ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2020 р. м. Чернівці Справа № 824/1658/19-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Релігійної організації церкви Адвентистів Сьомого дня про застосування заходів реагування,-
В С Т А Н О В И В:
В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким застосувати до Релігійної організації церкви Адвентистів Сьомого дня захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити подальшу експлуатацію молитовного будинку за адресою: Чернівецька область, Глибоцький район, с. Валя Кузьмина, вул. Головна, 92А, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Глибоцького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 25.11.2019 р. № 291, що стосуються вищезазначеного об'єкта.
27.12.2019 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження по справі та направлено її копію відповідачу. Вказаною ухвалою запропоновано відповідачу, в разі заперечення щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, у п'ятиденний строк з моменту одержання даної ухвали подати до суду заяву із запереченнями проти такого розгляду. Також запропоновано відповідачу, в разі заперечення проти позову, подати у п'ятнадцятиденний строк з дня одержання даної ухвали відзив на позовну заяву та докази на його обґрунтування безпосередньо до канцелярії суду. Крім того, роз'яснено, що у випадку неподання відповідачем відзиву на позовну заяву, справа буде розглянута за наявними у ній матеріалами в межах строку, визначеного частиною 2 статті 263 КАС України.
Відповідач повідомлений про поданий позов та розгляд справи в порядку спрощеного провадження 08.01.2020 року.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає, що наявні достатні підстави для прийняття судового рішення і приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю.
Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.
За результатами планової перевірки, проведеної у період з 08.07.2019 р. по 11.07.2019 р., Релігійної організації церкви Адвентистів Сьомого щодо дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки складено припис 11.07.2019 р. №150 про усунення виявлених порушень пожежної безпеки. (а.с. 31-32).
На підставі наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 05.11.2019 р. №278, посвідчення на проведення перевірки №270 від 19.11.2019 р., позивачем проведено позапланову перевірку Релігійної організації церкви Адвентистів Сьомого щодо виконання присів про усунення виявлених порушень пожежної безпеки. (а.с.21-23).
За результатами позапланової планової перевірки складено акт №291 від 25.11.2019 р., в якому зафіксовано ряд порушень експлуатації будівлі молитовного будинку за адресою: Чернівецька область, Глибоцький район, с. Валя Кузьмина, вул. Головна, 92А та невиконання припису 11.07.2019 р. №150. (а.с. 24-30).
Крім того, за порушення правил пожежної безпеки 26.11.2019 р. відносно пастора Релігійної організації церкви Адвентистів Сьомого Жолобчука В.І. складено протокол ЧВ№041452 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП та прийнято постанову ЧВ №005983 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в сумі 102 гривні. (а.с. 33-34).
Спірні правовідносини полягають у перевірці правомірності застосування до Релігійної організації церкви Адвентистів Сьомого дня заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити подальшу експлуатацію молитовного будинку за адресою: Чернівецька область, Глибоцький район, с. Валя Кузьмина, вул. Головна, 92А, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Глибоцького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 25.11.2019 р. № 291, що стосуються вищезазначеного об'єкта.
Спірні правовідносини врегульовані Кодексом цивільного захисту України, Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства.
Згідно із пп. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області затвердженого наказом ДСНС від 04.02.2013 № 3 (в редакції наказу ДСНС від 12.11.2018 р. №661), Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V (далі - Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч.1, ч.2 ст.51 та ч.3 ст.55 КЦЗ України діяльність із забезпечення техногенної безпеки є складовою виробничої, експлуатаційної та іншої діяльності відповідних посадових осіб і працівників підприємств, установ, організацій. Ця вимога відображається у відповідних статутах або положеннях. Забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.
Судом встановлено, що відповідач, всупереч положень ч.1, ч.2 ст.51 та ч.3 ст.55 КЦЗ України не забезпечив у повному обсязі техногенну та пожежну безпеку молитовного будинку за адресою: Чернівецька область, Глибоцький район, с. Валя Кузьмина, вул. Головна, 92А, що підтверджується актом планової перевірки та приписом про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За таких обставин, суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами Управління у відповідача створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Згідно із ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до ч.2 ст.64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.
Згідно із п.п.12 ч.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до ч.1 ст.68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляду сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч.2 цієї ж статті КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст.70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів зокрема є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
За таких обставин, враховуючи викладене, суд вважає, що позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Позивач довів суду правомірність заявлених вимог, а тому позов підлягає задоволенню повністю.
У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 262 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Застосувати до Релігійної організації церкви Адвентистів Сьомого дня захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити подальшу експлуатацію молитовного будинку за адресою: Чернівецька область, Глибоцький район, с. Валя Кузьмина, вул. Головна, 92А, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Глибоцького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 25.11.2019 р. № 291, що стосуються вищезазначеного об'єкта.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.
Найменування сторін:
позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (вул.Комарова, 1-А, м.Чернівці,58018, код ЄДРПОУ 38595868);
відповідач: Релігійна організація церкви Адвентистів Сьомого дня (с. Валя Кузьмина, Глибоцький район, Чернівецька область, 60411, код ЄДРПОУ 35249310).
Суддя Т.М. Брезіна
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2020 |
Оприлюднено | 24.02.2020 |
Номер документу | 87767277 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні