ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" лютого 2020 р. справа № 300/2487/19
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Григорук О.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратора відділу у Косівському районі Головного управління Держгеокадасту в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування рішень №№РВ-2600671902019, РВ-2600671912019 від 20.05.2019 та зобов`язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Державного кадастрового реєстратора відділу у Косівському районі Головного управління Держгеокадасту в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру №№РВ-2600671902019, РВ-2600671912019 від 20.05.2019 та зобов`язання внести до Державного земельного кадастру відомості щодо земельної ділянки, яка належить позивачу на підставі акту про право приватної власності на землю І-ІФ №023822.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно відмовив позивачу у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, оскільки позивачем подані всі документи, визначені частиною 4 статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр". При цьому, зазначено, що земельні ділянки належать позивачу на підставі акту про право приватної власності на землю І-ІФ №023822, І-ІФ-08-08-2/000742, реєстраційний №742 від 21.06.2001. На земельні ділянки позивачем виготовлена технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), відповідно до актів прийому-передачі межових знаків на зберігання від 15.06.2019 межі погоджені з суміжними землекористувачами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 Рішенням Вербовецької сільської ради "Про затвердження технічної документації із землеустрою" №181-XXV/2019 від 22.03.2019 позивачу затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), які перебувають у власності позивача згідно Державного акту про право приватної власності на землю І-ІФ-08-08-2/000742, реєстраційний №742 від 21.06.2001, фактична межа землекористування не порушена.
Ухвалою від 20.12.2019 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження в даній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).
Відповідач скористався правом на подання відзиву, який надійшов до суду 13.01.2020 (а.с.36-43). Відповідно до відзиву відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимог. Відзив мотивований тим, що рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру №№РВ-2600671902019, РВ-2600671912019 від 20.05.2019 відповідачем прийняті обґрунтовано, у межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією України, Законом України "Про Державний земельний кадастр" та Порядком ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 17.10.2012 №1051. Також відповідач посилається на порушення позивачем строку звернення до суду. Просить в задоволенні позову відмовити.
Правом на подання відповіді на відзив позивач не скористався.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 08.05.2019 звернулася до Державного кадастрового реєстратора відділу у Косівському районі Головного управління Держгеокадасту в Івано-Франківській області з заявою №ЗВ-9703128362019 про державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,0921 га, яка розташована по АДРЕСА_1 , та доданою до заяви технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (а.с.13).
За результатом розгляду вказаної заяви, відповідачем прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру №РВ-2600671902019 від 20.05.2019 з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: до ХSD Схеми наявні зауваження щодо валідності електронного документа - перетин з земельною ділянкою кадастровий номер 2623682401:01:001:0112, площа співпадає на 36,6299%; перетин з земельною ділянкою кадастровий номер 2623682401:01:001:0115, площа співпадає на 11,2338%; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини (а.с.12).
Також, позивач 08.05.2019 звернулася до відповідача з заявою №ЗВ-9703128582019 про державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,2494 га, яка розташована по АДРЕСА_1 , та доданою до заяви технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (а.с.15).
За результатом розгляду вказаної заяви, відповідачем прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру №РВ-2600671912019 від 20.05.2019, з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: до ХSD Схеми наявні зауваження щодо валідності електронного документа - перетин з земельною ділянкою кадастровий номер 2623682401:01:001:0095, площа співпадає на 4,6004%; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини (а.с.14).
Позивач вважає протиправними вказані рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру №№РВ-2600671902019, РВ-2600671912019 від 20.05.2019, просить суд зобов`язати відповідача внести до Державного земельного кадастру відомості щодо земельної ділянки позивача.
При вирішенні даного спору суд виходить з наступного нормативно-правового регулювання спірних правовідносин.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.
Статтею 6 Закону України "Про Державний земельний кадастр" визначено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Держателем Державного земельного кадастру є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно з Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Статтею 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний кадастровий реєстратор є державним службовцем, має посвідчення Державного кадастрового реєстратора та власну печатку, має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру та самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій (частини 1, 2, 5, 6).
Відповідно до частини 4 статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.
Відповідно до частини третьої статті 5 Закону України "Про Державний земельний кадастр" порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.
Пунктами 107, 110 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.
Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: 1) заява (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; 2) оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації), у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України "Про землеустрій"; 3) електронний документ.
Пунктом 15 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 визначено, що документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подається Державному кадастровому реєстраторові, що здійснює внесення таких відомостей у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України "Про землеустрій" та у формі електронного документа відповідно до вимог Закону України "Про Державний земельний кадастр".
Згідно з пунктом 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку, відповідно до якої, державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність: даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів); вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1; даним документації із землеустрою та оцінки земель.
Згідно пункту 8 Додатоку 1 вказаного Порядку "Вимоги до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа" електронний документ створюється у вигляді файла формату XML у кодуванні Unicode (UTF-8). Електронний документ повинен бути коректним (well-formed) та валідним (valid).
За результатами перевірки державний кадастровий реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77-85 цього Порядку в разі: невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам, зазначеним у підпунктах 1 і 2 цього пункту; розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.
Відповідно до пункту 70 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, перевіряє: 1) повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; 2) наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; 3) розташування об`єкта Державного земельного кадастру на території дії його повноважень; 4) придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру. У разі відповідності заяви разом з документами вимогам, зазначеним у цьому пункті, Державний кадастровий реєстратор приймає заяву до розгляду по суті та обліковує її відповідно до пункту 71 цього Порядку.
У відповідності до частин 5, 6 статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Як встановлено, ОСОБА_1 08.05.2019 звернулася до Державного кадастрового реєстратора відділу у Косівському районі Головного управління Держгеокадасту в Івано-Франківській області з заявою №ЗВ-9703128362019 про державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,0921 га, яка розташована по АДРЕСА_1 , та доданою до заяви технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (а.с.13). За результатом розгляду вказаної заяви, відповідачем прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру №РВ-2600671902019 від 20.05.2019 з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: до ХSD Схеми наявні зауваження щодо валідності електронного документа - перетин з земельною ділянкою кадастровий номер 2623682401:01:001:0112, площа співпадає на 36,6299%; перетин з земельною ділянкою кадастровий номер 2623682401:01:001:0115, площа співпадає на 11,2338%; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини (а.с.12).
Також, позивач 08.05.2019 звернулася до відповідача з заявою №ЗВ-9703128582019 про державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,2494 га, яка розташована по АДРЕСА_1 , та доданою до заяви технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (а.с.15). За результатом розгляду вказаної заяви, відповідачем прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру №РВ-2600671912019 від 20.05.2019, з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: до ХSD Схеми наявні зауваження щодо валідності електронного документа - перетин з земельною ділянкою кадастровий номер 2623682401:01:001:0095, площа співпадає на 4,6004%; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини (а.с.14).
Суд встановив, що невідповідність електронного документа встановленим вимогам, а саме: до ХSD Схеми наявні зауваження щодо валідності електронного документа - перетин з земельною ділянкою кадастровий номер 2623682401:01:001:0095 (площа співпадає на 4,6004%); до ХSD Схеми наявні зауваження щодо валідності електронного документа - перетин з земельною ділянкою кадастровий номер 2623682401:01:001:0112 (площа співпадає на 36,6299%); перетин з земельною ділянкою кадастровий номер 2623682401:01:001:0115 (площа співпадає на 11,2338%); в межах земельних ділянок, які передбачалось зареєструватись, знаходяться інші земельні ділянки або їх частини, підтверджується протоколами проведення перевірок електронного документа №ПП-2600471252019, ПП-2600471262019 від 20.05.2019, державними актами: серії ЯД №892115 реєстраційний №010730600079 від 22.05.2007, серії ЯЕ №828950 реєстраційний №01083060005 від 14.04.2008, серії ЯЕ №828962 реєстраційний номер №010830600055 від 14.04.2008, Витягами з Державного земельного кадастру від 08.01.2020 про земельні ділянки за кадастровими номерами 2623682401:01:001:0095, 2623682401:01:001:0112, 2623682401:01:001:0115 (а.с.40-57).
Свої доводи позивач обґрунтувує наявністю поданих: акту про право приватної власності на землю І-ІФ №023822, І-ІФ-08-08-2/000742, реєстраційний №742 від 21.06.2001, технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), актів прийому-передачі межових знаків на зберігання від 15.06.2019, Рішення Вербовецької сільської ради "Про затвердження технічної документації із землеустрою" №181-XXV/2019 від 22.03.2019 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), які перебувають у власності позивача згідно Державного акту про право приватної власності на землю І-ІФ-08-08-2/000742, реєстраційний №742 від 21.06.2001 (а.с.16-32).
Однак, позивачем не спростовано встановленого факту невідповідності поданих документів вимогам законодавства щодо валідності електронного документа та знаходження в межах вказаних земельних ділянок позивача частин інших земельних ділянок.
Суд зазначає, що наявність обставин щодо невідповідності поданих документів вимогам законодавства, знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини є підставою встановленою частиною 6 статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки.
Враховуючи вищенаведене, відповідач з обґрунтованих підстав щодо невідповідності поданих документів вимогам законодавства, знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки, рішеннями №№РВ-2600671902019, РВ-2600671912019 від 20.05.2019 відмовив позивачу у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Суд зазначає, що предметом дослідження у вказаній справі є виключно відповідність дій державного реєстратора вимогам закону при вчиненні реєстраційної дії. Водночас, у вказаному провадженні суд не надає оцінки та не встановлює обсяг земельної ділянки, яка належить позивачу, чи суміжним користувачам.
При цьому, відповідність обмірів земельних ділянок суміжних користувачів, і як наслідок правомірність виданих державних актів, може бути вирішено в порядку цивільного процесуального судочинства, як приватно-правовий спір.
Таким чином, суд дійшов висновку, що слід відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратора відділу у Косівському районі Головного управління Держгеокадасту в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування рішень №№РВ-2600671902019, РВ-2600671912019 від 20.05.2019 та зобов`язання до вчинення дій.
Щодо посилань відповідача на порушення позивачем строку звернення до суду, слід зазначити що позивач оскаржує бездіяльність відповідача, яку вважає триваючим порушенням.
Триваюче правопорушення - це проступок, пов`язаний з тривалим, неперервним невиконанням обов`язків, передбачених законом. Тобто, триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан продовжується значний час і увесь час винний безперервно вчиняє правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов`язків. Триваюче правопорушення припиняється лише у випадку усунення стану, за якого об`єктивно існує цей обов`язок, виконанням обов`язку відповідним суб`єктом або припиненням дії відповідної норми закону.
Вказана правова позиція щодо застосування норм права викладена у постанові Верховного Суду від 11.04.2018 у справі №804/401/17.
Статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Суд зауважує, що основною складовою "права на суд" є право доступу, у тому розумінні, що особі має бути забезпечена можливість звернутись до суду для вирішення певного питання, і що з боку держави не повинні чинитись правові та практичні перешкоди для здійснення цього права.
Згідно з частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Враховуючи вказане, при зверненні до суду з даним позовом позивачем не порушено шестимісячного строку, встановленого частиною 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Державного кадастрового реєстратора відділу у Косівському районі Головного управління Держгеокадасту в Івано-Франківській області (код ЄДРПУО 39767437, вул. Незалежності, 28, м. Косів, Івано-Франківська обл., 78600) про визнання протиправними та скасування рішень №№РВ-2600671902019, РВ-2600671912019 від 20.05.2019 та зобов`язання до вчинення дій - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2020 |
Оприлюднено | 24.02.2020 |
Номер документу | 87765894 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні