Рішення
від 24.02.2020 по справі 560/4296/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/4296/19

РІШЕННЯ

іменем України

24 лютого 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал Буд" про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДСНС України у Хмельницькій області звернулось до суду з адміністративним позовом до ТОВ "Арсенал Буд" про застосування заходів реагування у вигляді часткового зупинення експлуатації приміщень 2 поверху трьохповерхової будівлі відповідача, розташованої за адресою м. Хмельницький, Львівське шосе, 20/1, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 20.11.2019 №482.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що під час здійснення перевірки встановив ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. Вважає, що подальша експлуатація приміщень 2 поверху трьохповерхової будівлі відповідача, розташованої за адресою м. Хмельницький, Львівське шосе, 20/1, створює небезпеку виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, що може спричинити загрозу життю та здоров`ю людей.

Відповідач у встановлений судом строк відзив на позов не подав.

Ухвалою від 28.12.2019 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини справи.

На підставі наказу Головне управління ДСНС України у Хмельницькій області від 30.10.2019 №630 у період з 19.11.2019 по 20.11.2019 посадова особа відповідача здійснила позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання ТОВ "Арсенал буд" вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

За результатами перевірки складений акт від 20.11.2019 №482, яким встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Державних будівельних норм України "Системи протипожежного захисту", затверджених наказом Мінрегіону України від 12.11.2014 №312 (далі по тексту - ДБН В.2.5-56:2014), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417 (далі по тексту - ППБУ), Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників затверджені наказом МВС України від 15.01.2018 №25 (далі по тексту - Правила експлуатації та типові норми належності вогнегасників), Порядку забезпечення населення та особового складу невоєнізованих формувань засобами протирадіаційного та хімічного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 №1200, Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2013 №444, а саме:

1. Директор та відповідальні особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях";

2. Тривожні сповіщення від приймально-контрольного приладу системи пожежної сигналізації не виведені на пульт пожежного спостерігання (приміщення 2 поверху);

3. Не забезпечене підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу);

4. Приміщення будівлі, а саме (готельні приміщення 2 поверху, кімната МІ, підсобне приміщення ресепшина) не обладнані системою пожежної сигналізації;

6. Не забезпечений запас пожежних сповіщувачів на об`єкті, не менше 10% від загальної кількості змонтованих;

7. В усіх номерах не вивішені на видимих місцях план евакуації з відповідного поверху із зазначенням такого номера, кімнати, евакуаційних виходів та шляхів руху до них, місць розміщення первинних засобів пожежегасіння та ручних пожежних сповіщувачів, а також необхідний пояснювальний текст і пам`ятка про дії на випадок виникнення пожежі;

8. Електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (приміщення готелю 2 поверху);

9. Не проведений замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замкнення (приміщення ФОП ОСОБА_1 );

12. Для приміщень об`єкта не розроблені та затверджені інструкції про заходи пожежної безпеки (ФОП ОСОБА_1 );

13. Відповідним документом (наказом, інструкцією, тощо) не встановлений протипожежний режим (ФОП ОСОБА_1 );

14. Орендарями не здійснений розрахунок необхідного типу та кількості первинних засобів пожежегасіння у відповідності Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 №25 (ФОП ОСОБА_1 );

15. Для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежегасіння слід установлювати вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір", ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности". Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби) (ФОП ОСОБА_1 );

16. Приміщення об`єкта не забезпечене відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности" (ФОП ОСОБА_1 );

17. У приміщенні сауни відсутні сухотруби, які повинні бути підключені до внутрішнього водопроводу, ручний пуск яких можна здійснювати від пристроїв, встановлених за межами парильного відділення (2 поверх приміщення готелю);

18. Допускається куріння в кімнаті №3 приміщення готелю 2 поверху;

19. Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;

21. На об`єкті не заведений журнал обліку вогнегасників;

22. Не обладнаний інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту;

23. Працівники підприємства не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин.

Вважаючи, що подальша експлуатація приміщень 2 поверху трьохповерхової будівлі відповідача, розташованої за адресою м. Хмельницький, Львівське шосе, 20 /1 , створює небезпеку життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МНС України 30.12.2014 №1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Відповідно до частини 7 статті 7 закону України від 05.04.2007 №877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

За змістом частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зокрема, є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

В процесі судового розгляду відповідач доказів усунення порушень, визначених в акті перевірки від 20.11.2019 №482, не надав.

Суд враховує, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження відповідача Львівське шосе, 20/1, м. Хмельницький.

На вказану адресу надіслана ухвала від 28.12.2019. Однак, з незалежних від суду причин відповідач не отримав вказану ухвалу. Суд повторно надсилав відповідачу на адресу, вказану в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ухвалу від 28.12.2019.

Крім, цього на вебсайті Хмельницького окружного адміністративного суду розміщене повідомлення ТОВ "Арсенал Буд" про розгляд справи №560/4296/19.

21.02.2020 секретар судового засідання здійснила телефонний дзвінок за номером, зазначеним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження, для повідомлення відповідача про розгляду справи №560/4296/19. Однак, вказаний номер не дійсний, що підтверджується телефонограмою.

Таким чином, у встановлений судом строк відповідач відзив на позов не надав.

Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у приватній власності ТОВ "Арсенал Буд" перебуває, зокрема, приміщення другого поверху автомобільної мийки загальною площею 172,7 кв.м. за адресою Львівське шосе, 20/1, м. Хмельницький.

За таких обставин, подальша експлуатація приміщень 2 поверху трьохповерхової будівлі відповідача, розташованої за адресою м. Хмельницький, Львівське шосе, 20/1, створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Враховуючи викладене, необхідно застосувати заходи реагування до ТОВ "Арсенал Буд" у вигляді часткового зупинення експлуатації приміщень 2 поверху трьохповерхової будівлі відповідача, розташованої за адресою м. Хмельницький, Львівське шосе, 20/1, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 20.11.2019 №482. Тому позов слід задовольнити.

За змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування до товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал Буд" у вигляді часткового зупинення експлуатації приміщень 2 поверху трьохповерхової будівлі, розташованої за адресою м. Хмельницький, Львівське шосе, 20/1, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 20.11.2019 №482.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 38662200) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Арсенал Буд" (вул. Львівське шосе, 20/1, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 35805536)

Головуючий суддя О.Л. Польовий

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2020
Оприлюднено24.02.2020
Номер документу87767145
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/4296/19

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні