ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
20 лютого 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4027/19
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Смішливої Т.В.
за участю:
секретаря судового засідання - Чепурової К.В.,
від позивача ОСОБА_1 , дов. № 19/4-17-19 від 12.08.2019,
від відповідача не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ про стягнення штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
12.09.2019 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної екологічної інспекції у Луганська області (далі - позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ (далі - відповідач), в якій позивач просить стягнути з ТОВ ПРИВАТ ОИЛ (код ЄДРПОУ 41471850, юридична адреса: 93001, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Горького, 9) штрафні санкції у сумі 5100,00 грн в дохід Державного бюджету України.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в період з 09.08.2019 по 12.08.2019 проведено планову, поєднано виїзну та невиїзну перевірку характеристик продукції, а саме автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива на АЗС товариства з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ (далі - ТОВ ПРИВАТ ОИЛ ), яка розташована за адресою: м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, район автовокзалу, юридична адреса ТОВ ПРИВАТ ОИЛ : м. Сєвєродонецьк, Луганська область, вул. Горького, буд. 9.
У ході проведення перевірки встановлено, що ТОВ ПРИВАТ ОИЛ здійснює реалізацію дизельного палива за відсутності національного знаку відповідності на паспорті якості паливо дизельне Євро сорт Е eкoлoгiчний клас К 5 (ДГ-Е-К5) та відсутності декларації про відповідність, за що п.п. 1, 3 ч. 3 ст. 44 № 2735-VI предбачені штрафні санкції у розмірі від 150 до 250 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за коже порушення.
Відносно посадової особи ТОВ ПРИВАТ ОИЛ складено протокол від 12.08.2019 №1 про виявленні порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції та винесено відповідну постанову від 14.08.2019 № 1 про накладення штрафних санкцій на загальну суму 5100,00 грн за розповсюдження при відсутності національного знаку відповідності на паспорті якості паливо дизельне Євро сорт Е екологічний клас К 5 (ДТ-Е-К5) (паспорт якості № 592 від 04.05.2019) та відсутності декларації про відповідність.
Відповідач не скористався правом подання відзиву на позов.
Відповідно до частини першої статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судовими рішеннями є, зокрема ухвали.
За приписами статті 251 КАС України днем вручення судового рішення є, зокрема день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення (пункт 3 частини шостої зазначеної статті).
Ухвалою суду від 17.09.2019 позовну заяву залишено без руху (арк. спр. 18).
Ухвалою суду від 27.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомлення (викликом) сторін (арк. спр. 1-2).
Ухвалу суду про відкриття провадження у справі від 27.09.2019 направлено на адресу відповідача (арк. спр. 26) та отримано останнім 03.10.2019 (арк. спр. 27).
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позов, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові.
Представник відповідача до суду не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив.
Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «ПРИВАТ ОИЛ» зареєстровано як юридичну особу, код ЄДРПОУ 41471850, місцезнаходження юридичної особи: 93001, Луганська область, місто Рубіжне, вулиця Горького, будинок 9 (арк. спр. 31-33).
Посадовими особами Держекоінспекції у Луганській області на підставі наказу від 08.08.2019 № 211-28-270 (арк. спр. 6) та направлення на проведення перевірки від 09.08.2019 № 557/01-03-19 (арк. спр. 5) у період з 09.08.2019 по 12.08.2019 проведено планову поєднану виїзну та невиїзну перевірку характеристик продукції: автомобільного бензину, дизельного, суднового та котельного палива, що знаходиться в розповсюджувача/виробника за адресою: АЗС «ПРИВАТ ОИЛ» , місто Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, район автовокзалу, що належить ТОВ «ПРИВАТ ОИЛ» , результати якої оформлено актом перевірки характеристик продукції № 1 від 12.08.2019 (арк. спр. 7-8).
Проведеною перевіркою, серед іншого, виявлено, що на паспорті якості № 592 паливо дизельне Євро сорт Е екологічний клас К5 (ДТ-Е-К5) відсутній знак відповідності, що є порушенням пункту 20 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Про виявлене порушення вимог Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції»щодо розповсюдження за відсутністю національного знаку відповідності на паспорті якості паливо дизельне Євро сорт Е екологічний клас К5 (ДТ-Е-К5) (паспорт якості від 04.05.2019 № 592), відсутність декларації про відповідність складено протокол від 12.08.2019 № 1 (арк. спр. 11-12) та винесено постанову від 14.08.2019 № 1 про накладення штрафних санкцій на ТОВ «ПРИВАТ ОИЛ» у розмірі 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 2550,00 грн за кожне правопорушення, що дорівнює 5100,00 грн (арк. спр. 9).
Відповідно до паспорту якості № 592 паливо дизельне Євро сорт Е екологічний клас К5 (ДТ-Е-К5) по ДСТУ 7688:2015, сертифікат підтвердження компетентності № 001/2017 дійсне з 03.01.2017 по 02.01.2020 в ДП Житомирстандартметрологія , дата виготовлення 21.02.2019, дата відбирання проби 04.05.2019, дата проведення лабораторних випробувань 04.05.2019 (арк. спр. 30).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 12.11.2019 у справі № 360/3885/19, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 22.01.2020, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ задоволено повністю, визнано протиправною та скасувано постанову Державної екологічної інспекції у Луганській області від 14.08.2019 № 1 про накладення штрафних санкцій на Товариство з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ у розмірі 5100,00 грн (арк. спр. 53-57, 58-62).
Тобто, рішення суду, яким скасовано постанову про накладення штрафних санкцій № 1 від 14.08.2019 набрало законної сили 22.01.2020.
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовий статус Держекоінспекція у Луганській області регламентується Положенням про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 11.08.2017 № 312, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.09.2017 за № 1080/30948, та Положенням про Державну екологічну інспекцію у Луганській області (далі - Положення), затвердженим Наказом Державної екологічної інспекції України (далі Держекоінспекція ) від 22.11.2018 за № 249.
Відповідно до Положення Держекоінспекція у Луганській області:
- є територіальним органом Держекоінспекції і їй підпорядковується;
- основними завданнями є реалізація повноважень Держекоінспекції у межах Луганської області;
- відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог природоохоронного законодавства України.
- вживає в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступає позивачем та відповідачем у судах.
Відповідно до переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1069, Держекоінспекція здійснює державний ринковий нагляд автомобільного бензину, дизельного, суднового та котельного палива відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» (далі - Постанова № 927) (пункт 21 Переліку).
Відповідно до пункту 7 Розділу «Вимоги щодо обігу палива на ринку» Постанови №927 під час роздрібного постачання (реалізації) палива позначення палив повинне бути розміщено у місцях, доступних для споживача (на наливо-розподільчому обладнанні), а також відображено в розрахункових документах. На вимогу споживача (покупця) продавець повинен надати копію документа про якість (паспорт якості) палива та копію декларації про відповідність.
Згідно з пунктом 20 Розділу «Оцінка відповідності» Постанови № 927 перед введенням в обіг налив на документ про якість (паспорт якості) палива виробником повинен бути нанесений національний знак відповідності, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність.
З системного аналізу вищевикладеного судом встановлено, що Держекоінспекція у Луганській області є органом ринкового нагляду, до компетенції якого віднесено проведення планових та позапланових перевірок характеристик продукції, що розповсюджують суб`єкти господарювання.
У разі виявлення порушень вимог чинного законодавства, Держекоінспекція у Луганській області розглядає справу про накладення штрафів на суб`єктів господарювання за порушення вимог Закону України від 02.12.2010 № 2735-VI «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» (далі - Закон № 2735-VI) та приймає рішення про накладення штрафів, які оформлюються постановою.
Разом з цим, рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 12.11.2019, залишеним без змін постановою суду апеляційної інстанції, постанову про накладення штрафних санкцій № 1 від 14.08.2019, яка є підставою стягнення штрафних санкцій, скасовано.
Тобто, на час розгляду даної справи відсутнє рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого заявлено вимогу про стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 5100,00 грн.
Твердження представника відповідача щодо закінчення 30.04.2018 антитерористичної операції на території Луганської та Донецької областей, відповідно, й втрати чинності мораторію на перевірки, встановленого Законом № 1669-VII, суд відхиляє як безпідставні з огляду на те, що правомірність проведення перевірки не є предметом даної справи та перевірялась в межах адміністративної справи № 360/3885/19.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно із частиною першою статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
У зв`язку із відмовою у задоволенні позову судові витрати зі сплати судового збору позивачу не відшкодовуються.
Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволені адміністративного позову Державної екологічної інспекції у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ про стягнення з ТОВ ПРИВАТ ОИЛ (код ЄДРПОУ 41471850, юридична адреса: 93001, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Горького, 9) штрафних санкцій у сумі 5100,00 грн на підставі постанови № 1 від 14 серпня 2019 року відмовити повністю.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України рішення у повному обсязі складено 21 лютого 2020 року.
Суддя Т.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2020 |
Оприлюднено | 22.02.2020 |
Номер документу | 87740110 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні