Справа № 420/7758/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" про стягнення заборгованості у загальному розмірі 45416грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому, з урахуванням уточнень (від 15.01.2020р. вхід.№1765/20), просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" заборгованість у загальному розмірі 45416грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" заборгованості у загальному розмірі 45416грн., з яких 36510грн. - адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017році, 8906грн. - пеня за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій.
Ухвалою суду від 20.01.2020р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі №420/7758/19 за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" про стягнення заборгованості у загальному розмірі 45416грн.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" у судові засідання 29.01.2020р., та 20.02.2020р. не з`явилось, про дату, час та місце судових засідань повідомлене належним чином, та своєчасно, що підтверджується наявними у матеріалах справи рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень, відзив на позовну заяву не надано, незважаючи на те, що Ухвалу суду від 20.01.2020р. отримано 27.01.2020р., про що свідчить наявне у матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
Частиною 6 статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що позивач - Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з клопотанням (від 20.02.2020р. вхід.№7638/20) про розгляд справи без його участі, а відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" у судове засідання 20.02.2020р. не з`явилось, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлене належним чином, та своєчасно, зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, розгляду даної адміністративної справи, з урахуванням приписів ч.9 ст.205 КАС України, здійснюється в порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази в сукупності, та проаналізувавши вимоги чинного законодавства суд встановив наступне.
Як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, у період з 09.10.2019р. по 10.10.2019р., на підставі Наказу про проведення перевірки від 04.10.2019р. №1815, направлення на проведення перевірки від 04.10.2019р. №15/01-29-3489, фахівцем контролюючого органу проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" з питань щодо додержання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.
За наслідками вказаної перевірки перевіряючим складено Акт проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю №15-01-036/0293, у висновках якого наголошено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" у Фонді соціального захисту інвалідів не зареєстровано. Згідно наданих Товариством з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" документів, ведення яких передбачено законодавством про працю (в частині працевлаштування інвалідів) за 2017р., 2018р.: у 2017р. середньооблікова кількість штатних працівників складала 30 осіб, у 2018р. середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу складала 24 особи. При цьому, звіт Фонду соціального захисту інвалідів не надавався, що свідчить про порушення вимог ч.9 ст.19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні . Також, роботодавець не виконує норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік. Працевлаштування особи з інвалідністю: 2017р. - 0 осіб, 2018р. - 0 осіб.
Означений Акт за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю №15-01-036/0293 отримано директором ТОВ "А і ТВ" 10.10.2019р., про що свідчить його особистий підпис на вказаному документі.
Судом встановлено, що 11.12.2019р. Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" надіслано Розрахунок адміністративно-господарських санкцій за 2017 звітний рік №03-1/1417, за підписом заступника директора Тукан А.Б., яким адресата повідомлено, що норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю становить 4 % від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості 1 робочого місця: норматив - 1; середньооблікова кількість штатних працівників за звітній рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0; кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю, визначається різницею між нормативом і середньообліковою кількістю штатних працівників за звітний рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю - 1); середньорічна заробітна плата штатного працівника розраховується за формулою фонду оплати праці штатних працівників помноженою на 1000 та розділену на середньооблікову чисельність штатних працівників (середньорічна заробітна плата - 1131,81 х 1000 : 31 = 36510грн.); сума адміністративно-господарських санкцій визначається як добуток середньорічної заробітної плати на кількість робочих місць, не зайнятих особами з інвалідністю, а якщо працює від 8 до 15 осіб - у розмірі половини середньорічної заробітної плати (сума адміністративно-господарських санкцій - 36510грн. х 1 = 36510грн.).
Не сплата Товариством з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" у добровільному порядку, визначеної Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Розрахунок адміністративно-господарських санкцій за 2017 звітний рік №03-1/1517 від 11.12.2019р. заборгованості, слугувала підставою для звернення Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.
Так, на думку суду, позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" заборгованості у загальному розмірі 45416грн., є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню, з урахуванням наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, підставою для визначення Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відповідачу - Товариству з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" суми адміністративно-господарських санкцій, та пені послугувало не виконання, на думку позивача, Товариством з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю.
Основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні визначено Законом України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" вiд 21.03.1991р. №875-XII (зі змінами та доповненнями), який гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.
Відповідно до ч.ч.1-3,5 ст.19 Закону України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.
Згідно з ч.ч.9,10 ст.19 Закону України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Згідно зі ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Як вбачається з наявного в матеріалах справи Акта за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю №15-01-036/0293 у 2017р. середньооблікова кількість штатних працівників складала 30 осіб, у зв`язку з чим відповідно до нормативу місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідач повинен був створити 1 місце, тоді як не створив жодного. Отже, відповідно до розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2017 звітний рік, сума адміністративно-господарських санкцій визначається як добуток середньорічної заробітної на кількість робочих місць, не зайнятих особами з інвалідністю, а якщо працює від 8 до 15 осіб - у розмірі половини середньорічної заробітної плати становить 36510грн.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Проте, всупереч ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідачем самостійно не сплачено.
Відповідно до п.2 ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Таким чином, з огляду на викладене, за Товариством з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" також рахується заборгованість по сплаті пені за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017р. у загальному розмірі 8906грн. (36510 х 0,04 = 14,60 х 610).
Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" заборгованості у загальному розмірі 45416грн.
Керуючись ст.ст.72-77, ч.9 ст.205, ст.ст.241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" про стягнення заборгованості у загальному розмірі 45416грн., задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "А і ТВ" (65026, м.Одеса, вул.Грецька,5, код ЄДРПОУ 38294722) в дохід Державного бюджету України на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (65107, м.Одеса, вул.Канатна,83, код ЄДРПОУ 13901271, банк ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УК у Приморському районі 50070000, МФО 899998, р/р НОМЕР_1, код ЄДРПОУ 38016923) заборгованість у загальному розмірі 45416(сорок п`ять тисяч чотириста шістнадцять)грн., з яких 36510(тридцять шість тисяч п`ятсот десять)грн. 83коп. - адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю за 2017році, 8906(вісім тисяч дев`ятсот шість)грн. - пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2020 |
Оприлюднено | 25.02.2020 |
Номер документу | 87766296 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні