 100 000 грн., в тому числі ПДВ 16 666,67 грн.; 22.09.2017 року на суму 200 000 грн., в тому числі ПДВ 33 333,33 грн.; 06.10.2017 року на суму 100 000 грн., в тому числі ПДВ 16 666,67 грн.; 20.10.2017 року на суму 200 000 грн., в тому числі ПДВ 33 333,33 грн. та від 13.11.2017 року на суму 52 052,00 грн. (а.с.72-81).

Отримавши попередню оплату ТзОВ "Олмон" у відповідності до вимог ПК України виписало та зареєструвало наступні податкові накладні: № 15 від 08.06.2017 року на суму 35 400 грн., в тому числі ПДВ 5 900 грн.; № 16 від 09.06.2017 року на суму 118 020 грн., в тому числі ПДВ 19 670 грн.; № 19 від 13.07.2017 року на суму 110 000 грн., в тому числі ПДВ 18 333,33 грн.; № 21 від 20.07.2017 року на суму 8 000 грн., в тому числі ПДВ 1 333,33 грн.; № 25 від 21.08.2017 року на суму 400 000 грн., в тому числі ПДВ 66 666,67 грн.; № 26 від 23.08.2017 року на суму 130 000 грн., в тому числі ПДВ 21 666,67 грн.; № 27 від 30.08.2017 року на суму 70 000 грн., в тому числі ПДВ 11 666,67 грн.; № 28 від 13.09.2017 року на суму 100 000 грн., в тому числі ПДВ 16 666,67 грн.; № 29 від 22.09.2017 року на суму 200 000 грн., в тому числі ПДВ 33 333,33 грн.; № 31 від 06.10.2017 року на суму 100 000 грн., в тому числі ПДВ 16 666,67 грн.; № 35 20.10.2017 року на суму 200 000 грн., в тому числі ПДВ 33 333,33 грн. та № 38 від 13.11.2017 року на суму 52 052,00 грн. (а.с.213-224).

Серед зазначених податкових накладних були і накладні на попередню оплату за гідравлічний прес, а саме: № 25 від 21.08.2017 року на суму 400 000 грн., в тому числі ПДВ 66 666,67 грн.; № 26 від 23.08.2017 року на суму 130 000 грн., в тому числі ПДВ 21 666,67 грн.; № 27 від 30.08.2017 року на суму 70 000 грн., в тому числі ПДВ 11 666,67 грн.; № 28 від 13.09.2017 року на суму 100 000 грн., в тому числі ПДВ 16 666,67 грн.; № 29 від 22.09.2017 року на суму 200 000 грн., в тому числі ПДВ 33 333,33 грн. та .; № 35 20.10.2017 року на суму 200 000 грн., в тому числі ПДВ 33 333,33 грн. У даних податкових накладних був вказаний «гідравлічний прес» та код УКТЗ 8479301000.

16.11.2018 року позивачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2018 року (а.с.84-85), згідно якої в розділі Розрахунки за звітний період в рядок 21 включено суму 65 311 грн. А згідно додатку № 2 Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) кредиту періоду (Д2) до складу даної суми увійшли суми податкового кредиту за вересень 2017 року в розмірі 15 523 грн. та 4 397 грн. за листопад 2017 року, що були сплачені ТзОВ "Олмон" при ввезенні обладнання на митну територію України у вересні та листопаді 2017 року (а.с.86-87).

Окрім того, у зазначеній вище декларації за жовтень 2018 року позивачем у рядку Д3, 20.2.1 сума від`ємного значення, яка підлягає відшкодуванню на рахунок платника в банку - 14 658 грн.

Згідно додатку № 3 до декларації за жовтень 2018 року Розрахунку суми бюджетного відшкодування (Д3) до складу ПДВ, що підлягало відшкодуванню включено суму від`ємного значення в розмірі 5 755 грн. за вересень 2017 року, що була сплачена ТзОВ "Олмон" при ввезенні обладнання на митну територію України у вересні 2017 року (а.с.88).

Суд зазначає, що висновки податкового органу, які стали підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, про неправомірність формування податкового кредиту ґрунтуються на підставі лише тих даних, які містяться в інформаційних базах відповідача без врахування первинних документів, що підтверджують фактичне здійснення операцій позивача із зазначеними контрагентами.

Однак, вказані висновки спростовуються таким.

Зокрема, 13.12.2018 року ТзОВ "Олмон" листом № 13 повідомило відповідача про те, що деревообробний верстат та прес марки « GRECON» отримані згідно ВМД № UA206010/2017/016351 від 25.09.2017 року були реалізовані у листопаді 2017 року, згідно видаткової накладної № 0000021 від 27.11.2017 року ФОП ОСОБА_1 . Окрім того, повідомлено, що верстати закуповуються бувші у використанні, після чого позивач проводить розбирання куплених верстатів з метою подальшої реалізації їх як окремих частин та запчастин даних верстатів, а також доукомплектовує раніше придбані верстати згідно замовлень. На підтвердження вказаного було надано ряд документів, а саме копії: виписки з банку про оплату ПДВ на Івано-Франківський ДФС - 240 000 грн.; рахунку про оплату деревообробного верстата та преса № 2017122 від 10.08.2017 року; видаткової накладної № 0000021 від 27.11.2017 року; ОСВ по рахунку 281 за листопад 2017 року; акту № 10 від 06.11.2017 року; ОСВ по рахунку 207 за листопад 2017 року; ОСВ по рахунку 103 за листопад 2017 року; акту № 11 від 31.10.2018 року та рахунку 104 за жовтень 2018 року (а.с.18-19).

Окрім того, в матеріалах справи містяться копії інвойсів, міжнародних товаро-транспортних накладних, в яких чітко зазначено найменування придбаного обладнання та ідентифікаційні дані.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що всі перелічені документи, які були надані контролюючому органу під час перевірки та суду під час розгляду цієї адміністративної справи, є належними та допустимими доказами в підтвердження господарських операцій між позивачем та його контрагентами та свідчать про обґрунтоване включення останнім сум ПДВ у відповідні декларації за лютий та жовтень 2018 року.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківській області № 0000731202, № 0000741202 від 17.12.2018 року та № 0000111202 від 03.05.2018 року винесені необґрунтовано, з порушенням норм податкового законодавства України, внаслідок чого, останні слід визнати протиправними та скасувати, а позовні вимоги такими, що підлягають до задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області на користь ТзОВ "Олмон" сплачений судовий збір в розмірі 3 842 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Олмон" - задоволити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області № 0000731202, № 0000741202 від 17.12.2018 року та № 0000111202 від 03.05.2018 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Олмон" (код ЄДРПОУ 32472652, вул. Визволення, 22В, м. Надвірна, Івано-Франківська область, 78405) сплачений судовий збір в розмірі 3 842 (три тисячі вісімсот сорок дві) гривні.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

Позивач:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Олмон" (код ЄДРПОУ 32472652), вул. Визволення, 22В, м. Надвірна, Івано-Франківська область, 78405.

Відповідач:

Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39394463) , вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018.

Суддя /підпис/ Панікар І.В.

Рішення складене в повному обсязі 17 лютого 2020 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2020
Оприлюднено22.02.2020
Номер документу87739919
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1033/19

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 26.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 03.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 10.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Рішення від 10.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні