Рішення
від 19.02.2020 по справі 440/4951/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/4951/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Головка А.Б., розглянув у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

16 грудня 2019 року позивач ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення від 20.11.2019 "Про розгляд заяви голови фермерського господарства "Добра ферма" гр. ОСОБА_1 ", зобов`язання повторно розглянути клопотання щодо відведення земельної ділянки комунальної власності площею 5,8871 га, цільове призначення - для ведення товарного с/г виробництва кадастровий номер 5324283100:00:006:0003 у власність позивача у розмірі земельної частки (паю).

Позовні вимоги мотивовані тим, що на звернення ОСОБА_1 до Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області їй було безпідставно відмовлено, чим порушене право на отримання у власність земельної ділянки із земель державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18.06.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі 440/4951/19, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

У відзиві на позов відповідач посилався на те, що сільська рада немає намірів вилучати земельну ділянку із комунальної власності, зменшуючи таким чином надходження до бюджету від оренди.

Відповідно до приписів частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), зокрема, справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

У справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив (частина третя статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України).

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини.

ОСОБА_1 19.11.2019 звернулася до Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності площею 5,8871 га, цільове призначення - для ведення товарного с/г виробництва кадастровий номер 5324283100:00:006:0003 у власність позивача у розмірі земельної частки (паю), до якого долучено погодження землекористувача фермерського господарства "Добра ферма" /а.с. 25-26/.

20.11.2019 Пащенківська сільська рада Решетилівського району Полтавської області прийняла рішення "Про розгляд заяв голови фермерського господарства "Добра ферма" ОСОБА_1", відмовила в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення товарного господарства, у зв`язку із тим, що дана земельна ділянка надана в оренду і не являється землею для фермерського господарства /а.с. 27/.

Позивач не погодилася із таким рішенням відповідача та оскаржила його до суду.

Відповідно ст. 32 Земельного кодексу України громадянам України - членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність надані їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство" надання земельних ділянок державної та комунальної власності у власність або користування для ведення фермерського господарства здійснюється в порядку, передбаченому Земельним кодексом України.

Відповідно ч.6 ст.118 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-III (Далі - ЗК України) Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

У відповідності до ч.7 ст.118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Судом встановлено, що позивач звернувся до відповідача з клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності площею 5,8871 га, цільове призначення - для ведення товарного с/г виробництва кадастровий номер 5324283100:00:006:0003 у власність позивача у розмірі земельної частки (паю).

До клопотання було додано: копію договору оренди землі від 18.04.2017, копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 85829098; копію додаткової угоди від 09.09.2017; копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 80014353; копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-5305044412016; копію рішення Решетилівського районного суду Полтавської області від 03.03.2012 з ЄДРСР; копію трудової книжки; копію відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; копію нотаріально посвідченого погодження землекористувача; графічні матеріали; копію паспорта ОСОБА_1 ; копію картки платника податків ОСОБА_1 .

Згідно ст. 12 Закону України "Про фермерське господарство" та ст. 31 Земельного кодексу України землі фермерського господарства можуть складатися із земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди. Громадяни - члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю).

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про фермерське господарство" члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю).

Членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність із раніше наданих їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради. Земельні ділянки, на яких розташовані житлові будинки, господарські будівлі та споруди фермерського господарства, передаються безоплатно у приватну власність у рахунок земельної частки (паю).

Дія частин першої та другої цієї статті не поширюється на громадян, які раніше набули права на земельну частку (пай).

Відповідно до ст. 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району.

Судом встановлено, що в користуванні фермерського господарства "Добра ферма" на умовах оренди згідно договору оренди землі від 18.04.2017 № 3, перебуває земельна ділянка комунальної власності, власником якої є Пащенківська сільська рада Решетилівського району Полтавської області, площею 5,8871 га. /а.с. 8-9/, а ОСОБА_1 є членом фермерського господарства "Добра ферма".

Заявою голови фермерського господарства " Добра ферма" ОСОБА_1 від 06.11.2019 надано згоду на передачу у власність члена фермерського господарства "Добра ферма" ОСОБА_1 із земель комунальної власності у розмірі земельної частки (паю) земельної ділянки площею 5,8871 га кадастровий номер 5324283100:00:006:0003.

Таким чином, з огляду на вищевикладене та беручи до уваги, що ч.7 ст.118 ЗК України встановлений вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яких спірне рішення не містить, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи, що при зверненні із даним позовом позивачем сплачено судовий збір в розмірі 768,40 грн., суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області області витрати зі сплати судового збору у розмірі 768,40 грн.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області (с. Пащенки, Решетилівський район, Полтавська область, 38451, код ЄДРПОУ 21044177) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасування рішення Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області від 20.11.2019 "Про розгляд заяви голови фермерського господарства "Добра ферма" гр. ОСОБА_1 ".

Зобов`язати Пащенківську сільську раду Решетилівського району Полтавської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 щодо відведення земельної ділянки комунальної власності площею 5,8871 га, цільове призначення - для ведення товарного с/г виробництва кадастровий номер 5324283100:00:006:0003 у власність у розмірі земельної частки (паю), з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 768,40 грн. грн (сімсот шістдесят вісім гривень 40 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.Б. Головко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2020
Оприлюднено22.02.2020
Номер документу87740304
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4951/19

Рішення від 19.02.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні