Рішення
від 21.02.2020 по справі 560/4372/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/4372/19

РІШЕННЯ

іменем України

21 лютого 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" звернулось в суд з позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області в якому просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №33/1072-1.18/3206-19 від 10.09.2019 Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області;

- стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" судові витрати по сплаті судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що спірна постанова винесена з порушенням норм законодавства та без врахування фактичних обставин.

Вказав, що товариство з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс", як генеральний підрядник, завершило виконання усіх будівельних робіт на об`єкті "Нове будівництво зблокованих одноквартирних житлових будинків по вул. Пілотській 6/1 в м. Хмельницький" та передало (повернуло) будівельний майданчик замовнику будівництва 29.07.2019. А тому, позивач не мав жодної фізичної та правової можливості доступу до об`єкта та, відповідно, не міг допустити до нього службових осіб відповідача.

Звернув увагу на не проведення розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 28.12.2019 відкрито провадження в цій справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач правом подати відзив не скористався.

Розглянувши подані матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Листом Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області від 20.08.2019 №1022-1.18/2860-19 товариство з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" повідомлено про те, що за результатами здійснення заходу державного архітектурно-будівельного контролю щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті "Нове будівництво зблокованих одноквартирних житлових будинків по вул. Пілотській 6/1 в м. Хмельницький" відповідач надсилає:

- акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємництва будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 19.08.2019;

- протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 19.08.2019;

- припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 19.08.2019.

Також у вказаному листі містилися відомості про те, що розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності розпочнеться о 15 год. 30 хв 02.09.2019 в приміщенні Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області.

В акті про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємництва будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 19.08.2019 зазначено, що керівник або уповноважені особи товариства з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" для проведення перевірки на об`єкті "Нове будівництво зблокованих одноквартирних житлових будинків по вул. Пілотській 6/1 в м. Хмельницький" не з`явились, про проведення перевірки повідомлені завчасно та належним чином, про що свідчать повідомлення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про проведення планової перевірки від 10.07.2019 №1022-1.18/2291, фіскальний чек від 16.07.2019 №29005016124.

Позивач листом від 02.09.2019 №02/10-19 повідомив відповідача про те, що товариство з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" завершило будівельні роботи по об`єкту "Нове будівництво зблокованих одноквартирних житлових будинків по вул. Пілотській 6/1 в м. Хмельницький", про що було складено акт приймання-передачі будівельного майданчика (повернення) від 29.07.2019.

Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області винесло постанову про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №33/1072-1.18/3206-19 від 10.09.2019, якою товариство з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 2 частини 6 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 60210 грн. Також зазначено, що у зв`язку з тим, що посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю не було допущено до проведення планової перевірки, позивач порушив пункт 1 частини 3 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та абзац 1 пункту 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553.

Позивач вважає постанову про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №33/1072-1.18/3206-19 від 10.09.2019 протиправною, а тому звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає та враховує наступне.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України).

Відповідно до статті 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Згідно з частиною 1 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Положеннями частини 3 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема: безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил та зупинення підготовчих та будівельних робіт.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553 (далі - Порядок №553).

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом (пункт 5 Порядку №553).

Відповідно до пункту 9 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва.

Згідно з пунктом 12 Порядку №553 посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язані надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку, зокрема електронного кабінету, або вручати особисто під розписку керівнику суб`єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінчення перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку.

У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб`єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб`єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об`єкті під час перевірки складається відповідний акт.

Тобто, передумовою для складення акту про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємництва будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 19.08.2019 повинно бути надіслання повідомлення про проведення перевірки товариству з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс". Проте, докази надіслання вказаного повідомлення суду не надано.

Відповідно до пункту 14 Порядку №553 суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов`язаний, зокрема, допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання ними порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Виходячи із системного аналізу наведених норм слідує, що суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється перевірка, має право бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та за його наслідками отримувати акт перевірки, припис, надавати письмові пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки.

Суд встановив, що відповідно до фактичних обставин справи, недопуск посадових осіб Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області до проведення планової перевірки на об`єкті "Нове будівництво зблокованих одноквартирних житлових будинків по вул. Пілотській 6/1 в м. Хмельницький" не знайшов свого об`єктивного підтвердження. Так, товариство з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" не лише не було повідомлене про проведення планової перевірки, але й не здійснювало будівельних робіт на вказаному об`єкті у визначену для перевірки дату. Тому, позивач не мав реальної змоги недопустити посадових осіб відповідача до проведення перевірки.

Крім того, відповідач не надав жодних доказів виходу його посадової особи за місцем проведення планової перевірки.

Суд критично оцінює доводи позивача щодо не проведення розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності у зв`язку з тим, що не надано доказів на підтвердження зазначеної обставини. При цьому, у позовній заяві зазначено про прибуття представника товариства з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" у визначені дату та час на місце розгляду справи.

Водночас, суд зазначає, що твердження позивача про отримання ним 22.08.2019 листа від відповідача без зазначення дати та номеру є безпідставним, оскільки заперечується змістом самого листа із зазначенням його дати та номеру.

При цьому, вказане не заперечує висновку суду про нездійснення позивачем недопуску посадових осіб Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області до проведення планової перевірки на об`єкті "Нове будівництво зблокованих одноквартирних житлових будинків по вул. Пілотській 6/1 в м. Хмельницький".

Відповідно до пункту 2 частини 6 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб`єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за таке правопорушення: недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій - у розмірі тридцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Враховуючи встановлення судом відсутності зазначеного правопорушення, постанова Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №33/1072-1.18/3206-19 від 10.09.2019 є протиправною та її слід скасувати.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. У свою чергу частиною 2 зазначеної статті визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач не спростував, а позивач підтвердив правомірність заявлених позовних вимог. Тому, наявні правові підстави для їх задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №33/1072-1.18/3206-19 від 10.09.2019.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" судовий збір в сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Група Техсервіс" (вул. Зарічанська 3/1 оф. 507, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 40019242) Відповідач:Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області (вул. Грушевського 87/2, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 37471912)

Головуючий суддя Г.В. Лабань

Дата ухвалення рішення21.02.2020
Оприлюднено25.02.2020
Номер документу87767143
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанови

Судовий реєстр по справі —560/4372/19

Рішення від 21.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні